W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jeppe123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.08.2018 23:49

W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Jeppe123 »

Elikkä auto toimi normaalisti ajoon lähtiessä ja yhtäkkiä alkoi nykimään ja sammui.
Auto hurahtaa välillä hetkeksi käyntiin normaalilla menetelmällä ja lähtee käymään vain jos kaasupohjassa ja käsi kaasarin edessä estänässä ilmansaantia.
Jos ilmansaantia rajoittaa tovin niin alkaa käymään taas aivan normaalisti.. alkoi tekeen tätä nyt kylmien kelejen tultua, voisiko olla roskaa/vettä kaasarissa?
Jeppe123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.08.2018 23:49

Re: W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Jeppe123 »

Lisäten vielä että jos käsi kaasarin edessä estämässä ilman saantia niin autolla voi kaasuttaa ja vaikuttaa vain siltä että kävisi niin perkeleen laihalla että..
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Milloin seokset on säädetty?
Ne säädetään tyhjäkäynnillä kiertämällä sormin kaasarin pohjassa olevaa "mutikkaa". Auki rikkaalle, kiinni laihalle.
muistaakseni 22 tai 24mm avaimella ensin lukitusmutteri auki. Säädetään niin, että käy nätisti. Sitten pieni testilenkki ja tarvittava korjaus. Ja sama uudestaan...
W123 200 -84
Jeppe123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.08.2018 23:49

Re: W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Jeppe123 »

Ei mitään tietoa onko edes ikinä säädetty mutta en usko että johtuisi pelkistä säädöistä kun asia kumminkin on korjaantunut sillä että on hetki rajotettu sitä imuilmaa ja sitten on alkanut taas pelaamaan normaalisti. On siis tehnyt tämän jo 3 kertaa kuukauden sisään ja aina "korjaantunut" samalla menetelmällä
Avatar
rikugien
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.11.2012 16:49
Paikkakunta: Joensuu

Re: W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja rikugien »

Käsi kaasarin edessä, siis missä?
Olisko mennyt tiiviste kaasarin ja moottorin välistä?

Ettei vaan olis automaattiryyppy jumissa, koska kylmänä tekee tuota?
Just korjasin omastani saman oireen.
Kun käynnistät kylmänä, yksi pohjaan polkaisu kaasupolkimeen ja sitten käynnistys ilman kaasua.
Ota kaasarin kyljessä olevan ryypyn päältä keltainen suorakaiteen muotoinen muovitulppa pois (siis kun kone kylmä).
20181030_100033copy.jpg
Sen alla näkyy vipu (valkea suojus päässä), mikä ohjaa ryypyn mäntää (ruskea mötikkä). Jos vipu on keskellä hahloa, ryyppy ei ole päällä. Jos vipu on jonkun verran apparin puolella hahloa, ryyppy on päällä.
20181030_142026copy.jpg
20181030_142048copy.jpg
Katso nuo pari muutakin liitekuvaa, en saanut niitä tähän näkymään.
Voit kokeilla liikuttaa akselia meisselillä tuonne appariin päin.
Kun kone lämpeää, kuuma jäähdytysneste vaikuttaa bimetallikierukkaan ja ryyppy vapautuu. Tällöin tuo vipu palautuu noin puoleen väliin hahloa.
Ryypyn kotelo on myös voitu kohdistaa väärin (minulla oli). Ryypyn rungossa on kohdistusmerkki, samoin ryypyn kannessa. Ne pitää olla kohdakkain.
Jos ryyppy on jumissa, kaasari pitää ottaa irti. Ryypyn mäntä pitää liottaa jollain liikkumaan, esim WD40.
Katso myös, että kaasarin sisällä on ATF-öljyä. Sitä lisätään kaasarin päällä olevasta reiästä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W123 200 -84
Jeppe123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.08.2018 23:49

Re: W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Jeppe123 »

Käsi on siis ollut kaasarin imupuolella estämässä imuilman saantia.
Kalvo ja tiivisteet on ehjiä lukuunottamatta ryypyn männän kalvoa Jossa on pieni halkeama.
Putsasin kaasarin enkä löytänyt mitään roskaa/tukosta.
Kaasuttimen putsauksen jälkeen toimi hetken moitteetta mutta tänään alkoi samat oireet mutta lievempänä eli lähtee käyntiin polkasemalla kaasua ja sen jälkeen startaten kuten pitääkin mutta sammuu 1-2sek kuluttua ja hetken yrittäen saada autoa käyntiin niin lopulta lähtikin kun palmunalta ja ajoon lähtiessä toimi moitteettomasti mutta sitten n.20km ajon jälkeen auton ollessa jo pitkään käyntilämpöinen yritti sammua mutta hetken siinä kituen matkaa jatkettua (n.200m) alkoi taas toimimaan normaalisti.
Pitää tutkia ryypyn toimivuus vielä, kiitos neuvoista!
Jeppe123
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 23.08.2018 23:49

Re: W201 2.0l pierburg 175cd kaasari käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja Jeppe123 »

Noniin elikkä lisäystä. Ryyppy näyttäisi toimivan niinkuin pitääkin eli jokin muu tätä nyt riivaa..
On nyt toiminut edellisestä päivityksestä moitteetta mutta tänään alkoi taas ongelmat eli normaalista ajosta n.60-70° koneen lämmöt vain katosi kaikki tehot ja ehkä hieman nytkytti ja sammui, sitten tämän jälkeen yritin startata niin lähti käymään hyvin mutta sammui samantien niinkuin olisi virrat kääntänyt pois ja bensa haisi ja lopulta ei lähtenyt edes käyntiin. Sahasin hieman startilla vaihde päällä että saan auton keskeltä tietä pois ja auto lähti liikkeelle nykien muutaman kerran ja alkoi toimimaan normaalisti. Vaikuttais omasta mielestä sähköpuolen vialta mutta mistä lähtisin vikaa etsimään vai onko kokeneemmilla jotain muita veikkauskia/tietoa?
Vastaa Viestiin