MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Irrottelin tuossa ilmamassamittarin ja otin irti elementin MAF:in rungosta. Ruiskuttelin sitä jarrucleanerilla ja sivelin varovasti pienellä siveltimellä.
Kun kurkistelin suurennuslasilla noihin koloihin niin kuvan ylimmässä kolossa oleva kolmihaaraisen haaroista yksi on poikki. Kuuluuko näin olla vai onko anturi paskana.

No nyt sain sinne koloon enemmän valoa ja paljastui ettei se olekkaan poikki vaan sen ja keskimmäisen palkin välissä on yhdyspalkki joka sai aikaan harhakuvajaisen.

Kaikki tätä vimpainta koskevat tiedot ja ohjeet tarkastamista varten otan kiitollisuudella vastaan.
Viimeksi muokannut sompio, To 25.07.2019 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Jahans nyt näyttäisi siltä, että viallahan tämä MAF on. Puhdistuksen jälkeen oireet muuttui eli nyt ei lähtenyt käyntiin kuin kaasunavulla ja ravistus vähentyi. Kierroksia ottaa herkästi ja n.2-3000 r/min käy nätisti.
Jos jollakin on taatusti ehyt MAF niin tarjota saa. BOSCH numero on F00C 2G2 025

Missä siellä sijaitsee se ohut lanka jota pitää varoa puhdittaessa?
En kyllä nähnyt missään sellaista. Ainut oli se diotia muistuttava komponentti.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Onko Mapco:n MAF: it kuinka laadukkaita vai onko Bosch ainoa vaihtoehto.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Yhden kerran olen tarvikeMAFfin Mersuun laittanut. Toista kertaa en - toimikohan kuukauden? Pahimmassa tapauksessa ei toimi ollenkaan..

Näissä ja monessa muussakin anturissa OEM-laatu on pitkällä tähtäimellä halvin ratkaisu.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Nyt on sitten Bosch tilattu Saksasta, saa nähä koska tulee.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

sompio kirjoitti:Nyt on sitten Bosch tilattu Saksasta, saa nähä koska tulee.
Toivotavasti tulee sillä kuntoon eikä uusi ilmamassa mittari ollut hukaan arvotuu
Mökkillä
'
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kyllä hukkaan meni! Ei tullut sillä kuntoon eli oireet entiset.
Siirsin pirssin takapihalle talviteloilleen kun nuo ilmat meni turhan talvisiksi remontin tekoon ulkosalla.
Täytyy etsiä talveksi joku muutaman satkun kulkine ja jatkaa Paavon tutkimista keväällä.
Ikkunat hieman raolleen huppu päälle ja kissanhiekkasäkkejä sisälle sekä muutama käynnissäpitojakso talvenaikana niin jospa se säilyisi homehtumatta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Staarilla katsottu mutta minulla ei ko. diaknostiikkalaite ole hanskassa vaikka omistankin sellaisen. Pitäis joskus viettää alanasiantuntijan vieressä muutama päivä niin jospa jotain jäis mieleen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

No niin nyt on kuura sulanut sormista ja pahimmat kevätkesän tohinat menneet niin jouti jo vähän vilkaisemaan tuota konetta ja pyörittämään sitä.
2500r/min- 4250 r/min välin pyörii suhtkoht siististi, mutta 4250 jälkeen alkaa rynkyttämään. Liekkö kierrosrajoitinta joka paikallaan ollessa ei anna enempi ottaa kiekkoja.
2500 alle alkaa taas kone ravistamaan ja tyhjäkäynnillä ravistaa jo reilusti ja välillä sammuu.
Käynnistäessä hörähtää semmosen 4-6 käynnistysyritystä ennen kun jää käyntiin.
Star näyttää sytytyskatkoja vasemman lohkon sylintereissä.
Alkaapi mennä sormi syvälle suuhun tämän kulkineen kanssa.
Jos joku starin ja ko koneen taitava voisi käydä paaikanpäällä katsomassa auto Kangasniemellä.
Auto muuten senverran hyvässä kunnossa ettei ihan paaliinkaan raskisi panna.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Mistä se ecu tietää nuo sytytyskatkot?
Mittaako se sytytyspuolilta vaiko kampiakselilta.
Kun uskaltais ajaa tuon jollekkin gurulle tutkittavaksi, mutta pitäis ensin katsastaa ja noin se ei mene läpi.
Voiko viallinen lamda aiheuttaa moisen ongelman? V-kone niin molemmissa putkissa oma lamda.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

sompio kirjoitti:Mistä se ecu tietää nuo sytytyskatkot?
Mittaako se sytytyspuolilta vaiko kampiakselilta.
Kun uskaltais ajaa tuon jollekkin gurulle tutkittavaksi, mutta pitäis ensin katsastaa ja noin se ei mene läpi.
Voiko viallinen lamda aiheuttaa moisen ongelman? V-kone niin molemmissa putkissa oma lamda.
Kampiakselilta
Mökkillä
'
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja tomant »

sompio kirjoitti:...2500r/min- 4250 r/min välin pyörii suhtkoht siististi, mutta 4250 jälkeen alkaa rynkyttämään. Liekkö kierrosrajoitinta joka paikallaan ollessa ei anna enempi ottaa kiekkoja.
2500 alle alkaa taas kone ravistamaan ja tyhjäkäynnillä ravistaa jo reilusti ja välillä sammuu...
Onko tässä koneessa muuttuva imunokan ajoitus magneettiventtiilillä? Jos on, niin tarkista sen toiminta. Nuo oireet saattavat viitata siihen, että nokka on aikaisella myös alakierroksilla ja yläkierroksilla, vaikka sen pitäisi olla aikaisella vain keskikierroksilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ei ole muuttuvaa nokanajoitusta. Mutta sain vaihtaa äherrettyä kenttäolosuhteissa vasemmanputken lamdan, kylläkin käytettyyn niin käynti parani huomattavasti mutta ravistaa vieläkin.
Lähti kylläkin laakista käyntiin eikä tarvinnut härnätä kuten ennen lamdanvaihtoa. Nyt sittän star näyttikin sytytyskatkoa sylinterille 2 jota ei aikaisemmin ole ollut eli oikeapuoli on pelannut kunnolla aikaisemmin ja katkot olleet vasemmalla.
Kakkosen katkoja oli tallentunut vain yksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

sompio kirjoitti:Ei ole muuttuvaa nokanajoitusta. Mutta sain vaihtaa äherrettyä kenttäolosuhteissa vasemmanputken lamdan, kylläkin käytettyyn niin käynti parani huomattavasti mutta ravistaa vieläkin.
Lähti kylläkin laakista käyntiin eikä tarvinnut härnätä kuten ennen lamdanvaihtoa. Nyt sittän star näyttikin sytytyskatkoa sylinterille 2 jota ei aikaisemmin ole ollut eli oikeapuoli on pelannut kunnolla aikaisemmin ja katkot olleet vasemmalla.
Kakkosen katkoja oli tallentunut vain yksi.
Myös vialinen/tukossa oleva kat tekee katkoja
Mökkillä
'
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tänään katsurilla ja eihän se läpi mennyt!
Kaasut pielessä eli

Tyhjäkäynnillä:
CO% 0,00
CO2 9,00
HC ppm 10
O2 8,06

Kierroksilla:
CO% 0,01
CO2 12,60
HC ppm 4
O2 3,05

Käytetty mittalaite Opus 40-D

Mistä nuo arvojen pielessä olot voi johtua?
Eli Lamda-arvo kierriksilla ja O2 joutokäynnillä.

Lisäksi oli muita normaalisti katsastuksessa esilletulevia pieniä vikoja, kuten alustan välyksiä ja valaistuksen liian kirkkaita vilkkuja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
karvinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 07.08.2004 23:56

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja karvinen »

Pakokaasujen jäännöshappipitoisuuteen (O2 %) vaikuttaa oleellisesti pakoputkiston vuoto. Se ei saisi ylittää 4 %.
Kaipa vuoto voi lambda arvonkin sekoittaa,
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja sompio »

Sieltähän se keskiliitoksen kohdalta tupsuttaa ja katin sisältä kuuluu pientä kilinää joten paskana on. Onko kellään tarjota ehyttä etuputkea kattineen vasemmalle puolelle kohtuuhintaan sekä laatikon öljyputkea siihen syylärin
alle joka on kumiputkelta lähtevä ja nousee syylerin päädyn yläosaan. Vuotaa tihuuttaa siitä kiinikkeen alta.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
karvinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 07.08.2004 23:56

Re: MAF:ko vialla?

Viesti Kirjoittaja karvinen »

Voihan sitä koittaa jos korjaantuisi vain tilkitsemällä vuodot. Hc sen verran pieni, ettei katti välttämättä ole entinen. Tosin v-koneista ei mulla ole kokemusta sen enempää.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Oon jo vilkuillu Bilteman irto katteja josko rakentelis putken uusiks. Mitä raati on mieltä näistä Bilikan kateista?
Mitkäs lamdat olis riittävän hyviä ja luotettavia tuohon kokoonpanoon?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja dealer »

Halvat tarvikekatalysaattorit toimivat käyttöauton kilometreillä 1-3 vuotta, sitten on taas vaihdettava koska pakokaasupäästöistä ei mene katsastuksessa läpi.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Minä järjenjättiläinen en älynnyt tallentaa suosikkeihin nettisivua jossa oli kaupan jaettu pakoputken liitoslaippa jonka voi asentaa putkeen katkaisematta.
On tuo vanha keskiliitos (se johon tulee kartiotiiviste) siinäkunnossa ettei ehyenä säily. Laippa oli sellainen joka on kaksiosainen ja kiristyspultit kun pistää reikiin niin vastaa yksiosaista laippaa.
Jos joku on sattunut näkemään ko. laipan myyntisivua niin voisko pistää tänne linkin.
Olen selannut sivuhistoriaa pää savuten mutta en löydä ko. sivua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Haa!! Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Se on tämä https://www.autonosat24.fi/2104903421-oen" onclick="window.open(this.href);return false;
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Nyt hanskalaatikossa tuoksuu painomuste!!
Katsuri tulosti uuden otteen jossa ajoaikaa vuosi eteenpäin, joten nyt tällä saa tehdä rauhassa koeajolenkkejä.
Vielä pitää tutkia missä on imuvuotoja, kun suihkuttaa jarrucleaneria kaasuläppäkotelon seutuville niin kierrokset nousee jonkinverran.
Vuodot kai voi vaikuttaa noihin sytytyskatkoihin? O2 arvo tipahti kun vaihdoin pakoputken etuosan ja välitiivisteen, niin loppui pakovuoto.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

sompio kirjoitti:Nyt hanskalaatikossa tuoksuu painomuste!!
Katsuri tulosti uuden otteen jossa ajoaikaa vuosi eteenpäin, joten nyt tällä saa tehdä rauhassa koeajolenkkejä.
Vielä pitää tutkia missä on imuvuotoja, kun suihkuttaa jarrucleaneria kaasuläppäkotelon seutuville niin kierrokset nousee jonkinverran.
Vuodot kai voi vaikuttaa noihin sytytyskatkoihin? O2 arvo tipahti kun vaihdoin pakoputken etuosan ja välitiivisteen, niin loppui pakovuoto.
Juu usein imuvuot=laihalle=sytytys katkoja
Mökkillä
'
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Mitä mieltä arvon raatilaiset ovat kun käytän imusarjan irti tuosta M112.941:stä niin riittääkö, että konepelti auki, ovet lukkoon ja avaimet kauas työmaasta. Sitten puolentunnin päästä hommiin vai onko akun miinuskenkä syytä irroittaa josta voi aiheutua erinäisiä oireita ja vikoja.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tähämpä ei sitten vastausta löytynyt!
Huomenna näyttäis sää olevan sellainen, että voi kenttäolosuhteissa hommaan ryhtyä, eli vielä ehtii vastata kysymykseen.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossa moottorissa ja m113muuten huomannut että imusarja löysyy. ..pultit jokaisessa löysällä...imuläpällä myös kastaa perkuleesti kun egr on lähellä...sekin aiheuttaa käyntivikaa....imuläpissä ei kaiketi näissä ole pahemmin häiriöitä???...uudemmassa v6 koneissa taas on
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Mitä mieltä atlas on tuosta akunkengän irroitustarpeesta?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joutuukin sitä esim hitsauksen takia ,turvatyyny,akun vaihto irrottamaan, itsekin vältän asiaa mutta kun avaimet on taskussa ja vartti odottelee eikä auo ovia tai mitään niin ei pitäisi olla ongelmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: MAF:ko vialla? 320 V-6 käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja sompio »

Auto on seisonut nyt lukituna ja konepelti raollaan sekä avaimet avainkaapin naulassa paripäivää joten eiköhän väylät ole "nukkumassa" joten kestänee irroitella suuttimien sähköliittimet sekä muutkin liittimet niin ettei ECU ota itseensä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Vastaa Viestiin