MB CLS 35O CGI

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pekka1971
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 17.09.2006 19:11
Paikkakunta: Merimasku

MB CLS 35O CGI

Viesti Kirjoittaja pekka1971 »

Osaisiko kukaan sanoa, että missä vika? Auto siis MB CLS 350 CGI vm.2008 ja autossa alkuperäinen Webasto. Vaihdekepin vieressä oikealla on se painike josta sen saa päälle.
Auto oli muutenkin huollossa ja kysyin korjaaja kaverilta sen toiminnasta ja hän laittoi siihen satunnaisen ajan ( auxiliary heater ) kohtaan ja kyseisenä aikana autosta lähti tosiaan päälle lämmitin.
Aikamoinen savu tuli ja ilmeisesti ei lähtenyt käyntiin sen enempää.
No tälläviikolla samainen korjaajakaveri otti webaston käsittelyyn ja purki sen lähes atomeiksi ja totesi sen olevan todella likainen, hän pudisti kaikki ja sanoi, että on lähes varma että lähtee toimimaan.
Hänen mielestään Excide akusta jokin kenno olisi oikkarissa ja vaihdetaan samalla akku. No ajattelin että tuskin siitä haittakaan on. Ilmeisesti webasto ei lähtenyt heti sen akunkaan vaihdon jälkeen päälle vaan
hänen piti mennä se resetoimaan jonnekin muualle ( ei siis Vehoon ) ja kun hän lähti sieltä niin webasto oli lähtenyt toimimaan. Kun hän ajoi sen muutaman sata metriä omalle korjaamolle, niin huomasin että tosiaan
Webasto oli aivan kuuma ja letkut olivat lämpimät ja poistoputkesta tuli savua.
Olin siis siinä kohtaa lähes varma että se toimii. Eilen aamulla päätin kokeilla Webastoa ja laitoin muistaakseni ajan 15:00 ja sen painonapin väri muuttui keltaiseksi. Menin katsomaan klo 15:00 autoa, niin jotain surina ääntä sieltä
kuului, mutta painonapissa oleva valo ei enää palanut. Korjaamossa kun olin, niin näin selvästi että kun hän painoi napista niin se punainen valo jäi palamaan. Nyt kun painan siitä napista niin se syttyy punaiseksi mutta sammuu melkein
heti. Luin jostain että voi olla taas jossain " safe mode -tilassa " ja se pitäisi resetoida.
En kuitenkaan tiedä että auttaako siihen sulakkeen poisto vai vaatiiko taas tietokoneella käynnin?
Minulla on alkuperäiset ohjekirjat autoon, mutta niissä ei sanota muuta kuin että mistä autosta löytyy sulakkeita, niiden kansissa ei kuitenkaan kerrota mikä mikin sulake on. Netistä kun katsoin, niin missään ei puhuta auxiliary heater sulakkeesta.
Osaatteko neuvoa että mitä kannattaisi tehdä.
Uutta en ainakaan raskii ostaa ja korjaaja kaveri sanoi, että ei tämä laite ainakaan rikki ole, käytetty sitä ei ainakaan pitkään aikaan ole.
Vastaa Viestiin