S211 320cdi airmatic ongelma
- Nippedude95
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 02.12.2018 16:29
- Paikkakunta: Kuopio
S211 320cdi airmatic ongelma
Morjens.
Potilaana S211 320cdi 4matic -07, Vikaa airmaticissa
Elikkäs muutama viikko sitten auton sammuttaessa huomasin että airmaticin kompressori jäi päälle jonka johdosta kompura paloi, en huomannut minkään kulman olevan alempana kuin muu auto.
Kompura on nyt vaihdettu ja käytetty testerissä jossa viaksi ilmeni vuoto ja tasonsäätöanturi antoi myös vian. Itselläni ei ole staria tai muutakaan testeriä.
Mistä lähteä etsimään vuotoa ja miten? koska pussit on ilmeisesti tyhjät. Saako järjestelmään ilmaa ilman staria? Olisiko joku kuopiosta halukas auttamaan uutta forumin jäsentä jos ei onnistu vian korjaaminen ilman staria?
Jostakin luin että mahdollisesti vikaa voisi olla myös jakotukissa, käytin osan irti ja puhaltelin paineilmalla. Tietotaito puuttuu näissä lisävarusteissa ja auton sähköjärjestelmissä.
Potilaana S211 320cdi 4matic -07, Vikaa airmaticissa
Elikkäs muutama viikko sitten auton sammuttaessa huomasin että airmaticin kompressori jäi päälle jonka johdosta kompura paloi, en huomannut minkään kulman olevan alempana kuin muu auto.
Kompura on nyt vaihdettu ja käytetty testerissä jossa viaksi ilmeni vuoto ja tasonsäätöanturi antoi myös vian. Itselläni ei ole staria tai muutakaan testeriä.
Mistä lähteä etsimään vuotoa ja miten? koska pussit on ilmeisesti tyhjät. Saako järjestelmään ilmaa ilman staria? Olisiko joku kuopiosta halukas auttamaan uutta forumin jäsentä jos ei onnistu vian korjaaminen ilman staria?
Jostakin luin että mahdollisesti vikaa voisi olla myös jakotukissa, käytin osan irti ja puhaltelin paineilmalla. Tietotaito puuttuu näissä lisävarusteissa ja auton sähköjärjestelmissä.
MB W208 430 -99
MB S210 320 cdi Avantgarde -01
Ex MB S205 C350e -16
Ex BMW f31 320xd -13
Ex MB S211 320 cdi 4matic -07
Ex MB W203 200 Kompressor -01
Ex MB S210 290TD -97
MB S210 320 cdi Avantgarde -01
Ex MB S205 C350e -16
Ex BMW f31 320xd -13
Ex MB S211 320 cdi 4matic -07
Ex MB W203 200 Kompressor -01
Ex MB S210 290TD -97
Re: S211 320cdi airmatic ongelma
Mitä meinaat että pussit ilmeisesti tyhjät, näkeehän sen jos joku nurkka on maassa pitäis alkaa nouseaan ihan auton käynnistämällä. Relekö jumitti jos kompura paloi? Vaihtaisin releen ja löisin auton käyntiin ja kattoa nouseeko. Yksi yleisimmistävuotokohdista on kai lisäilmasäiliön hapettuminen. Foorumi pullollaan airmatic juttuja varsinki 211 mallista, hakua kehiin ja tervetuloa foorumille
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
- Nippedude95
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 02.12.2018 16:29
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S211 320cdi airmatic ongelma
Meinaan sitä että joka kulma on alhaalla ja en löydä vuotokohtaa Releen vaihdoin eikä lähde nousemaan ja ei mitään käsitystä miksi kompura paloi. Pitääpäs lukea forumilta jos löytyisi samantapaisia vikoja muillakin.
MB W208 430 -99
MB S210 320 cdi Avantgarde -01
Ex MB S205 C350e -16
Ex BMW f31 320xd -13
Ex MB S211 320 cdi 4matic -07
Ex MB W203 200 Kompressor -01
Ex MB S210 290TD -97
MB S210 320 cdi Avantgarde -01
Ex MB S205 C350e -16
Ex BMW f31 320xd -13
Ex MB S211 320 cdi 4matic -07
Ex MB W203 200 Kompressor -01
Ex MB S210 290TD -97
Re: S211 320cdi airmatic ongelma
Jossain testerillä autoa kuitenkin nostettiin? Eli kompressorin iso sulake ei ole palanut, eikä ohjainlaitteen sulakekaan. Kompuran sitten pitäisi ainakin jonkin aikaa pumpata jos vaan anturitiedot on kunnossa (eikä auto ole "nosturilukossa").
Re: S211 320cdi airmatic ongelma
Kompura palaa, jos se ei saa ilmaa. Ts. huoltoa ei ole tehty.
Siinä on ilmansuodatin ja lisäksi silica patruuna vedenpoistoon. Molemmat vaatii huoltoa 2-3v välein. Jos tukossa, kompura ei sitä tajua, vaan pumppaa niin kauankuin laukeaa: releen kärjet sulaa, jonka jälkeen kompura palaa.
Ja voihan olla reikä myös jossain.
Korkeuden säätötagot saattaa myös jumia. Tulee väärä tieto korkeudesta.
Siinä on ilmansuodatin ja lisäksi silica patruuna vedenpoistoon. Molemmat vaatii huoltoa 2-3v välein. Jos tukossa, kompura ei sitä tajua, vaan pumppaa niin kauankuin laukeaa: releen kärjet sulaa, jonka jälkeen kompura palaa.
Ja voihan olla reikä myös jossain.
Korkeuden säätötagot saattaa myös jumia. Tulee väärä tieto korkeudesta.
Re: S211 320cdi airmatic ongelma
Onhan sille kompressorille käyntisuoja, aikaraja jonka jälkeen luovuttaa ettei kompura pala. Ilman saanti on toiminnan kannalta tärkeää mutta ennemmin kompura palaa jos painaa ilmaa vaikkapa tyhjään pussiin (aikarajaan asti) kuin jos olisi imupuoli tukossa ja kävisi tyhjää kunnes ohjainlaite luovuttaa.
Oma käsitykseni kompuran palamisesta on käänteinen, ensin jää rele jumiin ja sitten palaa kompressori. Toimivan releen pitäisi kestää kuormaa aikarajatta kunhan ei ylitä sulakekokoa eikä ylitäkään kun silloin sulake palaa. Vuotavassa systeemissä rele hakkaa yhtenään ja kärjet palaa, saattaa leikata kiinni.
Tämä höpinä ei kyllä keskustellun auton suhteen mitenkään asioita muuta.
Oma käsitykseni kompuran palamisesta on käänteinen, ensin jää rele jumiin ja sitten palaa kompressori. Toimivan releen pitäisi kestää kuormaa aikarajatta kunhan ei ylitä sulakekokoa eikä ylitäkään kun silloin sulake palaa. Vuotavassa systeemissä rele hakkaa yhtenään ja kärjet palaa, saattaa leikata kiinni.
Tämä höpinä ei kyllä keskustellun auton suhteen mitenkään asioita muuta.
Re: S211 320cdi airmatic ongelma
Yhellä tutulla sattui niin että pakkasilla tyhjennysventtiili jäätyi ja auton perä laski tonttiin asti.
Starilla kun katsoi niin antoi vikakoodiksi takimmaisesta tasoanturista... Jotain että "tasoanturin lukema ei uskottava..." tai jotain tuohon suuntaa.
Auto ei ruennut nostamaan itseään automaattisesti ja piti ensin staarilla pakkokäyttää kompuraa hetken että lähti hieman nousemaan ja tasoanturinkin antama lukema lähti kohoamaan hiukan... sen jälkeen airmatikki heräsi ja nosti perän oikeaan korkoon.
Tuli sitten mieleen että jos olisi vaikka tunkilla nostattanut vetokoukusta auton perää hiukan ylöspäin niin olisiko herännyt silläkin. Tai sitten vaan antaa kompuralle suoraan virtaa että saa perää hiukan korotettua.
Tasoanturit kuitenkin pelasivat ilman mitään ongelmaa...
Möhemmin ko auton kompura käytettiin irti ja kuivattiin ryynit ja vaihettiin suodatin... ryynit olivat märät.
Starilla kun katsoi niin antoi vikakoodiksi takimmaisesta tasoanturista... Jotain että "tasoanturin lukema ei uskottava..." tai jotain tuohon suuntaa.
Auto ei ruennut nostamaan itseään automaattisesti ja piti ensin staarilla pakkokäyttää kompuraa hetken että lähti hieman nousemaan ja tasoanturinkin antama lukema lähti kohoamaan hiukan... sen jälkeen airmatikki heräsi ja nosti perän oikeaan korkoon.
Tuli sitten mieleen että jos olisi vaikka tunkilla nostattanut vetokoukusta auton perää hiukan ylöspäin niin olisiko herännyt silläkin. Tai sitten vaan antaa kompuralle suoraan virtaa että saa perää hiukan korotettua.
Tasoanturit kuitenkin pelasivat ilman mitään ongelmaa...
Möhemmin ko auton kompura käytettiin irti ja kuivattiin ryynit ja vaihettiin suodatin... ryynit olivat märät.
- Nippedude95
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Su 02.12.2018 16:29
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S211 320cdi airmatic ongelma
Nyt on vaihdettu tasonsäätöanturi ja käytetty pariin kertaan vikakoddilukijan päässä. Eilen löydettiin palanut 40A sulake airmaticin kompuralle joka lähti käymään testerillä sulakkeen vaihdon jälkeen.
Tänään käytin uudestaan lukijassa ja viaksi ilmoitti 5310 Tasoventtiili, etuvasen/katkos ja 5500 Ajoneuvon taso, etu/käyttöalueen ulkopuolella. jälkimmäinen varmaankin vain vikakoodi siitä että auto on 71mm liian alhaalla.
Mikähän voisi olla tämä tasoventtiili, onko se iskarissa sisällä vai olisko jakotukki?
Myös pientä muuta laittamista tuli, hehkutulppia pitäisi 3kpl vaihtaa
Star c3 tilattu niin ei tarvii juosta jatkuvasti korjaamolla.
Tänään käytin uudestaan lukijassa ja viaksi ilmoitti 5310 Tasoventtiili, etuvasen/katkos ja 5500 Ajoneuvon taso, etu/käyttöalueen ulkopuolella. jälkimmäinen varmaankin vain vikakoodi siitä että auto on 71mm liian alhaalla.
Mikähän voisi olla tämä tasoventtiili, onko se iskarissa sisällä vai olisko jakotukki?
Myös pientä muuta laittamista tuli, hehkutulppia pitäisi 3kpl vaihtaa
Star c3 tilattu niin ei tarvii juosta jatkuvasti korjaamolla.
MB W208 430 -99
MB S210 320 cdi Avantgarde -01
Ex MB S205 C350e -16
Ex BMW f31 320xd -13
Ex MB S211 320 cdi 4matic -07
Ex MB W203 200 Kompressor -01
Ex MB S210 290TD -97
MB S210 320 cdi Avantgarde -01
Ex MB S205 C350e -16
Ex BMW f31 320xd -13
Ex MB S211 320 cdi 4matic -07
Ex MB W203 200 Kompressor -01
Ex MB S210 290TD -97