Vaihtoväli ollut jos nyt historiasta äkkiä oikein katsoin niin 15 000 - 23 000, Itse on ole millään omalla kulkineelle yli 20 tkm välejä pitänyt ja tähänkään ei nyt tule varmuudella yli 15ykm vaihtoväliä jatkossa... Mielenkiinnolla nyt katella ja rakennella mitä tästä kulkineesta tulee. PALJON on maksanut n 10 000€ edestä "huollettu" että kyllä tämä perheenjäseneksi jää.E200kompressor kirjoitti:Lainaan pätkän ketjun alkuperäistä kysymystä:MacBuggy kirjoitti:itsellä oli Sprinteri vm11 ja ajoin n.220tkm uudesta lähtien tähän syksyyn mennessä. Ja öljyt vaihdatin aina huoltonäytön mukaan eli keskimäärin n.33tkm oli öljynvaihtoväli.
Huollossa nollasivat laskurin ja huoltoväli oli 40tkm aluksi ja siitä sitten laski riippuen ajotavasta jne... Ja ihan ehjän oloisena auto läksi seuraavalle omistajalle.
Henkiläautossa w212 on huomattavasti lyhyemmän öljynvaihtovälit (25tkm) vaikka voisi luulla, että paljon kevyemmällä rasituksella henkilöauto on verrattuna
pakuun.
"...Öljyt vaihdettu säännöllisesti (edellinen 500km ennen hajoamista)
Ei ääniä jakopäästä
Öljynlauhuttimen tiivisteet alkuperäiset
Aukoton huoltohistoria - varmistettu
235tkm ajettu .."
Tuokin auto lähti ehjän oloisena viimeiselle matkalleen eikä sen uutena ostanut ollut ollenkaan tyytymätön huoltoväleihin.
Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Nyt kun on muutosten jälkeen "vähän enemmän" potentiaalia koneessa niin käymmä tulevalla viikolla mutkan kajaanissa niin saadaan potentiaali hyötykäyttöön
SILTI OM 642 on käyttö/voima/kulutus potentiaaliltaan moottori joka on eniten mun mieleen ollut ja toistaiseksi on edelleen
SILTI OM 642 on käyttö/voima/kulutus potentiaaliltaan moottori joka on eniten mun mieleen ollut ja toistaiseksi on edelleen
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Ei tosiaankaan tarvi ihmetellä miks noita 651 paukkuu sprintereissä. 40tkm on älytön määrä samalle moottoriöljylle, vastaa tunteina noin 900 joka kuulostaa työkoneita ja traktoreita huoltavalle järkyttävältä. Tähän kun lisätään kylmäkäynnistykset ja se että moottorissa on oikeasti voimaa, pystyy vedättämään 1000 kierroksella asti niin ihme että ne kestää edes sen vertaa.-230k- kirjoitti:hieman menee ohi aiheen tämä om651 keskustelu mutta itselläkin kaikissa työpaikan 906 sprintereissä öljynvaihtoväli huoltonäytössä ollut n. 40tkm, öljytilavuus on suurempi, noin 11 litraa muistaakseni(tästä johtuu pidempi huoltoväli vrt henkilöautot).
tiedossa on monia laakerivaurioita,itselle viimeisin 2v sitten.
läheltä seurannut kun yhdessä "epäonnen" autossa jo kolmas om651 keulilla, 5000kg kokonaismassa(kuorma-auto) kylmäkäynnistykset jatkuvasti ilman esilämmitystä,+50tkm venyneet huoltovälit ja repivä jakeluajo keskustassa kylmällä koneella lienee syynä moottorivaurioihin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Jopas siitä tulikin ihtelleen mieleinen tästä kulkineesta! ahtistaa ja korpeaa kun hajos ja maksoi, mutta lopputulosta kun makustelee niin loppu hyvin kaikki hyvin (ainakin toistaiseksi).
Kiitos Parkkilan väelle Ylivieskaan hieman öljynvaihtoa suuremmassa remontinkorjauksesta ja Samoin Tuikkalalle Kajaaniin auton sydämen "herättämisestä"
Kiitos Parkkilan väelle Ylivieskaan hieman öljynvaihtoa suuremmassa remontinkorjauksesta ja Samoin Tuikkalalle Kajaaniin auton sydämen "herättämisestä"
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
-230k- kirjoitti:hieman menee ohi aiheen tämä om651 keskustelu mutta itselläkin kaikissa työpaikan 906 sprintereissä öljynvaihtoväli huoltonäytössä ollut n. 40tkm, öljytilavuus on suurempi, noin 11 litraa muistaakseni(tästä johtuu pidempi huoltoväli vrt henkilöautot).tahtoomersun kirjoitti:Noilla w906 316cdi Sprinttereillä tehtiin öljynvaihdot huoltonäytön mukaan ja siinä 40000km välein se öljynvaihdon halusi. 400-450tkm niihin ajettiin ennen vaihtoa, eikä kyllä yksikään om651 vielä tuossa vaiheessa antautunut, en tiedä onko v6 sitten heikompi
Onko muuten pakukäytössä moottorissa isompi öljytilavuus kuin henkilöautossa ?
tiedossa on monia laakerivaurioita,itselle viimeisin 2v sitten.
läheltä seurannut kun yhdessä "epäonnen" autossa jo kolmas om651 keulilla, 5000kg kokonaismassa(kuorma-auto) kylmäkäynnistykset jatkuvasti ilman esilämmitystä,+50tkm venyneet huoltovälit ja repivä jakeluajo keskustassa kylmällä koneella lienee syynä moottorivaurioihin.
peltikorisissa 906 pakettiautoissa 35tkm huoltovälillä tuntuu pääsevän todella isoja kilometrejä +600tkm samoin henkilöautoilla joissa jo tehtaalta uudemmat päivitetyt jakopään osat.
alkuperäiseen aiheeseen:
om642 pidän erittäin kestävänä koneena jota on monessa eri korissa ollut pitkällä aikavälillä,2005-2013? moottoreiden MÄÄRÄÄN liikenteessä suhteutettuna kuulee vähän huonoa.
toki niissä on vikoja/huoltokohteita ,mutta harvoin mekaanisia täystuhoja.
Mistä vuodesta alkaen OM651:ssä on tehtaalta lähtien uudet/päivitetyt jakopään osat?
Kyse on W204 vm 2014. Ilmeisesti siinä on jo uudet paremmat osat?
t. Mersumies
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
eikös se mercedessource äijä puhellut, että pitkä öljynvaihtoväli sinänsä on isoilla öljytilavuuksilla mahdollinen, mutta verrattuna kuorma-auton moottoreihin öljynsuodattimen koko on erittäin pieni mersun koneessa. eli sen voisi vaihtaa vaikka puolessavälissä öljynvaihtoväliä.
W212 E350cdi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Öljynsuodatin on olematon. Kuorma-autossa on monesti 2-3 isoa suodatinta ja joissain linko. Eli sitä öljyä oikeasti suodatetaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
yksi syy kylmäkäynnistysyhteyteen ja pitkään vaihtoväliin voisi olla se, että diesel dilutoi öljyä, eli sitä menee öljyn sekaan ja kun vaihtaväli on pitkä, niin lopulta siellä on sitä dieseliä merkittäviä määriä. ja oikea öljy muutenkin olisi ohentunut jo liruksi. jos 30weight öljy nyt muutenkaan mitään muuta ole.
W212 E350cdi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
2014 on ainakin jo päivitetyillä osilla. 2009-2012 vm väleillä on ainakin eniten jakopääremppoja tehty, toki uudemmissakin mutta vasta 400tkm jälkeen. suurin muutos sinne oli päivitetty versio kiristimestä.vee203 kirjoitti:-230k- kirjoitti:.tahtoomersun kirjoitti:
Mistä vuodesta alkaen OM651:ssä on tehtaalta lähtien uudet/päivitetyt jakopään osat?
Kyse on W204 vm 2014. Ilmeisesti siinä on jo uudet paremmat osat?
t. Mersumies
Itselle uusi huhupuhe tuli taholta joka noita om651korjaa/asentaa takuukorjattuja autoihin. väittivät öljypumppuakin alimitoitetuksi ja kylmäkäynnistyksen hetkellisiä korotettuja kierroksia öljynpaineen nostatuskeinoksi. en tiedä oisko tässä yksi osasyy lisää,ei ole moista ajatusta ennen tullut vastaan.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
.
Tehdashan sen tietää varmaan asian oikean laidan, muttei varmaankaan koskaan paljasta.
Mielestäni, siis en tiedä, mutta jotain aavistelen, kun näen muutoksia softassa, siis "mielestäni".
Asiaan liittyy kolme kohtaa.
Jatkuvat kylmäkäynnistämiset pakettiautoilla.
Pidennetty öljynvaihtoväli.
Öljypumppu ei ole enää aivan "perinteistä" mallia.
Käsittääkseni särkyminen, yleensä kolmospytyn kohdalla, tapahtuu siten, että.
Laakereissa ei ole enää pyörimisenesto stoppareita, kuten ennen.
Huonosta öljystä, puutteellisesta öljynpaineesta, kylmäkäynnistyksestä ? - johtuen kylmäkäynnistyksen yhteydessä laakeriliuskat pikkuisen nitkahtaa. Tätä ilmiötä jatkuu niin kauan, ettei öljyn tuloreikä laakeriliuskassa passaakkaan lokissa olevaan, jolloin voitelu jää liuskan "väärälle" puolelle ja vaurio tulee.
Öljypumppu OM651.ssä ei ole enää rakenteeltaan ihan perinteinen hammaspyöräpumppu.
Metallihampaisten rullien tilalla on lamellit.
Nämä henk. autoissa kuitenkin toimii, joten vika ei ole rakenteessa.
Lamellipumpulla on varmaan halutta laajentaa pumpun paine/tuottoskaalaa, olisko tästä johtuen paine tyhäkäynnillä ja startatessa pienempi - en tiedä.
Softassa on kuitenkin sellainen ero tullut särkymistapausten jälkeen, että kylmällä moottorilla tyhjäkäynti nostetaan, tilanteesta riippuen noin 300-400rpm korkeammaksi.
Valitettavasti "huonompiin" ohjelmiin ei tätä tyhjäkäynnin korotusta voi ympätä, kun siellä ei ole jätetty tilaa sille, vaan korjauksena tehdas on muuttanut koko softan uusiksi.
Kannattaisi varmaan käydä kysymässä, onko "minun" autooni saatavissa tyhjäkäynnin korotuspäivitys.
Siis, en väitä, että tiedän, aavistelen vain.
Tehdashan sen tietää varmaan asian oikean laidan, muttei varmaankaan koskaan paljasta.
Mielestäni, siis en tiedä, mutta jotain aavistelen, kun näen muutoksia softassa, siis "mielestäni".
Asiaan liittyy kolme kohtaa.
Jatkuvat kylmäkäynnistämiset pakettiautoilla.
Pidennetty öljynvaihtoväli.
Öljypumppu ei ole enää aivan "perinteistä" mallia.
Käsittääkseni särkyminen, yleensä kolmospytyn kohdalla, tapahtuu siten, että.
Laakereissa ei ole enää pyörimisenesto stoppareita, kuten ennen.
Huonosta öljystä, puutteellisesta öljynpaineesta, kylmäkäynnistyksestä ? - johtuen kylmäkäynnistyksen yhteydessä laakeriliuskat pikkuisen nitkahtaa. Tätä ilmiötä jatkuu niin kauan, ettei öljyn tuloreikä laakeriliuskassa passaakkaan lokissa olevaan, jolloin voitelu jää liuskan "väärälle" puolelle ja vaurio tulee.
Öljypumppu OM651.ssä ei ole enää rakenteeltaan ihan perinteinen hammaspyöräpumppu.
Metallihampaisten rullien tilalla on lamellit.
Nämä henk. autoissa kuitenkin toimii, joten vika ei ole rakenteessa.
Lamellipumpulla on varmaan halutta laajentaa pumpun paine/tuottoskaalaa, olisko tästä johtuen paine tyhäkäynnillä ja startatessa pienempi - en tiedä.
Softassa on kuitenkin sellainen ero tullut särkymistapausten jälkeen, että kylmällä moottorilla tyhjäkäynti nostetaan, tilanteesta riippuen noin 300-400rpm korkeammaksi.
Valitettavasti "huonompiin" ohjelmiin ei tätä tyhjäkäynnin korotusta voi ympätä, kun siellä ei ole jätetty tilaa sille, vaan korjauksena tehdas on muuttanut koko softan uusiksi.
Kannattaisi varmaan käydä kysymässä, onko "minun" autooni saatavissa tyhjäkäynnin korotuspäivitys.
Siis, en väitä, että tiedän, aavistelen vain.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Pitkiin vaihtoväleihin vielä, onko mitään järkeä säästää sitä viittäkymppiä ja vaihtaa öljyjä harvoin?
Mitä se korjaus maksaa?
Itsellä meni vaihto vähän pitkäksi omasta autosta om647, ja suodatin oli jo alkanut menemään kasaan kun liian paljon törkyä. 18k oli taulussa kun normisti vaihdan kympin välein.
Pari suodatinta olen nähnyt 40k ajettuna ja on sitten kamalan näköisiä, ei varmasti suodata mitään enään ja rajoittaa öljyn virtausta.
Mitä se korjaus maksaa?
Itsellä meni vaihto vähän pitkäksi omasta autosta om647, ja suodatin oli jo alkanut menemään kasaan kun liian paljon törkyä. 18k oli taulussa kun normisti vaihdan kympin välein.
Pari suodatinta olen nähnyt 40k ajettuna ja on sitten kamalan näköisiä, ei varmasti suodata mitään enään ja rajoittaa öljyn virtausta.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Näin se on, ei mitään järkeä. Oli mikä oli syy hajoamiseen, mutta fakta on se että sitä huonommin se öljy voitelee mitä kauemman sillä ajaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Minä oon pitäny vaihtovälinä n. 5000 km. Kun ajatellaan näin, että siihen kilometrimäärään mennessä olen joutunut ostamaan polttoainetta noin 800 euron edestä niin eipä siinä enää tuommonen 50 euron lisäkulu (8l öljyä ja suodatin) paljoa tuskanhikeä otsalle nosta. Tietääpähän, että ainakin voitelu pelaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Mitä kautta diesel pääsee öljyn joukkoon?Nurmituomas kirjoitti:yksi syy kylmäkäynnistysyhteyteen ja pitkään vaihtoväliin voisi olla se, että diesel dilutoi öljyä, eli sitä menee öljyn sekaan ja kun vaihtaväli on pitkä, niin lopulta siellä on sitä dieseliä merkittäviä määriä. ja oikea öljy muutenkin olisi ohentunut jo liruksi. jos 30weight öljy nyt muutenkaan mitään muuta ole.
Olen ymmärtänyt niin että paljon ajetuissa moottoreissa missä on rivisyöttöpumppu niin sen elementit alkaa falskata dieseliä syöttöpumpun männän ja sylinterinvälistä josta se joutuu ensin syöttöpumpun öljypohjaan ja sieltä sit moottorin öljypohjaan? Yleensä tällaiset moottorit taitaa käynnistyä huonosti pakkasissa ja jos syöttöpumpussa on ns. pakkosyöttönappi niin se auttaa kylmäkäynnistyksessä. Sama reitti ilmeisesti jakajapumuissa myös?
Uudemmissa moottoreissa missä on korkeapainepumput ei tämä reitti Dieselöljylle taida olla mahdollinen vai onko? Jos pumppu alkaa falskata niin moottori yksinkertaisesti ei enää käynnisty kun riittävä rail-paine ei toteudu? Eikait dieseliä sentään moottorin mäntien ja sylinterin välistä öljypohjaan pääse eikä varsinkaan sellaisia määriä että viskositeettiin olisi vaikutusta vai voiko päästä?
Ittellä sellainan luulo et kun dieselöljy ruutataan männän päälle silloin kun mäntä on lähes ylhäällä ja ruutattu p-aine syttyy ruutatessa sitä sinne olisi dieselin joutuminen öljyyn erittäin vähäistä? Nämä siis luuloja ja liekkö lähelläkään totuutta ?
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Mäntien ohihan tuo pääsee hiljalleen aina, kun dpf:ää regeneroidaan jälkiruiskutuksella. Kaikki ei pääse katalysaattoriin kärventymään ja sitä kautta hiukkasloukkua polttamaan. Esim. Volvossa käsketään öljy täyttämään n. puoleen väliin ajotietokoneen asteikkoa, jolloin sekaan sotkeutuvalle dieselille jää tilaa ilman ryntäämisriskiä. Dieselille jää siinä n. puoli litraa varaa. Kaipa sitä dieseliä voi ihan ohuesti päästä öljyn joukkoon jatkuvalla tyhjäkäynnillä, etenkin kylmällä koneella. Ja mitä huonommin syttyy, sen enemmän taitaa ohikin mennä. Olikohan muuten jonkun Mazdan tikku, missä oli öljyn ylämerkin päälle merkitty öljyn sekaan sotkeutuvalle dieselille tilaa n. 1,5x ylä- ja alamerkkien väliä pidempi alue. Ainakin pesee paskat pois koneesta, jos ei muuta. Hurjalta kyllä tuntuu.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
http://www.stephensservice.com/bluetec- ... sproblems/" onclick="window.open(this.href);return false;Jari Ke kirjoitti:
Mitä kautta diesel pääsee öljyn joukkoon?
Tätä lueskelin itse, ennen kuin OM642:n hommasin. Käsitellään juuri ko. moottorin öljyongelmaa ja OM651:stä. Kuten gubbe tuossa yllä kertoi. Olen päättänyt, että vaihdan öljyt omaan koneeseen (ostaessa 189 tkm) ajotietokoneen huoltovälin sisällä ainakin yhden kerran itse. Tietokoneen sanomaksi huoltoväliksi on nyt tullut viime aikoina n. 22 tkm. Ehkä hätävarjelun liioittelua, mutta öljyä vielä saa kaupasta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Kyllä ne rasvat kannattaa vaihdella 10-15tkm välein. Saa sillä ainakin rentouttavammat yöunet ja jälleenmyyntiarvokin on taatusti parempi. Oma autoni tietysti on sen verran iällä, ettei mene polttoaineet ja öljyt sekaisin, eikä EGR:kään ole enää nokeamassa öljyä, mutta pari kertaa olen sisäpesun moottoriin tehnyt ja 13tkm jälkeen öljynsuodattimessa näkyy vielä hiukan alkuperäistä keltaista väriä. Uskoisin, että tuossa tilanteessa ei tarvitse pelätä huollon puutteesta johtuvaa moottoririkkoa.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Kiitokset Hyvät perustelut ja luulo tosiaan on ollut vain luuloa.
Tästä voinee päätellä senkin että ns. vanhanliiton vehkeissä esim. W124:set missä dieseliä menee öljyn joukkoon jotain määriä syötöpumpunkin kautta niin suositeltuja öljynvaihtovälejä ei ole syytä ylittää. Olen itte näihin vaihdellu 10t välein millä ajetaan ns. normaalia ajoa ja sit nuo mitkä seisoo osan vuotta ni saattaa olla ettei viittäkään tuhatta tule kun öljyt vaihtuu. Suotimen vaihdan kans jokakerralla. Itseasiassa en muuten edes tiedä mikä ahdettujen vaihtoväli on? Vapareissa taisi olla 7500km mutta niitten öljytilavuus on pienempi?
Tästä voinee päätellä senkin että ns. vanhanliiton vehkeissä esim. W124:set missä dieseliä menee öljyn joukkoon jotain määriä syötöpumpunkin kautta niin suositeltuja öljynvaihtovälejä ei ole syytä ylittää. Olen itte näihin vaihdellu 10t välein millä ajetaan ns. normaalia ajoa ja sit nuo mitkä seisoo osan vuotta ni saattaa olla ettei viittäkään tuhatta tule kun öljyt vaihtuu. Suotimen vaihdan kans jokakerralla. Itseasiassa en muuten edes tiedä mikä ahdettujen vaihtoväli on? Vapareissa taisi olla 7500km mutta niitten öljytilavuus on pienempi?
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
W124:n aikaan ennen E-faceliftiä moottorista riippumatta öv-väli oli 10 000 km. 1993 se nostettiin 15 000 km:iin.Jari Ke kirjoitti:Suotimen vaihdan kans jokakerralla. Itseasiassa en muuten edes tiedä mikä ahdettujen vaihtoväli on? Vapareissa taisi olla 7500km mutta niitten öljytilavuus on pienempi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Sen jälkeen moottoritehoa kasvatettu hurjasti, öljynsuodatinta pienennetty kaljatuopista teekuppiin ja vaihtoväli 10->25tkm. Ei tarvi olla insinööri ymmärtääkseen että kaikki ei ole kohdallaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Riippuu tietysti kenen kannalta asiaa tarkistellaan... Tehtaan ja ensimmäisen omistajan mielestä varmaan ihan ok, mutta meidän kannalta, jotka ajetaan ne 150tkm--- kilometritS202 kirjoitti:Sen jälkeen moottoritehoa kasvatettu hurjasti, öljynsuodatinta pienennetty kaljatuopista teekuppiin ja vaihtoväli 10->25tkm. Ei tarvi olla insinööri ymmärtääkseen että kaikki ei ole kohdallaan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Kyllähän öljylaadut on myös kehittyneet PALJON... kaukana on ne ajat kun 20l kannun Esson unifarmia kävin ostamassa ja 7500km välein öljynvaihto. Jos ajattelee nykyiseen 45tkm ajomäärään itsellä per vuosi niin kyllä ne mieluummin uudella tekniikalla täyttää mitä W124 200Dllä. Tai toyota corolla 1.8Dllä.
Mutta vanhoissa eli yli 200tkm ajetuissa autoissa syytä 15tkm välein normikäytössä vaihtaa öljyt... Se millä topicin aloitin niin konehan porsi just öljynvaihdon jälkeen... valmistajalle pitäisi melkein kuitenkin kirjoittaa että onko normaalia tuossa kohtaa hajota - täydellä + tarkalla huoltohistorialla...
Mutta vanhoissa eli yli 200tkm ajetuissa autoissa syytä 15tkm välein normikäytössä vaihtaa öljyt... Se millä topicin aloitin niin konehan porsi just öljynvaihdon jälkeen... valmistajalle pitäisi melkein kuitenkin kirjoittaa että onko normaalia tuossa kohtaa hajota - täydellä + tarkalla huoltohistorialla...
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Tarkoitetaanko tässä nyt sanalla "vanhoissa" iältään vanhoja vai paljonajettuja autoja ja jos ikä niin missä menee vuosiraja ja jos paljonajettuja niin missä kilometriraja?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Täysin henkilökohtainen mielipiteeni: kaikki yli 200tkm ajetut ovat "vanhoja" olipa vuosimalli sitten mikä tahansa
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Kun täällä puhutaan otsikosta huolimatta myös 651:stä, niin sotketaan lisää konemalleja keskusteluun. Onko tuosta 654:sta vielä jotain heikkoja kohtia tiedossa? 210 tkm ajettu alla, varmaan kannattaisi välivaihtoja harrastaa myös tuon kanssa...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Om654 on toiminut hienosti, moottorin ”perusosat” eli jakopää, suuttimet kanget jne tuntuu kestävän. Jotkut mallit kuluttanu öljyä ensimmäisen 50tkm aikana vähäsen mutta se on kaikissa loppunut kun on moottori sisäänajettu ja kulunut mittoihinsa.
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
om654 heikkous on keinut, laakerointi pettää ainakin "alkusarjan" tuotannosta. Tuntuu siinä 150-225tkm viimeistään vaihtoon menevän päivitetyillä osille hydraulisin nostimineen
https://imgur.com/a/C0R8aWs
https://imgur.com/b07nlIv
https://imgur.com/a/C0R8aWs
https://imgur.com/b07nlIv
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
Onko tuo isompi rullainen se uusi parempi veriso?shade_z kirjoitti:om654 heikkous on keinut, laakerointi pettää ainakin "alkusarjan" tuotannosta. Tuntuu siinä 150-225tkm viimeistään vaihtoon menevän päivitetyillä osille hydraulisin nostimineen
https://imgur.com/a/C0R8aWs
https://imgur.com/b07nlIv
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
ei vaan kuva kun koppa irroitettu, osasta laakerit poistuneet ja pudonneet alasE200kompressor kirjoitti:Onko tuo isompi rullainen se uusi parempi veriso?shade_z kirjoitti:om654 heikkous on keinut, laakerointi pettää ainakin "alkusarjan" tuotannosta. Tuntuu siinä 150-225tkm viimeistään vaihtoon menevän päivitetyillä osille hydraulisin nostimineen
https://imgur.com/a/C0R8aWs
https://imgur.com/b07nlIv
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Onkos tämä OM 642 oikeasti näin heikko ?
No niinpä tietenkin, epäkeskeinen rulla.shade_z kirjoitti:ei vaan kuva kun koppa irroitettu, osasta laakerit poistuneet ja pudonneet alasE200kompressor kirjoitti:Onko tuo isompi rullainen se uusi parempi veriso?shade_z kirjoitti:om654 heikkous on keinut, laakerointi pettää ainakin "alkusarjan" tuotannosta. Tuntuu siinä 150-225tkm viimeistään vaihtoon menevän päivitetyillä osille hydraulisin nostimineen
https://imgur.com/a/C0R8aWs
https://imgur.com/b07nlIv
Yllättävän paljon tuollaisia peltivipuja käytetään.