w124 peräöljy
w124 peräöljy
Eikös kyseinen öljy käy sekä tavallisiin,että lukkomallisiin periin?
Castrol SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140
Castrol SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: w124 peräöljy
Lukkoperäöljyä voi käyttää myös lukottomissa perissä, eli kyllä. Varmista, että viskositeetti on sopiva kyseiseen perään.
Re: w124 peräöljy
Tässä voimansiirron öljyjen luokitukset Mersuihin:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... html#close
Tuosta kun ottaa erilleen 124 peräöljyjä koskevan datan, niin:
Lukkoperiin hyväksytyt öljyt ovat nämä:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ja ne ovat ensisijainen suositus myös lukottomiin periin.
Lukottomiin voi käyttää myös näitä:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.0_en.html
Ja toi mainittu Castrol ei ole kummallakaan listalla, mikä ei tietenkään estä laittamasta sitä, mutta itse koen vähäriskisemmäksi varsinkin lukollisissa käyttää tota hyväksyttyä tavaraa. Olen jo aika pitkään tarpeen tullen tilannut KL:stä Fuchs Titan Sintopoid FE:tä, joka on paitsi kohtuuhintaista niin myös ensisijainen suositus noihin kaikkiin neljään Mersuun, jota mulla tällä hetkellä on tontilla, W123, W124 tavallinen ja W124 ASD:llä ja S211 laina-auto, johon meinaan kans peräöljyt piakkoin vaihtaaa.
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... html#close
Tuosta kun ottaa erilleen 124 peräöljyjä koskevan datan, niin:
Lukkoperiin hyväksytyt öljyt ovat nämä:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ja ne ovat ensisijainen suositus myös lukottomiin periin.
Lukottomiin voi käyttää myös näitä:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.0_en.html
Ja toi mainittu Castrol ei ole kummallakaan listalla, mikä ei tietenkään estä laittamasta sitä, mutta itse koen vähäriskisemmäksi varsinkin lukollisissa käyttää tota hyväksyttyä tavaraa. Olen jo aika pitkään tarpeen tullen tilannut KL:stä Fuchs Titan Sintopoid FE:tä, joka on paitsi kohtuuhintaista niin myös ensisijainen suositus noihin kaikkiin neljään Mersuun, jota mulla tällä hetkellä on tontilla, W123, W124 tavallinen ja W124 ASD:llä ja S211 laina-auto, johon meinaan kans peräöljyt piakkoin vaihtaaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 peräöljy
ÄLÄ LAITA sitä castroolia !
Re: w124 peräöljy
Odotellaan hyviä perusteluja ja faktaa....Jari Ke kirjoitti:ÄLÄ LAITA sitä castroolia !
suosittelisitko motonetin öljyä joka käy perät,kaikki automaatit,tehostimet, hydraulijousitukset jne ennemmin vaiko prismasta joku random ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: w124 peräöljy
Jos ihan halpaa perus peräöljyä etsit niin Motonetissä oli ainakin vielä syksyllä Mobilubea alkaen reilu vitosen litra riippuen laadusta ja purkkikoosta.
Re: w124 peräöljy
Kai jokainen laittaa sitä mitä tahtoo eikä tuo mun kommentti todellakaan ollu tarkoitettu ärsykkeeksi kelleen.shade_z kirjoitti:Odotellaan hyviä perusteluja ja faktaa....Jari Ke kirjoitti:ÄLÄ LAITA sitä castroolia !
suosittelisitko motonetin öljyä joka käy perät,kaikki automaatit,tehostimet, hydraulijousitukset jne ennemmin vaiko prismasta joku random ?
Tässä perusteluita joita nimenomaan saatu omakohtaisesti Castrolista.
Kuvablogi ollu nurin jo pitkään niin kuvat ei aukea mutta toki kaikki kuvat edelleen ovat tallessa
Liitän nyt yhden kuvan jossa lähtökohtia aiheeseen. Kuvassa siis uudet kitkapinnat sekä niitten metalliset vastinpinnat ja jotain muuta pikkuhilua.
Lisäksi joka ikinen laakeri tiiviste sekä stefa mitä perässä oli laitoin kaiken uutta unohtamatta niitä ASD "tunkkeja" jotka myös sai uudet tiivisteet sekä kumit. Myös perän tukikumit ns häränsilmät ja se etummainen tuki myös uusasin.
Nyt sitte pitäis perä taasen aukoa ja ihan oma syy..... Käytin sitä peevelin luokittelemattomaa Castroolin öljyä
Kallein yksittäinen laakeri on se pinionin isompi laakeri joka taisi olla pitkälti toista sataa. Selvittelinkin sitä aihetta aikanaan ja se laakeri on ilmeisesti vartavasten tähän kohtaan suunniteltu ja tehty ja siksi on niin peevelin kallis.
Edit: Korjasin linkin joka on nyt sama kuin seuraavassa postauksessani.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1228870" onclick="window.open(this.href);return false;
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Jari Ke, Su 02.12.2018 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: w124 peräöljy
Ja olet täysin varma, että tämä kaikki johtui öljystä?
Re: w124 peräöljy
Ei justiinsa oikein muuta tule mieleen. Olisko ehdotuksia missä olisi voinut mennä vikaan?Merimies-Toni kirjoitti:Ja olet täysin varma, että tämä kaikki johtui öljystä?
Taisi sattua ihan väärä linkki tohon edelliseen postaukseen
Käyn editoimassa siihenkin tämän saman.
Eli tässä juttua täyskorjatusta ASD -perästä jonka sittemin itte pilasin uskoakseni väärällä öljyvalinnalla.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... a#p1228870" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 29.09.2018 19:02
Re: w124 peräöljy
Oletko saanut jo perän auki? Mitä kipeetä on tullut?
Re: w124 peräöljy
En ole aukonu vielä mutta kun kerta ääntää ni luulen että rataspari (pinion ja iso vetopyörä) on kulunu piloille. Epäilen myös vetopyörän laakerin kuluneen koska lukko meinaa jumitella suoraan ajaessakin ja jos näin niin muutakin sitten varmaan on. Näin jälkikäsin ajateltuna liian alhainen öljyn viskositeetti yhdessä vaunuvedon aikaansaaman lämmön kanssa on lopputulemana tuo vaikka vaunua ei olekaan vedetty yhtä mittaa satoja kilometrejä
Tästä oppineena mähän jo suunnittelin lämpöanturin lisäämistä murikkaan ja erillistä näyttöä kabiiniin. Toimiva kehitysversiokin on olemassa johon saa neljästä eri mittapisteestä lämmöt samalle näytölle yhtaikaa eli murikka, aski (joka muuten myös käy kuumana ja siksi sen pohjamuovi on aina pois paikoiltaan kun vaunua vedän matikissakin), m-öljy sekä neljäs sitte pakolämpö tai ahtoilma tai mosa jostain ihan tietystä mittapisteestä. K-tyypin anturit ovat erittäin tarkkoja ja helppoja asentaakin. Näyttö on sen kokoinen että nuo neljä mahtuu luontevasti sopivasti lyhennetyn mittakohteen nimien kanssa.
Joo ton öljypurkinkyljessä kyllä komeasti lukee v:ee sitä ja tätä johonka mäkin uskoin. No jos noin on ni miksi mersuluokitus puuttuu tai miksi käytännönkokemus myös osoittaa sen ettei tuo öljy kuitenkaan sovelu nuihin?
Edelleen mä en oikein usko siihen että murikan kasausvaiheessa olisin tehny sellaisen virheen että siitä johtuisi koko hommeli? Laakereita ym. muitakin tuontyylisiä touhuja kuitenkin on tullu tehtyä ennenkin joten perusasiat niiltä osin uskon opitun jo aiemmin? Niin ja mä mittasin tuolloin lopullisen kasauksen jälkeen pinionin vääntömomentinkin joka on kerrottu korjausoppaassa kahdessa eri tapauksessa eli jos osat on uudet tai sitte vanhat. Momentti oli hyvin oppaan antamassa haarukassa. Jotain milliNewtoneita pikkasen reilu sata se oli.
Jokin aika sitten kun kattelin osien hintoja ni nyt samaan tyliin perän täyskunnostus tehtynä taitaa hintalappu olla liki tonnin
Tuolloin selvisin noin 600€ :lla
Näillä kokemuksilla ainakaan itte en enää perään tunge kastrooleja tai mitään muutakaan missä ei ole oikeaa luokitusta enkä sitä muilekaan suosittele varsinkin jos on lukkoperä kuten Nozkikin sitä neuvoi.
Tästä oppineena mähän jo suunnittelin lämpöanturin lisäämistä murikkaan ja erillistä näyttöä kabiiniin. Toimiva kehitysversiokin on olemassa johon saa neljästä eri mittapisteestä lämmöt samalle näytölle yhtaikaa eli murikka, aski (joka muuten myös käy kuumana ja siksi sen pohjamuovi on aina pois paikoiltaan kun vaunua vedän matikissakin), m-öljy sekä neljäs sitte pakolämpö tai ahtoilma tai mosa jostain ihan tietystä mittapisteestä. K-tyypin anturit ovat erittäin tarkkoja ja helppoja asentaakin. Näyttö on sen kokoinen että nuo neljä mahtuu luontevasti sopivasti lyhennetyn mittakohteen nimien kanssa.
Joo ton öljypurkinkyljessä kyllä komeasti lukee v:ee sitä ja tätä johonka mäkin uskoin. No jos noin on ni miksi mersuluokitus puuttuu tai miksi käytännönkokemus myös osoittaa sen ettei tuo öljy kuitenkaan sovelu nuihin?
Edelleen mä en oikein usko siihen että murikan kasausvaiheessa olisin tehny sellaisen virheen että siitä johtuisi koko hommeli? Laakereita ym. muitakin tuontyylisiä touhuja kuitenkin on tullu tehtyä ennenkin joten perusasiat niiltä osin uskon opitun jo aiemmin? Niin ja mä mittasin tuolloin lopullisen kasauksen jälkeen pinionin vääntömomentinkin joka on kerrottu korjausoppaassa kahdessa eri tapauksessa eli jos osat on uudet tai sitte vanhat. Momentti oli hyvin oppaan antamassa haarukassa. Jotain milliNewtoneita pikkasen reilu sata se oli.
Jokin aika sitten kun kattelin osien hintoja ni nyt samaan tyliin perän täyskunnostus tehtynä taitaa hintalappu olla liki tonnin
Tuolloin selvisin noin 600€ :lla
Näillä kokemuksilla ainakaan itte en enää perään tunge kastrooleja tai mitään muutakaan missä ei ole oikeaa luokitusta enkä sitä muilekaan suosittele varsinkin jos on lukkoperä kuten Nozkikin sitä neuvoi.
Re: w124 peräöljy
Noniin,nyt on peräöljyt vaihdettu molempiin,tavalliseen,että asd perään. Myyjän mukaan tuo asd öljy(titan sintopois se) käy molempiin,joten laitoin sitä.Hintakin vain n. 17e pullo.
Asd perästä tuli aika tummaa mönjää. Sama öljy oli viimeksikin. Tavallisessa perässä öljy oli miltei uuden veroista.
Eipä tosiaan kannata liikkeiden taitoihin luottaa. Kysyin eräästä liikkeestä,niin tarjottiin öljyksi ohjaustehostinnestettä.
Kun sitten olin vähän eri mieltä asiasta,niin kivenkovaa väitettiin,että heidän koneensa näin kertoo.
Jos vielä tästä peräöljystä keskustellaan,niin muistanko ihan väärin,että mobil hd luokitus sopisi mersun tavalliseen perään? Muistan hämärästi joskus edellisessä 200d:ssä käyttäneeni ja sama auto on edelleen tutulla liikenteessä.Samat öljytkin varmaan vielä sisällä.
Asd perästä tuli aika tummaa mönjää. Sama öljy oli viimeksikin. Tavallisessa perässä öljy oli miltei uuden veroista.
Eipä tosiaan kannata liikkeiden taitoihin luottaa. Kysyin eräästä liikkeestä,niin tarjottiin öljyksi ohjaustehostinnestettä.
Kun sitten olin vähän eri mieltä asiasta,niin kivenkovaa väitettiin,että heidän koneensa näin kertoo.
Jos vielä tästä peräöljystä keskustellaan,niin muistanko ihan väärin,että mobil hd luokitus sopisi mersun tavalliseen perään? Muistan hämärästi joskus edellisessä 200d:ssä käyttäneeni ja sama auto on edelleen tutulla liikenteessä.Samat öljytkin varmaan vielä sisällä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: w124 peräöljy
Kun pikkasenkin guugletaa, niin "Mobilube HD-A Plus -öljyllä on seuraavien valmistajien hyväksynnät: MB-Approval 235.20" joka taas olisi "commercial vehicles, vans".
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: w124 peräöljy
Mobil HD-A W 85/90 on ollut "se" peräöljy mersujen lukottomiin periin, mutta ajan myötä on tullut em. Fuchsin tuote luokituksen piiriin lukolliseen ja lukottomaan perään.
oulaistenliikenne.fi