M112.941 koneen kunnostusongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

M112.941 koneen kunnostusongelmat

Viesti Kirjoittaja sompio »

Mites tuollaiset tiivisteet, pitääkö laittaa jotakin liimaa vaiko siltään vaan paikoilleen.
ALVADI:n tuotenumerot AL13851300 ja AL13851301
Tulis M112.941 koneeseen.
Viimeksi muokannut sompio, To 18.10.2018 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: ALVADI:n kansipahvit

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pitäisis tietää mitä merkkiä...eli erling tai viktor reinz ainakin tunnettuja hyviä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ALVADI:n kansipahvit

Viesti Kirjoittaja sompio »

ELRING merkkiset ovat ja metallikerrostiivisteitä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ALVADI:n kansipahvit

Viesti Kirjoittaja sompio »

Nyt alkais olla tieto tarpeen, että liimallako vai pärjääkö ilmanliimaa. Liimaa ei hyllystä löydy joten menisi hankintaan jos liimalla.
Jos joku joka tietää viitsisi vastata niin olisimpa kiitollinen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: ALVADI:n kansipahvit

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

sompio kirjoitti:Nyt alkais olla tieto tarpeen, että liimallako vai pärjääkö ilmanliimaa. Liimaa ei hyllystä löydy joten menisi hankintaan jos liimalla.
Jos joku joka tietää viitsisi vastata niin olisimpa kiitollinen.
Kannentiivisteen liimaamista en ole kuullut käytettävän kuin joissakin erittäin suuritehoisissa kisamoottoreissa tai sitten sellaisessa joka pitää jonkin vakavan vaurion johdosta saada myyntikuntoon äkkiä.

En ole itse käyttänyt koskaan kannentiivisteissä liimaa mutta varalla on sellaista herkkua mitä ei tahdo enää mistään saada, VHT Copper Gaskettiä.

Uudet pultit, puhtaat pinnat ja voidellut kierteet hyvällä avaimella momenttiin plus kulmakiristys eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ALVADI:n kansipahvit

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kiitos näistä tiedoista. Nyt vaan näyttää tosipahalta. Nostin oikeanpuolen kannen pois ja sieltä syyllinen paljastui yhdessä lohkonreiässä törrötti jakokopan tiivisterenkaan pätkä. Elikkä jakopäänkopassa on pettänyt ainakin toinen niistä kahdesta tiivisterenkaasta jotka on kopan ja lohkojen välissä. Minulta alkaa loppumaan keinot/välineet ja kenttäolosuhteissa tehtynä myöskin into. Yritin avata kampiakselinpään pulttia mutta ei aukea minun työkaluilla ja pikkuöljypohja ei mahdu lähtemään pois jotta saisi sen sisältä avattua ne jakokopan alapäänpultit. Joten alan pikkuhiljaa ottaa tarjouksia vastaan jos joku haluaa ostaa projektin. Varaosat on valmiina.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ALVADI:n kansipahvit

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kampiakselinpään pultti irti!! Sain lainaan 3/4-1/2 supistajan jolla sain raskaankaluston vääntimet käyttöön reilun metrin mittaisella jatkoputkella ja vääntimellä viimein antautui tähtiä pyöri jo silmissä väännätti senverran rankasti.
Pultissa oli 5 cm matkalla sininen ruuvilukite joten eipä ihme jos hiukan pisti vastaan. Projekti jatkuu joten ei enää tarjouksia.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: ALVADI:n kansipahvit

Viesti Kirjoittaja sompio »

Imusarjan irrotusvaiheessa napsahti tehostimenputken liitosnippa poikki. :evil: Tilasin merkkiliikkeestä EPC:stä löytämilläni varaosanumeroilla uudet nippatarpeet, mutta eipä ole käypäset. Toisekseen miten saan tuon nipan loppuosan irti imusarjasta rikkomatta jotain lisää.
Kuvissa näkyy ensin tilanne ehyenä sitten nipan jäänteet ja viimeksi uudet osat joissa tuossa pitkässä mustassa holkissa ei ole läpimenevää reikää vaan siellä on joku seinämä välissä.
Kuvat tulivat näköjään käänteisessä järjestyksessä.
Voisko joku auttaa asiassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: M112.941 koneen kunnostusongelmat

Viesti Kirjoittaja sompio »

Savut pölläytetty, mutta eipä mennyt ihan nappiin. Moottoritilasta kuului ääni niin kuin olisi Zetorilla ajettu. Eipä muuta kuin muoviletku korvaan ja kuuntelemaan mistä se säksätys kuuluu. Sain paikallistettua äänen ykkössylinterin imupuolelle.
Mikähän siellä tuollaista ääntä pitää?
Ensin luulin pakoputkenliitoksen vuotavan vaan eipä vuotanut.

Nyt kaipailisin apuja tietäjiltä
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1759
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: M112.941 koneen kunnostusongelmat

Viesti Kirjoittaja sompio »

Käytin tänään venttiilikopan auki ja ei siellä mitään erikoista näkynyt.
Mites nuo hydraulinostajat voisko ne pitää tuota ääntä jos niissä ei ole öljyä.
Minun remppahistoriassa ensimmäinen kone jossa ko. nostajat on, niin ovat minulle outoja.
Kone kyllä pyörii ja ottaa kierroksia mutta ravistaa jonkinverran.
Mites noita nostajia vois täyttää öljyllä paikoillaan ollessa?
Apuja kaipaillaan!!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin