Auto on 204.207, eli S204 200CDI -09. Homma lähti liikkeelle rattilukkoremontista, joka tehtiin ns. pitkän kaavan mukaan eli irti oli ratti, viikset, koko rattiakseli ym. pientä. Rattilukkoremontti saatiin päätökseen muutaman mutkan kautta, mutta pian auto löi keltaisen kolmion tauluun ja ESP (?) sekä rengaspainevalvonta lakkasivat toimimasta. Starin nokassa selvisi, että kyse oli ohjauskulma-anturista, tarkemmin ottaen sen offset-arvoa. Offset-arvo nollattiin ja valot sammuivat, minkä jälkeen auto toimi noin viikon verran normaalisti, minkä jälleen samat viat palasivat tauluun. Starin kanssa nollattiin taas vikakoodit, asetettiin offset-arvo uudelleen ja tehtiin "Ajotesti", mitä se ikinä tekeekään. Jälleen auto pelasi vähän aikaa ja nyt valot palavat taas taulussa.
Onkohan remontissa käynyt joku kämmi vai mistähän tällainen voisi johtua? Livedataa katsoessa ohjauskulma-arvot kuitenkin käyttäytyvät ihan loogisesti.
W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu? (Korjattu)
W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu? (Korjattu)
Viimeksi muokannut racer123, Su 27.01.2019 17:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu?
Mitä testeri antaa mahdoliseksi syyksi sille miksi se offset on pielessä,racer123 kirjoitti:Auto on 204.207, eli S204 200CDI -09. Homma lähti liikkeelle rattilukkoremontista, joka tehtiin ns. pitkän kaavan mukaan eli irti oli ratti, viikset, koko rattiakseli ym. pientä. Rattilukkoremontti saatiin päätökseen muutaman mutkan kautta, mutta pian auto löi keltaisen kolmion tauluun ja ESP (?) sekä rengaspainevalvonta lakkasivat toimimasta. Starin nokassa selvisi, että kyse oli ohjauskulma-anturista, tarkemmin ottaen sen offset-arvoa. Offset-arvo nollattiin ja valot sammuivat, minkä jälkeen auto toimi noin viikon verran normaalisti, minkä jälleen samat viat palasivat tauluun. Starin kanssa nollattiin taas vikakoodit, asetettiin offset-arvo uudelleen ja tehtiin "Ajotesti", mitä se ikinä tekeekään. Jälleen auto pelasi vähän aikaa ja nyt valot palavat taas taulussa.
Onkohan remontissa käynyt joku kämmi vai mistähän tällainen voisi johtua? Livedataa katsoessa ohjauskulma-arvot kuitenkin käyttäytyvät ihan loogisesti.
tarkista että remontin yhteydessä irritellut johdot on kunnossa ja liitimet kunnolla kiinni
Mökkillä
'
'
Re: W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu?
Tarkistetaanpa nämä siis ensiksi.FinlandMerceds kirjoitti:
Mitä testeri antaa mahdoliseksi syyksi sille miksi se offset on pielessä,
tarkista että remontin yhteydessä irritellut johdot on kunnossa ja liitimet kunnolla kiinni
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu?
Onkos ratti vs. Pyörät suorassa kun ajat suoraan tai siis kun pysäköit pyörät varmasti suorassa,onko ratti täysin siis täysin suorassa myös.... Noin Ns. Viiden minuutin ratin vinous aiheuttaa tämän murheen heti kun vauhti kasvaa
Star
Re: W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu?
Ratti on mielestäni aivan samassa asennossa kuin ennen remonttia, ei se täysin suorassa ole mutta ei likikään tuota viittä minuuttia vinossa. Eikö autoa saa kalibroitua lainkaan, mikäli ratti on tuon verran vinossa?Bomber4 kirjoitti:Onkos ratti vs. Pyörät suorassa kun ajat suoraan tai siis kun pysäköit pyörät varmasti suorassa,onko ratti täysin siis täysin suorassa myös.... Noin Ns. Viiden minuutin ratin vinous aiheuttaa tämän murheen heti kun vauhti kasvaa
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu?
Sarjassamme mitä v*ttua: katsastuksessa havaittiin yksi väljä pallonivel, edessä apukuskin puolella taaemmassa tukivarressa. No, vaihdoin tuon tukivarren, ja parinkymmenen kilsan ajon jälkeen ESP-vikavalo hävisi ja pysyi poissa ainakin tuollaisen 200 km ajolenkin ajan. Voiko olla että oli tuosta kiinni koko homma? No, seuraillaan tilannetta.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: W204 ohjauskulma-anturin kalibrointi ei onnistu? (Korjat
W211 alapallonivelet myös vaihtoon ja metrinmittamenetelmällä pyörien suuntaus koskapa aika laser säätöön vasta tulossa. Mutta siis ratin asento muuttui. Minusta aika radikaalisti. Kun vauhti 40 km/h niin esp valo syttyi.
Hetken pähkäiltyäni ja puhelinsoiton perusteella arvelin että ratin kulma muuttunut liikaa joten raidetankoja säätämällä ratti siihen asentoon jossa se ennen remonttia.
Ei pala esp.
Hetken pähkäiltyäni ja puhelinsoiton perusteella arvelin että ratin kulma muuttunut liikaa joten raidetankoja säätämällä ratti siihen asentoon jossa se ennen remonttia.
Ei pala esp.
W211 220CDI A 2008