Om642 ilmamääräanturin vika
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 02.12.2018 00:18
Om642 ilmamääräanturin vika
Moro!
Moottorin vikavalo palaa, tehot on tallella.
Vikavalo palanu jo varmaa 5000km ajon ajan. Sillonku vika ilmesty, käytin starin nokassa, anto sähköistä vikaa oikeenpuolimmaiselle ilmamääräanturille. Hommasin siihen tilalle uuden anturin, vika pysy päällä samassa oikeenpuoleisessa anturissa vaikka vaihdoin antureita ristiin.. vikakoodin numeroita jne en muista mutta ilmeisesti arvot oli ihan kohillaan. Leimalle pitäs saaja parin viikon päästä ni pitäs päästä vikavalosta eroon.. auton käyttäytymisessä en oo mielestäni huomannu juurikaan eroo ennen häikkävaloo.
Moottorin vikavalo palaa, tehot on tallella.
Vikavalo palanu jo varmaa 5000km ajon ajan. Sillonku vika ilmesty, käytin starin nokassa, anto sähköistä vikaa oikeenpuolimmaiselle ilmamääräanturille. Hommasin siihen tilalle uuden anturin, vika pysy päällä samassa oikeenpuoleisessa anturissa vaikka vaihdoin antureita ristiin.. vikakoodin numeroita jne en muista mutta ilmeisesti arvot oli ihan kohillaan. Leimalle pitäs saaja parin viikon päästä ni pitäs päästä vikavalosta eroon.. auton käyttäytymisessä en oo mielestäni huomannu juurikaan eroo ennen häikkävaloo.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
- Paikkakunta: Mli
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Onhan ilmanputsarin ja turbon välinen putki varmasti kunnolla kiinni vikakoodin puoleisesta päästä ilmansuodattimessa? Itselläni oli suodattimen ja putken välinen tiiviste rutussa ja se sytytti moottorin vikavalon. Kun on kaksi ilmamassa-anturia, antaa aika helposti vikakoodin jos niiden arvot poikkeavat toisistaan. Epäilisin että vastaavaa voisi aiheuttaa myös esim. huomattavasti likaisempi suodatin jommalla kummalla puolella.malmbmikko kirjoitti:Moro!
Moottorin vikavalo palaa, tehot on tallella.
Vikavalo palanu jo varmaa 5000km ajon ajan. Sillonku vika ilmesty, käytin starin nokassa, anto sähköistä vikaa oikeenpuolimmaiselle ilmamääräanturille. Hommasin siihen tilalle uuden anturin, vika pysy päällä samassa oikeenpuoleisessa anturissa vaikka vaihdoin antureita ristiin.. vikakoodin numeroita jne en muista mutta ilmeisesti arvot oli ihan kohillaan. Leimalle pitäs saaja parin viikon päästä ni pitäs päästä vikavalosta eroon.. auton käyttäytymisessä en oo mielestäni huomannu juurikaan eroo ennen häikkävaloo.
Käsittääkseni moottorin vikavalo (tai siis se syy että valo palaa), voi suojamekanismina estää myös hiukkassuodattimen puhdistuspolton. 5000km vikavalo päällä voi siis jo tarkoittaa melko tukkoista pönttöä, kannattaisi ongelma ratkaista siis ennen kuin ainakaan paljoa enempää ajelee. Viisaammat korjatkoon jos olen täysin hakoteillä tämän kanssa
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Kannatta käyttää korjausten jälkeen uudelln testerin piuhassa ja tarkistta onko tullut muita vikoja tuona aikanmalmbmikko kirjoitti:Moro!
Moottorin vikavalo palaa, tehot on tallella.
Vikavalo palanu jo varmaa 5000km ajon ajan. Sillonku vika ilmesty, käytin starin nokassa, anto sähköistä vikaa oikeenpuolimmaiselle ilmamääräanturille. Hommasin siihen tilalle uuden anturin, vika pysy päällä samassa oikeenpuoleisessa anturissa vaikka vaihdoin antureita ristiin.. vikakoodin numeroita jne en muista mutta ilmeisesti arvot oli ihan kohillaan. Leimalle pitäs saaja parin viikon päästä ni pitäs päästä vikavalosta eroon.. auton käyttäytymisessä en oo mielestäni huomannu juurikaan eroo ennen häikkävaloo.
miten vaihdoit ne ristiin olihan kaikki putket, letkut johdot kaikissa musakin kiinni
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 02.12.2018 00:18
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Nuo anturit saa irti ilman letkujen irrottelua..FinlandMerceds kirjoitti:Kannatta käyttää korjausten jälkeen uudelln testerin piuhassa ja tarkistta onko tullut muita vikoja tuona aikanmalmbmikko kirjoitti:Moro!
Moottorin vikavalo palaa, tehot on tallella.
Vikavalo palanu jo varmaa 5000km ajon ajan. Sillonku vika ilmesty, käytin starin nokassa, anto sähköistä vikaa oikeenpuolimmaiselle ilmamääräanturille. Hommasin siihen tilalle uuden anturin, vika pysy päällä samassa oikeenpuoleisessa anturissa vaikka vaihdoin antureita ristiin.. vikakoodin numeroita jne en muista mutta ilmeisesti arvot oli ihan kohillaan. Leimalle pitäs saaja parin viikon päästä ni pitäs päästä vikavalosta eroon.. auton käyttäytymisessä en oo mielestäni huomannu juurikaan eroo ennen häikkävaloo.
miten vaihdoit ne ristiin olihan kaikki putket, letkut johdot kaikissa musakin kiinni
Anturiarvot on kuulema kohillaa, eli vika olis sähkönen. Ilmanputsarit vaihettu vikakoodin jälkee ja myös nollattu starilla vaihon jälkeen. Pittää vielä varmistella kaikki putket mutta mystiseltä tuo vika tuntuu, ois mukava tietää onko kellää ollu jossaki johoissa tai liittimissä vikoja nuissa..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Eikös ne ole valamalla tms kiinni siinä mustassa muovi putkessa mikä on haitari kumiletkuilla ilmanputsareissamalmbmikko kirjoitti:Nuo anturit saa irti ilman letkujen irrottelua..FinlandMerceds kirjoitti:Kannatta käyttää korjausten jälkeen uudelln testerin piuhassa ja tarkistta onko tullut muita vikoja tuona aikanmalmbmikko kirjoitti:Moro!
Moottorin vikavalo palaa, tehot on tallella.
Vikavalo palanu jo varmaa 5000km ajon ajan. Sillonku vika ilmesty, käytin starin nokassa, anto sähköistä vikaa oikeenpuolimmaiselle ilmamääräanturille. Hommasin siihen tilalle uuden anturin, vika pysy päällä samassa oikeenpuoleisessa anturissa vaikka vaihdoin antureita ristiin.. vikakoodin numeroita jne en muista mutta ilmeisesti arvot oli ihan kohillaan. Leimalle pitäs saaja parin viikon päästä ni pitäs päästä vikavalosta eroon.. auton käyttäytymisessä en oo mielestäni huomannu juurikaan eroo ennen häikkävaloo.
miten vaihdoit ne ristiin olihan kaikki putket, letkut johdot kaikissa musakin kiinni
Anturiarvot on kuulema kohillaa, eli vika olis sähkönen. Ilmanputsarit vaihettu vikakoodin jälkee ja myös nollattu starilla vaihon jälkeen. Pittää vielä varmistella kaikki putket mutta mystiseltä tuo vika tuntuu, ois mukava tietää onko kellää ollu jossaki johoissa tai liittimissä vikoja nuissa..
tarkist myös egr, johtosarja vikoja on ollut siinä mustan muovi kourun sisällä, siinä mistä johdot tulee korista
ecun liitimissä joskus hapetumaa
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 02.12.2018 00:18
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Ei oo mulla ainakaa ko metalliklipsut irti ja vetämällä anturi ulos..FinlandMerceds kirjoitti:Eikös ne ole valamalla tms kiinni siinä mustassa muovi putkessa mikä on haitari kumiletkuilla ilmanputsareissamalmbmikko kirjoitti:Nuo anturit saa irti ilman letkujen irrottelua..FinlandMerceds kirjoitti:Kannatta käyttää korjausten jälkeen uudelln testerin piuhassa ja tarkistta onko tullut muita vikoja tuona aikanmalmbmikko kirjoitti:Moro!
Moottorin vikavalo palaa, tehot on tallella.
Vikavalo palanu jo varmaa 5000km ajon ajan. Sillonku vika ilmesty, käytin starin nokassa, anto sähköistä vikaa oikeenpuolimmaiselle ilmamääräanturille. Hommasin siihen tilalle uuden anturin, vika pysy päällä samassa oikeenpuoleisessa anturissa vaikka vaihdoin antureita ristiin.. vikakoodin numeroita jne en muista mutta ilmeisesti arvot oli ihan kohillaan. Leimalle pitäs saaja parin viikon päästä ni pitäs päästä vikavalosta eroon.. auton käyttäytymisessä en oo mielestäni huomannu juurikaan eroo ennen häikkävaloo.
miten vaihdoit ne ristiin olihan kaikki putket, letkut johdot kaikissa musakin kiinni
Anturiarvot on kuulema kohillaa, eli vika olis sähkönen. Ilmanputsarit vaihettu vikakoodin jälkee ja myös nollattu starilla vaihon jälkeen. Pittää vielä varmistella kaikki putket mutta mystiseltä tuo vika tuntuu, ois mukava tietää onko kellää ollu jossaki johoissa tai liittimissä vikoja nuissa..
tarkist myös egr, johtosarja vikoja on ollut siinä mustan muovi kourun sisällä, siinä mistä johdot tulee korista
ecun liitimissä joskus hapetumaa
Joo pittääpö kattoo egr ja hyvä tietää nuo liittimet.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 02.12.2018 00:18
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Tuli muuten vielä mieleen, en siis oo saanu vikaa selville, että moottorivikavalo sammuu nollaamalla, mutta vika jää anturille päälle.. eli moottorinvikavalo syttyy hetken ajamisen jälkeen uudelleen mutta vikakoodi anturille on päällä kun virrat laittaa päälle nollauksen jälkeen.
Putket tuntus olevan hyvin paikallee ja tosiaa suodattimetki on vaihettu uusiin ja nollattu vikamuisti senki jälkee.
Edit. Onko mahollista että vika todellisuudessa jossaki muussa anturissa ja antaa vaan sen koodin jostaki syystä tolle anturille?
Jos nii mitä anturia suosittelisitte vaihtaa?
Putket tuntus olevan hyvin paikallee ja tosiaa suodattimetki on vaihettu uusiin ja nollattu vikamuisti senki jälkee.
Edit. Onko mahollista että vika todellisuudessa jossaki muussa anturissa ja antaa vaan sen koodin jostaki syystä tolle anturille?
Jos nii mitä anturia suosittelisitte vaihtaa?
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
On. Ilmamassa kun ei täsmää johonkin muuhun (painetietoon) niin vikadiagnostiikka päättelee MAFfin olevan viallinen. Toki maffin johdot ja likaantuminen (esim turon öljystä) on mahdollista heti uuden vaihdon jälkeenkin. Yleensä nämä ovat ahtovuotoja tai imusarjan läppävikoja. Suosittelen stariin osaavalle henkilölle.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Anturin vaihdon jälkeen pitää nollata hfm kompensaation arvot. Se ainakin auttoi kerran vastaavassa tapauksessa jossa jatkuvasti herjasi toisen puolen anturia eikä vika lähtenyt nollaamallakaan anturin vaihdon jälkeen kun taas arvojen nollauksen jälkeen vika pysyi poissa. Kannattaa sitä ainakin kokeilla jos testeri on olemassa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Missä korissa tämä oli, onhan ne uudet massamittarit varmasti oikein,
tiivisti paikallan ja oikeat
Tarkista varaosanumerolla,
Tarkista näkyykö pakoputken liitoksita ulos tullutta mustaa paljon, onko ahotovuotoja
tiivisti paikallan ja oikeat
Tarkista varaosanumerolla,
Tarkista näkyykö pakoputken liitoksita ulos tullutta mustaa paljon, onko ahotovuotoja
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 02.12.2018 00:18
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Ruuvimeisseli kirjoitti:Anturin vaihdon jälkeen pitää nollata hfm kompensaation arvot. Se ainakin auttoi kerran vastaavassa tapauksessa jossa jatkuvasti herjasi toisen puolen anturia eikä vika lähtenyt nollaamallakaan anturin vaihdon jälkeen kun taas arvojen nollauksen jälkeen vika pysyi poissa. Kannattaa sitä ainakin kokeilla jos testeri on olemassa.
Oisko antaa neuvoja miten arvot nollataan starilla?
Re: Om642 ilmamääräanturin vika
Cdi yksikön adaptaatiovalikon alla.