M104 c280 jako

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17200
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: M104 c280 jako

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kunhan nyt ensin käyntiin saisit niin miettii sitten venttiiliremontteja...jako pielessä tai sytytysjohdot väärin.
oulaistenliikenne.fi
jaujaujj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 14.04.2013 12:03

Re: M104 c280 jako

Viesti Kirjoittaja jaujaujj »

Kiitos paljon edellisistä neuvoista!

Auto käy, mutta röpöttää ja paukuttaa putkeen. Johdot ja jako on oikein. Tarkastettu toisesta samanlaisesta mersusta.
jaujaujj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 14.04.2013 12:03

Re: M104 c280 jako

Viesti Kirjoittaja jaujaujj »

Tosiaan ostin toisen saman vuoden 95 varaosa-autoksi, erot on, että se on elegance ja tämä kuntoon saatava auto on sport ja tässä elegancessa on valeon ecu ja sportissa boschin ecu. Molemmat siis automaattilaatikolla.

Käytin tätä itsetehtyä johtosarjaa tässä varaosa-autossa ja se lähti sillä sarjalla käymään, ensiksi hieman arpoen, mutta kun heitin pihassa pienen lenkin niin auto alkoi käydä lähes normaalisti. Se ei röpöttänyt ja tyhjäkäynti oli tasaista. Kaasuun ei vastannut ihan yhtä nopeasti kuin omalla sarjallaan.

Tämän jälkeen otin itsetehdyn sarjan pois ja laitoin varovasti auton oman johtosarjan liittimet takaisin kiinni, jotka olin siis vaan avannut ja siirtänyt liittimen verran sivuun. Auto lähti hyvin käymään ja vastasi nopeasti kierroksiin eikä miettinyt mitään.

Parin päivän kuluttua laitoin irroittamani akun miinuskengän takaisin kiinni ja laitoin saman varaosa-auton käymään se kävi hyvin kunnes irroitin termostaattikotelon vieressä olevan 4-napaisen lämpötila-anturin liittimen irti, annoin hieman kierroksia ja se paukautti imupuolen koteloon ilmamassamittarin lähelle. Laitoin liittimen takaisin paikalleen ja auto kävi taas niinkuin kuuluukin, annoin kunnolla kierroksia ~4000rpm, jonka jälkeen auto alkoi käydä samoin kuin tämä kunnostettava auto eli röpöttää ja ei vastaa kaasuun kunnolla...

Onko auto/autot mennyt mahdollisesti jonkilaiseen vikatilaan? Kellään vastaavaa??
w201 -89 190E
w202 -95 c280
jaujaujj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 14.04.2013 12:03

Re: M104 c280 jako

Viesti Kirjoittaja jaujaujj »

Katottiin tästä varaosa-autosta vikakoodit starilla, nollauksen jälkeen ei tullut yhtään vikakoodia, eikä vika muuttunut mitenkään.
w201 -89 190E
w202 -95 c280
jaujaujj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 14.04.2013 12:03

Re: M104 c280 jako

Viesti Kirjoittaja jaujaujj »

Tein tähän kunnostettavaan c280 ohivuotomittauksen ja selvisi, että vuotoja on...

Otin kannen taas irti, vein sen koneistajalle ja ostin uudet pakoventtiilit vanhojen käpristyneiden tilalle.

Samalla tietysti uudet venttiilinvarren kumit ja näistä kysynkin, kun niitä on punaisia ja vihreitä. Mitä eroa näillä on? Eri valmistaja vaan vai kuuluuko esim. punaiset pakopuolelle ja vihreät imupuolelle?

Kiitoksia kaikille vastaajille!
w201 -89 190E
w202 -95 c280
Avatar
OpaR6
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 13.08.2005 17:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: M104 c280 jako

Viesti Kirjoittaja OpaR6 »

Jokos sait koneen toimimaan??
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: M104 c280 jako

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Tämä viestiketju tuli ekana asian tiimoilta, vaikkei ihan identtinen moottori/onkelmanikaan. Tuota jakoa tarvis viilata omasta m104 3.0l hiukan oikeemmaks. Se syystä tahi toisesta on mun öljyvuoto rempan jälkeen pielessä, siltä osin kun kampiakseli on ot-merkissä Imunokan reikään saa sen 4mm tapin tiiviste pintaan, mut pakonokka on silmämääräsesti sen reiän verran jäljessä.. Onko tuon korjaamiseen helpoin/varmin keino katkoa ketju ja laittaa uusi, vai sopiiko sen säätelee kohillee irrottamalla pakonokan rattaan.
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Vastaa Viestiin