W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Millähän kilsoilla alkaa poltto aineen se mekaaninen siirto pumppu antautumaan. Nyt ollu taas kylmä käynnistys ongelmia. Ja ilmottaako se jotain selkeitä oireita. Tässä on kohta kaikki tiivisteet vaihdeltu polttoaine linjaan. Mutta siirto pumppuun en oo vielä koskenut. Se on ihan satunnaista millon sitä ei huvita lähtee käyntiin. Mutta pikku suhaus pilottia ja Johan lähtee.
Auto w203 270cdi 410000 km mittarissa.

Nii ja Pa linjoissa ei ilma kuplat vilistä.
Viimeksi muokannut Kuningassorvari, La 29.12.2018 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei millään kilometreillä. Yhtään ei ole ikinä tarvinnut vaihtaa.

Suuttimien paluupuolen vuodot ym. varmasti osattu tarkistaa ? Vikakoodeja mistä ? Kampi- nokka-akselien antureista ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Ei anna vika koodia mistään. Ja suuttimet kun on kunnossa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkoittaako se, että suuttimet on "kunnossa", että paluupuolen vuodot on mitattu ihan letkupelillä ?
Railpaine ei siis nouse ? Kampi- ja nokka-akselin synkronointi kuitenkin OK startatessa ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

No tuossa keväällä viimeksi tarkistin ohi vuodot letku pelillä. passaahan se vielä uudestaan tarkistaa kun nopee homma on. Tänää meinas jättää nesteen pihaan. Nyt se ei halunnu ees pilotilla lähtee käyntiin. Käytin suuttimen liittimet irti ja lähti.
Kyllä Raili paine nousee startatessa tarvittavaan paineeseen.

Noh jatkamme tuskailua katotaan perjantaina taas starilla oisko jättänyt mitään merkittäviä vika koodeja. Vai oliko se vaan huono kontakti suuttimen liittimessä.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Jos paine nousee varmasti ok, ei tarvetta tutkailla ohivuotoja tai korkeapainepumppua.

Eikös starilla ole se "käynnistymistestaus", jossa kaikki ehdot lueteltuna mitta-arvoineen?
Laitas sillä kokeillen. Mikä nyt olikaan nimeltään...
Helpoin tie oikeaan lopputulokseen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17199
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuri kuten Risto edellä kirjoittaa. Jos paine nousee ei kannata mittailla suuttimia. Voi olla vain se huono kontaktikin, nämä vanhemmat kun hyytyy yhdenkin suuttimen sähköistä kokonaan.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Tippuuhan se paine myös hetkessä ~0 barin
suutimien johtojaen lisäski tarkistella nokan asentoanturin johdot
Mökkillä
'
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 270cdi poltto aineen siirto pumppu ikä/kesto

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Vaihdoin korkee paine pumppuun tiivisteet Pa suodattimen ja Pa linjojen o renkaat. Nyt ei oo kertaakaan jättänyt lähtemättä käyntiin. Toden näköisesti jossain noista kolmessa oli vika.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Tänää taas starilla katseltu ja muistiin oli jääny kampiakselin asento anturi. Siellä hän se moottorin takana on. Kumpaa kautta ootta saanu sen vaihdettua ylä vai ala. Minun sali Markun hanskat ei väliin mahtunu ilman purkamista.

Jonkun vanhan jutun löysin foorumilta mihin w210 320cdi:Hin vaihdettiin yläkautta. Väykyssä vaa näytti olevan paljon enemmän tilaa motin ja tuli pellin välissä.
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Sain pahan kampiakselin asento anturin vaihdettua. Emä työ maa saipahan samalla läpät pois imusarjasta ja egr putken tukkoon kun siitä piti pätkä leikata veks että sai egr:rrän alimman pultin paikalleen.
Toivottavasti näillä opein Mersu taas pelaisi. Ainakin tänää lähtenyt käyntiin hyvin.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6270
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jos tukit egr:n niin limp modessa on ilman ohjelmasta poistoo...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Tätä on Tuikutettu joten ei ongelmaa. Nyt vaa oli hyvä hetki myös putki tukkia fyysisesti
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6270
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kuningassorvari kirjoitti:Tätä on Tuikutettu joten ei ongelmaa. Nyt vaa oli hyvä hetki myös putki tukkia fyysisesti
Nonnii sitten ei mitään, ei vaan näkyny mun kristallipallossa ohjelmointi :D
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Kuningassorvari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 337
Liittynyt: Ti 07.04.2009 11:30
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W203 270cdi normi talvi ongelmia ja uusia

Viesti Kirjoittaja Kuningassorvari »

Kyllä nyt viikko ajettu. Vika oli kampiakselin asento anturissa.

Hienosti nyt Mersu pelaa
Vastaa Viestiin