270cdi pitkä starttaus ja muutakin harmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 12:25
Moro
Eilen aamulla pakkasyön jäljiltä starttautti tosi pitkään ennenku lähti käymään, tänään sama homma mutta ehkä puolta lyhempi starttaus riitti (lämmin keli). Haulla löytyi monenlaisia syitä mutta jotenkin on semmonen kutina että joko pa putki tyhjenee seisonnan aikana tai sitte hehkurele tms oikuttelee. Voiko nuo hehkut jotenki kotikonstein testata? Toimii päivän ihan normaalisti mutta aamulla juonittelee.
Viimeksi muokannut k.jamsa päivämäärä Ti 16.10.2018 15:22, muokattu yhteensä 1 kerran

Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13052
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 12:57
Vika on polttoainepuolella, ei hehkuissa. Mahdollisesti suutin vuotaa paluupuolelle tms.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 13:00
Niinpä ajattelinkin, häätyypi tutkia kunhan tämä hitonmoinen lentsu vähä hellittää.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 13:01
Vaikka ei mainitta missä/minkä ikäisessä kone on,
niin suutimien paluu puolella liikaa vuotoa
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 13:17
Ainiin, kyseessä w203 270cdi vm 03. Miten tuon vuodon voipi todeta ilman staria tms, vai voiko mitenkään?
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3886
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 14:18
ei siinä starilla mitään tehdä, josko pätkät letkua tai sitten hienot mittapullot
http://www.skg.fi/tile002/w163/pic/pic084.jpg

http://thumbsnap.com/s/u94tMbin.jpg
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 14:56
Eli jos jostakin suuttimesta tulee enempi ku muista niin siinä vika? Ja suutin vaihtoon?
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17762
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Su 30.09.2018 17:35
Onhan niille ihan prosentti arvot paljon saa heittää mutta letku mittauksella ja ihan pinnan tasollakin näkee mikä puskee eniten jopa kaksin kertaisia ohivuotoja...ne tieten vaihtoon....eri juttu sitten jos ne on suht tasaiset niin tällöin pitää olla ihan ml tulos ja forumilta löytyy se enimmäis määrä.
Muistat vaan tehdä testin kylmällä koneella ja minuutti on se aika.
Siitäkin on kuvien kanssa juttua täällä.
viewtopic.php?f=2&t=182492&start=0
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Mersumies
Mersumies
Viestit: 664
Liittynyt: To 27.10.2011 13:47
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Ma 01.10.2018 09:11
Jos ohivuodot on tasaiset (eikä arvojen perusteella kaikki huonoja) niin putket ja niiden o-renkaat syyniin. Ilmaa ei saisi siirtopumpulle paljoa kulkea, muutama pieni kupla silloin tällöin usein menee ehjässäkin.
Eikä saisi tietenkään valua tyhjäksi tankkiin päin.

Harvinaisempi, mutta mahdollinen on railpaineen säätimen o-rengas. Siis tulipellin puolella railputkessa oleva mötkö. Siihen saa tukirenkaan ja o-renkaan merkkitiskiltä tai kl-varaosista. Tekee pitkän startin jos tiiviste sopivasti rikki, vuotaa sitten paluulinjaan kuten suuttimetkin.
SLK 200K -03
Land Cruiser -05

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 01.10.2018 23:18
Max 20ml/min keskenäinen heitto max 20%
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 279
Liittynyt: Ke 06.04.2011 12:48
Paikkakunta: HELSINKI
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 06:58
Mulla oli aikoinaan samankaltainen juttu, ja jostakin syystä akun vaihto auttoi. Akun jännite ei ollut riittävä.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Ti 02.10.2018 16:18
Otin muovisuojat pois koneen päältä ja hoksasin että suuttimien "kolot" on täynnäsä polttoainetta, mitään selkeää vuotopaikkaa ei äkkiseltään näkynyt eikä kuplinut suuttimien juuristakaan.
Akku on aika uus, alle vuoden.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 10:41
k.jamsa kirjoitti:Otin muovisuojat pois koneen päältä ja hoksasin että suuttimien "kolot" on täynnäsä polttoainetta, mitään selkeää vuotopaikkaa ei äkkiseltään näkynyt eikä kuplinut suuttimien juuristakaan.
Akku on aika uus, alle vuoden.


Tarkista ssutimien sähkömutikta että ovat kunnolla kiinni samoin suutin putketa, paluuletkut niiden tiivisteet, joskus on ollut myös runkoja halki,
kärjen hollkki mutterita riiki löysällä
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 18:15
Pitänee vkl tutkia tuota tarkemmin. Minkä vahvuista tuon ohivuotomittaus letkun pitää olla jos kävis kaupoilla, 6mm? 8mm?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 03.10.2018 22:10
k.jamsa kirjoitti:Pitänee vkl tutkia tuota tarkemmin. Minkä vahvuista tuon ohivuotomittaus letkun pitää olla jos kävis kaupoilla, 6mm? 8mm?


Läpi näkyvää 10mm letkua näyttää mökkinaapuri käyttävän
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Su 07.10.2018 14:37
Nonnii
Teimpä tuossa tuon ohivuotomittauksen ja tulos oli kyllä melko karmia, 5cm pitkät 10mm letkun pätkät tulvi yli jo alle puolen Min.
Kone ei kylläkään ollut ihan kylmä, noin 3tuntia aikaisemmin ajettu 10km kauppareissu, en tiiä kumpaan suuntaan lämpö vääristää tulosta. Eli vuoto yli100ml...
Mistähän tässä nyt ruppeis kunnossa olevia suuttimia metsästään kun ei tuota rahanpaskaakaan liikaa oo?
Käykö tähän esim 200cdi:n suuttimet?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Su 07.10.2018 16:18
Ylensä kylmän vuotaa enemän
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Su 07.10.2018 16:39
Ok, eli suuttimet ois vaihtokunnossa.
Mistähän nuita nyt edukkaasti vois ruveta kyseleen?
Jos jollakin ois myyvä niin ompi hyvä ja ottaa yhteyksiä.
Ja vieläkin kysyn että passaako 200cdi:n suuttimet tähän? Ois tossa kartanolla ko auto joutilaana (w202 vm00)
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13052
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Su 07.10.2018 18:55
5cm pitkät 10mm letkun pätkät tulvi yli jo alle puolen Min. ........... Eli vuoto yli100ml...

Eikös tuollaiseen letkunpätkään mahdu dieseliä jotain alle 4ml ? Ei kuulosta vielä siltä että suuttimia tuomitsisin vaihtoon thedyn testin perusteella.
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Su 07.10.2018 19:39
No yritin tyhjentää letkuja 30ml injekrioruiskulla, eipä saanu ku noin 1/5 osan imeskeltyä yhdellä ruiskullisella. Tiijäppä näistä sitte.....
Auto kumminkin toimii ihan ok kun ei oo nuita pakkasiakaan ollu nii lähteny aamuin ihan hyvin käymäänkin.
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 17762
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: Su 07.10.2018 21:00
Kunhan keli kylmenee lisää uskoisin että eipä käynnistykään sitten joku aamu enää.
Tarkka mittaus olisi jees....ebay.de jokin iso firma korjaa suuttimia....niin noi 200cdi sauuttimet voi olla ihan samoja mitä sulla on mutta nyrkkisääntönä numerosarja pitäisi olla suuttimen päässä sama.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu
ViestiLähetetty: Ma 08.10.2018 04:57
Oiskohan tuo letkunpituus ollut 50cm? Näppäilyhärö?

Silloin siitä tulisi se n. 100ml/min.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Ma 08.10.2018 15:35
Heh, ei ollut näppäilyvirhe. Virhe tapahtui huonossa matikkapäässä :oops:. Laskin että jos 10mm putki on 50mm pitkä niin tilavuus on 50ml, kun oikea vastus lienee 5ml.
No pitää suorittaa uusintamittaus ens vkl pitemmillä letkulla ja oikijalla mittakipolla eikä vanhalla insuliiniruiskulla.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Ma 08.10.2018 17:35
Tjaa, matikkaharjoitukset jatkuu..... Oiskohan oikee vastaus n3,9ml. No oli mitä oli, mitataan eikä lasketa ko en kerran osaa :)
(piikertaasädetoiseenkertaakorkeus)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:27
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 09.10.2018 18:52
Lainataanpas tätä topiikkia. Mullakin oli käynnistyvyysongelmaa kylmänä. Mulla vaihdettiin tänään 320CDI-väykkyyn kolme suutinta käytettyihin.Kolme huonointa päästi ohivuototestissä läpi vaikka mitä. Samalla testattiin ohivuodot vaihdon jälkeen. Ohivuotoa oli kaikissa kuudessa suuttimessa vain vähän, mutta kesknään yhtä paljon.

Kolmen suuttimen vaihdon jälkeen kuulotuntuma kiihdytyksessä on se, että nyt kuuluu enemmän "säksättävää" ääntä, enemmän siis kuin aiemmin. Onko tuo ääni merkki jostain erityisestä? Auto sinänsä kiihtyy ihan normaalisti, mutta tuo äänimaailma muuttui,
MB E220CDI farkkuväykky -02
ex Lankku E300TD -95 "optimized by PPD"
ex W124 300 TD -87

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Ma 26.05.2008 11:48
Paikkakunta: Oulunseutu
ViestiLähetetty: Ti 09.10.2018 19:03
Ihan hatusta vedettynä, voisko joku suuttimien pohjaprikoista vuotaa? Aiheuttaa tarpeeksi vuotaessaan säklättävää ääntelyä.
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3886
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ti 09.10.2018 19:13
onko suuttimet varmasti oikella osanumerolla? Onko niissä päissä koodausnumero (ympyröity yksinäinen 1-5)... ei tainnu vielä W203:ssa olla?
W219 320CDI -07
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01

Ex: W211 320CDI -04

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ti 09.10.2018 19:26
203 missä on cdi2 on suutimissa numerot 1-3
terävä sirhdus siinä kohdin kun veto paras johtuu usein kuluneesta suutimesta
Mökkillä
'
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 26.09.2005 11:44
ViestiLähetetty: Ti 09.10.2018 20:38
En vieläkään oikein tunne noita malleja.. onko 320cdi-väykky tosiaan W203? Mulla ainakin on väykyt on s- ja w210:jä. Niin, mitäpä the Testeri näyttää Andyn väykän suuttimille korjausarvoja?

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:27
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ti 09.10.2018 21:22
Jep, tuo mun 320CDI on tosiaan väyrynen eli S210 tässä tapauksessa. Korjausarvoista mulla ei ole tietoa.
MB E220CDI farkkuväykky -02
ex Lankku E300TD -95 "optimized by PPD"
ex W124 300 TD -87
Seuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi