MB 220 CDI farmari pahasti vialla
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 18.03.2018 16:59
MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Hei!
Tämä auto on ns. vikatilassa. Käynnistyy ja käy nätisti, mutta kiertää vain 3000 1/min. Boschin testeri ontaa seuraavat havainnot:
- jäähdyttimen puhallin katkos
- pakokasujen kierrätys katkos
- ahtopaineen säätö,katkos
- ilmamassamittarin jännite matala
- imukanavan kytkentä (ei muuta selitystä)
- lisälämmitin epälooginen
- kaasupolkimen asentoanturin jännite liian korkea
Siis minusta jännitesyötön ongelmia jossakin. Osaako joku sanoa, onko joku sellainen ohjainlaite hajonnut josta nuo viat johtuvat? Miten tästä vianhaku käynnistetään? Sulakkeet kaikki paikallaan, ja ehjiä.
Auton rek. XAZ-139, rek. 8/2002. Auton tarkempi malli: 5D C220 CDI kombi automatic -203206/272
Pajamies hakkaa,
-päätä seinään
Tämä auto on ns. vikatilassa. Käynnistyy ja käy nätisti, mutta kiertää vain 3000 1/min. Boschin testeri ontaa seuraavat havainnot:
- jäähdyttimen puhallin katkos
- pakokasujen kierrätys katkos
- ahtopaineen säätö,katkos
- ilmamassamittarin jännite matala
- imukanavan kytkentä (ei muuta selitystä)
- lisälämmitin epälooginen
- kaasupolkimen asentoanturin jännite liian korkea
Siis minusta jännitesyötön ongelmia jossakin. Osaako joku sanoa, onko joku sellainen ohjainlaite hajonnut josta nuo viat johtuvat? Miten tästä vianhaku käynnistetään? Sulakkeet kaikki paikallaan, ja ehjiä.
Auton rek. XAZ-139, rek. 8/2002. Auton tarkempi malli: 5D C220 CDI kombi automatic -203206/272
Pajamies hakkaa,
-päätä seinään
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Kuulostaisi maadoitus vialta. Siitä ainakin itse lähtisin liikkelle, onko maadoituspisteiden johdot ehjiä konehuoneessa.
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Sulake palanut etu-samista. Kenties huohottimen lämmitin polttaa sen, tai läppämoottori.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 18.03.2018 16:59
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
HEI!
Otin kaikki sulakkeet vielä yksi kerrallaan pois, ja mittasin ohmimittarilla jokaisen. Ja kas kummaa takasulakepinon alempi 10 A oli palanut, lisäksi eturasiasta löytyi yksi epäilyttävä 7,5A. Vaihdoin nuo, ja käynnistin, ja kone otti nöyrästi täydet kierrokset. Ajoin lenkin (10km), poispäin tullessa taas rajoitus päälle. Sulake N:o 54 oli palanut. Siis moottorin elektroniikka. Ilmeisesti nuo vikamuistin edellä antamat katkokset johtuvat juuri tästä. Mutta mikähän noista edellä mainituista osista on tyypillisin vian aiheuttaja?, mitä kannattaa etsiä.
Auton viat eivät ole vielä tässä, ajovalot palaa vain puolikkailla,pitkien merkkivalo palaa kuitenkin aina. Jarrunesteen loppumisen varoitus tulee näyttöön, säiliö täynnä. Käsijarrun merkkivalo palaa, vaikka paluttaminen on kunnossa. Kojetaulun näyttöä herjaa näyttö itse vialliseksi. Se pomppii ja värisee kyllä, on kai tiensä päässä. Ajokilla on ajettu (ainakin) 320tkm, tuontiauto.
Hakapajamies
Otin kaikki sulakkeet vielä yksi kerrallaan pois, ja mittasin ohmimittarilla jokaisen. Ja kas kummaa takasulakepinon alempi 10 A oli palanut, lisäksi eturasiasta löytyi yksi epäilyttävä 7,5A. Vaihdoin nuo, ja käynnistin, ja kone otti nöyrästi täydet kierrokset. Ajoin lenkin (10km), poispäin tullessa taas rajoitus päälle. Sulake N:o 54 oli palanut. Siis moottorin elektroniikka. Ilmeisesti nuo vikamuistin edellä antamat katkokset johtuvat juuri tästä. Mutta mikähän noista edellä mainituista osista on tyypillisin vian aiheuttaja?, mitä kannattaa etsiä.
Auton viat eivät ole vielä tässä, ajovalot palaa vain puolikkailla,pitkien merkkivalo palaa kuitenkin aina. Jarrunesteen loppumisen varoitus tulee näyttöön, säiliö täynnä. Käsijarrun merkkivalo palaa, vaikka paluttaminen on kunnossa. Kojetaulun näyttöä herjaa näyttö itse vialliseksi. Se pomppii ja värisee kyllä, on kai tiensä päässä. Ajokilla on ajettu (ainakin) 320tkm, tuontiauto.
Hakapajamies
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Et kokonaan lukenut edellistä viestiäni ?Ilmeisesti nuo vikamuistin edellä antamat katkokset johtuvat juuri tästä. Mutta mikähän noista edellä mainituista osista on tyypillisin vian aiheuttaja?, mitä kannattaa etsiä.
oulaistenliikenne.fi
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Itellä oli joskus omassa jäähdyttimen puhaltimen vastusmötikkä oikkarissa ja poltti sulaketta eikä kiertänyt kuin 3000. Loppui kun otti liittimet irti vastuksesta. Vastus oli muistaakseni vasemmassa pyöräkotelossa etupuolella. Toki jos ottaa vain liittimet irti niin ei toimi puhaltimet sen jälkeen.
Edit. Se olikin w202 koppainen
Edit. Se olikin w202 koppainen
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Ekana noin laajasta vikakuvauksesta tulee mieleen onko ajokki ollut upoksissa?
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
No johan se selvisi että sulake kyseessä. Ohje tutkimiseenkin anntettu jo.MJPfin kirjoitti:Ekana noin laajasta vikakuvauksesta tulee mieleen onko ajokki ollut upoksissa?
2007 R 320cdi
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
No mä mitään autoista ymmärrä, kunhan sanoin mitä ajattelin.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 18.03.2018 16:59
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Hei!
On voinut olla upoksissa, on jo vihreeksi maalattukin!
Mutta kiitos vastauksista. Dealerille lähetän anteeksipyynnön, etten todella noteerannut ohjetta heti.
Hakapajamies
On voinut olla upoksissa, on jo vihreeksi maalattukin!
Mutta kiitos vastauksista. Dealerille lähetän anteeksipyynnön, etten todella noteerannut ohjetta heti.
Hakapajamies
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Ei mitään anteeksipyyntöjä tarvita, mutta lisätäänpä vielä että lämmittimestä voit kokeilla irrottaa johdon ja jos sulake sitten kestää niin uutta vastusta hankkimaan vaan.
oulaistenliikenne.fi
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Joo ei ollut mitenkään vittuiluksi tarkoitettu tuo viesti, on vaan pari kertaa tullut vastaan entisen työn puolesta kulkuneuvo missä mitä ihmeellisempiä satunnaisia sähkö ongelmia.
Lopulta selvinnyt että ko. Kulkine ollut jossain elämänsä vaiheessa kosteammassa paikassa kuin sateessa kun asiaa on enemmän selvitelty.
Mutta ei siitä sen enempää.
Lopulta selvinnyt että ko. Kulkine ollut jossain elämänsä vaiheessa kosteammassa paikassa kuin sateessa kun asiaa on enemmän selvitelty.
Mutta ei siitä sen enempää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 18.03.2018 16:59
Re: MB 220 CDI farmari pahasti vialla
Kaikki OK.
Kyllä huumoria pitää sietää, ei näitä voi muuten harrastaa.
Nyt tulee katkos näihin hommiin, joudun molempien käsien sormista hermoratojen leikkaukseen. Ei pitäisi olla paha, mutta hankalan pitkä toipumisaika, kun käsi kerrallaan operoidaan.
Forumia seuraan kyllä luen innolla.
Kyllä huumoria pitää sietää, ei näitä voi muuten harrastaa.
Nyt tulee katkos näihin hommiin, joudun molempien käsien sormista hermoratojen leikkaukseen. Ei pitäisi olla paha, mutta hankalan pitkä toipumisaika, kun käsi kerrallaan operoidaan.
Forumia seuraan kyllä luen innolla.