Hei!
Olen poistamassa imusrjan läppiä vm -03 220 cdi Farmarista. Onpa melkoinen viidakko edessä kun purkaa imusarjan esiin.
Tehty nyt kumminkin. Läpät poistettu, yksi oli jo irrallan heilumassa, ja sarja sekä kanavat kannessa paksun karstan peitossa.
Palstan viesteissä kerrotaan, että läppämoottorin voi korvata parilla 10k ohmin vastuksella. Toimiiko todella?, sillä tuo vastuksen ottama teho on kovin mitätön 0,03 W, verrattuna läppämoottorin vastaavaan. Onko niin, että ohjainlaite ei seuraakaan moottorin ottamaa tehoa, vaan tarkkailee ainoastaan jotakin sähköistä tapahtuvaksi?
Miten olette kytkeneet vastukset? Moottorille menee kolme johdina, mille välille vastukset? Kokeilen kyllä huomenna moottoria irrallaan, siitäkin selviää varmaan jotakin, mutta kokenut kaiken tietää, joten neuvoja.
Tuon toisen palstan puolella eräs kirjoitti onnistuneensa huijaamaan myös EGR venttiiliä noilla vastuksilla. Tässä omassa on EGR niin jumissa, etei se ole ollut pelissä aikoihin. Ei kyllä myöskään muutaman sadan kilometrin koeajojen aikana syttynyt vikavaloja. Liekö tarpeen tehdä mitään, ei sieltä ainakaan pakokaasuja tule sotkemaan puhdistettua imusarjaa.
Pajamies
Läppämoottorin korvaaminen?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Su 18.03.2018 16:59
Re: Läppämoottorin korvaaminen?
brittifoorumilla paljon juttua 'egr shunt', läppämoottorin kytkentä on tainnut olla tällä tai naapurifoorumilla
mm nuo löytyi bookmarkkien syövereistä
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mercedesclub.org.uk/index ... mod.88374/" onclick="window.open(this.href);return false;
mm nuo löytyi bookmarkkien syövereistä
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 7&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.mercedesclub.org.uk/index ... mod.88374/" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Läppämoottorin korvaaminen?
Jos haluaa sen EGR pois toiminasta niin ohjelman muutos on hyvä siihen,Pajamies hakkaa kirjoitti:Hei!
Olen poistamassa imusrjan läppiä vm -03 220 cdi Farmarista. Onpa melkoinen viidakko edessä kun purkaa imusarjan esiin.
Tehty nyt kumminkin. Läpät poistettu, yksi oli jo irrallan heilumassa, ja sarja sekä kanavat kannessa paksun karstan peitossa.
Palstan viesteissä kerrotaan, että läppämoottorin voi korvata parilla 10k ohmin vastuksella. Toimiiko todella?, sillä tuo vastuksen ottama teho on kovin mitätön 0,03 W, verrattuna läppämoottorin vastaavaan. Onko niin, että ohjainlaite ei seuraakaan moottorin ottamaa tehoa, vaan tarkkailee ainoastaan jotakin sähköistä tapahtuvaksi?
Miten olette kytkeneet vastukset? Moottorille menee kolme johdina, mille välille vastukset? Kokeilen kyllä huomenna moottoria irrallaan, siitäkin selviää varmaan jotakin, mutta kokenut kaiken tietää, joten neuvoja.
Tuon toisen palstan puolella eräs kirjoitti onnistuneensa huijaamaan myös EGR venttiiliä noilla vastuksilla. Tässä omassa on EGR niin jumissa, etei se ole ollut pelissä aikoihin. Ei kyllä myöskään muutaman sadan kilometrin koeajojen aikana syttynyt vikavaloja. Liekö tarpeen tehdä mitään, ei sieltä ainakaan pakokaasuja tule sotkemaan puhdistettua imusarjaa.
Pajamies
mutta jos se on jumissa kiinni ollut pitkään ja siitä ei ole mitään vikatilla tms tullut niin muutos lienee tehty jo
eli homma olisi siltä osin kunnossa paskan tulo kanva pysyy sillloin kiinni
Mökkillä
'
'