Loppuunkaluttu 200D?
Loppuunkaluttu 200D?
20 vuotta perheessä ollut 200D siirtyi sivustakatsojan rooliin 300D:n myötä ja ajattelin, josko siitä olisi vielä itselle ajoautoksi toviksi. Mittarissa on ihan kunnioitettavat 810tkm, joista liki puoli miljoonaa on kertynyt porukoiden omistuksessa. Toki vähäinen kulkupuolikin on hiipunut kilsojen myötä. Mitä tuosta voisi/pitäisi katsoa, että vähistä hevosvoimista saisi vielä loput hyödynnettyä?
-Kansi on laitettu joku 300tkm sitten
-Ketjun vaihdosta on varmasti yli 200tkm
-Lähtee lämmittämättä tarvittaessa -20 kelistä ja pahemmastakin käyntiin.
-Alle litra menee öljyä vaihtovälillä.
Eli ei moottorin pitäisi kuitenkaan olla ihan sohlo. Pumpun ajoitusta en ole katsonut ja niin paljon en ole pelannut dieseleiden kanssa -> voiko ajoitus muuttua paljonkin kilometrien myötä / ketjun venymisen myötä?
Satkun jälkeen kulkuhaluja ei hirveästi enää löydy, olen ajanut tuolla juuri kortin saaneena joskus 20v sitten ja kulkihan se eri tavalla. Vai onko muuten hyvin toimivassa moottorissa vaan kilometrit tehneet jo tehtävänsä?
-Kansi on laitettu joku 300tkm sitten
-Ketjun vaihdosta on varmasti yli 200tkm
-Lähtee lämmittämättä tarvittaessa -20 kelistä ja pahemmastakin käyntiin.
-Alle litra menee öljyä vaihtovälillä.
Eli ei moottorin pitäisi kuitenkaan olla ihan sohlo. Pumpun ajoitusta en ole katsonut ja niin paljon en ole pelannut dieseleiden kanssa -> voiko ajoitus muuttua paljonkin kilometrien myötä / ketjun venymisen myötä?
Satkun jälkeen kulkuhaluja ei hirveästi enää löydy, olen ajanut tuolla juuri kortin saaneena joskus 20v sitten ja kulkihan se eri tavalla. Vai onko muuten hyvin toimivassa moottorissa vaan kilometrit tehneet jo tehtävänsä?
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Pumppu ja sen ajoitus kuntoon niin on ne vähäiset voimavarat taas tallella ja vähän enemmänkin.
oulaistenliikenne.fi
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Näillä minäkin menisin!dealer kirjoitti:Pumppu ja sen ajoitus kuntoon niin on ne vähäiset voimavarat taas tallella ja vähän enemmänkin.
Miksi herättää nukkuvaa karhua? Eli jos käy ja kukkuu niin olkoon niin!
Ilmeisesti kyseessä on W124 200D, eikä se koskaan ole ollut minkään "kiihdytysauton" maineessa!
Jos aiot Tampereella ohittaa niin se pitää päättää jo Hämeenlinnan kohdalla!
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Voisiko olla niin että olet tässä kuluneen 20 vuoden aikana tottunut tehokkaampiin kulkupeleihin kuin muinainen 200D?
Käsittääkseni tässä viimeisein 20 vuoden aikana on keskimääräinen autokannan teho jatkanut kasvamista. Saako autokaupasta edes uutta alle sadan hevosvoiman pikku kauppakassia tänä päivänä?
Käsittääkseni tässä viimeisein 20 vuoden aikana on keskimääräinen autokannan teho jatkanut kasvamista. Saako autokaupasta edes uutta alle sadan hevosvoiman pikku kauppakassia tänä päivänä?
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Ketju ei 200ssa veny niin paljoa että vaikuttaa kulkemiseen. Noilla tiedoilla mitä alussa mainitsit niin ottaisin ensimmäisenä ilmansuodattimen hetkeksi pois ja kokeilisin ilman. Siis jos ei ole tiedossa koska suodatin on vaihdettu.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Ei pidä paikkaansa.Ketju ei 200ssa veny niin paljoa että vaikuttaa kulkemiseen.
Samalla lailla tietysti venyy kuin 250-300, omalle kohdalle sattunut pahimmillaan 200D lähes 20 jykk mitattu ajoitus joka ketjun vaihdolla korjaantui monta astetta.
Menohalut oli täysin kateissa sillä ennakolla, toki ammattilainen kuulee jo käynnistäkin että pielessä on.
oulaistenliikenne.fi
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Tarkoitin siis 200 000ssa kmssä ei ketju veny niin paljon,mutta en ala siitä kinaamaan,minun kokemukseni tulee ainoastaan yhdestä kolmesatkusta jonka ketjun vaihdoin kun mittarissa oli 424592 km.Ketju ei ollut oikeastaan edes venynyt,eikä vaikuttanut vaihto mitenkään käyntiin.Sikäli oli vaihto ihan turha mutta tulipa tehtyä. LUULISIN että ketjun venymiseen vaikuttaa myöskin onko manuaali tai automaatti ja tuleeko moottorijarrutusta käytettyä miten usein.Manuaalilla nykäisee pahemmin.dealer kirjoitti:Ei pidä paikkaansa.Ketju ei 200ssa veny niin paljoa että vaikuttaa kulkemiseen.
Samalla lailla tietysti venyy kuin 250-300, omalle kohdalle sattunut pahimmillaan 200D lähes 20 jykk mitattu ajoitus joka ketjun vaihdolla korjaantui monta astetta.
Menohalut oli täysin kateissa sillä ennakolla, toki ammattilainen kuulee jo käynnistäkin että pielessä on.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Olen toki ajanut tuolla vuosittain, että kyllä tuo persdyno kertoo jotain Saman on todennut auton omistajakin, että menohalut on hiipuneet. Säännöllisesti tuota on muuten huollettu kuluvilta osilta (ilmanputsari, polttoainesuodattimet, ajettu aina hyvillä öljyillä yms.) Nelosvaihteella kulku on vain todella hengetöntä, jarrut ei laahaa eikä muutakaan. 120km/h on jo tekemistä & isoissa ylämäissä saa polkea tosissaan.Kipsu kirjoitti:Voisiko olla niin että olet tässä kuluneen 20 vuoden aikana tottunut tehokkaampiin kulkupeleihin kuin muinainen 200D?
Käsittääkseni tässä viimeisein 20 vuoden aikana on keskimääräinen autokannan teho jatkanut kasvamista. Saako autokaupasta edes uutta alle sadan hevosvoiman pikku kauppakassia tänä päivänä?
Eli taidan ensialkuun tutkailla pumpun ajoituksen, hyvät ohjeet näytti olevan toisella foorumilla ja katsoa, josko sen saisi sinne ilmeisen hyväksi todettuun 13jykk kohtaan. Jos tuolla ei tokene paremmaksi niin isompaan revohkaan ei toinna alkaa, auto alkaa kuitenkin olla täysinpalvellut.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Saa. Mullakin on tuossa kipossa niitä tasan 90. Omapainoakin on tosin sitten vain 1030kg, joten pärjää noillakin ja ohitukseen Tampereella riittää hyvin, kun alkaa varautua siihen Toijalassa .Kipsu kirjoitti:Voisiko olla niin että olet tässä kuluneen 20 vuoden aikana tottunut tehokkaampiin kulkupeleihin kuin muinainen 200D?
Käsittääkseni tässä viimeisein 20 vuoden aikana on keskimääräinen autokannan teho jatkanut kasvamista. Saako autokaupasta edes uutta alle sadan hevosvoiman pikku kauppakassia tänä päivänä?
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Aivan, ymmärsin väärin. Toki taisi olla vähän epäselvä tuo "200ssa" kun kyseessä 200Djsmaa kirjoitti:Tarkoitin siis 200 000ssa kmssä ei ketju veny niin paljon,mutta en ala siitä kinaamaan
oulaistenliikenne.fi
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Pönkäsin kaasupolkimen pohjaan ja menin pällistelemään pellin alle -> kaasuvipu liikkui vielä käsin jonkunmatkaa -> puuttuva liike oli pumpun kyljessä myös silmiinpistävä. Kaasuvaijerin muovikierreosa oli hajonnut kahteen osaan, sain sitä vähän kierreltyä parempaan kohtaan. Nyt kaasun liike on täysimääräinen ja kyllä kulkupuoli parani jonkunverran
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Loppuunkaluttu 200D?
Täytyy vielä keväämmällä tarkastaa tankin sihti ettei ole tuollainen netistä löytyneen kuvan mukainen http://aijaa.com/Zr1VDa" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosin suomessa tuota on aina tankattu pumpusta eikä ole käyty itärajan toisella puolella
Tosin suomessa tuota on aina tankattu pumpusta eikä ole käyty itärajan toisella puolella
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987