W210, M111.957, ahdin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Maukkaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 07.12.2016 19:01

W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja Maukkaa »

Moro,

Kertokaa viisaammat et minkä ahtimen ovat laittaneet väyryseen?
Eaton vissiin mut mikä niistä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja atlas »

Niitä on ainakin kahta mallia eli mangneetti kytkimellä tai kiinteä pyöräisellä..kumpi sulla on?
Katsopa myös vaikka eby.de kun syötät m111 kompressor haku sanoiksi niin tai ihan googlenkin kuvahaulla mutta ebayn kautta näät tyypinkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Maukkaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 07.12.2016 19:01

Re: W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja Maukkaa »

Eikös siihen magneetti kytkimellä olevaan liity elektroniikka siivapyörän ympärillä?
Sitä ei löydy ja halkaisia sille mikä mul on ni on noin 8cm.

Onkos se sit M62 typiltään?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja atlas »

https://www.edition38.com/forums/index. ... fferences/" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Maukkaa kirjoitti:Moro,

Kertokaa viisaammat et minkä ahtimen ovat laittaneet väyryseen?
Eaton vissiin mut mikä niistä?
Jos vakioahtimesta on kysymys niin Eaton M45 on vakioahdin facelift- malliin. Teho 120kW/163hp ja ahdin kiinteällä hihnapyörällä. Joissakin malleissa voi olla magneettikytkimellä varustettu versio tehoakin muistaakseni yli 180hp, olisiko ollut Italian malleissa.

Kuva
Maukkaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 07.12.2016 19:01

Re: W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja Maukkaa »

Kiitti vastauksista.

Meinasin huoltoa ahtimelle suorittaa.
Mitä meinaatte öljyksi ahtimeen?
Olisko tosta käypää tavaraa?
https://www.ebay.com/itm/ACDelco-Superc ... :rk:8:pf:0
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kyllä ja ainoastaan tuota öljyä sinne.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210, M111.957, ahdin

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti:Kyllä ja ainoastaan tuota öljyä sinne.
Aika usein väitetään, että tuo Mercedeksen ahdinöljy on Mobil Jet Oil 2:sta jota käytetään lentokoneiden turbiineissa jotka pyörivät jopa 50 000rpm ja lämpötilaskaala hyvin laaja.

Lisäksi öljynvaihtoon tulee varata riittävän iso esim. 100ml lääkeruisku johon liitetään sopivan ohut läpinäkyvä muoviletku sekä pyykkipoika.

Pyykkipoika tulee asentajan nenään koska Jet Oil löyhkää todella pahalta.

https://www.exxonmobil.com/english-US/A ... Jet-Oil-II" onclick="window.open(this.href);return false;


Mobil Jet Oil II

ExxonMobil Aviation, United States

View Mobil Jet Oil II

Aircraft-Type Gas Turbine Lubricant
Product Description

Mobil Jet Oil II is a high performance aircraft-type gas turbine lubricant formulated with a combination of a highly stable synthetic base fluid and a unique chemical additive package. The combination provides outstanding thermal and oxidative stability to resist deterioration and deposit formation in both the liquid and vapour phases, as well as excellent resistance to foaming. The effective operating range of Mobil Jet Oil II is between -40ºC (-40 ºF) and 204 ºC (400ºF).

Mobil Jet Oil II is engineered for aircraft gas turbine engines used in commercial and military service requiring MIL-PRF-23699-STD level performance. It also is recommended for aircraft-type gas turbine engines in industrial or marine service applications


Features and Benefits


Mobil Jet Oil II is formulated to meet the demanding requirements of aircraft-type gas turbines operating over a wide range of severe operating conditions. The product has a high specific heat in order to ensure good heat transfer from oil-cooled engine parts. In extensive laboratory testing and in-flight performance, Mobil Jet Oil II exhibits excellent bulk oil stability at temperatures up to 204ºC (400 ºF). The evaporation rate at these temperatures is low enough to prevent excessive loss of volume. Key features and benefits include:
Features Advantages and Potential Benefits
Excellent thermal and oxidation stability Reduces the formation of carbon and sludge deposits
Maintains engine efficiency and extends engine life
Excellent wear and corrosion protection Extends gear and bearing life Reduces engine maintenance
Retains viscosity and film strength across wide temperature range Provides effective lubrication at high operating temperatures
Chemically stable Reduces evaporation losses and lowers oil consumption
Low pour point Eases start-up in low ambient temperature conditions

Applications

Mobil Jet Oil II is recommended for aircraft gas turbine engines of the turbo-jet, turbo-fan, turbo-prop, and turbo-shaft (helicopter) types in commercial and military service. It is also recommended for aircraft-type gas turbine engines used in industrial or marine applications. Mobil Jet Oil II is approved against the Standard Performance (STD) classification of U.S. Military Specification MIL-PRF-23699. It is also compatible with other synthetic gas turbine lubricants meeting MIL-PRF-23699. However, mixing with other products is not recommended because the blend would result in some loss of the performance characteristics of Mobil Jet Oil II. Mobil Jet Oil II is compatible with all metals used in gas turbine construction, as well as with F Rubber (Viton A), H Rubber (Buna N), and silicone seal materials.
Specifications and Approvals
Mobil Jet Oil II has the following builder approvals
Engines
-Honeywell/Lycoming-Turbine engines X
-Rolls-Royce/Allison Engine Company X
-CFM International X
-General Electric Company X
-IAE International X
-Pratt and Whitney Group X
-SNECMA X
-Pratt and Whitney, Canada X
-Rolls-Royce Limited X
-Honeywell/Garrett-Turbine Engine Company X
-Turbomeca X
Accessories
-Honeywell-Auxiliary power units and air cycle machines X
-Hamilton Standard-Starters X
-Hamilton Sundstrand corp.- APUs, Constant-speed drives and integrated-drive generators X


Mobil JetOil II
Approved against Mil-PRF-23699-STD X
PRI-QPL-AS5780/SPC X

Typical Properties
Viscosity
cSt @ 40ºC (102ºF) 27.6
cSt @ 100ºC (212ºF) 5.1
cSt @ -40ºC (-40ºF) 11,000
% change @ -40ºC after 72 hours 0.15
Pour Point, ºC (ºF), ASTM D 97 -59 (-74)
Flash Point, ºC (ºF), ASTM D 92 270 (518)
Fire Point, ºC (ºF) 285 (545)
Autogenous Ignition Temp, ºC (ºF) 404 (760)
TAN (mg KOH/g sample) 0.03
Density @15 ºC, kg/l, ASMT D 4052 1.0035
Evaporation Loss, %
6.5 hr @ 204ºC, 29.5" Hg 3.0
6.5 hr @ 232ºC, 29.5" Hg 10.9
6.5 hr @ 232ºC, 5.5" Hg 33.7
(Equals pressure @ 40,000 Ft. altitude)
Foam, ml
Sequence I, 24ºC 8
Sequence II, 93.5ºC 10
Sequence III, 75ºC (after 200 F test) 8
Foam Stability, after 1 min settling, ml 0
Rubber Swell
F Rubber, 72 hr @ 204º C, % 15.6
H Rubber, 72 hr @ 70ºC, % 16.4
Sonic Shear Stability, KV @ 40ºC, change, % 0.9
Ryder Gear, Ave. lb/in % Hercolube A 2750 ,115
Vastaa Viestiin