SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 14.10.2018 21:52
SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
Otsikon mukaisen mesen kanssa haasteita. Jotta moottori lähtee käyntiin, tarvitsee sitä etenkin useamman tunnin seisonnan jälkeen startata useamman kerran. Vaikkapa kaupassa käynnin jälkeen starttaus ei kestä niin pitkään, mutta pitkään kuitenkin. Toisinaan käynnistyttyään moottori jää käymään hyvin matalia, noin 200-300rpm kierroksia huonosti. Kun moottorin sitten sammuttaa ja starttaa uudestaan heti perään, niin moottori käynnistyy heti ja käy hyvin.
Startti pyörittää iliosesti. Ja kerran kun moottori käynnistyy kunnolla, ei ajon aikana ole mitään oireita.
Kun moottori käynnistyy, tapahtuu se aina heti sen jälkeen kun polttoainepumppu lähtee pyörimään. Tämän kuulee äänestä. Selvitin pumpun navoista jänniteen mittaamalla (kaverin startatessa), että pumpulle ei tule aina heti jännitettä. Heti kun jännite tulee, niin pumppu alkaa pyöriä ja moottori käynnistyy.
Googlailu antoi monta tulosta K40 -releestä. Luulinkin sen olevan vikana ja korvasin sen polttoainepumppuaohjaavan releen sieltä laatikon sisältä ulkoisella releellä. Relettä ohjaan sillä samalla maadoitusjohdolla, kuin alkuperäistäkin relettä. Vika vaan ei vieläkään poistunut. Jäljelle jää minusta vain se vaihtoehto, että ohjausvirta (maadoitus) puuttuu toisinaan.
Olisiko ideoita, mistä lähteä etsimään vikaa? Tai peräti mikä vika voisi olla? ECU ilmeisesti hoitaa tuon maadoituksen?
En tiedä liittyykö tähän, mutta ongelmat taisivat (en nyt ihan varmaksi muista) alkaa melko pian sen jälkeen, kun pudotin virta-avaimen penkin väliin. Avainta kaivaessa painelin ovien lukitus- ja sulkunäppäimiä muutamia kertoja vahingossa. Tämän jälkeen keskuslukitus ei totellut enää avainta. Suljin oven kovalla avaimella. Seuraavana aamuna avasin oven kovalla avaimella ja käynnistin. Ajoin kaupan pihaan ostamaan uusia pattereita. Jo ennen avaimen pattereiden vaihtoa keksulukitus alkoi taas toimia avaimella. Vaihdoin patterit kuitenkin varulta.
Startti pyörittää iliosesti. Ja kerran kun moottori käynnistyy kunnolla, ei ajon aikana ole mitään oireita.
Kun moottori käynnistyy, tapahtuu se aina heti sen jälkeen kun polttoainepumppu lähtee pyörimään. Tämän kuulee äänestä. Selvitin pumpun navoista jänniteen mittaamalla (kaverin startatessa), että pumpulle ei tule aina heti jännitettä. Heti kun jännite tulee, niin pumppu alkaa pyöriä ja moottori käynnistyy.
Googlailu antoi monta tulosta K40 -releestä. Luulinkin sen olevan vikana ja korvasin sen polttoainepumppuaohjaavan releen sieltä laatikon sisältä ulkoisella releellä. Relettä ohjaan sillä samalla maadoitusjohdolla, kuin alkuperäistäkin relettä. Vika vaan ei vieläkään poistunut. Jäljelle jää minusta vain se vaihtoehto, että ohjausvirta (maadoitus) puuttuu toisinaan.
Olisiko ideoita, mistä lähteä etsimään vikaa? Tai peräti mikä vika voisi olla? ECU ilmeisesti hoitaa tuon maadoituksen?
En tiedä liittyykö tähän, mutta ongelmat taisivat (en nyt ihan varmaksi muista) alkaa melko pian sen jälkeen, kun pudotin virta-avaimen penkin väliin. Avainta kaivaessa painelin ovien lukitus- ja sulkunäppäimiä muutamia kertoja vahingossa. Tämän jälkeen keskuslukitus ei totellut enää avainta. Suljin oven kovalla avaimella. Seuraavana aamuna avasin oven kovalla avaimella ja käynnistin. Ajoin kaupan pihaan ostamaan uusia pattereita. Jo ennen avaimen pattereiden vaihtoa keksulukitus alkoi taas toimia avaimella. Vaihdoin patterit kuitenkin varulta.
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
Kokeiles pari kertaa vain laittaa virrat päälle että bensa pumppu ehtii kerätä paineita linjastoon...helpottaako?
Paineen säätimiähän noista on menny mutta kuluu ne pumputkin.
Toki toi että olisiko ajonesto jotenkin jääny päälle mutta ei se kyllä käynnistyisi ollenkaan.
Sitten onko akku miten terässään kun huonolla akulla ei jännite taas riitä starttauksen aikana muihin laitteisiin.
Paineen säätimiähän noista on menny mutta kuluu ne pumputkin.
Toki toi että olisiko ajonesto jotenkin jääny päälle mutta ei se kyllä käynnistyisi ollenkaan.
Sitten onko akku miten terässään kun huonolla akulla ei jännite taas riitä starttauksen aikana muihin laitteisiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
Suosittelisin kyselemään lähiseudulta harrastajaa jolla testeri tai korjaamoa jolla testeri, siis ei mikään bosch vaan star.mesemiespakosta kirjoitti:Otsikon mukaisen mesen kanssa haasteita. Jotta moottori lähtee käyntiin, tarvitsee sitä etenkin useamman tunnin seisonnan jälkeen startata useamman kerran. Vaikkapa kaupassa käynnin jälkeen starttaus ei kestä niin pitkään, mutta pitkään kuitenkin. Toisinaan käynnistyttyään moottori jää käymään hyvin matalia, noin 200-300rpm kierroksia huonosti. Kun moottorin sitten sammuttaa ja starttaa uudestaan heti perään, niin moottori käynnistyy heti ja käy hyvin.
Startti pyörittää iliosesti. Ja kerran kun moottori käynnistyy kunnolla, ei ajon aikana ole mitään oireita.
Kun moottori käynnistyy, tapahtuu se aina heti sen jälkeen kun polttoainepumppu lähtee pyörimään. Tämän kuulee äänestä. Selvitin pumpun navoista jänniteen mittaamalla (kaverin startatessa), että pumpulle ei tule aina heti jännitettä. Heti kun jännite tulee, niin pumppu alkaa pyöriä ja moottori käynnistyy.
Googlailu antoi monta tulosta K40 -releestä. Luulinkin sen olevan vikana ja korvasin sen polttoainepumppuaohjaavan releen sieltä laatikon sisältä ulkoisella releellä. Relettä ohjaan sillä samalla maadoitusjohdolla, kuin alkuperäistäkin relettä. Vika vaan ei vieläkään poistunut. Jäljelle jää minusta vain se vaihtoehto, että ohjausvirta (maadoitus) puuttuu toisinaan.
Olisiko ideoita, mistä lähteä etsimään vikaa? Tai peräti mikä vika voisi olla? ECU ilmeisesti hoitaa tuon maadoituksen?
En tiedä liittyykö tähän, mutta ongelmat taisivat (en nyt ihan varmaksi muista) alkaa melko pian sen jälkeen, kun pudotin virta-avaimen penkin väliin. Avainta kaivaessa painelin ovien lukitus- ja sulkunäppäimiä muutamia kertoja vahingossa. Tämän jälkeen keskuslukitus ei totellut enää avainta. Suljin oven kovalla avaimella. Seuraavana aamuna avasin oven kovalla avaimella ja käynnistin. Ajoin kaupan pihaan ostamaan uusia pattereita. Jo ennen avaimen pattereiden vaihtoa keksulukitus alkoi taas toimia avaimella. Vaihdoin patterit kuitenkin varulta.
Se nyt vaan on nopein ja helpoin tie. Sillä näkee mitä auto itse kertoo mahdollisesta vian syystä ja arvoja mitä on missäkin. Lisäksi saa wis kautta korjaamo-ohjetta mitta-arvoista ja epc kautta varaosanumerot.
Toinen vaihtoehto on kysellä ja arvailla, mikä sekin käy harrastuksesta ja tuntuu sekin mukavalta jos vikapaikka löytyy niin...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
Tarkista nokkaakselin ja kampi akselin anturitmesemiespakosta kirjoitti:Otsikon mukaisen mesen kanssa haasteita. Jotta moottori lähtee käyntiin, tarvitsee sitä etenkin useamman tunnin seisonnan jälkeen startata useamman kerran. Vaikkapa kaupassa käynnin jälkeen starttaus ei kestä niin pitkään, mutta pitkään kuitenkin. Toisinaan käynnistyttyään moottori jää käymään hyvin matalia, noin 200-300rpm kierroksia huonosti. Kun moottorin sitten sammuttaa ja starttaa uudestaan heti perään, niin moottori käynnistyy heti ja käy hyvin.
Startti pyörittää iliosesti. Ja kerran kun moottori käynnistyy kunnolla, ei ajon aikana ole mitään oireita.
Kun moottori käynnistyy, tapahtuu se aina heti sen jälkeen kun polttoainepumppu lähtee pyörimään. Tämän kuulee äänestä. Selvitin pumpun navoista jänniteen mittaamalla (kaverin startatessa), että pumpulle ei tule aina heti jännitettä. Heti kun jännite tulee, niin pumppu alkaa pyöriä ja moottori käynnistyy.
Googlailu antoi monta tulosta K40 -releestä. Luulinkin sen olevan vikana ja korvasin sen polttoainepumppuaohjaavan releen sieltä laatikon sisältä ulkoisella releellä. Relettä ohjaan sillä samalla maadoitusjohdolla, kuin alkuperäistäkin relettä. Vika vaan ei vieläkään poistunut. Jäljelle jää minusta vain se vaihtoehto, että ohjausvirta (maadoitus) puuttuu toisinaan.
Olisiko ideoita, mistä lähteä etsimään vikaa? Tai peräti mikä vika voisi olla? ECU ilmeisesti hoitaa tuon maadoituksen?
En tiedä liittyykö tähän, mutta ongelmat taisivat (en nyt ihan varmaksi muista) alkaa melko pian sen jälkeen, kun pudotin virta-avaimen penkin väliin. Avainta kaivaessa painelin ovien lukitus- ja sulkunäppäimiä muutamia kertoja vahingossa. Tämän jälkeen keskuslukitus ei totellut enää avainta. Suljin oven kovalla avaimella. Seuraavana aamuna avasin oven kovalla avaimella ja käynnistin. Ajoin kaupan pihaan ostamaan uusia pattereita. Jo ennen avaimen pattereiden vaihtoa keksulukitus alkoi taas toimia avaimella. Vaihdoin patterit kuitenkin varulta.
aloitta melkeinpä nokan anturista
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
mesemiespakosta kirjoitti:Otsikon mukaisen mesen kanssa haasteita. Jotta moottori lähtee käyntiin, tarvitsee sitä etenkin useamman tunnin seisonnan jälkeen startata useamman kerran. Vaikkapa kaupassa käynnin jälkeen starttaus ei kestä niin pitkään, mutta pitkään kuitenkin. Toisinaan käynnistyttyään moottori jää käymään hyvin matalia, noin 200-300rpm kierroksia huonosti. Kun moottorin sitten sammuttaa ja starttaa uudestaan heti perään, niin moottori käynnistyy heti ja käy hyvin.
Startti pyörittää iliosesti. Ja kerran kun moottori käynnistyy kunnolla, ei ajon aikana ole mitään oireita.
Kun moottori käynnistyy, tapahtuu se aina heti sen jälkeen kun polttoainepumppu lähtee pyörimään. Tämän kuulee äänestä. Selvitin pumpun navoista jänniteen mittaamalla (kaverin startatessa), että pumpulle ei tule aina heti jännitettä. Heti kun jännite tulee, niin pumppu alkaa pyöriä ja moottori käynnistyy.
Googlailu antoi monta tulosta K40 -releestä. Luulinkin sen olevan vikana ja korvasin sen polttoainepumppuaohjaavan releen sieltä laatikon sisältä ulkoisella releellä. Relettä ohjaan sillä samalla maadoitusjohdolla, kuin alkuperäistäkin relettä. Vika vaan ei vieläkään poistunut. Jäljelle jää minusta vain se vaihtoehto, että ohjausvirta (maadoitus) puuttuu toisinaan.
Olisiko ideoita, mistä lähteä etsimään vikaa? Tai peräti mikä vika voisi olla? ECU ilmeisesti hoitaa tuon maadoituksen?
En tiedä liittyykö tähän, mutta ongelmat taisivat (en nyt ihan varmaksi muista) alkaa melko pian sen jälkeen, kun pudotin virta-avaimen penkin väliin. Avainta kaivaessa painelin ovien lukitus- ja sulkunäppäimiä muutamia kertoja vahingossa. Tämän jälkeen keskuslukitus ei totellut enää avainta. Suljin oven kovalla avaimella. Seuraavana aamuna avasin oven kovalla avaimella ja käynnistin. Ajoin kaupan pihaan ostamaan uusia pattereita. Jo ennen avaimen pattereiden vaihtoa keksulukitus alkoi taas toimia avaimella. Vaihdoin patterit kuitenkin varulta.
Ainakin joissakin, ellei kaikissa Kompressoreissa on neliputkinen polttoainesuodatin jossa kuulemma on paineensäädin samassa ja alkuperäinen (taas kuulemma) on hyvälaatuinen. Voisi ajatella että viallinen paineensäädin saattaa aiheuttaa pumpun käynnistymättömyyden sekä tietenkin käynnistysvaikeudet.
Merkkiliikkeessä tuo polttoainesuodatin maksoi pari vuotta sitten reilut 160€ ja Motonetin tarvikeosa puolestaan noin 45€.
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
[/quote]
Ainakin joissakin, ellei kaikissa Kompressoreissa on neliputkinen polttoainesuodatin jossa kuulemma on paineensäädin samassa ja alkuperäinen (taas kuulemma) on hyvälaatuinen. Voisi ajatella että viallinen paineensäädin saattaa aiheuttaa pumpun käynnistymättömyyden sekä tietenkin käynnistysvaikeudet.
Merkkiliikkeessä tuo polttoainesuodatin maksoi pari vuotta sitten reilut 160€ ja Motonetin tarvikeosa puolestaan noin 45€.[/quote]
Faceliftissä paineensäädin suotattimessa, tässä taitaa olla ihan perinteisesti bensatukissa säädin.
Kannattaa varmistaa, ja joka tapauksessa vaihtaa suodatin ja vaikka mitata se paine.
Auto ei sitä mittaa, eikä se silloin voi koodeissakaan näkyä, jos on välillä vajaa.
Ainakin joissakin, ellei kaikissa Kompressoreissa on neliputkinen polttoainesuodatin jossa kuulemma on paineensäädin samassa ja alkuperäinen (taas kuulemma) on hyvälaatuinen. Voisi ajatella että viallinen paineensäädin saattaa aiheuttaa pumpun käynnistymättömyyden sekä tietenkin käynnistysvaikeudet.
Merkkiliikkeessä tuo polttoainesuodatin maksoi pari vuotta sitten reilut 160€ ja Motonetin tarvikeosa puolestaan noin 45€.[/quote]
Faceliftissä paineensäädin suotattimessa, tässä taitaa olla ihan perinteisesti bensatukissa säädin.
Kannattaa varmistaa, ja joka tapauksessa vaihtaa suodatin ja vaikka mitata se paine.
Auto ei sitä mittaa, eikä se silloin voi koodeissakaan näkyä, jos on välillä vajaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
Ainakin joissakin, ellei kaikissa Kompressoreissa on neliputkinen polttoainesuodatin jossa kuulemma on paineensäädin samassa ja alkuperäinen (taas kuulemma) on hyvälaatuinen. Voisi ajatella että viallinen paineensäädin saattaa aiheuttaa pumpun käynnistymättömyyden sekä tietenkin käynnistysvaikeudet.Risto113 kirjoitti:
Merkkiliikkeessä tuo polttoainesuodatin maksoi pari vuotta sitten reilut 160€ ja Motonetin tarvikeosa puolestaan noin 45€.[/quote]
Faceliftissä paineensäädin suotattimessa, tässä taitaa olla ihan perinteisesti bensatukissa säädin.
Kannattaa varmistaa, ja joka tapauksessa vaihtaa suodatin ja vaikka mitata se paine.
Auto ei sitä mittaa, eikä se silloin voi koodeissakaan näkyä, jos on välillä vajaa.[/quote]
Panien vaivat ei tosiian näy muuuten kuin mittaamalla painetta kun ei valvota mitenkään
ja autohan ei luonolisesti toimi jos sillä ei ole edes edelytykisä siihen=huollot laimin lyöty=suodatin vaihtamatta
Mökkillä
'
'
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
Vaikka suodattimesta jo esitetään syyllistä niin ei vikakoodeja voi olla jos niitä ei edes lueta, vai oliko jo luettu?
Kuitenkin käynnistyttyään pelaa normaalisti, olisiko pelkkä suodin siis ainoa vika...
Se ettei vikakoodia ole on jo eräänlainen vikakoodi koska tiedetään monia paikkoja jotka nimenomaan ei anna vikakoodia aina tai ollenkaan.
Mitä enempi tietoa sen parempi diagnoosi....
Kuitenkin käynnistyttyään pelaa normaalisti, olisiko pelkkä suodin siis ainoa vika...
Se ettei vikakoodia ole on jo eräänlainen vikakoodi koska tiedetään monia paikkoja jotka nimenomaan ei anna vikakoodia aina tai ollenkaan.
Mitä enempi tietoa sen parempi diagnoosi....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Su 14.10.2018 21:52
Re: SLK 230 kompressor -98 vaatii useita pitkiä startteja.
Kiitokset kaikille vinkeistä.
Kyllähän se oli se pumppu kuitenkin viallinen. Onnistuin vain mittamaan typerästi noita sähköjä. Ilmeisesti polttoainepumpunrelettä ei maadoitetakaan joka kerta kun virrat laitetaan päälle. Ilmeisesti ainakaan niissä tapauksissa, kun virrat kytketään päälle useamman kerran peräkkäin, kuitenkaan starttaamatta.
Lopulta pumppu muuttui sellaisesksi, että se alkoi "hurista" aina silloin, kun sen pitikin. Pelkkä hurina ei kuitenkaan siirtänyt yhtään polttoainetta. Vasta kun hurina muuttui erilaiseksi, alkoi polttoaine liikkua. Annoin lopulta suoraavirtaa pumpulle ja irrotin polttoaineletkun suutintukilta varmistaakseni asian. Jotenkin se pumppu vaati aina "lämmittelyä", ennen kuin se alkoi pumpata.
Nyt pelaa taas uudella pumpulla. Ainakin toistaiseksi.
Kyllähän se oli se pumppu kuitenkin viallinen. Onnistuin vain mittamaan typerästi noita sähköjä. Ilmeisesti polttoainepumpunrelettä ei maadoitetakaan joka kerta kun virrat laitetaan päälle. Ilmeisesti ainakaan niissä tapauksissa, kun virrat kytketään päälle useamman kerran peräkkäin, kuitenkaan starttaamatta.
Lopulta pumppu muuttui sellaisesksi, että se alkoi "hurista" aina silloin, kun sen pitikin. Pelkkä hurina ei kuitenkaan siirtänyt yhtään polttoainetta. Vasta kun hurina muuttui erilaiseksi, alkoi polttoaine liikkua. Annoin lopulta suoraavirtaa pumpulle ja irrotin polttoaineletkun suutintukilta varmistaakseni asian. Jotenkin se pumppu vaati aina "lämmittelyä", ennen kuin se alkoi pumpata.
Nyt pelaa taas uudella pumpulla. Ainakin toistaiseksi.