W211 Airmatic hieman kallellaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hostige
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 20.09.2018 08:10

W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja hostige »

W211 E500 vm. 2003, 192 tkm

Auton oikea puoli pysyy sekä ajossa että parkissa hieman (1-2 cm) alempana kuin vasen puoli. Ajaessa heittää usein viestin visit workshop, ja vikakoodiksi luettu 5503 "Recovery time during filling of central reservoir is too long".

Auto seisoi juuri pari viikkoa töissä ollessani, jona aikana perä oli tipahtanut tonttiin. Perä kuitenkin nousi melko äkkiä käynnistämisen jälkeen. Nyt auto on taas seissyt 3 päivää, ja perä on taas laskenut hieman, mutta tasaisesti molemmin puolin.

Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Moro!
Siellä vuotaa joko pussit tai sit lisäilmasäiliöt, tai kaikki.
Itsellä kaikki vaihdettu.
Nyt auto taas tyytyväisenä ja suorassa.

Vika alkoi säiliöiden liittimen juuri vuodosta.
ne vaihdettiin ensin ja sit vuoden päästä molemman ilmajouset.
Mese on vaan aina Mese;-)
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja simosami »

Kompressori pitäisi huoltaa, eli silicat on märät ja ilmansuodatin ovat tukossa.
Voitele korkeusanturit, jumivat ajan saatossa.
Sitten näiden jälkeen tarvittaessa sitten muita osia...
hostige
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 20.09.2018 08:10

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja hostige »

simosami kirjoitti:Kompressori pitäisi huoltaa, eli silicat on märät ja ilmansuodatin ovat tukossa.
Voitele korkeusanturit, jumivat ajan saatossa.
Sitten näiden jälkeen tarvittaessa sitten muita osia...
Suodatin ja silicat tilattu, hyvä aloittaa edullisimmasta päästä. Mistäköhän nuo korkeusanturit löytyy?
rydinhojenga
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
Paikkakunta: helsinki

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja rydinhojenga »

Itse seisotin W211 ja viikon jälkeen oli perä maassa. Olin vaihdattanut molemmat takailmajouset 2017, mutta eri paikoissa.
Löysin vian! 4mm. paksu valkoinen paineilmaletku oli iskarin ja korin välissä puristuksissa. Oli toiminut vuoden ja sit rupee vuotamaan, tai vuotanut kokoajan ja kompura huutanut? Käyn juttelemassa pohjois- Helsingissä sijaitsevassa korjaamolla, mitä tehdään korvausten suhteen.
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
rydinhojenga
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
Paikkakunta: helsinki

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja rydinhojenga »

Sain sen itse korjattua, vesisateessa, pressun alla.
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Grrr.
Tänään tuli ilmoitus et visit workshop... joku siä vielä vuotaa tms.
Olen kompuran huoltanut (vaihtanut uuden "männän" renkaan...

Voi kääk.
Onko silti kompura uusittava?
T. Talkkari
Ps missä se putki tarkalleen oli juntturassa?
Mese on vaan aina Mese;-)
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja simosami »

[quote="Talkkari71"]Grrr.
Tänään tuli ilmoitus et visit workshop... joku siä vielä vuotaa tms.
Olen kompuran huoltanut (vaihtanut uuden "männän" renkaan...
Voi kääk.
Onko silti kompura uusittava?
T. Talkkari
Ps missä se putki tarkalleen oli juntturassa?[/quote]


Nouseeko auto ylös n. puolessa minuutissa? Kompura on silloin kunnossa. Ei kait se kompura vuoda.
Jos putoaa pakkasilla, niin silica on märkää. No vielä ei ole ollut pakkasia..
Painesäiliön putket ovat ilmeisesti herkkiä hapertumaan, mutta ne oli vaihdettu.
Johtosarjan piuhat ovat kait joskus hankautuneet rikki liittimen läheisyydessä. Onko ne tarkastettu?
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Ne itse säiliöt on uusittu.
Ja ilmajouset. Kompuraan uusittu männänrengas.
Muusta ei ole tietoa.
Mikään kulma ei ole alhaalla ja n 5-10 min ajon jälkeen herjaa tuota workshoppia.
Eli ei alussa mut sit kun tovin ajelee.

T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kalibrointi tekemättä
Star
Avatar
Jemmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 28.07.2005 13:16
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Jemmy »

Todennäköisesti visit workshop tulee, koska kompura ei saa tehtyä varaajatankkiin riittävästi painetta määrätyn ajan sisään. Mulla männänrenkaan vaihdosta tuli ihan sama herja hetken ajon jälkeen. Vanha rengas takaisin ja herjat hävis.
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Ok!
Eli sit sekunda rengas?
Oliko englannista tilattu?
Mulla on.

T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Avatar
Jemmy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: To 28.07.2005 13:16
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Jemmy »

Englannin ebaysta tuli.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kompuran männänrenkaan saattaa saada laitettua väärin tai huonosti.

Se kannattaa tehdä tarpeeksi valoisassa eikä kuten ensin iltahämärässä farkun takapaksissa...

Starilla näkee kyllä hyvin pelaako kompura vai ei.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja simosami »

Talkkari71 kirjoitti:Ne itse säiliöt on uusittu.
Ja ilmajouset. Kompuraan uusittu männänrengas.
Muusta ei ole tietoa.
Mikään kulma ei ole alhaalla ja n 5-10 min ajon jälkeen herjaa tuota workshoppia.
Eli ei alussa mut sit kun tovin ajelee.
T. Talkkari
Onko siis niin, että kompura käy, mutta auto ei nouse?
Ilmansuodatin. Tai sen letku saattaa olla tukossa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kompura ei toimintotestissä nosta painetta riittävän nopeasti vika on usein kompurassa, kun ajon aikana tulee visit workshop ja nuoli ylöspäin. Joitain ohjainlaitteita on myös tuon herjan vuoksi vaihdettu.
Miten kauan kompuran kanssa kannattaa tapella ja tekohengittää sitä ennekuin kyllästyy ja ostaa uuden, sitä joutuu jokainen miettimään itse ? Männänrenkaan vaihto ja ryynien kuivaus kun ei aina auta.
oulaistenliikenne.fi
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Nyt ollut ok noin viikon ilman herjoja.
Auto myös ollut männänrenkaiden vaihdon jälkeen ok suorassa.
Olisiko jokin ohjainlaitevika? Jokin rele tms menossa?

T.Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Moro!
Ongelmat uusi taas kun oli enemmän pakkasta (n.-20).
Vaihdoin KL-varaosista ostetun uuden kompuran tilalle, mutta
edelleen herjaa tovin ajon jälkeen että visit workshop ja se nuoli ylöspäin.
Kerran on ollu nokka maassa ja stop car teksti myös kompuran vaihdon jälkeen ja n -15pakkasta.
kun n. 5x on startannut niin sit on lähenyt jouseen ok.
Relettä en ole vielä vaihtanut, mutta vaihdan sen seuraavaksi kun vain löydän paikan mihin se on
vaihdettava.
T. Talkkari

Ps auto on ollut välillä lämpimässä tallissa yön.
Mese on vaan aina Mese;-)
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Mulla kulkee kans pelkääjän puoli hieman alempana. Ei juuri tipu alaspäin, vaikka seisonut 3 kk välillä tallissa. Taitaa vaatia hienosäätöä Starilla ja/tai jumittaa korkeusanturit.
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Osaisiko joku kertoa, että mihin ja kuinka vaihdetaan tuo
W211 vm.05 farkun ilmakompuran rele.
Oma huoltokirjani on "jossain" liian hyvässä tallessa.

Jos vaikka siinä olisi pelastus tuohon visit workshop.

Niin ja jos joku tietää mistä saa ostaa oikeita silikaatti palluroita kuivaimeen niin
saan vaihdettua vanhaan uudet ennen kuin pistän hyllyyn tai myyn pois. :P

T.Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 Airmatic hieman kallellaan

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Talkkari71 kirjoitti:Osaisiko joku kertoa, että mihin ja kuinka vaihdetaan tuo
W211 vm.05 farkun ilmakompuran rele.
Oma huoltokirjani on "jossain" liian hyvässä tallessa.

Jos vaikka siinä olisi pelastus tuohon visit workshop.

Niin ja jos joku tietää mistä saa ostaa oikeita silikaatti palluroita kuivaimeen niin
saan vaihdettua vanhaan uudet ennen kuin pistän hyllyyn tai myyn pois. :P

T.Talkkari
Huoltokirjassa ei kerrota releen sijaintia, ei myöskään ohjekirjassa. Sulakkeiden ja releiden sijainti selviää paperilapusta joka on joko työkalujen seassa tai jossakin sulakerasiassa sisällä.

Olisi outoa jos ei auto vajoaisi hiljalleen pohjaan jos kompressorin rele on rikki. Rele joka tapauksessa on konehuoneen sulakerasian kyljessä/perällä.
Vastaa Viestiin