Cdi E250 2010

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Hutch1983
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 31.03.2014 16:35

Cdi E250 2010

Viesti Kirjoittaja Hutch1983 »

Päivää arvon mersutietäjät.
Mulla on tuollainen 2010vm E250 cdi ja olen huomannut siinä sellaista oireilua, että kierrokset hieman nypyttää ja välillä esim valoissa ootellessa huomaan auton hieman heilahtavan kun kierroslukumittarissa
viisari heilahtaa. Tätä ei tapahdu joka ajokerralla mutta nyt kuitenkin enempi kuin puoli vuotta sitten. Ajokilometrejä on 280tkm ja kaikki huollot on tehty Saksassa ajallaan samassa yrityksessä. Auto ohjelmoittiin tossa kesällä mutta ilmeni vika että fuel pressure too low ja laitettiin takas vakioksi. Tänä aamuna kun lähdin töihin ja auton lämmöt oli noussut noin 60 asteeseen hetken ajon jälkeen ja lähdin ohittamaan toista autoa niin että laitoin pedaalin pohjaan jonka seurauksena auto kiihtyi mutta nyki samalla reilusti ihan kuin ei saisi tarpeeksi ruokaa mutta mitään vikakoodia ei ilmennyt. Naftasuodin on vaihdettu kesällä mutta ei ollut apua. Ei ole kuitenkaan sammunut kesken ajon missään vaiheessa. Ilmansuodinta en ole vaihtanut vielä enkä mitään muutakaan tuon naftasuotimen lisäksi. Turussa asustelen ja olisin kiitollinen kaikesta avusta mitä voisin asialle tehdä. Itse en osaa autosta vaihtaa paljoakaan ilman apua kun ei ole tarvinnut ellei nuita jarru ja akselistohommia oteta lukuun.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Cdi E250 2010

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Hutch1983 kirjoitti:Päivää arvon mersutietäjät.
Mulla on tuollainen 2010vm E250 cdi ja olen huomannut siinä sellaista oireilua, että kierrokset hieman nypyttää ja välillä esim valoissa ootellessa huomaan auton hieman heilahtavan kun kierroslukumittarissa
viisari heilahtaa. Tätä ei tapahdu joka ajokerralla mutta nyt kuitenkin enempi kuin puoli vuotta sitten. Ajokilometrejä on 280tkm ja kaikki huollot on tehty Saksassa ajallaan samassa yrityksessä. Auto ohjelmoittiin tossa kesällä mutta ilmeni vika että fuel pressure too low ja laitettiin takas vakioksi. Tänä aamuna kun lähdin töihin ja auton lämmöt oli noussut noin 60 asteeseen hetken ajon jälkeen ja lähdin ohittamaan toista autoa niin että laitoin pedaalin pohjaan jonka seurauksena auto kiihtyi mutta nyki samalla reilusti ihan kuin ei saisi tarpeeksi ruokaa mutta mitään vikakoodia ei ilmennyt. Naftasuodin on vaihdettu kesällä mutta ei ollut apua. Ei ole kuitenkaan sammunut kesken ajon missään vaiheessa. Ilmansuodinta en ole vaihtanut vielä enkä mitään muutakaan tuon naftasuotimen lisäksi. Turussa asustelen ja olisin kiitollinen kaikesta avusta mitä voisin asialle tehdä. Itse en osaa autosta vaihtaa paljoakaan ilman apua kun ei ole tarvinnut ellei nuita jarru ja akselistohommia oteta lukuun.
Railipaineen säädin ja määrän säädin tarkeman tutkailun alle, onko vaihteisto huollettu koska(an) viimeksi
Mökkillä
'
Hutch1983
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 31.03.2014 16:35

Re: Cdi E250 2010

Viesti Kirjoittaja Hutch1983 »

Vaihteisto huollettu vuosi sitten aika tarkalleen
Hutch1983
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 31.03.2014 16:35

Re: Cdi E250 2010

Viesti Kirjoittaja Hutch1983 »

Voisiko joku neuvoa tuon määrän säätimen vaihdon kanssa? Tarkoitan siis että mitä tulee ottaa huomioon. Työkalut ja säädin löytyy jo mutta kannattaako itse vaihtaa ja joutuuko sen viemään *:lle jälkeenpäin?
Jos mahdollista niin kertoisitteko tarkan sijainnin tuolle määrän säätimelle. Pääseekö yläkautta käsiksi vai joutuuko montulle menemään :)
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Cdi E250 2010

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Hutch1983 kirjoitti:Voisiko joku neuvoa tuon määrän säätimen vaihdon kanssa? Tarkoitan siis että mitä tulee ottaa huomioon. Työkalut ja säädin löytyy jo mutta kannattaako itse vaihtaa ja joutuuko sen viemään *:lle jälkeenpäin?
Jos mahdollista niin kertoisitteko tarkan sijainnin tuolle määrän säätimelle. Pääseekö yläkautta käsiksi vai joutuuko montulle menemään :)
"siitä kun siivoat ensin egr lauhduttimen, imukanavan,egr putken, kaasuläpän ja muutaman tuen pois niin pääsee vaihtamaan. ilman kunnon oikeanlaisia työkaluja menee varmasti aikaa ja hermot. Toki sen pystyy vaihtamaan ei se siitä ole kiinni vaan osaamisesta ja kärsivällisyydestä .
Tiivisteitä samalla joutuu laittelemaan noihin putkiin ettei jää vuotelemaan . olisko tollasen ohje vaihtoaika joku 2.5h mahdollisesti" edellistä vastausta samaan kysymykseen lainaten

eli yläkautta purkaen löytyy
Vastaa Viestiin