w211 xenonvalojen korkeudensäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 06:12
Tervehdys, onko antaa vinkkiä mikä on sökönä, kun kuskin puolen xenonvalo ei säätänytkaan tälle aamulle korkeutta vaan jäi makaamaan ala-asentoon? Korkeudensäätömoottori sökö? Korkeusanturi? Ohjausyksikkö?

Löytyykö Kemi-Tornio lähimaastosta st*ria keneltäkään?

Minkälainen savotta on vaihtaa, jos se säätömoottori on entinen? Pitääkö käyttää koko umpio irti?
E 320 CDI T Avantgarde -05

Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 668
Liittynyt: Ti 29.04.2008 14:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 09:01
Puskuri irti lyhty pöyälle. Sitten kuumailmapuhaltimella kuumennet saumaa jotta saat sen ns. linssinsuojan eli läpinäkynän muovisuojan pois valojen edestä. Sitten purat heijastimet pois niin pääset käsiksi moottorin vipuihin ja johtimiin. Itse moottori on se pötikkä umpion takana joka lähtee sitten pikkasen kääntämällä irti ja sit vetää sen pois johtoineen liittimineen. En tiedä saako moottoria uutena mistään.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S212 350 cdia T 4Matic Bluetec 2014
S211 270 cdia T 2004
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 09:28
Eli olet sitä mieltä, että sitä korkeudensäätömoottoria ei kannata alkaa edes yrittää vaihtamaan umpio paikoillaan, vaikka sellainen jostain varaosana löytyisikin..?

Sopisivatko nämä umpiot mun autoon, jos saisi st*rilla ohjelmoitua kurvivalot pois käytöstä? Ajattelin vaan, että jos kuitenkin joutuu puskurin irroittamaan, niin samalla voisi harkita parantavansa valotehoa edes vähän uusilla umpioilla..? Näytti olevan nuo korkeudensäädön moottorit mukana.

https://www.ebay.de/itm/Bi-Xenon-Schein ... #vi-ilComp
E 320 CDI T Avantgarde -05

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 21.09.2016 21:15
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 09:36
Mie tekisin niin, että ostais sen uuen säätömoottorin ja ebaystä lisäksi molemmin puolin "w211 scheinwerfer glas" hakusanalla uuet linssit. Varmaan selviäis tuosta rojektista halvemmalla näin.
Ainaki retrofitlabilta saa tuota butyylimäskiä uutta jos haluaa tiivistää ne umpiot hyvin. https://www.retrofitlab.com/en/accessor ... alant.html

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 90
Liittynyt: Pe 30.08.2013 02:26
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 15:38
Moi,

Tässä omia kokemuksia asiasta; W211 E320 -04 mallin bixenonin korkeudensäätömoottorin vaihto auttoi. Puskuri irti ja lamppu pois koska moottori on vivustansa niin tiukassa että särkee jotain jos väkisin ottaa näkemättä kunnolla mitä on tekemässä. Itselle otin moottorin tarvikeumpiosta josta hajosi vivustot irroittaessa mutta tässä alkuperäisessä Hellan valossa kestää osat vähän kovempaakin käsittelyä.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13052
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 16:08
Samalla uudet projektorit molemmille puolille ja tarvittaessa linssit, jos joutuu umpion purkamaan !
...jo viidettätoista vuotta täällä saivartelemassa ;)
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 16:44
Kiitoksia vastauksista arvon ryhmäläiset!

Saisin auton st*riin kiinni vasta sunnuntaina, mutta luulempa että aika suurella todennäköisyydellä se itse korkeudensäätömoturi on heittänyt pyyhkeen kehiin.

Taidan ruveta metsästeleen toimivaa tilalle. Vielä kun jostain löytäis alkuperäisen osanumeron, jos sellaista myydään ebayssa erikseen... :crazy: Jos joku osaa kertoa sen, niin tyytyväinen oon..
E 320 CDI T Avantgarde -05
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Ke 17.10.2018 20:10
Lisäystä edellisiin kommentteihini:

Kävin ottamassa valokuvan autoni umpion persuuksista ja laitoin sillä perusteella tilaukseen Ebay:sta uuden askelmoottorin. Oli muuten ainoa mikä oli myytävänä tuolla Hellan tyyppikoodilla!

Mercedes CLS ML E-Class W211 Xenon Adjuster Stellmotor LWR motor Hella 734857-02

Samanlainen näköjään kuin CLS:ssäkin: https://www.drive2.com/l/3382799/
E 320 CDI T Avantgarde -05
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 668
Liittynyt: Ti 29.04.2008 14:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
ViestiLähetetty: To 18.10.2018 14:00
Oliko minkä hintanen?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S212 350 cdia T 4Matic Bluetec 2014
S211 270 cdia T 2004
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Pe 19.10.2018 08:57
nh1131 kirjoitti:Oliko minkä hintanen?


Ebay:sta uutena osana n.95 eur lähetyskuluineen. Tulee (tai pitäisi tulla...) Bulgariasta; oli sieltä kuitenkin jotain lähetetty koska ebay-tilini status oli muuttunut. Ainahan se on pikku riski ostella ulkomailta, mutta kun Suomesta ei ainakaan tuntunut löytyvän pelkkää säätömoottoria.
E 320 CDI T Avantgarde -05

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Pe 19.10.2018 09:40
Tuntuu noi bulgarian puolan ja romanian myyjät haluavan tehdä kauppaa, luotettavasti osat saapuneet ja nopeasti.
Jos valot on yhtään himmeät kannattaa noi plexit tosiaan vaihtaa kuten jo edellä moni sanoikin, jos valotehoa puuttuu niin uudet projektorit saa myös vaihdettua alkuperäisiin umpioihin.
Vaihdoin omaan juuri tuoreet hellan projektorit ja valoteho kyllä parani.

Lisäksi kun kromit pesee niin saa lamput näyttämään ihan uusilta taas, pölyä siellä on sisällä kuitenkin.
Huuhtelu vedellä ja sitten tippa pari fairyä märälle kädelle ja ihan kevyesti runsaan veden kanssa sormin hieroo ne kromit puhtaaksi.
Ei tule naarmuja kun saippua toimii liukasteena.
Sama toimii lampun laseille sisäpuolelta ja ulkopuolen jos kiilloittaa niin ei tarvitse uusia linssejä ostaa.Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: La 20.10.2018 19:37
Kiitos vastauksesta ja hienoista kuvista! :thumbup:

Vuosi sitten ostin sellaisen kiilloitussetin, ja hankailin jo umpioiden "lasit" ulkopuolelta parempaan kuntoon. Pitää katsoa, jos tekisi nyt saman uudestaan umpiot irroitettuna. Uusia plexejä en enää ehdi ulkomailta saada tähän hommaan mukaan.
E 320 CDI T Avantgarde -05

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: La 20.10.2018 19:54
Uskomattoman paljon oli likaa päässyt umpioihin vuosien aikana. Harmi että en ottanut ennen kuvaa muuta kuin tuosta sisuksesta, oli meinaan todella surkean näköiset valot ennen operaatiota.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1206
Liittynyt: Ma 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Yppäri
ViestiLähetetty: La 20.10.2018 20:05
Mulla on jo vuosien ajan silloin tällöin jäänyt oikean xenonumpion säätömoottori ala-asentoon. Uudelleenkäynnistyksellä tms. on vielä toennut. Hyvähän sinne on osat toki vaihtaa jos toppaa kokonaan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Pe 26.10.2018 06:23
Olli Lajunen kirjoitti:Mulla on jo vuosien ajan silloin tällöin jäänyt oikean xenonumpion säätömoottori ala-asentoon. Uudelleenkäynnistyksellä tms. on vielä toennut. Hyvähän sinne on osat toki vaihtaa jos toppaa kokonaan.


No mie olen tässä nyt muutamina pakkasaamuina huomannut, että molempien puolien säätömoottorit ovat toimineet normaalisti mutta sitten taas seuraavan kerran kun oon seuraavan kerran käynnistänyt auton, niin eihän se kuskin puoli teekään mitään prkl... :shock: Ei voi lähteä katsastuskonttorille jos ei voi olla varma että korkeudensäätö pelaa.. :roll:
E 320 CDI T Avantgarde -05
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ma 08.02.2010 13:40
Paikkakunta: Kemi
ViestiLähetetty: Ma 29.10.2018 16:17
Lauantai-illan ratoksi tuli kaverin kanssa vaihdettua tuo oikutteleva säätömoottori ja nyt pelittää niin kuin pitää! :thumbup:

Työ otti kaikkinensa n. 2 tuntia. Suurimmat ongelmat olivat entisen säätömoottorin irroitus-operaatiossa rikkomatta muovista akselia yms. hilppeitä vanhasta umpiosta. Lisäksi piti vähän leikata moottorin kiinnitysaukossa olevaa sivumuovia vähän vähemmäksi, jotta sai liittimen menemään läpi umpioon. Itse puskurin irroitus otti vähemmän aikaa vs. säätömoottorin vaihto.
E 320 CDI T Avantgarde -05

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

mbosa.fi

https://Www.AutoDoc.fi

www.merteil.fi