W203

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-TIMPE-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 10.09.2007 16:15
Paikkakunta: Rovaniemi

W203

Viesti Kirjoittaja -TIMPE- »

Nyt se sitten rupesi koettelemaan uutta mersumiestä autona 2002vm 270cdi automaatti. Auto muuttu laiskaksi eikä kierroksia meinaa millään nostaa ees 3000 eikä vaihda pienempä vaihdetta vaikka kuinka polkee,välillä taas toimii ihan normaalisti tosin harvemmin normaalina yritin kuunnela että suhiseeko ylimääräistä ahtojen osalta, jne kulutus on ihan normaali jopa ehkä pikkusen tipahtanutkin. Kauhulla mietin että onko turbo tiensä päässä mutta luulis kulutuksen nousevan jos se sieltä olis pois pelistä mikään vikavalo ei pala eikä mitään muitakaan merkkejä mistään viasta ole ilmassa
Nykyinen W203 C220 Cdi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W203

Viesti Kirjoittaja atlas »

Star testeriin niin selviää mikä siellä on vikatilan syynä.
Turha arvailla ja ostella mutu tuntuman perusteella mitään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W203

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edellä tulikin jo hyvä neuvo ... turbohan näistä ei hajoa juuri koskaan. Jos hajoaa niin mikä kauhun aihe se on ? Käytettyjä saa satasella parilla ja takuukorjattujakin järkihintaan.
oulaistenliikenne.fi
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 569
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: W203

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Eikös näihin vakio vikapaikat ole egr-venttiili ja ilmamassa-mittari :) . Omassa edellisessä 220cdi, vikatilaa aiheutti tuo egr, tosin vain pakkasilla. Starilla selvis, missä vika lymys
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: W203

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Ilmamassamittarille ääni, vaikkei kannattas tuosta muovisesta kristallipallosta ennustaakkaa.. Itellä oli juuri mennä viikolla sama oire OM613 koneessa, toisen kerran jo. Ei kestäny käytetty Pierburgi kuin kolome vuotta, n. 120tkm. Kierrokset nousi nippanappa 2400rpm. Oli hyvin tavanomaisen auton tuntoinen ohitustilanteissa. Niin, Testeri sanoi jotain "ei uskottava signaali" ja/tai signaali puuttuu". Nappasin varaosa OM611:sta massamittarin ja vaikka näkyi olen joku Autovaraosamikälie24-varaosa, niin siitä huolimatta, kyllä nyt lähtee..
Avatar
-TIMPE-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 10.09.2007 16:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W203

Viesti Kirjoittaja -TIMPE- »

No niin sieltähän se vika sitten löytyi ilmamassamäärä anturi se oli kaput. Uutta tilalle niin alkoi taas auto toimimaan niin kuin ennenkin.Jännä vaan että anturin kotelo oli aivan puhdas eikä anturikaan näyttänyt mitenkään silmiinpistävästi vanhalta, jos olis ollut uus ja vanha rinnakkain niin eroa ei olis kyllä erottanut
Nykyinen W203 C220 Cdi
Vastaa Viestiin