W211 Airmatic hieman kallellaan
W211 Airmatic hieman kallellaan
W211 E500 vm. 2003, 192 tkm
Auton oikea puoli pysyy sekä ajossa että parkissa hieman (1-2 cm) alempana kuin vasen puoli. Ajaessa heittää usein viestin visit workshop, ja vikakoodiksi luettu 5503 "Recovery time during filling of central reservoir is too long".
Auto seisoi juuri pari viikkoa töissä ollessani, jona aikana perä oli tipahtanut tonttiin. Perä kuitenkin nousi melko äkkiä käynnistämisen jälkeen. Nyt auto on taas seissyt 3 päivää, ja perä on taas laskenut hieman, mutta tasaisesti molemmin puolin.
Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
Auton oikea puoli pysyy sekä ajossa että parkissa hieman (1-2 cm) alempana kuin vasen puoli. Ajaessa heittää usein viestin visit workshop, ja vikakoodiksi luettu 5503 "Recovery time during filling of central reservoir is too long".
Auto seisoi juuri pari viikkoa töissä ollessani, jona aikana perä oli tipahtanut tonttiin. Perä kuitenkin nousi melko äkkiä käynnistämisen jälkeen. Nyt auto on taas seissyt 3 päivää, ja perä on taas laskenut hieman, mutta tasaisesti molemmin puolin.
Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Moro!
Siellä vuotaa joko pussit tai sit lisäilmasäiliöt, tai kaikki.
Itsellä kaikki vaihdettu.
Nyt auto taas tyytyväisenä ja suorassa.
Vika alkoi säiliöiden liittimen juuri vuodosta.
ne vaihdettiin ensin ja sit vuoden päästä molemman ilmajouset.
Siellä vuotaa joko pussit tai sit lisäilmasäiliöt, tai kaikki.
Itsellä kaikki vaihdettu.
Nyt auto taas tyytyväisenä ja suorassa.
Vika alkoi säiliöiden liittimen juuri vuodosta.
ne vaihdettiin ensin ja sit vuoden päästä molemman ilmajouset.
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Kompressori pitäisi huoltaa, eli silicat on märät ja ilmansuodatin ovat tukossa.
Voitele korkeusanturit, jumivat ajan saatossa.
Sitten näiden jälkeen tarvittaessa sitten muita osia...
Voitele korkeusanturit, jumivat ajan saatossa.
Sitten näiden jälkeen tarvittaessa sitten muita osia...
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Suodatin ja silicat tilattu, hyvä aloittaa edullisimmasta päästä. Mistäköhän nuo korkeusanturit löytyy?simosami kirjoitti:Kompressori pitäisi huoltaa, eli silicat on märät ja ilmansuodatin ovat tukossa.
Voitele korkeusanturit, jumivat ajan saatossa.
Sitten näiden jälkeen tarvittaessa sitten muita osia...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Itse seisotin W211 ja viikon jälkeen oli perä maassa. Olin vaihdattanut molemmat takailmajouset 2017, mutta eri paikoissa.
Löysin vian! 4mm. paksu valkoinen paineilmaletku oli iskarin ja korin välissä puristuksissa. Oli toiminut vuoden ja sit rupee vuotamaan, tai vuotanut kokoajan ja kompura huutanut? Käyn juttelemassa pohjois- Helsingissä sijaitsevassa korjaamolla, mitä tehdään korvausten suhteen.
Löysin vian! 4mm. paksu valkoinen paineilmaletku oli iskarin ja korin välissä puristuksissa. Oli toiminut vuoden ja sit rupee vuotamaan, tai vuotanut kokoajan ja kompura huutanut? Käyn juttelemassa pohjois- Helsingissä sijaitsevassa korjaamolla, mitä tehdään korvausten suhteen.
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Sain sen itse korjattua, vesisateessa, pressun alla.
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Grrr.
Tänään tuli ilmoitus et visit workshop... joku siä vielä vuotaa tms.
Olen kompuran huoltanut (vaihtanut uuden "männän" renkaan...
Voi kääk.
Onko silti kompura uusittava?
T. Talkkari
Ps missä se putki tarkalleen oli juntturassa?
Tänään tuli ilmoitus et visit workshop... joku siä vielä vuotaa tms.
Olen kompuran huoltanut (vaihtanut uuden "männän" renkaan...
Voi kääk.
Onko silti kompura uusittava?
T. Talkkari
Ps missä se putki tarkalleen oli juntturassa?
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
[quote="Talkkari71"]Grrr.
Tänään tuli ilmoitus et visit workshop... joku siä vielä vuotaa tms.
Olen kompuran huoltanut (vaihtanut uuden "männän" renkaan...
Voi kääk.
Onko silti kompura uusittava?
T. Talkkari
Ps missä se putki tarkalleen oli juntturassa?[/quote]
Nouseeko auto ylös n. puolessa minuutissa? Kompura on silloin kunnossa. Ei kait se kompura vuoda.
Jos putoaa pakkasilla, niin silica on märkää. No vielä ei ole ollut pakkasia..
Painesäiliön putket ovat ilmeisesti herkkiä hapertumaan, mutta ne oli vaihdettu.
Johtosarjan piuhat ovat kait joskus hankautuneet rikki liittimen läheisyydessä. Onko ne tarkastettu?
Tänään tuli ilmoitus et visit workshop... joku siä vielä vuotaa tms.
Olen kompuran huoltanut (vaihtanut uuden "männän" renkaan...
Voi kääk.
Onko silti kompura uusittava?
T. Talkkari
Ps missä se putki tarkalleen oli juntturassa?[/quote]
Nouseeko auto ylös n. puolessa minuutissa? Kompura on silloin kunnossa. Ei kait se kompura vuoda.
Jos putoaa pakkasilla, niin silica on märkää. No vielä ei ole ollut pakkasia..
Painesäiliön putket ovat ilmeisesti herkkiä hapertumaan, mutta ne oli vaihdettu.
Johtosarjan piuhat ovat kait joskus hankautuneet rikki liittimen läheisyydessä. Onko ne tarkastettu?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Ne itse säiliöt on uusittu.
Ja ilmajouset. Kompuraan uusittu männänrengas.
Muusta ei ole tietoa.
Mikään kulma ei ole alhaalla ja n 5-10 min ajon jälkeen herjaa tuota workshoppia.
Eli ei alussa mut sit kun tovin ajelee.
T. Talkkari
Ja ilmajouset. Kompuraan uusittu männänrengas.
Muusta ei ole tietoa.
Mikään kulma ei ole alhaalla ja n 5-10 min ajon jälkeen herjaa tuota workshoppia.
Eli ei alussa mut sit kun tovin ajelee.
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Todennäköisesti visit workshop tulee, koska kompura ei saa tehtyä varaajatankkiin riittävästi painetta määrätyn ajan sisään. Mulla männänrenkaan vaihdosta tuli ihan sama herja hetken ajon jälkeen. Vanha rengas takaisin ja herjat hävis.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Ok!
Eli sit sekunda rengas?
Oliko englannista tilattu?
Mulla on.
T. Talkkari
Eli sit sekunda rengas?
Oliko englannista tilattu?
Mulla on.
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Englannin ebaysta tuli.
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Kompuran männänrenkaan saattaa saada laitettua väärin tai huonosti.
Se kannattaa tehdä tarpeeksi valoisassa eikä kuten ensin iltahämärässä farkun takapaksissa...
Starilla näkee kyllä hyvin pelaako kompura vai ei.
Se kannattaa tehdä tarpeeksi valoisassa eikä kuten ensin iltahämärässä farkun takapaksissa...
Starilla näkee kyllä hyvin pelaako kompura vai ei.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Onko siis niin, että kompura käy, mutta auto ei nouse?Talkkari71 kirjoitti:Ne itse säiliöt on uusittu.
Ja ilmajouset. Kompuraan uusittu männänrengas.
Muusta ei ole tietoa.
Mikään kulma ei ole alhaalla ja n 5-10 min ajon jälkeen herjaa tuota workshoppia.
Eli ei alussa mut sit kun tovin ajelee.
T. Talkkari
Ilmansuodatin. Tai sen letku saattaa olla tukossa.
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Jos kompura ei toimintotestissä nosta painetta riittävän nopeasti vika on usein kompurassa, kun ajon aikana tulee visit workshop ja nuoli ylöspäin. Joitain ohjainlaitteita on myös tuon herjan vuoksi vaihdettu.
Miten kauan kompuran kanssa kannattaa tapella ja tekohengittää sitä ennekuin kyllästyy ja ostaa uuden, sitä joutuu jokainen miettimään itse ? Männänrenkaan vaihto ja ryynien kuivaus kun ei aina auta.
Miten kauan kompuran kanssa kannattaa tapella ja tekohengittää sitä ennekuin kyllästyy ja ostaa uuden, sitä joutuu jokainen miettimään itse ? Männänrenkaan vaihto ja ryynien kuivaus kun ei aina auta.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Nyt ollut ok noin viikon ilman herjoja.
Auto myös ollut männänrenkaiden vaihdon jälkeen ok suorassa.
Olisiko jokin ohjainlaitevika? Jokin rele tms menossa?
T.Talkkari
Auto myös ollut männänrenkaiden vaihdon jälkeen ok suorassa.
Olisiko jokin ohjainlaitevika? Jokin rele tms menossa?
T.Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Moro!
Ongelmat uusi taas kun oli enemmän pakkasta (n.-20).
Vaihdoin KL-varaosista ostetun uuden kompuran tilalle, mutta
edelleen herjaa tovin ajon jälkeen että visit workshop ja se nuoli ylöspäin.
Kerran on ollu nokka maassa ja stop car teksti myös kompuran vaihdon jälkeen ja n -15pakkasta.
kun n. 5x on startannut niin sit on lähenyt jouseen ok.
Relettä en ole vielä vaihtanut, mutta vaihdan sen seuraavaksi kun vain löydän paikan mihin se on
vaihdettava.
T. Talkkari
Ps auto on ollut välillä lämpimässä tallissa yön.
Ongelmat uusi taas kun oli enemmän pakkasta (n.-20).
Vaihdoin KL-varaosista ostetun uuden kompuran tilalle, mutta
edelleen herjaa tovin ajon jälkeen että visit workshop ja se nuoli ylöspäin.
Kerran on ollu nokka maassa ja stop car teksti myös kompuran vaihdon jälkeen ja n -15pakkasta.
kun n. 5x on startannut niin sit on lähenyt jouseen ok.
Relettä en ole vielä vaihtanut, mutta vaihdan sen seuraavaksi kun vain löydän paikan mihin se on
vaihdettava.
T. Talkkari
Ps auto on ollut välillä lämpimässä tallissa yön.
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Mulla kulkee kans pelkääjän puoli hieman alempana. Ei juuri tipu alaspäin, vaikka seisonut 3 kk välillä tallissa. Taitaa vaatia hienosäätöä Starilla ja/tai jumittaa korkeusanturit.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Osaisiko joku kertoa, että mihin ja kuinka vaihdetaan tuo
W211 vm.05 farkun ilmakompuran rele.
Oma huoltokirjani on "jossain" liian hyvässä tallessa.
Jos vaikka siinä olisi pelastus tuohon visit workshop.
Niin ja jos joku tietää mistä saa ostaa oikeita silikaatti palluroita kuivaimeen niin
saan vaihdettua vanhaan uudet ennen kuin pistän hyllyyn tai myyn pois.
T.Talkkari
W211 vm.05 farkun ilmakompuran rele.
Oma huoltokirjani on "jossain" liian hyvässä tallessa.
Jos vaikka siinä olisi pelastus tuohon visit workshop.
Niin ja jos joku tietää mistä saa ostaa oikeita silikaatti palluroita kuivaimeen niin
saan vaihdettua vanhaan uudet ennen kuin pistän hyllyyn tai myyn pois.
T.Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 Airmatic hieman kallellaan
Huoltokirjassa ei kerrota releen sijaintia, ei myöskään ohjekirjassa. Sulakkeiden ja releiden sijainti selviää paperilapusta joka on joko työkalujen seassa tai jossakin sulakerasiassa sisällä.Talkkari71 kirjoitti:Osaisiko joku kertoa, että mihin ja kuinka vaihdetaan tuo
W211 vm.05 farkun ilmakompuran rele.
Oma huoltokirjani on "jossain" liian hyvässä tallessa.
Jos vaikka siinä olisi pelastus tuohon visit workshop.
Niin ja jos joku tietää mistä saa ostaa oikeita silikaatti palluroita kuivaimeen niin
saan vaihdettua vanhaan uudet ennen kuin pistän hyllyyn tai myyn pois.
T.Talkkari
Olisi outoa jos ei auto vajoaisi hiljalleen pohjaan jos kompressorin rele on rikki. Rele joka tapauksessa on konehuoneen sulakerasian kyljessä/perällä.