W211 jarrut
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
W211 jarrut
Kun vaihtaa jarrulevyt ja palat tuohon w211 koriseen, niin pitääkö ottaa akunkenkä irti vai miten menetellä?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W211 jarrut
Facelift vai ei? SBC-jarrullisesta pitää tavalla tai toisella lamauttaa SBC-ohjainlaite.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
2004 eli ei facelift.DBFI kirjoitti:Facelift vai ei? SBC-jarrullisesta pitää tavalla tai toisella lamauttaa SBC-ohjainlaite.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W211 jarrut
Ovet lukkoon ja avain jonnekin, ettet vahingossakaan avaa ovia/keskuslukkoa silloin kun satula paloineen on irti. Ei se katastrofi sekään ole, mutta vaatii sitten enemmän työtä ja Starin avuksi ilmaukseen.
Tai: sammuta SBC Starilla ennen huoltoa - jos star on käytössä. Silloin ovien rumppaaminen ei aiheuta ongelmia.
Tai: sammuta SBC Starilla ennen huoltoa - jos star on käytössä. Silloin ovien rumppaaminen ei aiheuta ongelmia.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
Ei ole Staria, täytyy olla vain varovainen...TimoV kirjoitti:Ovet lukkoon ja avain jonnekin, ettet vahingossakaan avaa ovia/keskuslukkoa silloin kun satula paloineen on irti. Ei se katastrofi sekään ole, mutta vaatii sitten enemmän työtä ja Starin avuksi ilmaukseen.
Tai: sammuta SBC Starilla ennen huoltoa - jos star on käytössä. Silloin ovien rumppaaminen ei aiheuta ongelmia.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W211 jarrut
http://ww2.justanswer.com/uploads/eurot ... GNOSIS.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
Kiitos ohjeesta mutta huonon englannin ymmärryksen vuoksi en tuosta oikein tajua mitään. Ikkuna auki, valot nollaan, ovet kiinni, ovet auki, ovet kiinni, jarrusatula irti, sitten tehdään korjaus jonka jälkeen avain lukkoon ja käännetään (2) asentoon? Odotetan 1-5 sek ja avain käännetään (0) asentoon ja uudelleen (2) asentoon? Ei saa käynnistää autoa. Kun virrat on vielä päällä pyöritetään renkaita, eli auto pitää olla remontin aikana renkaat ilmassa vaatii siis nosturin. No takarengasta pyöritellään 5 sek, ja 60 sek ainaka pyöritellään myös toista rengasta. ja siis vasemman puolen etu ja takarengasta siis pyöritellään ei muita. Sitten lasketaan auto alas ja käännetään avain asentoon (0), käynnistetään auto ja painellaan jarrua 10 kertaa. Menikö ihan pieleenC 124 320 kirjoitti:http://ww2.justanswer.com/uploads/eurot ... GNOSIS.pdf
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W211 jarrut
Muista pyöriä sata kierrosta vesisateessa lopuks.... Huh huh mitä touhua.... No asiaan,on siihen ihan witusti helpompikin keino..... Yyveellä voin kertoo,pitää silti ymmärtää mitä tekee niin en huutele täällä ääneen
Star
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
Joo ei tarvitse neuvoa kiitos vaan...Bomber4 kirjoitti:Muista pyöriä sata kierrosta vesisateessa lopuks.... Huh huh mitä touhua.... No asiaan,on siihen ihan witusti helpompikin keino..... Yyveellä voin kertoo,pitää silti ymmärtää mitä tekee niin en huutele täällä ääneen
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W211 jarrut
Mä plumpsautin pöljyyttäni w211 männät pihalle takasatuloista, painelin takaisin ja jarrut läjään. No ei siinä mitään mutta näissä tahtoo noi takasatuloiden männät turvota ja jumittaa kun ne painaa sisään uusien palojen kanssa, niin piti ne sitten vielä purkaa ja sorvilla hioda männistä pikkuisen pois. Taas satulat kasaan ja paikoilleen ja normaali ilmaus ja hyvin toimii. Mihin tässä tarvii staaria?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 jarrut
ilman painevaihtajaa eppäilen että ei ihan tyhjä ilmasta ollut... systeemi ei kovin ronkeli ilmalle ole mutta aina se joustavampi tilavuus enempi pumppauttaa kun painetta nostetaan. No staria voi käyttää vaikka siihen että saa huuhdeltua hätäpiirin osuudenkin, ja tarkistaa järjestelmän 'ilmapitoisuuden' - mutta ei pakko oo jossei haluu...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 jarrut
No,ei ole pakko yv viästiäkä laittaa. Ihan siksi en tänne kirjota ettei satu vahinkoo. Kiitos vaajupasierra kirjoitti:Joo ei tarvitse neuvoa kiitos vaan...Bomber4 kirjoitti:Muista pyöriä sata kierrosta vesisateessa lopuks.... Huh huh mitä touhua.... No asiaan,on siihen ihan witusti helpompikin keino..... Yyveellä voin kertoo,pitää silti ymmärtää mitä tekee niin en huutele täällä ääneen
Star
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 jarrut
Vaihtaa jarrupalat ja täts it. Ei mitään ihmeellistä
Re: W211 jarrut
Vähän kuitenkin turvallisuutta syytä huomioida ettei hukkaa sormia siinä työn touhussa. Ilmavaivat ja uudet männät/satulat saa uusittua mutta muusiksi menneet nakit hankalampi juttu. Ei sitä SBC-jarruremonttia korjaamolle ole pakko jättää mutta muista jarrusysteemeistä poikkeavat vaarat on sentään syytä huomioida kuten jo aiemmissa viesteissä esille tuotiinkin.laineracing kirjoitti:Vaihtaa jarrupalat ja täts it. Ei mitään ihmeellistä
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 jarrut
Joo jokusen sataan autoon laittanut paloja eikä sole muutaku vaihtaa.DBFI kirjoitti:Vähän kuitenkin turvallisuutta syytä huomioida ettei hukkaa sormia siinä työn touhussa. Ilmavaivat ja uudet männät/satulat saa uusittua mutta muusiksi menneet nakit hankalampi juttu. Ei sitä SBC-jarruremonttia korjaamolle ole pakko jättää mutta muista jarrusysteemeistä poikkeavat vaarat on sentään syytä huomioida kuten jo aiemmissa viesteissä esille tuotiinkin.laineracing kirjoitti:Vaihtaa jarrupalat ja täts it. Ei mitään ihmeellistä
Re: W211 jarrut
Juu, en väitä vastaan mutta ethän sinäkään väitä että uskallat laittaa sormet poistetun jarrupalan tilalle ja annat minun avata auton ovet (tai muulla tavalla aktivoida SBC-jarruja)? Siitä tässä vaan intän että SBC-jarruissa on vissi ero perinteisiin, tai niitä uudempiin jarruihin. Suuri vaara saada näpeille jos ei ymmärrä sitä eroa. Sinulle tietenkin pässinlihaa mutta ei välttämättä kaikille.laineracing kirjoitti:Joo jokusen sataan autoon laittanut paloja eikä sole muutaku vaihtaa.DBFI kirjoitti:Vähän kuitenkin turvallisuutta syytä huomioida ettei hukkaa sormia siinä työn touhussa. Ilmavaivat ja uudet männät/satulat saa uusittua mutta muusiksi menneet nakit hankalampi juttu. Ei sitä SBC-jarruremonttia korjaamolle ole pakko jättää mutta muista jarrusysteemeistä poikkeavat vaarat on sentään syytä huomioida kuten jo aiemmissa viesteissä esille tuotiinkin.laineracing kirjoitti:Vaihtaa jarrupalat ja täts it. Ei mitään ihmeellistä
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 jarrut
Kyllä mä tiedän ne erot. Ja kun vaihdetaan jarrupaloja, vaihdetaan niitä eikä hypätä autoon yhtäkkiä sisälle touhustaan. Saahan siihen varmuuden vuoksi kytkeä staarin taikka kaks jos se hyvältä tuntuuDBFI kirjoitti:Juu, en väitä vastaan mutta ethän sinäkään väitä että uskallat laittaa sormet poistetun jarrupalan tilalle ja annat minun avata auton ovet (tai muulla tavalla aktivoida SBC-jarruja)? Siitä tässä vaan intän että SBC-jarruissa on vissi ero perinteisiin, tai niitä uudempiin jarruihin. Suuri vaara saada näpeille jos ei ymmärrä sitä eroa. Sinulle tietenkin pässinlihaa mutta ei välttämättä kaikille.laineracing kirjoitti:Joo jokusen sataan autoon laittanut paloja eikä sole muutaku vaihtaa.DBFI kirjoitti:Vähän kuitenkin turvallisuutta syytä huomioida ettei hukkaa sormia siinä työn touhussa. Ilmavaivat ja uudet männät/satulat saa uusittua mutta muusiksi menneet nakit hankalampi juttu. Ei sitä SBC-jarruremonttia korjaamolle ole pakko jättää mutta muista jarrusysteemeistä poikkeavat vaarat on sentään syytä huomioida kuten jo aiemmissa viesteissä esille tuotiinkin.laineracing kirjoitti:Vaihtaa jarrupalat ja täts it. Ei mitään ihmeellistä
Re: W211 jarrut
Silläpä en täällä huudellut ohjeita.... Jos sattuu kimppatallilla tms. Vaihteleen paloja levyjä jne. Ja kaveri toheluuksissaa /tiätämättää hakee autosta jotaki ja toinen on nakkeineen jarruilla justiinsa... Enempää en jaksa tätä vatvoo.... Se vahinko ei ole aina oma syy. Tuohonki on keinoja joilla ei tuu sormille vaikka mitä rämppäis.... Juu eikä tarvi staria. Yllä olevat henkilöt ainakin tietävät mitä tekevät
Star
Re: W211 jarrut
Mä pistin auton käyntiin ja vaihteen vapaalle ja kas, männät pihalla Ei ne sieltä mihkään lentäneet eikä rikkoneet suojakumeja.
Tässä mallissa ilmeisesti on sitä vikaa että ne takasatuloiden männät saattaa paisua, tai kun palat lopussa jarrua painellaan niin ne männät jotenkin tyssääntyy. Sitten kun laittaa uudet palat ja painaa männät pohjaan niin ne tarttuu kiinni, tai jää kovasti laahaamaan ekan jarrutuksen jälkeen. Satuloita ei tarvi uusia, vaan männät sorviin kiinni ja tarkasti 240 hiomanauhalla hioo niitä. Mäntä kun menee pohjaan helposti niin hyvä.
Tässä mallissa ilmeisesti on sitä vikaa että ne takasatuloiden männät saattaa paisua, tai kun palat lopussa jarrua painellaan niin ne männät jotenkin tyssääntyy. Sitten kun laittaa uudet palat ja painaa männät pohjaan niin ne tarttuu kiinni, tai jää kovasti laahaamaan ekan jarrutuksen jälkeen. Satuloita ei tarvi uusia, vaan männät sorviin kiinni ja tarkasti 240 hiomanauhalla hioo niitä. Mäntä kun menee pohjaan helposti niin hyvä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
No eiköhän ne levyt ja palat näillä ohjeilla saa vaihdettua, ovet lukkoon ja avaimet pihalle toiseen auton raatoon niin ei vahingossakaan käy mitään. Hyviä neuvoja kiitoksia vaan, mutta aina joka keskustelussa löytyy joku saivartelija ja viisastelija kuten tässäkin mutta ei siitä enempää
Ei päivää ilman ongelmia :)
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W211 jarrut
joo ja sitten ovetlukossa tunkki auton alle ja hälytin karjuu viimeisiäänjupasierra kirjoitti:No eiköhän ne levyt ja palat näillä ohjeilla saa vaihdettua, ovet lukkoon ja avaimet pihalle toiseen auton raatoon niin ei vahingossakaan käy mitään. Hyviä neuvoja kiitoksia vaan, mutta aina joka keskustelussa löytyy joku saivartelija ja viisastelija kuten tässäkin mutta ei siitä enempää
2007 R 320cdi
Re: W211 jarrut
Tietysti vaihde kannattaa laittaa valmiiksi vapaalle, etenkin automaatissa kun vaatii jarrun painamista, jos tarvii käsijarrua löysätä. Ei tuu sitten sitä tilannetta mikä itsellä että satulat takaa irti ja sitten laittamaan automaattia vapaalle.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 jarrut
Niin taitaa olla. Käsijarrun säätämiseksi pitäis saada kuitenkin jarrulevyä pyöritettyä. Niin no onnistuuhan se kun nostaa koko perän ilmaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W211 jarrut
Mutta eikö keppi mene N asentoon kun sen vapauttaa kulissin takaa kolosta?sakke88 kirjoitti:Ei saa virta-avainta lukosta pois jos automaattivaihteisto ei ole P-asennossa.S202 kirjoitti:Tietysti vaihde kannattaa laittaa valmiiksi vapaalle, etenkin automaatissa kun vaatii jarrun painamista, jos tarvii käsijarrua löysätä. Ei tuu sitten sitä tilannetta mikä itsellä että satulat takaa irti ja sitten laittamaan automaattia vapaalle.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 jarrut
Menee pakko vaputus ei tarvitse sähköjä,moska kirjoitti:Mutta eikö keppi mene N asentoon kun sen vapauttaa kulissin takaa kolosta?sakke88 kirjoitti:Ei saa virta-avainta lukosta pois jos automaattivaihteisto ei ole P-asennossa.S202 kirjoitti:Tietysti vaihde kannattaa laittaa valmiiksi vapaalle, etenkin automaatissa kun vaatii jarrun painamista, jos tarvii käsijarrua löysätä. Ei tuu sitten sitä tilannetta mikä itsellä että satulat takaa irti ja sitten laittamaan automaattia vapaalle.
käsi jarrunhan voi säädellä kun jarrut on kassa niin ei ole väliä vaikka auto olisi käynnissä ovet auki
Mökkillä
'
'
Re: W211 jarrut
FinlandMerceds kirjoitti:Menee pakko vaputus ei tarvitse sähköjä,moska kirjoitti:Mutta eikö keppi mene N asentoon kun sen vapauttaa kulissin takaa kolosta?sakke88 kirjoitti:Ei saa virta-avainta lukosta pois jos automaattivaihteisto ei ole P-asennossa.S202 kirjoitti:Tietysti vaihde kannattaa laittaa valmiiksi vapaalle, etenkin automaatissa kun vaatii jarrun painamista, jos tarvii käsijarrua löysätä. Ei tuu sitten sitä tilannetta mikä itsellä että satulat takaa irti ja sitten laittamaan automaattia vapaalle.
käsi jarrunhan voi säädellä kun jarrut on kassa niin ei ole väliä vaikka auto olisi käynnissä ovet auki
Ja taas rumilus haukkasi kakkaa
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
Uskaltaakohan tässä ruveta hommiin kun eriäviä mielipiteitä ilmaantui yllättäen...
Ei päivää ilman ongelmia :)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211 jarrut
Ei kannata alkaa. Vaarana erittäin vakava loukkaantuminen tai myös kuoleminen mahdollista.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
No hyvä että kerroit, olin jo alkamassa töihin huh huh...laineracing kirjoitti:Ei kannata alkaa. Vaarana erittäin vakava loukkaantuminen tai myös kuoleminen mahdollista.
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W211 jarrut
Jokaisella edessä mutta ei onneksi tullut levyjen vaihdossa. Kiitos neuvoista, perä ylös ja renkaat irti. Sen jälkeen ovet lukkoon kuten täällä asiallisesti nevottiin ja avaimet kaappiin siksi aikaa. Pikku odottelu (15min) varmuuden vuoksi ja hommiin. Tunnin päästä oli molemmat levyt ja palat taakse vaihdettu ja kuparitahnalla rasvailtu liukupinnat. Vielä herjaa näytössä jarruja mutta eiköhän se tuosta katoa kun tutkii lisää.sakke88 kirjoitti:Kuolemaa halveksuen, se tulee meille kaikille eteen ennemmin tai myöhemmin... se voi tulla ennen kuin on edes aloittanut työrupeamaa.jupasierra kirjoitti:No hyvä että kerroit, olin jo alkamassa töihin huh huh...laineracing kirjoitti:Ei kannata alkaa. Vaarana erittäin vakava loukkaantuminen tai myös kuoleminen mahdollista.
Ei päivää ilman ongelmia :)