S212 250CGI "Thermostat Heater Control Circuit / Open"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

S212 250CGI "Thermostat Heater Control Circuit / Open"

Viesti Kirjoittaja toozi »

Eli sukulaisen auto sytyttää moottorin vikavalon ja Delphillä luettuna antaa vikakoodin P0597 "Thermostat Heater Control Circuit / Open" . Moottorin lämmöt kuitenkin kuulemma samalla tasolla kuin ennenkin. Koodihan käsittääkseni viittaa sähköisesti ohjatun termarin lämmityspiiriin. Vianhaku vielä kesken, mutta termarista yritin mitata lämmityselementin ja anturin vastuksia, vaikka noiden liittimien paikka on tosi hankala saada mitään mittajohtoja käytettyä. Pitäis melkein olla ylimääräiset liittimet johdonpätkillä että onnistus. No olin kuitenkin saavinani arvot n.15ohm ja n.2,2kOhm +20C, jotka äkkisältään vaikkuttais ihan järkeenkäyvältä, vaikka ei ookaan tietoa oikeista arvoista. En huomannu mitata että tuleeko lämmitysjohtoon edes jännitettä :x . Onkohan piiri sulakesuojattu ja löytyykö konehuoneen sulakeboxista? Starilla varmaan sais vikadiaknoosiapuja, mut jos jollain on antaa jotain vikkejä, niin kiitollisuudella otetaan vastaan. Tutkitaan nyt vielä vähän ennen kuin aletaan termaria tilaamaan, kun ei oo ihan halpa sekään :)
Julle15
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Pe 20.11.2015 23:05

Re: S212 250CGI "Thermostat Heater Control Circuit / Open"

Viesti Kirjoittaja Julle15 »

Moi
Minulta löytyy alkuperäinen termostaatti koteloineen ja sisältäen anturit.
Vaihdoin omaan autooni turhaan,olikin muualla vika.
Kolmekymppiä vois olla hinta jos kiinnostaa ja Oulun seudulta löytyy.
T:Joksa 0407251486
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

Re: S212 250CGI "Thermostat Heater Control Circuit / Open"

Viesti Kirjoittaja toozi »

Vähän myöhässä vastaus :) , mutta kiitoksia vaan julle15:sta tarjouksesta. Olin kuitenkin tuolloin jo ehtinyt tilaamaan uuden ja oli jo lähetetty matkaan, niin ei voinut enää perua.

Tutkiessani lisää, huomasin että vesi alkoi kiertää syylärissä jonkunverran heti kun koneen pisti käymään. Tästä rohkaistuin sitten tilaamaan uuden termarin, vaikka tosiaan sekä lämmitysvatus että lämpötilaanturi antoivat mitattaessa ihan ok arvoja. No sököhän se vanha sit oli, eli vähän raollaan koko-ajan ja muoviosia hajonnut. Aika muovirimpula muutenkin. Hyvin siis mersu osasi kertoa et termarin suhteen kaikki ei oo ok, vaikka aika geneerinen toi vikakoodi olikin :D . Uudella termarilla siis tuli kuntoon ja vikakoodit on pysyneet poissa.

Autossa oli vihreät jäähdytysnesteet, vaikka uudemmissa käsittääkseni on yleensä pun., oranssi tai lila? Eli joku G12, G12+ tai joku mersun oma luokitus? Jos joku tietää mikä siellä pitäis olla, niin kertokaa. No laitoin vanhan nesteet takasin. Liekkö sitten vaikutusta nesteellä ton termarin kestävyyteen vai hajosiko vaan omia aikojaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: S212 250CGI "Thermostat Heater Control Circuit / Open"

Viesti Kirjoittaja shade_z »

toozi kirjoitti:Vähän myöhässä vastaus :) , mutta kiitoksia vaan julle15:sta tarjouksesta. Olin kuitenkin tuolloin jo ehtinyt tilaamaan uuden ja oli jo lähetetty matkaan, niin ei voinut enää perua.

Tutkiessani lisää, huomasin että vesi alkoi kiertää syylärissä jonkunverran heti kun koneen pisti käymään. Tästä rohkaistuin sitten tilaamaan uuden termarin, vaikka tosiaan sekä lämmitysvatus että lämpötilaanturi antoivat mitattaessa ihan ok arvoja. No sököhän se vanha sit oli, eli vähän raollaan koko-ajan ja muoviosia hajonnut. Aika muovirimpula muutenkin. Hyvin siis mersu osasi kertoa et termarin suhteen kaikki ei oo ok, vaikka aika geneerinen toi vikakoodi olikin :D . Uudella termarilla siis tuli kuntoon ja vikakoodit on pysyneet poissa.

Autossa oli vihreät jäähdytysnesteet, vaikka uudemmissa käsittääkseni on yleensä pun., oranssi tai lila? Eli joku G12, G12+ tai joku mersun oma luokitus? Jos joku tietää mikä siellä pitäis olla, niin kertokaa. No laitoin vanhan nesteet takasin. Liekkö sitten vaikutusta nesteellä ton termarin kestävyyteen vai hajosiko vaan omia aikojaan?
Uudet 325.6 luokituksella G40 punaset ja vanhemmat 325.0 G48 siniset
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

Re: S212 250CGI "Thermostat Heater Control Circuit / Open"

Viesti Kirjoittaja toozi »

shade_z kirjoitti:Uudet 325.6 luokituksella G40 punaset ja vanhemmat 325.0 G48 siniset
Kiitos. Auto muistaakseni vm.2010 eli ilmeisesti G40 punaset. Täytyy varmaan ehdottaa jossain vaiheessa nesteiden vaihtoa tohon, että saa oikeat sinne.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: S212 250CGI "Thermostat Heater Control Circuit / Open"

Viesti Kirjoittaja shade_z »

toozi kirjoitti:
shade_z kirjoitti:Uudet 325.6 luokituksella G40 punaset ja vanhemmat 325.0 G48 siniset
Kiitos. Auto muistaakseni vm.2010 eli ilmeisesti G40 punaset. Täytyy varmaan ehdottaa jossain vaiheessa nesteiden vaihtoa tohon, että saa oikeat sinne.
Taitaa kyllä olla siniset mitkä siellä kuuluis olla. olisko jostain 2014 2015 mistä alkoi punasta olemaan suurimmassa osassa vasta
Vastaa Viestiin