W124 taka alatulivarren hela
W124 taka alatulivarren hela
Minkälainen on vaihtaa ensimmäiset helat? Onnistuuko mitenkään alatukivarsi paikallaan? Epäilen että voipi olla tiukassa ja eihän tuo aines kovis vahvaa ole.Nyt olis hyvät ideat tarpeen.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 taka alatulivarren hela
Siis sisä ei narina.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 taka alatulivarren hela
Sisä helaa älä paina prässillä vanhaa ulos kun menee pesä lyttyyn eli kumi pois jotenkin ja hela sahata halki ja siten pois ja uusi prässillä paikalleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 taka alatulivarren hela
Saako mitenkään paikallaan tehtyä? Toisaalta,eipä tuo tukivarsi ole kuin kolmella pultilla kiinni.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 taka alatulivarren hela
Voihan se jotenkin paikallaankin onnistua, mutta tiukassa se on silmässään. Sisus irti ja ulkokehä sahaamalla kuten atlas neuvoi. Varsinkin jos et saa autoa korkealle, saattaa voimankäyttö olla rajallista rähmällään lattialla heiluvaan tukivarteen. Väittäisin että säästyt paljolta ähräämiseltä kun otat irti koko tukivarren.
Re: W124 taka alatulivarren hela
Juu ei kannata paikallaan edes yrittää. Omasta mielestä hankalin vaihdettava takapään puslista, kun on niin ohut ja pitkä (toki sen takia on myös kestävämpi kuin muut).
Eikä onnistu vaihto edes helposti millään kierretankoon ja kahteen hylsyyn perustuvalla ulosvetäjällä, on sen verran tiukka sovite eikä muutenkaan tukivarren muodon takia saa kovin helposti isompaa hylsyä suoraan.
Eikä onnistu vaihto edes helposti millään kierretankoon ja kahteen hylsyyn perustuvalla ulosvetäjällä, on sen verran tiukka sovite eikä muutenkaan tukivarren muodon takia saa kovin helposti isompaa hylsyä suoraan.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W124 taka alatulivarren hela
Taisikin olla neljä pulttia,iskarin, vakaajan ja helat molemmissa päissä.Muut ovat olleet auki paitsi iskarin pultti.Kaipa sekin lähtee irti.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 taka alatulivarren hela
Juu neljähän niitä on ja farkussa viisi. Iskarin nyt onneksi saa tarvittaessa yläpäästä yleensä helposti irti jos ei alhaalta lähde, itelläni oli iskarin alapäässä toinen pultti niin totaalisen jumissa ettei pultti hievahtanutkaan vaikka mutteri lähtikin helposti niin joutui lopulta irrottamaan iskarin kanssa pakettina ja poraamaan pois.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: W124 taka alatulivarren hela
Farkku kyseessä joo.En enää muista oliko iskari yhdellä vai kahdella pultilla kiinni?Tasonsäätöiskari.Letkut ovat varmaan piukassa,ei millään viitsisi niitä irroittaa.Ei ole koskaan ollut iskari auki.Voi tietysti lähteäkin.Täytyy laittaa irroitusaineet vaikuttamaan hyvissä ajoin.Monesti on tämä auttanut.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Re: W124 taka alatulivarren hela
Tasonsäätö farkussa 4 pulttia iskarin alapäässä ja sanoisin etä ne ei ole niin herkät jumimaan kuin tavallisen iskarin alapää koska välys on suurempi ja osa umpirautaa...nivel tangoissa takana tahtoo holkit kun yleensä monesti alumiina on niin hapettua jumiin tai ruostua rautaisilla juntturiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 taka alatulivarren hela
No niin. Sisimmät helat tuli vaihdettua. Kolmen tunnin operaatio.Prässillä painettiin vanha pois. Onneksi oli lähellä ammattitaitoinen sorvari,joka teki ns. tukihelan. Kyllä tuntui olevan prässilläkin piukassa.Ei olisi tullut mitään tosiaan tukivarsi paikallaan.
Nyt on tukivarret,molemmat helat ja sekä apurungon kumit uudet. Lisäksi uudet jouset. Kyllä on nyt jo eri auto ajella.Ensi viikolla homman kruunaa nelipyöräsuuntaus.
Eipä koskaan ole ollut iskari alapäästä irti. Katselin,että onko siinäkin jokin nivelsysteemi alapäässä?Joku suojakumi siinä ainakin oli.Ihan vaan mielenkiinnosta.
Nyt on tukivarret,molemmat helat ja sekä apurungon kumit uudet. Lisäksi uudet jouset. Kyllä on nyt jo eri auto ajella.Ensi viikolla homman kruunaa nelipyöräsuuntaus.
Eipä koskaan ole ollut iskari alapäästä irti. Katselin,että onko siinäkin jokin nivelsysteemi alapäässä?Joku suojakumi siinä ainakin oli.Ihan vaan mielenkiinnosta.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95