W211 ylläpitolaturi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 ylläpitolaturi

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

laineracing kirjoitti:Mistä tietää että se akku on täynnä?
Tuota...siitä ettei se sähkö tule yli...?

Vakavasti, en tosiaan tiedä mutta olen käyttänyt likiarvona napajännitettä ja täyden akun jännitteenä olen pitänyt 12,7V -12,8V jännitettä.
Akun kapasiteetista tuo ei kerro.

Jottei kenellekään jää epäselväksi tällainen soutaminen ja huopaaminen niin akun täytenä olon voi mitata akkuhapon ominaispainomittarilla joita saa hyvinvarustetuista tarvikeliikkeistä.
Ongelma tulee kuitenkin siitä, että hyvin monet akut ovat sinetöity eikä se aikaisempi korkin irroitus/kiinnitys olekaan enää korkin ruuvaamista.
Toinen ongelma tai etu tulee siitä että vaatteisiin tulee herkästi reikiä akkuhapon polttaessa farkut rikki. Mutta sellaisiahan on muutenkin kadut täynnä.

Siksi siis jännitemittaus akunnavoista ja pihtivirtamittarilla (kuten minulla on) voi kurkistella lisäksi halutessaan latausvirtaa latauksen aikana.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Su 16.12.2018 01:05. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2307
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

poistettu

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

asia on järjestyksessä
Viimeksi muokannut E200kompressor, Pe 14.12.2018 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W211 ylläpitolaturi

Viesti Kirjoittaja laineracing »

En taida laittaa laturia ollenkaan kun en voi olla kuitenkaan varma että onko se täynnä vai ei :wtf:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 ylläpitolaturi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä minunkin kiinteästi asennetut laturit jäi nyt liian pieniksi. Tallista löytyy yksi 10A Defa joutilaana, jos alkaa olla ongelmia niin vaihdetaan se tilalle...

Asiaan:
E200Kompressor kirjoitti:Lisäksi on havaittu laturin näyttävän täyttä yleensä ennen tolppakellon kahden tunnin täyttymistä joten se täyttää tehtävänsä täydellisesti.
Akku varsin hyvässä varauksessa heti alkuun.

Tämä on hyvä:
https://www.ctek.com/fi/products/vehicle/mxs-5-0-polar" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W211 ylläpitolaturi

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Defan vastaus kiinteästiasennettuihin latureihin ja ilmoitettu maksimi akunkoko, on kuulemma tarkoituksenmukainen tieto,johtuen siitä ettei liian pienellä laturilla voi ladata isoa akkua, johtuu siitä ettei liian pieni latausteho, jaksa lämmittää isoa akkua pakkasella! Eli suositukset maksimikoolle ovat.4A 110Ah, 10A 130Ah, 12A 150Ah, 20A 300Ah. Kesällä kun akkua ei tarvi lämmittää,voi näköjään käyttää vaikka kuinka pientä laturia.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin