Om612 valuttaa diisselit tankkiin
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Auto seissyt puolitoista viikkoa tallissa keula ylhäällä vetolevy remontissa. Katselin tänään että polttoaine suodattimen imupuolen letku on alkanut tyhjentymään. Lattialla ei lätäköitä näkynyt, eli tankkiin kai toi valuu takaisin. Minkälainen toi systeemi on, onko linjassa tai tankissa takaiskua,vai ihanko korvausilman puute pitäisi pitää linjan täynnä?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Tänään sain vihdoin parin viikon seisonnan jälkeen koneen käyntiin. Vaati varmaan 15-20 sekunnin starttauksen. On ennenkin sahauttanut pidempään jos on ollut keula ylhäällä. Normaalisti ottaa sen 2-4 sekuntia kylmällä koneella. Mitään ideoita kellään?
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
ei siellä takaiskua ole eikä kuulukaan olla. Vuotaa jostain (yleensä kovettuneet 0-renkaat matalapainelinjoissa) ja vetää ilmaa systeemiin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Milläs toi vuoto näppärämmin löytyisi? Ulos ei tosiaan löpöä vuoda.MiHe kirjoitti:ei siellä takaiskua ole eikä kuulukaan olla. Vuotaa jostain (yleensä kovettuneet 0-renkaat matalapainelinjoissa) ja vetää ilmaa systeemiin.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
jos vaan ensimmäiseksi vaihtais kaikki O renkaat. ennen siirtopumppua eli suodattimelta siirtopumpulle menevän putken tiivisteet ensimmäisenä vaihtoon, siinä ei ole kuin imuvirtaus eli ei varsinaisesti painetta ja mielellään loputkin Orenkaat koska niissä usein vikaa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Eihän noita vanhoja muovi(!) Kiinnikkeitä kukaan ehjänä auki saa... Onko tolle korkeapainepumpulta railin päähän menevällä putkelle helpompaa tapaa asentaa kuin irroittaa ensin kaikki suuttimien putket tieltä pois?
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Voi sinne tulo puolen letkun väliin laittaa takaiskuventttiilin kumiletkun väliin ja hyde liikkeestä saa pienellä ylipaineella avautuvan venttiilin paluu puolelle niin ei mene tankkiin herkästit tällöin.
Tappelin yhden w202 250turbon kanssa tuon ongelman kanssa ja kaikkea kokeiltiin suodatin jaloista ,sammutus elementteihin asti ja sitkeä oli vika...noilla eväillä se lähtee....muuten joutuu ihan uutta laittamaan kaikki...toki tässä tapauksessa uusittiin polttoaine letkut,o-renkaat suodin jalat sammuttimet...ja työ tunteja ja tutkimuksia paljon.
Tappelin yhden w202 250turbon kanssa tuon ongelman kanssa ja kaikkea kokeiltiin suodatin jaloista ,sammutus elementteihin asti ja sitkeä oli vika...noilla eväillä se lähtee....muuten joutuu ihan uutta laittamaan kaikki...toki tässä tapauksessa uusittiin polttoaine letkut,o-renkaat suodin jalat sammuttimet...ja työ tunteja ja tutkimuksia paljon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Nyt on kaikki kirkkaat letkut uusittu. Annan lehmän levätä sunnuntaille, sitten startista live datat talteen. Jos ei korjaannu niin sitten takaisku ja viimeisenä oljenkortena sähköpumppu tankkiin, tai alkupään linjaan. Mites toi hp pumppu ja railin pään linja? Saako alkuperäiselle paikalle kuin suutinputket irrottamalla? Laitoin nyt hätäpäissään väärältä puolelta,kun piti saada auto liikkeelle...atlas kirjoitti:Voi sinne tulo puolen letkun väliin laittaa takaiskuventttiilin kumiletkun väliin ja hyde liikkeestä saa pienellä ylipaineella avautuvan venttiilin paluu puolelle niin ei mene tankkiin herkästit tällöin.
Tappelin yhden w202 250turbon kanssa tuon ongelman kanssa ja kaikkea kokeiltiin suodatin jaloista ,sammutus elementteihin asti ja sitkeä oli vika...noilla eväillä se lähtee....muuten joutuu ihan uutta laittamaan kaikki...toki tässä tapauksessa uusittiin polttoaine letkut,o-renkaat suodin jalat sammuttimet...ja työ tunteja ja tutkimuksia paljon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Mites muuten toi rail linjan paine? Kuuluuko pudota sammuttaessa nolliin?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Time sec. Engine RPM: Rpm Fuel Rail Pressure Sensor, Actual: Bar
19,20 0 0,000
21,05 221 1,818
22,90 261 3,636
24,77 264 68,377
26,56 960 394,001
28,55 819 377,336
30,22 806 368,044
31,95 797 358,853
33,76 798 351,379
35,41 797 345,824
37,08 783 334,815
38,83 801 342,188
40,61 792 323,705
19,20 0 0,000
21,05 221 1,818
22,90 261 3,636
24,77 264 68,377
26,56 960 394,001
28,55 819 377,336
30,22 806 368,044
31,95 797 358,853
33,76 798 351,379
35,41 797 345,824
37,08 783 334,815
38,83 801 342,188
40,61 792 323,705
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Perjantaista Sunnuntaille seisseenä ilman lämmityksiä käyntiin. Kuten datasta huomaa, niin reilu 5s keräilee rail linjan painetta ennen käyntiin lähtöä. Ainakin korkeapainepunpun paluun ja railin välissä havaittavissa satunnaisia ilmakuplia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Koneen lämmetessä ilmakuplat häviää.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Jep, ei ole mitään paine akkua tmsMerimies-Toni kirjoitti:Mites muuten toi rail linjan paine? Kuuluuko pudota sammuttaessa nolliin?
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
0.5 bar varmaan sopiva avautumia paine paluupuolelle?atlas kirjoitti:Voi sinne tulo puolen letkun väliin laittaa takaiskuventttiilin kumiletkun väliin ja hyde liikkeestä saa pienellä ylipaineella avautuvan venttiilin paluu puolelle niin ei mene tankkiin herkästit tällöin.
Tappelin yhden w202 250turbon kanssa tuon ongelman kanssa ja kaikkea kokeiltiin suodatin jaloista ,sammutus elementteihin asti ja sitkeä oli vika...noilla eväillä se lähtee....muuten joutuu ihan uutta laittamaan kaikki...toki tässä tapauksessa uusittiin polttoaine letkut,o-renkaat suodin jalat sammuttimet...ja työ tunteja ja tutkimuksia paljon.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Eipä muuttunut takaiskuilla miksikään. Viitisen sekunttia sai aamulla pyörittää ennenkuin käynnistyi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ylensäkään nuo viritelmät ei tilanetta paranna toisinaan jopa päin vastoin pienikin ylimääräinen imuvastus saa sen vetelemään lisää ilmaa joka välistäMerimies-Toni kirjoitti:Eipä muuttunut takaiskuilla miksikään. Viitisen sekunttia sai aamulla pyörittää ennenkuin
käynnistyi.
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Pakko se on jotain yrittää, kun ei viitsis ihan kaikkea uusia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Siinä niitä on liitteenä tällä sivulla.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
21 sekunnin kohdalla alettu starttailemaan, rail paine 1.8 bar, 22 sekunnin kohdilla edelleen starttaillaan, rail paine 3,6 bar, 24 sekunttia 68 bar. 26 sekunnin kohdilla kone käy, rail paine 394 bar.sakke88 kirjoitti:Tarkoitatko tätä ?Merimies-Toni kirjoitti:Siinä niitä on liitteenä tällä sivulla.
Minulle ei kyllä aukea kronologinen tapahtuma tästä.
Mitä tapahtuu starttauksen aikana heti ensimmäisestä sekuntista lähtien ?
Time sec. Engine RPM: Rpm Fuel Rail Pressure Sensor, Actual: Bar
19,20 0 0,000
21,05 221 1,818
22,90 261 3,636
24,77 264 68,377
26,56 960 394,001
28,55 819 377,336
30,22 806 368,044
31,95 797 358,853
33,76 798 351,379
35,41 797 345,824
37,08 783 334,815
Lyhyesti tiivistettynä kone pyörii Startilla sen viitisen sekunttia keräilen riittävää rail painetta ja starttaa paineen saatuaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Perä on tarpeeksi ylhäällä, niin starttaa max. sekunnin yön yli seisottua. Tasamaalla starttailee sen viitisen sekunttia. Ei mielestäni vaikuta korkeapainepumpun vialta?sakke88 kirjoitti:Voi silti kysymyksessä olevan korkeapainepumpussakin vikaa. Ei välttämättä. Korkeapainepumpun sisäinen painekato voi aiheuttaa tuollaisen ilmiön.Merimies-Toni kirjoitti:21 sekunnin kohdalla alettu starttailemaan, rail paine 1.8 bar, 22 sekunnin kohdilla edelleen starttaillaan, rail paine 3,6 bar, 24 sekunttia 68 bar. 26 sekunnin kohdilla kone käy, rail paine 394 bar.sakke88 kirjoitti:Tarkoitatko tätä ?Merimies-Toni kirjoitti:Siinä niitä on liitteenä tällä sivulla.
Minulle ei kyllä aukea kronologinen tapahtuma tästä.
Mitä tapahtuu starttauksen aikana heti ensimmäisestä sekuntista lähtien ?
Time sec. Engine RPM: Rpm Fuel Rail Pressure Sensor, Actual: Bar
19,20 0 0,000
21,05 221 1,818
22,90 261 3,636
24,77 264 68,377
26,56 960 394,001
28,55 819 377,336
30,22 806 368,044
31,95 797 358,853
33,76 798 351,379
35,41 797 345,824
37,08 783 334,815
Lyhyesti tiivistettynä kone pyörii Startilla sen viitisen sekunttia keräilen riittävää rail painetta ja starttaa paineen saatuaan.
Polttoainetta kun virtaa korkeapainepumpulle ja kun paine kasvaa tiivistettä (laipiota) vasten ei sisäistä ohivirtausta paineen kohotessa enää karkaa.
Ilmavaivat on kuitenkin polttoainejärjestelmässä eliminoida ja voi tehdä samat oireet kuin edellisessä kerrotulla tavalla.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ei ole,Merimies-Toni kirjoitti: Perä on tarpeeksi ylhäällä, niin starttaa max. sekunnin yön yli seisottua. Tasamaalla starttailee sen viitisen sekunttia. Ei mielestäni vaikuta korkeapainepumpun vialta?
oletko tarkistanut putket tankilat konehuoneesen,
onko samat vaivat tasamalla tankki piri pintaan tankattuna
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ei ole täs tankissa tasauksia, samaa tilaa koko tankki.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
FinlandMerceds kirjoitti:Ei ole,Merimies-Toni kirjoitti: Perä on tarpeeksi ylhäällä, niin starttaa max. sekunnin yön yli seisottua. Tasamaalla starttailee sen viitisen sekunttia. Ei mielestäni vaikuta korkeapainepumpun vialta?
oletko tarkistanut putket tankilat konehuoneesen,
onko samat vaivat tasamalla tankki piri pintaan tankattuna
Samat vaivat, vaikka tankki täynnä. Näkyviltä osin hyvän näköistä putkea. Tankkia en ole ottanut alas, et niistä letkuista en tiedä, luulisin kuitenkin että toi takaisku kokeilu sulkee pois ilmavuodon suodattimen ja tankin väliltä?
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Niin imu linjaas pitäisi olla oma ja paluu puolella myös..tällöin ei jos ilmaa saa sammuksissa valu aine tankkiin...onko suuttimien ympäristöt kuivat...kostea paikka hiemankin kielisi siitä vuoto kohdasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Oli takaiskut molemmissa linjoissa. Ei näy märkää missään.atlas kirjoitti:Niin imu linjaas pitäisi olla oma ja paluu puolella myös..tällöin ei jos ilmaa saa sammuksissa valu aine tankkiin...onko suuttimien ympäristöt kuivat...kostea paikka hiemankin kielisi siitä vuoto kohdasta.
Otin nyt ton Imupuolen takaiskun pois imua häiritsemästä, kun ei siitä ainakaan hyötyä ollut. Paluupuolelle jäi vielä, kun loppu 8mm letku.
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, To 22.11.2018 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Vaikea sanoa. Ainakin paluupuolen putkessa alkaa liemi liikkua heti kun startti pyörii, et en usko.sakke88 kirjoitti:Olisiko polttoaineen siirtopumpussa vikaa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Ei ole tämä crd tekniikka niin tuttua, niin onko tossa mitään mahdollisuutta että suutin valuttaisi polttoainetta sylinteriin? Jos vaikka 5:n suutin kusis, niin toi auton asento saattais vaikuttaa? Ei kyllä startatessa pölläyttele suuremmin, et voi olla vähän kaukaa haettua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Se ei juuri vaikuta onko lohkolämmitetty, vai ei. Paitsi kerran, kun ajastin oli väärässä asennossa ja Lohkolämmitin tohotti koko seisonta ajan, eli kone ei päässyt viileäksi ollenkaan, lähti laakista tulille.
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
onkos suutinten paluuvuodot mitattu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: Om612 valuttaa diisselit tankkiin
Hehkuttaa. Ja ei se hehkuista taida olla kiinni, jos rail paine ei nouse starttiin vaadittaviin lukemiin?
Ja uusi suodatin, toi on sellanen umpipönttö peltimalli, et ei pitäis ilmoja vedellä. Sama vaiva vanhalla sihdillä.
Ja uusi suodatin, toi on sellanen umpipönttö peltimalli, et ei pitäis ilmoja vedellä. Sama vaiva vanhalla sihdillä.
Viimeksi muokannut Merimies-Toni, To 22.11.2018 19:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.