MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Irrottelin tuossa ilmamassamittarin ja otin irti elementin MAF:in rungosta. Ruiskuttelin sitä jarrucleanerilla ja sivelin varovasti pienellä siveltimellä.
Kun kurkistelin suurennuslasilla noihin koloihin niin kuvan ylimmässä kolossa oleva kolmihaaraisen haaroista yksi on poikki. Kuuluuko näin olla vai onko anturi paskana.
No nyt sain sinne koloon enemmän valoa ja paljastui ettei se olekkaan poikki vaan sen ja keskimmäisen palkin välissä on yhdyspalkki joka sai aikaan harhakuvajaisen.
Kaikki tätä vimpainta koskevat tiedot ja ohjeet tarkastamista varten otan kiitollisuudella vastaan.
Kun kurkistelin suurennuslasilla noihin koloihin niin kuvan ylimmässä kolossa oleva kolmihaaraisen haaroista yksi on poikki. Kuuluuko näin olla vai onko anturi paskana.
No nyt sain sinne koloon enemmän valoa ja paljastui ettei se olekkaan poikki vaan sen ja keskimmäisen palkin välissä on yhdyspalkki joka sai aikaan harhakuvajaisen.
Kaikki tätä vimpainta koskevat tiedot ja ohjeet tarkastamista varten otan kiitollisuudella vastaan.
Viimeksi muokannut sompio, To 25.07.2019 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
Jahans nyt näyttäisi siltä, että viallahan tämä MAF on. Puhdistuksen jälkeen oireet muuttui eli nyt ei lähtenyt käyntiin kuin kaasunavulla ja ravistus vähentyi. Kierroksia ottaa herkästi ja n.2-3000 r/min käy nätisti.
Jos jollakin on taatusti ehyt MAF niin tarjota saa. BOSCH numero on F00C 2G2 025
Missä siellä sijaitsee se ohut lanka jota pitää varoa puhdittaessa?
En kyllä nähnyt missään sellaista. Ainut oli se diotia muistuttava komponentti.
Jos jollakin on taatusti ehyt MAF niin tarjota saa. BOSCH numero on F00C 2G2 025
Missä siellä sijaitsee se ohut lanka jota pitää varoa puhdittaessa?
En kyllä nähnyt missään sellaista. Ainut oli se diotia muistuttava komponentti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
Onko Mapco:n MAF: it kuinka laadukkaita vai onko Bosch ainoa vaihtoehto.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
Yhden kerran olen tarvikeMAFfin Mersuun laittanut. Toista kertaa en - toimikohan kuukauden? Pahimmassa tapauksessa ei toimi ollenkaan..
Näissä ja monessa muussakin anturissa OEM-laatu on pitkällä tähtäimellä halvin ratkaisu.
Näissä ja monessa muussakin anturissa OEM-laatu on pitkällä tähtäimellä halvin ratkaisu.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: MAF:ko vialla?
Nyt on sitten Bosch tilattu Saksasta, saa nähä koska tulee.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MAF:ko vialla?
Toivotavasti tulee sillä kuntoon eikä uusi ilmamassa mittari ollut hukaan arvotuusompio kirjoitti:Nyt on sitten Bosch tilattu Saksasta, saa nähä koska tulee.
Mökkillä
'
'
Re: MAF:ko vialla?
Kyllä hukkaan meni! Ei tullut sillä kuntoon eli oireet entiset.
Siirsin pirssin takapihalle talviteloilleen kun nuo ilmat meni turhan talvisiksi remontin tekoon ulkosalla.
Täytyy etsiä talveksi joku muutaman satkun kulkine ja jatkaa Paavon tutkimista keväällä.
Ikkunat hieman raolleen huppu päälle ja kissanhiekkasäkkejä sisälle sekä muutama käynnissäpitojakso talvenaikana niin jospa se säilyisi homehtumatta.
Siirsin pirssin takapihalle talviteloilleen kun nuo ilmat meni turhan talvisiksi remontin tekoon ulkosalla.
Täytyy etsiä talveksi joku muutaman satkun kulkine ja jatkaa Paavon tutkimista keväällä.
Ikkunat hieman raolleen huppu päälle ja kissanhiekkasäkkejä sisälle sekä muutama käynnissäpitojakso talvenaikana niin jospa se säilyisi homehtumatta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
Staarilla katsottu mutta minulla ei ko. diaknostiikkalaite ole hanskassa vaikka omistankin sellaisen. Pitäis joskus viettää alanasiantuntijan vieressä muutama päivä niin jospa jotain jäis mieleen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
No niin nyt on kuura sulanut sormista ja pahimmat kevätkesän tohinat menneet niin jouti jo vähän vilkaisemaan tuota konetta ja pyörittämään sitä.
2500r/min- 4250 r/min välin pyörii suhtkoht siististi, mutta 4250 jälkeen alkaa rynkyttämään. Liekkö kierrosrajoitinta joka paikallaan ollessa ei anna enempi ottaa kiekkoja.
2500 alle alkaa taas kone ravistamaan ja tyhjäkäynnillä ravistaa jo reilusti ja välillä sammuu.
Käynnistäessä hörähtää semmosen 4-6 käynnistysyritystä ennen kun jää käyntiin.
Star näyttää sytytyskatkoja vasemman lohkon sylintereissä.
Alkaapi mennä sormi syvälle suuhun tämän kulkineen kanssa.
Jos joku starin ja ko koneen taitava voisi käydä paaikanpäällä katsomassa auto Kangasniemellä.
Auto muuten senverran hyvässä kunnossa ettei ihan paaliinkaan raskisi panna.
2500r/min- 4250 r/min välin pyörii suhtkoht siististi, mutta 4250 jälkeen alkaa rynkyttämään. Liekkö kierrosrajoitinta joka paikallaan ollessa ei anna enempi ottaa kiekkoja.
2500 alle alkaa taas kone ravistamaan ja tyhjäkäynnillä ravistaa jo reilusti ja välillä sammuu.
Käynnistäessä hörähtää semmosen 4-6 käynnistysyritystä ennen kun jää käyntiin.
Star näyttää sytytyskatkoja vasemman lohkon sylintereissä.
Alkaapi mennä sormi syvälle suuhun tämän kulkineen kanssa.
Jos joku starin ja ko koneen taitava voisi käydä paaikanpäällä katsomassa auto Kangasniemellä.
Auto muuten senverran hyvässä kunnossa ettei ihan paaliinkaan raskisi panna.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
Mistä se ecu tietää nuo sytytyskatkot?
Mittaako se sytytyspuolilta vaiko kampiakselilta.
Kun uskaltais ajaa tuon jollekkin gurulle tutkittavaksi, mutta pitäis ensin katsastaa ja noin se ei mene läpi.
Voiko viallinen lamda aiheuttaa moisen ongelman? V-kone niin molemmissa putkissa oma lamda.
Mittaako se sytytyspuolilta vaiko kampiakselilta.
Kun uskaltais ajaa tuon jollekkin gurulle tutkittavaksi, mutta pitäis ensin katsastaa ja noin se ei mene läpi.
Voiko viallinen lamda aiheuttaa moisen ongelman? V-kone niin molemmissa putkissa oma lamda.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MAF:ko vialla?
Kampiakseliltasompio kirjoitti:Mistä se ecu tietää nuo sytytyskatkot?
Mittaako se sytytyspuolilta vaiko kampiakselilta.
Kun uskaltais ajaa tuon jollekkin gurulle tutkittavaksi, mutta pitäis ensin katsastaa ja noin se ei mene läpi.
Voiko viallinen lamda aiheuttaa moisen ongelman? V-kone niin molemmissa putkissa oma lamda.
Mökkillä
'
'
Re: MAF:ko vialla?
Onko tässä koneessa muuttuva imunokan ajoitus magneettiventtiilillä? Jos on, niin tarkista sen toiminta. Nuo oireet saattavat viitata siihen, että nokka on aikaisella myös alakierroksilla ja yläkierroksilla, vaikka sen pitäisi olla aikaisella vain keskikierroksilla.sompio kirjoitti:...2500r/min- 4250 r/min välin pyörii suhtkoht siististi, mutta 4250 jälkeen alkaa rynkyttämään. Liekkö kierrosrajoitinta joka paikallaan ollessa ei anna enempi ottaa kiekkoja.
2500 alle alkaa taas kone ravistamaan ja tyhjäkäynnillä ravistaa jo reilusti ja välillä sammuu...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: MAF:ko vialla?
Ei ole muuttuvaa nokanajoitusta. Mutta sain vaihtaa äherrettyä kenttäolosuhteissa vasemmanputken lamdan, kylläkin käytettyyn niin käynti parani huomattavasti mutta ravistaa vieläkin.
Lähti kylläkin laakista käyntiin eikä tarvinnut härnätä kuten ennen lamdanvaihtoa. Nyt sittän star näyttikin sytytyskatkoa sylinterille 2 jota ei aikaisemmin ole ollut eli oikeapuoli on pelannut kunnolla aikaisemmin ja katkot olleet vasemmalla.
Kakkosen katkoja oli tallentunut vain yksi.
Lähti kylläkin laakista käyntiin eikä tarvinnut härnätä kuten ennen lamdanvaihtoa. Nyt sittän star näyttikin sytytyskatkoa sylinterille 2 jota ei aikaisemmin ole ollut eli oikeapuoli on pelannut kunnolla aikaisemmin ja katkot olleet vasemmalla.
Kakkosen katkoja oli tallentunut vain yksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MAF:ko vialla?
Myös vialinen/tukossa oleva kat tekee katkojasompio kirjoitti:Ei ole muuttuvaa nokanajoitusta. Mutta sain vaihtaa äherrettyä kenttäolosuhteissa vasemmanputken lamdan, kylläkin käytettyyn niin käynti parani huomattavasti mutta ravistaa vieläkin.
Lähti kylläkin laakista käyntiin eikä tarvinnut härnätä kuten ennen lamdanvaihtoa. Nyt sittän star näyttikin sytytyskatkoa sylinterille 2 jota ei aikaisemmin ole ollut eli oikeapuoli on pelannut kunnolla aikaisemmin ja katkot olleet vasemmalla.
Kakkosen katkoja oli tallentunut vain yksi.
Mökkillä
'
'
Re: MAF:ko vialla?
Tänään katsurilla ja eihän se läpi mennyt!
Kaasut pielessä eli
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,00
CO2 9,00
HC ppm 10
O2 8,06
Kierroksilla:
CO% 0,01
CO2 12,60
HC ppm 4
O2 3,05
Käytetty mittalaite Opus 40-D
Mistä nuo arvojen pielessä olot voi johtua?
Eli Lamda-arvo kierriksilla ja O2 joutokäynnillä.
Lisäksi oli muita normaalisti katsastuksessa esilletulevia pieniä vikoja, kuten alustan välyksiä ja valaistuksen liian kirkkaita vilkkuja.
Kaasut pielessä eli
Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,00
CO2 9,00
HC ppm 10
O2 8,06
Kierroksilla:
CO% 0,01
CO2 12,60
HC ppm 4
O2 3,05
Käytetty mittalaite Opus 40-D
Mistä nuo arvojen pielessä olot voi johtua?
Eli Lamda-arvo kierriksilla ja O2 joutokäynnillä.
Lisäksi oli muita normaalisti katsastuksessa esilletulevia pieniä vikoja, kuten alustan välyksiä ja valaistuksen liian kirkkaita vilkkuja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
Kaipa vuoto voi lambda arvonkin sekoittaa,Pakokaasujen jäännöshappipitoisuuteen (O2 %) vaikuttaa oleellisesti pakoputkiston vuoto. Se ei saisi ylittää 4 %.
Re: MAF:ko vialla?
Sieltähän se keskiliitoksen kohdalta tupsuttaa ja katin sisältä kuuluu pientä kilinää joten paskana on. Onko kellään tarjota ehyttä etuputkea kattineen vasemmalle puolelle kohtuuhintaan sekä laatikon öljyputkea siihen syylärin
alle joka on kumiputkelta lähtevä ja nousee syylerin päädyn yläosaan. Vuotaa tihuuttaa siitä kiinikkeen alta.
alle joka on kumiputkelta lähtevä ja nousee syylerin päädyn yläosaan. Vuotaa tihuuttaa siitä kiinikkeen alta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla?
Voihan sitä koittaa jos korjaantuisi vain tilkitsemällä vuodot. Hc sen verran pieni, ettei katti välttämättä ole entinen. Tosin v-koneista ei mulla ole kokemusta sen enempää.
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Oon jo vilkuillu Bilteman irto katteja josko rakentelis putken uusiks. Mitä raati on mieltä näistä Bilikan kateista?
Mitkäs lamdat olis riittävän hyviä ja luotettavia tuohon kokoonpanoon?
Mitkäs lamdat olis riittävän hyviä ja luotettavia tuohon kokoonpanoon?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Halvat tarvikekatalysaattorit toimivat käyttöauton kilometreillä 1-3 vuotta, sitten on taas vaihdettava koska pakokaasupäästöistä ei mene katsastuksessa läpi.
oulaistenliikenne.fi
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Minä järjenjättiläinen en älynnyt tallentaa suosikkeihin nettisivua jossa oli kaupan jaettu pakoputken liitoslaippa jonka voi asentaa putkeen katkaisematta.
On tuo vanha keskiliitos (se johon tulee kartiotiiviste) siinäkunnossa ettei ehyenä säily. Laippa oli sellainen joka on kaksiosainen ja kiristyspultit kun pistää reikiin niin vastaa yksiosaista laippaa.
Jos joku on sattunut näkemään ko. laipan myyntisivua niin voisko pistää tänne linkin.
Olen selannut sivuhistoriaa pää savuten mutta en löydä ko. sivua.
On tuo vanha keskiliitos (se johon tulee kartiotiiviste) siinäkunnossa ettei ehyenä säily. Laippa oli sellainen joka on kaksiosainen ja kiristyspultit kun pistää reikiin niin vastaa yksiosaista laippaa.
Jos joku on sattunut näkemään ko. laipan myyntisivua niin voisko pistää tänne linkin.
Olen selannut sivuhistoriaa pää savuten mutta en löydä ko. sivua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Haa!! Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Se on tämä https://www.autonosat24.fi/2104903421-oen" onclick="window.open(this.href);return false;
Se on tämä https://www.autonosat24.fi/2104903421-oen" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Nyt hanskalaatikossa tuoksuu painomuste!!
Katsuri tulosti uuden otteen jossa ajoaikaa vuosi eteenpäin, joten nyt tällä saa tehdä rauhassa koeajolenkkejä.
Vielä pitää tutkia missä on imuvuotoja, kun suihkuttaa jarrucleaneria kaasuläppäkotelon seutuville niin kierrokset nousee jonkinverran.
Vuodot kai voi vaikuttaa noihin sytytyskatkoihin? O2 arvo tipahti kun vaihdoin pakoputken etuosan ja välitiivisteen, niin loppui pakovuoto.
Katsuri tulosti uuden otteen jossa ajoaikaa vuosi eteenpäin, joten nyt tällä saa tehdä rauhassa koeajolenkkejä.
Vielä pitää tutkia missä on imuvuotoja, kun suihkuttaa jarrucleaneria kaasuläppäkotelon seutuville niin kierrokset nousee jonkinverran.
Vuodot kai voi vaikuttaa noihin sytytyskatkoihin? O2 arvo tipahti kun vaihdoin pakoputken etuosan ja välitiivisteen, niin loppui pakovuoto.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Juu usein imuvuot=laihalle=sytytys katkojasompio kirjoitti:Nyt hanskalaatikossa tuoksuu painomuste!!
Katsuri tulosti uuden otteen jossa ajoaikaa vuosi eteenpäin, joten nyt tällä saa tehdä rauhassa koeajolenkkejä.
Vielä pitää tutkia missä on imuvuotoja, kun suihkuttaa jarrucleaneria kaasuläppäkotelon seutuville niin kierrokset nousee jonkinverran.
Vuodot kai voi vaikuttaa noihin sytytyskatkoihin? O2 arvo tipahti kun vaihdoin pakoputken etuosan ja välitiivisteen, niin loppui pakovuoto.
Mökkillä
'
'
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Mitä mieltä arvon raatilaiset ovat kun käytän imusarjan irti tuosta M112.941:stä niin riittääkö, että konepelti auki, ovet lukkoon ja avaimet kauas työmaasta. Sitten puolentunnin päästä hommiin vai onko akun miinuskenkä syytä irroittaa josta voi aiheutua erinäisiä oireita ja vikoja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Tähämpä ei sitten vastausta löytynyt!
Huomenna näyttäis sää olevan sellainen, että voi kenttäolosuhteissa hommaan ryhtyä, eli vielä ehtii vastata kysymykseen.
Huomenna näyttäis sää olevan sellainen, että voi kenttäolosuhteissa hommaan ryhtyä, eli vielä ehtii vastata kysymykseen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Tossa moottorissa ja m113muuten huomannut että imusarja löysyy. ..pultit jokaisessa löysällä...imuläpällä myös kastaa perkuleesti kun egr on lähellä...sekin aiheuttaa käyntivikaa....imuläpissä ei kaiketi näissä ole pahemmin häiriöitä???...uudemmassa v6 koneissa taas on
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Mitä mieltä atlas on tuosta akunkengän irroitustarpeesta?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Joutuukin sitä esim hitsauksen takia ,turvatyyny,akun vaihto irrottamaan, itsekin vältän asiaa mutta kun avaimet on taskussa ja vartti odottelee eikä auo ovia tai mitään niin ei pitäisi olla ongelmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö
Auto on seisonut nyt lukituna ja konepelti raollaan sekä avaimet avainkaapin naulassa paripäivää joten eiköhän väylät ole "nukkumassa" joten kestänee irroitella suuttimien sähköliittimet sekä muutkin liittimet niin ettei ECU ota itseensä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969