Korjaaja kirjoitti:En vieläkään oikein tunne noita malleja.. onko 320cdi-väykky tosiaan W203? Mulla ainakin on väykyt on s- ja w210:jä. Niin, mitäpä the Testeri näyttää Andyn väykän suuttimille korjausarvoja?
Ei ole 320cdi-väykky on s tai w 210, mutta paljon samoja vikoja osiakin,
jos suutimet sirahtaa parhan vedon kohdall niin ei yleensä näy korjausarvoina
Korjaaja kirjoitti:En vieläkään oikein tunne noita malleja.. onko 320cdi-väykky tosiaan W203? Mulla ainakin on väykyt on s- ja w210:jä. Niin, mitäpä the Testeri näyttää Andyn väykän suuttimille korjausarvoja?
My bad... en huomannut että välikyselijällä tosiaan oli väyrynen kyseessä kun aluksi oli cee...
Noniin
Nyt sitten tuli mitattua nuo ohivuodot ihan mitta astialla ja eniten vuotava näytti lukemaa 11ml/Min. Konekkaan ei ollut ihan jääkylmä eli ajeltu noin 4h aiemmin.
Jostakin se nyt kumminkin vuotaa polttoainetta noihin suuttimien koloihin enkä perkele löyvvä vuotokohtaa vaikka suurennuslasilla yritin suumailla. Voiko nuo ohivuoto putket tihkua läpi niin ettei sitä äkkiseltään huomaa?
Kaivelee kyllä vieläkin se pakkasta aamun pitkä starttaus?
No löytyihän se vuotopaikka kun tarpeeksi kauan tiiraili, eli 5pytyn suuttimen prikkahan siellä vuotaa. Vaihdoin sen tossa kesällä jo silmällä näki että pohja kaipaisi kalvausta muttakun ei ollu millä kalavata ja perheen ainoa kulkine piti pitää liikuntakykyisenä nii panin kasaan sellaisenaan. Nyt ois kalvainsarja mallia motonet (MTX automotive kalvaussarja dieselsuutinpesille) mikähän näistä kalavaimista on ny se oikija, 15x19mm(suopa pää) 17mm(kupera pää) 17x17mm(suora pää) 17x19mm(suora) 17x21mm(kupera)?
Tuohon pikään pakkas starttiin kaipaisin kans vihjeitä kun nuo ohivuodot on käsittääkseni on ihan ok?
Ja emännän haukankatse löysi 3 suuttimesta saman, eli ompahan ens vkl taas hommaa.
No, kirjotin pitkän tarinan, mutta se katosi.. nyt lyhyesti. Itellä tarttasi 320cdi pitkään, kun keula oli ylöspäin. Ei tarvinnu, ku vaihtaa ne pa-imulinjan o-renkaat suodattimelle, siirto- ja korkeapainepumppuun. Jokapaikkaan, missä niitä oli. Liekö ne jo vaihdettu?
Suodattimelta siirtopumpulle ja siitä korkeapainepumpulle menevät letkut on vaihdettu puoli vuotta sitten. Pitänee vaihtaa tuo viimeinenkin letku, ainakin nuo 2em oli niin haperoja jo etten edes yritä pelkkiä o renkaita vaihtaa.
k.jamsa kirjoitti:No löytyihän se vuotopaikka kun tarpeeksi kauan tiiraili, eli 5pytyn suuttimen prikkahan siellä vuotaa. Vaihdoin sen tossa kesällä jo silmällä näki että pohja kaipaisi kalvausta muttakun ei ollu millä kalavata ja perheen ainoa kulkine piti pitää liikuntakykyisenä nii panin kasaan sellaisenaan. Nyt ois kalvainsarja mallia motonet (MTX automotive kalvaussarja dieselsuutinpesille) mikähän näistä kalavaimista on ny se oikija, 15x19mm(suopa pää) 17mm(kupera pää) 17x17mm(suora pää) 17x19mm(suora) 17x21mm(kupera)?
Tuohon pikään pakkas starttiin kaipaisin kans vihjeitä kun nuo ohivuodot on käsittääkseni on ihan ok?
Ja emännän haukankatse löysi 3 suuttimesta saman, eli ompahan ens vkl taas hommaa.
Omasta sarjasta katselin tuossa että näköjään olen käyttänyt 17/19 OM646:ssa. Menee suoraan se kalvaus kun 19 mm reikä ohjaa kalvaimen pohjalle oikein. Helppo homma, kunhan suuttimet saa irti.
Irrotuksessa piti itse harrastella haarukan kiinnityspultin löysäystä vähitellen ja parin kilsan ajolenkkejä päälle. Starttaukset ei hyödyttänyt mitään irtoamiseen. Lähti se sieltä.
EDIT: Poistin väärin muistamani osion - koski hehkutulpan poistoa.
En viitti avata uutta keskustelua niin kerrotaampa namä muutkin harmit tässä kun koskevat samaa autoa (w202 270cdi 03)
Vaimo kävi tossa päivällä kaupassa ja sanoi että herjannut coolant, visit workshop.
Kävin pari kertaa käynnistämässä eikä ilmestynyt moista, mutta herjasi, reset srs. herja katosi muutamassa sekunnissa, eipä ole ennen moistakaan näyttänyt.
Mitähän lystiä tästä nyt seuraakaan....
Olisko jäähytysnestettä liian vähän? Kylmänä hälyttää coolanttia, mutta lämpimänä nesteen pinta on ylempänä. Toiseen varotukseen arvaan villisti, että vänkärinpenkillä oli eväskassi ja se sekotti turvatyynytunnistimen penkistä. Kuten sanottua, villisti arvasin enkä nyt tunne ollenkaan ceen varoitustekstejä...
Ei sitä kalvainta tarvitse koneistamo-ajatuksella käyttää. Otat vain sen verran, että saat tasaisen kiiltävän pinnan. Ja putsaa sen suuttimen haarukan kiinnityspultin kierteet hyvin, ettei pohjalle jää mömmöjä! Mie tein vanhasta pultista kierretapin ajamalla siihen ohuella laikalla urat.
Uudet pultit ja prikat! Tämän varmaan tiesitkin kun aiemmin olet vaihtanut. Samoin tuon pultin kiristyksen joka on käsitelty aiemmissa threadeissä? Eka kerralla itseä pelotti tuo kiristys
Ok, kalvetaampa varovasti. Pultit ja prikat tietenkin uudet, juu kylläse hirvittää vähän vääntää nuin ohut pultti niin kireälle vaan hyvinhän nuo on kestänyt.
Nuita herjoja ei oo vielä uudestaan näkynyt, pitänee lisätä nestettä vaikka ei sinne palijua taijja mahtua.
k.jamsa kirjoitti:No löytyihän se vuotopaikka kun tarpeeksi kauan tiiraili, eli 5pytyn suuttimen prikkahan siellä vuotaa. Vaihdoin sen tossa kesällä jo silmällä näki että pohja kaipaisi kalvausta muttakun ei ollu millä kalavata ja perheen ainoa kulkine piti pitää liikuntakykyisenä nii panin kasaan sellaisenaan. Nyt ois kalvainsarja mallia motonet (MTX automotive kalvaussarja dieselsuutinpesille) mikähän näistä kalavaimista on ny se oikija, 15x19mm(suopa pää) 17mm(kupera pää) 17x17mm(suora pää) 17x19mm(suora) 17x21mm(kupera)?
Tuohon pikään pakkas starttiin kaipaisin kans vihjeitä kun nuo ohivuodot on käsittääkseni on ihan ok?
Ja emännän haukankatse löysi 3 suuttimesta saman, eli ompahan ens vkl taas hommaa.
Eikös sulla vuotanut naftaa sinne suutin kanjoniin? Eihän suuttimen pohjatiivisteestä naftaa vuoda vaan palokaasuja.
Olisikos kuitenkin suutin halki jostain pytystä?
Joo, joka suuttimen juuressa on lammikko. No löytyipähän nuo vuotavat prikat kun kuplivat.
Jostakinhan se tonne sitä löpöä vuotaa eikä oo vielä sevinnyt mistä. Pitäskö kokeilla nuo paluuletkut uusia ja oo renkaat niihin, eine kyllä silmämääräisesti mistään vuoja.
Voikaisse joku suutinkin olla vaikka halaki mutta söhlääköse kaikki suuttimien juuret?
k.jamsa kirjoitti:Joo, joka suuttimen juuressa on lammikko. No löytyipähän nuo vuotavat prikat kun kuplivat.
Jostakinhan se tonne sitä löpöä vuotaa eikä oo vielä sevinnyt mistä. Pitäskö kokeilla nuo paluuletkut uusia ja oo renkaat niihin, eine kyllä silmämääräisesti mistään vuoja.
Voikaisse joku suutinkin olla vaikka halaki mutta söhlääköse kaikki suuttimien juuret?
Kyllä sitä voi tulla vaan yhdestäkin kaato/poisto sieltä välistä on taka päässä
Tuo ihan ehta nafta juurella kyllä kertoo ihan muusta kuin suutinten prikoista. Eikö käynnissä ollessa näy mistä tulee? Kuivaa ensin suutinkolot ja antaa käydä pihalla välillä kurkkien mistä tulee.
Eipä näy käydessä mistä tulee, muutakun nuo suuttimien vuodot vähän kuplii.
Oin tarkotus vkl vaihtaa nuo prikat ja samalla kuivata niin jospa se sitten ilmenis mistä vuotaa kunhan jaksaa aikansa käydessä kytätä.
Pitää tutkailla samalla ainakin nuo kaks suutinta kun vaihtaa nuo prikat.
Vai näkyykö se edes päälleppäin jos joku hiushalkeama vai miten nämä yleensä halkeilee jos halkeilee?
Kyllä se pitäisi olla havaittavissa onko halki, hyvä valo ja luuppi auttaa asiaa.
Kuivaat kaikki ja jarrucleanerilla sumutat poterot, paineilmaa perään ja käyntiin niin luulisi näkevän mistä tihkuttaa naftaa.
Jos sitä niin paljon kerran tulee että joka suuttimen potero märkänä.
Missäpäin suutinta onpi se varaosanumero? Vuotopaikaksi ilmeni 3 suutin joka ilmeisesti halki tms. Kattosin tosta pihakoriste mersusta suutinta vaan seki pitäs ruveta laatimaan käyntii(liekkö akku ennää henkisä) jos suutin pittää irrottaa että se numero löytyy.
k.jamsa kirjoitti:Missäpäin suutinta onpi se varaosanumero? Vuotopaikaksi ilmeni 3 suutin joka ilmeisesti halki tms. Kattosin tosta pihakoriste mersusta suutinta vaan seki pitäs ruveta laatimaan käyntii(liekkö akku ennää henkisä) jos suutin pittää irrottaa että se numero löytyy.
Merimies-Toni kirjoitti:Mikäs tollasen cdi koneen normaali starttaus aika on kylmänä ja missä vaiheessa kannattaa alkaa huolestumaan?
Mulla kaikki on lähtenyt ~1s pyöräytyksellä näillä keleillä... sitten worst case jos weba on lämmittänyt koneen haaleeksi ja ulkona 20 raatia minusta niin ottaa ehkä 3-4 s
Kyllähän nuo cdi koneet mistä mulla on kokemusta nii ei kunnossa ollessaan kauaa starttauta vaikka ois kolokompiki keli. Eli jos alkaa kestää usijampia sekunteja nii kai voi jo ruveta kattelee josko ois josaki vikkaa.
Eipä oo tänäpänä kerenny tuota ommaa koslaa palijua tutkimaa ko pitäny muka laukata eukon kans metällä yms....
No eipä passaa vissiinkään tuosta 200sesta suuttimet, senverran eroja tuossa varaosanumerossa.
Sepä rupesi kummastuttaan kun tossa 270 on kahdella eri numerolla noita suuttimia eli 3kpl on A613 070 06 87 ja 2kpl A613070 09 87. Mitähän eroa noilla 06/09 suuttimilla on vai onko mittää?
Nonii, suutin vaihettu ja toistaiseksi kaikkin ok. Tuo "uus" suutin on ilmeisesti 270 väyrysestä eikä varaosanumero täsmää eli oli 613 alkuinen ja korvaaja on 611 alkuinen, pelaa kumminkin ihan niiko pitääkin mutta voiko tuosta koitua pitemmän päälle jotakin harmia?
Kylmäkäynnistystystä ei vielä pääse kokeillee josko vaikutusta siihenkin kun tuli tuo kesä takasi.
k.jamsa kirjoitti:No eipä passaa vissiinkään tuosta 200sesta suuttimet, senverran eroja tuossa varaosanumerossa.
Sepä rupesi kummastuttaan kun tossa 270 on kahdella eri numerolla noita suuttimia eli 3kpl on A613 070 06 87 ja 2kpl A613070 09 87. Mitähän eroa noilla 06/09 suuttimilla on vai onko mittää?
Kattoin huvikseen Epc:stä, niin tuohon koneeseen on ainakin kuutta eri numeroa suuttimille. Näytti siltä, että 06 oli korvattu 09:llä. Liekö vain ikäkysymys?