S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Mitenkäs tuohon faceliftiin pimeeksi menneen ESP yksikön tilalle vois vaihtaa ebaystä ostettuun purkuosaan? Vai voiko ollenkaan. Vaatiikos minkälaisen koodauksen. Se taitaa olla koko paska samaa osaa hydrauliyksikköineen? 2800 rahaa marmorilla.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Enpä oikeen haulla löytänyt muuta kuin sbc jarrujen ongelmia
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Oliskos tietäjiä käyrällä?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

sakke88 kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:Oliskos tietäjiä käyrällä?
Starin kun hankit avuksi niin eiköhän asia tule kuntoon.
Millä tavalla ESP-yksikkö on mennyt pimeäksi ? Millä laitteella vika(a) on tutkittu /varmistettu ?
Marmorilla mitanneet can väylän ja etusamin ja kunnossa ovat. ESP on täys mykkä. On saattanut saada maadotusviassa jotain. Staria ei ole itellä. Tuskin noita käytettyjä ESP yksiköitä ihan starilla konffaillaan toiseen autoon?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

sakke88 kirjoitti: Voin kertoa kuriositeettina VEHON osaamisesta Mersun vikojen korjaamisesta. Muutama päivä sitten W211-korimallin mittaristo kuoli ja VEHON mukaan mittari rikki. Uuden hankinta töineen 800 euron tietämissä. Korjaamisesta ei tietoakaan, vaan ehdottivat uutta tilalle. Pattijoella olisi mittarin korjaus maksanut 320 euroa. Itse korjattuna 15 sentin komponentti ja mittari toimii taas niin kuin pitääkin.
Ei kai mikään minkään merkin merkkikorjaamo ala tinaamaan rikkinäisiä ohjainlaitteita kuntoon. Eri asia onko järkevää vaihtaa uusi osa tilalle jos vanha on helposti korjattavissa.
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

No kyllähän mä tuohon uuden käytetyn ohjainlaitteen hommaan jos saan jonkun tänne vaasan perseeseen jonkun sen mulle conffaamaan. Maksan toki. Totuus vaan on se että ei auto liiku mihinkään tällä hetkellä. Uus ohjainlaite marmorilla 2900 pelkkä osa. Ele-huolto oli vähä sillä kannalla ettei tuota sais särkemättä välttämättä auki.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

tällähetkellä polvillaan koska myös ecu Pimiä. Ele-huolto koittaa löytää vaihtoaihiota. Ilmeisesti molemmat hajonnut samassa virtapiikissä. Siksi auto on marmorilla että tulee selville mikä vikana. Ei nyt tule Vaasassa muuta paikkaa mieleen joka tuon päälle ymmärtäis. Nyt on kaikki väylät, johtosarjat ja samit mitattu ja tuohon tulokseen tultu. Jos lähtee ecun vaihdon jälkeen käymään. En tiedä antaako mykkä ESP unitti mahdollisuutta ajoon.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 316
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Developer kit:
The reasons for disabling these functions in the DAS setups seen at the dealership are very simple:
firstly, risk associated with using them is too high to open these tools to (very often) under trained and rushing technicians;
secondly, there are several legal obligations that put restrictions on what the dealer can do and what he can not - for instance, recoding tv-in-motion, airbags and emission-re lated systems fall into this category.
Thirdly, electronically damaged components very often result in replacement, therefore repairing (recoding) would have adverse effect on spare parts revenue. http://www.cardiagnostics.be/-now/DAS-W ... 0Guide.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaasassakin on kolvailufirma Vekatronics. Ongelmana näillä firmoilla on yleensä vaativampien testauslaitteiden puute, jolloin testaus jää asiakkaalle.

Täällä korjataan joitakin MB ECU:ja näin:
All original programming will be retained, no need to program anything once you receive the unit back. However In exceptional circumstances we may need to replace the software within your unit (if it is corrupt or causing problems) if this is the case then we will inform you of this before rebuilding the unit. Professional level diagnostic equipment will be required when installing, clearing of fault codes and professional diagnostic checks should be carried out following installation.

Rebuild details (“Get Yours Rebuilt”): Professional level diagnostic equipment and/or specialist knowledge may be required when reinstalling, clearing of fault codes and professional diagnostic checks should be carried out following installation. In order to get your unit rebuilt you will need to remove the faulty unit from the vehicle and send it to us, we would then test the unit and if it is faulty we would rebuild it then return it to you with a Lifetime* warranty. When you complete payment the unit will be automatically booked in to our workshop and you will receive full step by step instructions for sending the unit to us, you will also be able to track the progress of the unit at every stage using the “Track Your Part” link located at the top of most pages of our website. If the unit turns out not to be faulty then we would refund your payment and just charge a test fee of £45 + return shipping. Please make sure you check the part numbers on the unit match the rebuild service your are purchasing. Not all parts can be repaired. If the part is not repairable, we will refund your payment and ship it back to you. If you send in an item that does not match the one in the description, we will contact you and try to rebuild it if requested. We recommend the following couriers when sending your unit to be rebuilt: Royal Mail Special Delivery (inside UK), FEDEX / UPS (outside UK). http://www.ecutesting.com/catalogue/mer ... &model=720" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ecu ja ESP-yksikkö molemmat hajalla ? EHKÄ jotain tuollaista voisi käydä jos olisi virta päällä avaimesta ja laittaisi akunkengät väärinpäin akkuun +/- tai jotain muuta ihan katastrofaalista töpeksintää.
Sittenkin ensimmäinen epäilys kohdistuisi prefuseboksin sulakkeeseen jne.
Marmorilla mitanneet can väylän ja etusamin ja kunnossa ovat.
Turhaan niitä mittailee, mittaa vaan tuleeko sille yksikölle joka ei toimi virtaa ja maata sinne minne pitää -> sitten edelleen väylän TAI etuohjainlaitteen tai jonkin muun kimppuun mikäli vika kohdistuu jompaankumpaan.
No, näin on varmaan tehtykin. Ihmettelen kovasti jos ecu molemmat vioittuneet.
oulaistenliikenne.fi
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Ponton kirjoitti:Developer kit:
The reasons for disabling these functions in the DAS setups seen at the dealership are very simple:
firstly, risk associated with using them is too high to open these tools to (very often) under trained and rushing technicians;
secondly, there are several legal obligations that put restrictions on what the dealer can do and what he can not - for instance, recoding tv-in-motion, airbags and emission-re lated systems fall into this category.
Thirdly, electronically damaged components very often result in replacement, therefore repairing (recoding) would have adverse effect on spare parts revenue. http://www.cardiagnostics.be/-now/DAS-W ... 0Guide.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lontoo kyllä sujuu mutta en tästä nyt oikein saanut vastausta siihen voiko sen käytetyn ecun laittaa tilalle ja osaava kaveri starilla conffailla (joku muu kuin marmori)
Ponton kirjoitti: Vaasassakin on kolvailufirma Vekatronics. Ongelmana näillä firmoilla on yleensä vaativampien testauslaitteiden puute, jolloin testaus jää asiakkaalle.
Vekatronicsi on erikoistunut "ei voi korjata, ei kannata, ei mitään järkeä, vie käyttöautolle" lauseeseen. Olen elämäni ainaka sinne kolme eri laitetta vienyt ja aina vastattu noin. Joka kerta ne on joku muu kolvaaja saanut kuntoon.
Ponton kirjoitti: Täällä korjataan joitakin MB ECU:ja näin:
All original programming will be retained, no need to program anything once you receive the unit back. However In exceptional circumstances we may need to replace the software within your unit (if it is corrupt or causing problems) if this is the case then we will inform you of this before rebuilding the unit. Professional level diagnostic equipment will be required when installing, clearing of fault codes and professional diagnostic checks should be carried out following installation.

Rebuild details (“Get Yours Rebuilt”): Professional level diagnostic equipment and/or specialist knowledge may be required when reinstalling, clearing of fault codes and professional diagnostic checks should be carried out following installation. In order to get your unit rebuilt you will need to remove the faulty unit from the vehicle and send it to us, we would then test the unit and if it is faulty we would rebuild it then return it to you with a Lifetime* warranty. When you complete payment the unit will be automatically booked in to our workshop and you will receive full step by step instructions for sending the unit to us, you will also be able to track the progress of the unit at every stage using the “Track Your Part” link located at the top of most pages of our website. If the unit turns out not to be faulty then we would refund your payment and just charge a test fee of £45 + return shipping. Please make sure you check the part numbers on the unit match the rebuild service your are purchasing. Not all parts can be repaired. If the part is not repairable, we will refund your payment and ship it back to you. If you send in an item that does not match the one in the description, we will contact you and try to rebuild it if requested. We recommend the following couriers when sending your unit to be rebuilt: Royal Mail Special Delivery (inside UK), FEDEX / UPS (outside UK). http://www.ecutesting.com/catalogue/mer ... &model=720" onclick="window.open(this.href);return false;
Ecu on lähetetty Elehuoltoon, etsivät uuden laitteen tilalle.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Aki_Laurila kirjoitti:tällähetkellä polvillaan koska myös ecu Pimiä. Ele-huolto koittaa löytää vaihtoaihiota. Ilmeisesti molemmat hajonnut samassa virtapiikissä. Siksi auto on marmorilla että tulee selville mikä vikana. Ei nyt tule Vaasassa muuta paikkaa mieleen joka tuon päälle ymmärtäis. Nyt on kaikki väylät, johtosarjat ja samit mitattu ja tuohon tulokseen tultu. Jos lähtee ecun vaihdon jälkeen käymään. En tiedä antaako mykkä ESP unitti mahdollisuutta ajoon.
Mistäs se virtapiikki/maa vika on tullut onko syy jo korjattu? että ei sitten sama käy uudestaan,
oletkos kysynyt mitä sercap kaljoella voisi tehdä että tulisi kuntoon usein enmän kuin jo mainitut
Mökkillä
'
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

dealer kirjoitti:Ecu ja ESP-yksikkö molemmat hajalla ? EHKÄ jotain tuollaista voisi käydä jos olisi virta päällä avaimesta ja laittaisi akunkengät väärinpäin akkuun +/- tai jotain muuta ihan katastrofaalista töpeksintää.
Sittenkin ensimmäinen epäilys kohdistuisi prefuseboksin sulakkeeseen jne.
Marmorilla mitanneet can väylän ja etusamin ja kunnossa ovat.
Turhaan niitä mittailee, mittaa vaan tuleeko sille yksikölle joka ei toimi virtaa ja maata sinne minne pitää -> sitten edelleen väylän TAI etuohjainlaitteen tai jonkin muun kimppuun mikäli vika kohdistuu jompaankumpaan.
No, näin on varmaan tehtykin. Ihmettelen kovasti jos ecu molemmat vioittuneet.
Laitan suoraan mitä Vaasan käyttöauton asentaja on kirjannut ylös:

18.10.2018
-> Lähdetty ensin selvittämään tuota ESP:n puuttumista
tarkastusten mukaan
-> ESP/ABS ohjainlaitteelta tarkastettu jännitteet ja maat
- Ok, kestää kuormaakin, eli kunnossa (13,8 V)
-> Etujalkatilat purettu jotta saa väylä kammat esiin
-> Väylä johdot mitattu vasemmalle kuskin jalkoihin ESP
ohjainlaitteelta
- Ok, molemmat 0,3 ohm, kunnossa
-> Oskilloskoopilla mitattu/tarkastettu väulä
- Kuvaajat on juuri sellaiset kun pitää olla, eli väylä
on kunnossa, mutta ESP ei yhteydessä edelleenkään
-> Tarkastettu alusta ja sisätilan väylät
- Molemmat kunnossa (tulostettu paperille)
-> Vaikea sanoa, korjautuiko väylä kun käytti ESP:n
liittimen irti, mutta nyt joka tapauksessa väylä toimii
vaikka liitin on kiinni
-> Tarkastettu väylä vielä ESP:ltäkin, että varmasti tulee
tieto perille
- Ok, kunnossa
-> Väylän on saattanut ESP vetää oikosulkuun aiemmin, jonka
takia oli pimeänä ja kun käytettiin liitin irti niin
saattoi väylän ns. rikkoja poistua
-> Ongelman tutkimista jatkettu virtapiirikaavion tutkinnan
avulla, jonka mukaan kaikki ohjainlaitteen eloon
vaativat johdot mitattu
-> SAM-etu irrotettu, jonne menee kolme johtoa, nämä mitattu
- Ok, 0,3 ohm
-> Tämä varmistaa että ESP/ABS ohjainlaite on viallinen/
mykkä
-> Syytä vaikea arvioida, mutta moottorin ohjainlaite ja ESP
ovat tuolla alustan CAN väylässä yhdessä, joten saattaa
olla sitä pitkin tauti levinnyt, kun moottorin ohjain-
laitekin mykistyi
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Aki_Laurila kirjoitti:
Ponton kirjoitti:Developer kit:
The reasons for disabling these functions in the DAS setups seen at the dealership are very simple:
firstly, risk associated with using them is too high to open these tools to (very often) under trained and rushing technicians;
secondly, there are several legal obligations that put restrictions on what the dealer can do and what he can not - for instance, recoding tv-in-motion, airbags and emission-re lated systems fall into this category.
Thirdly, electronically damaged components very often result in replacement, therefore repairing (recoding) would have adverse effect on spare parts revenue. http://www.cardiagnostics.be/-now/DAS-W ... 0Guide.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lontoo kyllä sujuu mutta en tästä nyt oikein saanut vastausta siihen voiko sen käytetyn ecun laittaa tilalle ja osaava kaveri starilla conffailla (joku muu kuin marmori)
Ponton kirjoitti: Vaasassakin on kolvailufirma Vekatronics. Ongelmana näillä firmoilla on yleensä vaativampien testauslaitteiden puute, jolloin testaus jää asiakkaalle.
Vekatronicsi on erikoistunut "ei voi korjata, ei kannata, ei mitään järkeä, vie käyttöautolle" lauseeseen. Olen elämäni ainaka sinne kolme eri laitetta vienyt ja aina vastattu noin. Joka kerta ne on joku muu kolvaaja saanut kuntoon.
Ponton kirjoitti: Täällä korjataan joitakin MB ECU:ja näin:
All original programming will be retained, no need to program anything once you receive the unit back. However In exceptional circumstances we may need to replace the software within your unit (if it is corrupt or causing problems) if this is the case then we will inform you of this before rebuilding the unit. Professional level diagnostic equipment will be required when installing, clearing of fault codes and professional diagnostic checks should be carried out following installation.

Rebuild details (“Get Yours Rebuilt”): Professional level diagnostic equipment and/or specialist knowledge may be required when reinstalling, clearing of fault codes and professional diagnostic checks should be carried out following installation. In order to get your unit rebuilt you will need to remove the faulty unit from the vehicle and send it to us, we would then test the unit and if it is faulty we would rebuild it then return it to you with a Lifetime* warranty. When you complete payment the unit will be automatically booked in to our workshop and you will receive full step by step instructions for sending the unit to us, you will also be able to track the progress of the unit at every stage using the “Track Your Part” link located at the top of most pages of our website. If the unit turns out not to be faulty then we would refund your payment and just charge a test fee of £45 + return shipping. Please make sure you check the part numbers on the unit match the rebuild service your are purchasing. Not all parts can be repaired. If the part is not repairable, we will refund your payment and ship it back to you. If you send in an item that does not match the one in the description, we will contact you and try to rebuild it if requested. We recommend the following couriers when sending your unit to be rebuilt: Royal Mail Special Delivery (inside UK), FEDEX / UPS (outside UK). http://www.ecutesting.com/catalogue/mer ... &model=720" onclick="window.open(this.href);return false;
Ecu on lähetetty Elehuoltoon, etsivät uuden laitteen tilalle.
Voi usein nähnnyt sitä tehtävän ihan suomessa ilmn mitään loonton kielisten mainos juttujen linkitellyä
Mökkillä
'
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:tällähetkellä polvillaan koska myös ecu Pimiä. Ele-huolto koittaa löytää vaihtoaihiota. Ilmeisesti molemmat hajonnut samassa virtapiikissä. Siksi auto on marmorilla että tulee selville mikä vikana. Ei nyt tule Vaasassa muuta paikkaa mieleen joka tuon päälle ymmärtäis. Nyt on kaikki väylät, johtosarjat ja samit mitattu ja tuohon tulokseen tultu. Jos lähtee ecun vaihdon jälkeen käymään. En tiedä antaako mykkä ESP unitti mahdollisuutta ajoon.
Mistäs se virtapiikki/maa vika on tullut onko syy jo korjattu? että ei sitten sama käy uudestaan,
oletkos kysynyt mitä sercap kaljoella voisi tehdä että tulisi kuntoon usein enmän kuin jo mainitut
En muuta keksi kun että rempan jälkeen oli puolien johtojen viereinen maajohto huonosti kannessa kun koekäytin autoa. luultavasti se maadoitus pääsi siinä hyppäämään ja auto sammui... tällähetkellä ei ole käynyt sen jälkeen ja abs/esp palaa
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Aki_Laurila kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:tällähetkellä polvillaan koska myös ecu Pimiä. Ele-huolto koittaa löytää vaihtoaihiota. Ilmeisesti molemmat hajonnut samassa virtapiikissä. Siksi auto on marmorilla että tulee selville mikä vikana. Ei nyt tule Vaasassa muuta paikkaa mieleen joka tuon päälle ymmärtäis. Nyt on kaikki väylät, johtosarjat ja samit mitattu ja tuohon tulokseen tultu. Jos lähtee ecun vaihdon jälkeen käymään. En tiedä antaako mykkä ESP unitti mahdollisuutta ajoon.
Mistäs se virtapiikki/maa vika on tullut onko syy jo korjattu? että ei sitten sama käy uudestaan,
oletkos kysynyt mitä sercap kaljoella voisi tehdä että tulisi kuntoon usein enmän kuin jo mainitut
En muuta keksi kun että rempan jälkeen oli puolien johtojen viereinen maajohto huonosti kannessa kun koekäytin autoa. luultavasti se maadoitus pääsi siinä hyppäämään ja auto sammui... tällähetkellä ei ole käynyt sen jälkeen ja abs/esp palaa
Mikä siis oli alkuperäinen syy remontille, entäpä mitä testeri nyt ilmoittaa?
vaiko vaan että ei yhteyttä,

mikä oli marmori tiskin kustanus arvio korjauksesta?
Mökkillä
'
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:tällähetkellä polvillaan koska myös ecu Pimiä. Ele-huolto koittaa löytää vaihtoaihiota. Ilmeisesti molemmat hajonnut samassa virtapiikissä. Siksi auto on marmorilla että tulee selville mikä vikana. Ei nyt tule Vaasassa muuta paikkaa mieleen joka tuon päälle ymmärtäis. Nyt on kaikki väylät, johtosarjat ja samit mitattu ja tuohon tulokseen tultu. Jos lähtee ecun vaihdon jälkeen käymään. En tiedä antaako mykkä ESP unitti mahdollisuutta ajoon.
Mistäs se virtapiikki/maa vika on tullut onko syy jo korjattu? että ei sitten sama käy uudestaan,
oletkos kysynyt mitä sercap kaljoella voisi tehdä että tulisi kuntoon usein enmän kuin jo mainitut
En muuta keksi kun että rempan jälkeen oli puolien johtojen viereinen maajohto huonosti kannessa kun koekäytin autoa. luultavasti se maadoitus pääsi siinä hyppäämään ja auto sammui... tällähetkellä ei ole käynyt sen jälkeen ja abs/esp palaa
Mikä siis oli alkuperäinen syy remontille, entäpä mitä testeri nyt ilmoittaa?
vaiko vaan että ei yhteyttä,

mikä oli marmori tiskin kustanus arvio korjauksesta?
Jakoketjun vaihdoin. Ei yhteyttä ESPlle. Marmorin varaosahinta 2900 tuolle ohjauskikkareelle
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Aki_Laurila kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:tällähetkellä polvillaan koska myös ecu Pimiä. Ele-huolto koittaa löytää vaihtoaihiota. Ilmeisesti molemmat hajonnut samassa virtapiikissä. Siksi auto on marmorilla että tulee selville mikä vikana. Ei nyt tule Vaasassa muuta paikkaa mieleen joka tuon päälle ymmärtäis. Nyt on kaikki väylät, johtosarjat ja samit mitattu ja tuohon tulokseen tultu. Jos lähtee ecun vaihdon jälkeen käymään. En tiedä antaako mykkä ESP unitti mahdollisuutta ajoon.
Mistäs se virtapiikki/maa vika on tullut onko syy jo korjattu? että ei sitten sama käy uudestaan,
oletkos kysynyt mitä sercap kaljoella voisi tehdä että tulisi kuntoon usein enmän kuin jo mainitut
En muuta keksi kun että rempan jälkeen oli puolien johtojen viereinen maajohto huonosti kannessa kun koekäytin autoa. luultavasti se maadoitus pääsi siinä hyppäämään ja auto sammui... tällähetkellä ei ole käynyt sen jälkeen ja abs/esp palaa
Mikä siis oli alkuperäinen syy remontille, entäpä mitä testeri nyt ilmoittaa?
vaiko vaan että ei yhteyttä,

mikä oli marmori tiskin kustanus arvio korjauksesta?
Jakoketjun vaihdoin. Ei yhteyttä ESPlle. Marmorin varaosahinta 2900 tuolle ohjauskikkareelle
Onkos tuo kokonais hinta millä sanoivat sen tulevan kuntoon vai tuieeko siihen vielä jotain työ, hinaus tms kuluja?
ja onks molemmat siis rikki ecu ja esp
Mökkillä
'
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:
Aki_Laurila kirjoitti:tällähetkellä polvillaan koska myös ecu Pimiä. Ele-huolto koittaa löytää vaihtoaihiota. Ilmeisesti molemmat hajonnut samassa virtapiikissä. Siksi auto on marmorilla että tulee selville mikä vikana. Ei nyt tule Vaasassa muuta paikkaa mieleen joka tuon päälle ymmärtäis. Nyt on kaikki väylät, johtosarjat ja samit mitattu ja tuohon tulokseen tultu. Jos lähtee ecun vaihdon jälkeen käymään. En tiedä antaako mykkä ESP unitti mahdollisuutta ajoon.
Mistäs se virtapiikki/maa vika on tullut onko syy jo korjattu? että ei sitten sama käy uudestaan,
oletkos kysynyt mitä sercap kaljoella voisi tehdä että tulisi kuntoon usein enmän kuin jo mainitut
En muuta keksi kun että rempan jälkeen oli puolien johtojen viereinen maajohto huonosti kannessa kun koekäytin autoa. luultavasti se maadoitus pääsi siinä hyppäämään ja auto sammui... tällähetkellä ei ole käynyt sen jälkeen ja abs/esp palaa
Mikä siis oli alkuperäinen syy remontille, entäpä mitä testeri nyt ilmoittaa?
vaiko vaan että ei yhteyttä,

mikä oli marmori tiskin kustanus arvio korjauksesta?
Jakoketjun vaihdoin. Ei yhteyttä ESPlle. Marmorin varaosahinta 2900 tuolle ohjauskikkareelle
Onkos tuo kokonais hinta millä sanoivat sen tulevan kuntoon vai tuieeko siihen vielä jotain työ, hinaus tms kuluja?
ja onks molemmat siis rikki ecu ja esp
Se on ainoastaan esp toimilaitteen osahinta. Ecu 2600.

Siinä on jo auton arvo melkeen. Että yrittää nyt saada vaihtolaite eculla auton käymään ja mahdollisesti vaihtolaitte esp yksiköllä jos löydän jostain jonkun sitä koodaamaan. kyllähän sitä vaikka ajaaki johonki jos jossain osaaja.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 316
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Ponton »

Aki_Laurila kirjoitti: Lontoo kyllä sujuu mutta en tästä nyt oikein saanut vastausta siihen voiko sen käytetyn ecun laittaa tilalle ja osaava kaveri starilla conffailla (joku muu kuin marmori)
Nuo on MB:n perusteluja sille, miksi tietyt funktiot on lisenssien käyttöoikeuksilla rajattu. Kyse ei ole pelkästään osaamisesta. Tiedät kai mitä starin kiinakloonit ovat ja mitähän käyttöoikeuksia MB niille haluaisi antaa :D
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 316
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Ponton »

FinlandMerceds kirjoitti: Voi usein nähnnyt sitä tehtävän ihan suomessa ilmn mitään loonton kielisten mainos juttujen linkitellyä
Mihin, millä, miten ja missä se tapahtui? Neuvo nyt ihmeessä kaverille se paikka, jossa käytettyjen ecujen koodaus starilla onnistuu.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ponton kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti: Voi usein nähnnyt sitä tehtävän ihan suomessa ilmn mitään loonton kielisten mainos juttujen linkitellyä
Mihin, millä, miten ja missä se tapahtui? Neuvo nyt ihmeessä kaverille se paikka, jossa käytettyjen ecujen koodaus starilla onnistuu.
Mökki naapuri nim CDI203 on niitä lukuisia tehnnyt vielä eläkeelä ollesaankin, käytetty ecu autoon kiinni ja sen jälkeen starila koodaus usein naputelle niihin vielä tehoja lisää mulla systeemillä ainakin toista kymmentä vuotta
niitä värkäillyt
Mökkillä
'
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

FinlandMerceds kirjoitti:
Ponton kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti: Voi usein nähnnyt sitä tehtävän ihan suomessa ilmn mitään loonton kielisten mainos juttujen linkitellyä
Mihin, millä, miten ja missä se tapahtui? Neuvo nyt ihmeessä kaverille se paikka, jossa käytettyjen ecujen koodaus starilla onnistuu.
Mökki naapuri nim CDI203 on niitä lukuisia tehnnyt vielä eläkeelä ollesaankin, käytetty ecu autoon kiinni ja sen jälkeen starila koodaus usein naputelle niihin vielä tehoja lisää mulla systeemillä ainakin toista kymmentä vuotta
niitä värkäillyt
Ecun koodausta en tarvitse. se on jo hoidossa pattijoen noitatohtoreilla. Koko thredissä on kyse vain ja ainoastaan ESP yksiköstä. Eli voiko käytetyn ohjainlaitteen naittaa minun autooni jonkun starivelhon toimesta. Myös se kiinnostaa onko kellään kokemusta tuosta 2900 euroa maksavasta ohjainlaitteen rakenteesta. Onko se mahdollisesti tutkittavissa ja korjattavissa esimerkiksi juuri elehuollon toimesta särkemättä sitä? Kotikaupunkini Vaasan paikallisilta shamaaneilta en enään kysy mitään koskaan koska "eipä noita oikeen... juuups elikkä sitähän ei tiiä mitä muuta on rikki, eipä kannata, osta käyttöautosta uus elikkä juuh...."
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä ainaki sercap sen tsekkaa ja huoltaa
Ponton
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 316
Liittynyt: Ti 04.11.2003 15:25

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Ponton »

FinlandMerceds kirjoitti: Mökki naapuri nim CDI203 on niitä lukuisia tehnnyt vielä eläkeelä ollesaankin, käytetty ecu autoon kiinni ja sen jälkeen starila koodaus usein naputelle niihin vielä tehoja lisää mulla systeemillä ainakin toista kymmentä vuotta niitä värkäillyt
Siis onko mökkinaapuri Star:lla murtanut MB:n oman turvajärjestelmän? Onhan alkuperäinen ECU:kin käytetty, muttei toisesta autosta. Vai oliko se jo etukäteen kloonattu?

What is Workshop Green Key? This is a unique one-time key from the factory which is necessary in certain situations such as:
Disabling a key track
Replacing the ECU (UUSI VIRGIN ECU)
Replacing security related control units
Replacing EIS

What does it mean MARRYING a VIRGIN ECU and EIS? The ME (ECU = Engine Control Unit) and EIS (Electronic Ignition System) control module
are electronically permanently married to each other after 40 engine starts. There is no factory procedure to undo this. This means that a used engine EIS or DAS control unit cannot be used on another vehicle. http://www.mercedesmedic.com/mercedes-s ... d-to-know/" onclick="window.open(this.href);return false;

Murtamatta turvajärjestelmää, käytetty security related control unit on kloonattava alkuperäistä vastaavaksi. Jos joku pystyy korjaamaan alkuperäisen niin vielä parempi.

Onko joku muukin kuullut tällaisista murtomiehistä? Vai onko tämä uusi urbaanilegenda?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Saahan sen käytetyn ecun saatettua virgin tilaan. Silloinhan se onnistuu ilmeisen helposti.
Kaikkinuo on ihmisen tekemiä ja kaikki ne pystyy ihminen purkamaan jos vain on aikaa ja halua, itse tyydyn vain kloonailemaan ecuja silloin kun on ollut tarpeen
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

MJPfin kirjoitti:Saahan sen käytetyn ecun saatettua virgin tilaan. Silloinhan se onnistuu ilmeisen helposti.
Kaikkinuo on ihmisen tekemiä ja kaikki ne pystyy ihminen purkamaan jos vain on aikaa ja halua, itse tyydyn vain kloonailemaan ecuja silloin kun on ollut tarpeen
Tiedätkö sanoa heti jonkun joka saisi sen saatettua noin?
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Aki_Laurila
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 14.02.2015 04:53

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »

Ensimmäisen vaihto ecun ostin itse jenkeistä ja käytin Ele-huollossa cloonattavana, Ei toiminut. ei inahdakaan. Nyt seuraavan annoin heidän itse etsiä ja eilen sain tämän seuraavan cloonattuna taas eikä saatana sen kummemmin inahda vieläkään. Ehkä tuota perkeleen Ecua sitten ei vain saa cloonattua. Vai onko sittenkin tuossa väylässä jotain mätää? Käyttöauton marmorimiehet kyllä väittävät väylien olevan kunnossa. ovat kuulemma mittailleet. Ecu ja ESP ilmeisesti ovat aika lähekkäin väylällä ja mulla kumpikaan ei kommunikoi. (toisen vaihtoecun kanssa olen vain koittanut että ei starttaa)

Pystyiskö joku nytten oikeasti suositella pajan joka osaisi selvittää tämän solmun? Ja vielä mahdollisimman lähellä pohjanmaata.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Aki_Laurila kirjoitti:Ensimmäisen vaihto ecun ostin itse jenkeistä ja käytin Ele-huollossa cloonattavana, Ei toiminut. ei inahdakaan. Nyt seuraavan annoin heidän itse etsiä ja eilen sain tämän seuraavan cloonattuna taas eikä saatana sen kummemmin inahda vieläkään. Ehkä tuota perkeleen Ecua sitten ei vain saa cloonattua. Vai onko sittenkin tuossa väylässä jotain mätää? Käyttöauton marmorimiehet kyllä väittävät väylien olevan kunnossa. ovat kuulemma mittailleet. Ecu ja ESP ilmeisesti ovat aika lähekkäin väylällä ja mulla kumpikaan ei kommunikoi. (toisen vaihtoecun kanssa olen vain koittanut että ei starttaa)

Pystyiskö joku nytten oikeasti suositella pajan joka osaisi selvittää tämän solmun? Ja vielä mahdollisimman lähellä pohjanmaata.
Saatta olla kloonutuu liiankin hyvin eli se vikakin kloonautuu... joko olet saanut paikalisen star harastajn arska10 tukimaan
mitä testeri siellä näytää olevan vikan
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Aki_Laurila kirjoitti:
MJPfin kirjoitti:
Tiedätkö sanoa heti jonkun joka saisi sen saatettua noin?
En suoraan pysty ketään nimeltä mainitsemaan mutta noilla moottorinohjausta ja sen peukalointia harrastavien foorumeilla niitä osaajia on.
How to virgin ecu tai jotain sinne päin hakusanaksi googleen esim.

Onko vanha ecu luettavissa pöydällä eli herääkö se niin että dataa saa ulos, silloin se pitäisi olla kloonattavissa olettaen tietysti että eeprom data on ehyt.

Oma näkemys on osista yleensä se että jos se on kasattu ruuveilla sen voi yleensä korjata. Jos se on valettu keinohartsiin niin se on työlästä korjata. Kyse on kuitenkin osista jotka on tehnyt halvimman tarjouksen tekijä joka pystyy ne tekemään luotettavasti. Eli yleensä bulkki komponentteja, ei aina jos on tarpeeksi suuri sarja.

Eiköhän se osaaja löydy kun vähän aikaa hakee, ainakin toivoisin niin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: S211 facelifti ESP/abs yksikön vaihto tai korjaus

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edelleenkään en usko että ecu ja esp-yksikkö olisivat rikki :eh:
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin