OM646 Liian korkea railpaine.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

Elikkäs, potilaana S203 -05 220 cdi. Auto toimii normaalisti,sillä voi kiihdytellä ja niivittää vaikka kuinka ,kun moottori on kylmä /melkein lämmin. Sitten kun moottorin lämpötila on 90c, niin menee vikatilaan ja herjaa liian korkeaa railpainetta. Vikakoodit luettu myös starilla 2 kertaa. Moottorin lämmettyä menee vikatilaan alituiseen,eli vika on päällä kaiken aikaa. Tähän mennessä on vaihdettu korkeapainepumpun paineventtiili,ja jakotukin päässä oleva venttiili ja toisessa päässä oleva paineanturi. Otetaan ideoita vastaan,kuinka tästä eteenpäin.?
S203 220cdi
Vito 639.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

ohjelmoitu?

Jos on, vika voi olla liian kovilla käyvä korkeapainepumppu.
Hiukankin sisäistä vuotoa /kulumaa, tuotto ei riitä, ja paineen säätö tappiin. Sitten se heittelee sen verran, heti kun kaasua löysää, että koodi tulee kuitenkin ylityksestä.
Ylitys aiheuttaa vian alitusta herkemmin.
Tämä on yleinen 270 koneissa, kun laitetaan reilusti syöttöä.
En tiedä onko 4 mukisissa yhtä yleistä, tai voiko vakio tehdä samaa...
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

On ohjelmoitu,viime kesänä. 315 tkm on autolla ajettu.
S203 220cdi
Vito 639.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Aika yleistä "kaikki" irti ohlmilla
Mökkillä
'
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Olisko kuitenkin suutin, joka lämmettyään alkaa vuotamaan.
Tuskimpa sinä olisit sitä ohjelmaa hyväksynyt, jos se olis tuota peliä alusta asti pitänyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

Suuttimet on tarkoitus seuraavaksi testata. Kannattaisko tässä tapauksessa tehdä kapillaari testi kun kone on lämmin?
S203 220cdi
Vito 639.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rossi kirjoitti:Suuttimet on tarkoitus seuraavaksi testata. Kannattaisko tässä tapauksessa tehdä kapillaari testi kun kone on lämmin?
Kapilaari testi? no oli mikä oli niin testit kannatta tehdä siinä lämpötillassa missä vaivoja on

sopi hyvinkin että joku on hiukan kulunut hetken ajelun jälkeen
Mökkillä
'
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Kapillaaritestistä en ole kuullutkaan mutta siitä kuitenkin tuli mieleen että meinaa varmaan ohivuotomittausta? Letkut ylivuotoihin kiinni ja seuraa kuinka paljon letkun sisällä diesel nousee ja kuinka nopeaan. Ei sillä tässä tapauksessa kapillaari-ilmiön kanssa mitään tekemistä ole mutta muistuttaa samankaltaista ilmiötä.
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

Ruuvimeisseli kirjoitti:Kapillaaritestistä en ole kuullutkaan mutta siitä kuitenkin tuli mieleen että meinaa varmaan ohivuotomittausta? Letkut ylivuotoihin kiinni ja seuraa kuinka paljon letkun sisällä diesel nousee ja kuinka nopeaan. Ei sillä tässä tapauksessa kapillaari-ilmiön kanssa mitään tekemistä ole mutta muistuttaa samankaltaista ilmiötä.
Tämä juuri. :thumbup:
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

Nyt on vuotoja mittailtu,ja metrin mittaiset 5mm letkut oli käytössä. Yksi oli täynnä n20 sekunnissa ja kaksi muuta vähän hitaammin. Neljäs oli siinä ajassa puolessa välissä.
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta. :thumbdown:
S203 220cdi
Vito 639.
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

rossi kirjoitti:No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta. :thumbdown:
Kysyisin ainakin varmuudeksi ohjelman tekijältä kommenttia aiheeseen.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3902
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mites uusien suuttimien ohivuoto? Uusia vai hyviä käytettyjä?
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

Korjatut suuttimet,ne on kunnossa.
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

Risto113 kirjoitti:
rossi kirjoitti:No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta. :thumbdown:
Kysyisin ainakin varmuudeksi ohjelman tekijältä kommenttia aiheeseen.
Eilen juttelin ohjelman tekijän kanssa, ja ohjelmassa ei ole railpaineeseen kajottu.
S203 220cdi
Vito 639.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4668
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kannattaisi varmaan kuitenkin kokeilla vakiona, mitä tapahtuu.
Jos on minun ohjelmani kyseessä, niin ei maksa mitään, kuhan auto tulisi kuntoon.
Toisten puolesta en tieten voi luvata mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rossi kirjoitti:
Risto113 kirjoitti:
rossi kirjoitti:No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta. :thumbdown:
Kysyisin ainakin varmuudeksi ohjelman tekijältä kommenttia aiheeseen.
Eilen juttelin ohjelman tekijän kanssa, ja ohjelmassa ei ole railpaineeseen kajottu.
Kyse ei välttämättä ole siitä että railipainetta olisi ronkittu vaan nim tuikku mainitseman kaltaisista suutin vaivoista
ja on voinnut hyvinkin toimia alkuun mutta sitten hetken ajelun jälkeen
(hetken kulumisen nämähän kuluvat oili sitten vakio tai ei) suutin alkaa jumitelemaan, vuotamaan liikka paluu kiertoon, paineen säädin päästämään hiukan läpi, korkeapaine pumppu tms
joku noista hiukan kaikkea yhdessä ja kun kulmiselle ei ole enään paljon mitään varaa pyydety viimäiseen asti tapiin nostettu syöttö ei enään totudukaan ja edelä oleva ei tarkoitta että ohjelmassa olisi sinällän mitään vikaa
eneminkin sen tilauksessa että otettaan kaikki irti mitä lähtee, niin paljon syöttöä kun saa jne tms,
toki mahdolisita vaivoista/riskeistä kunnolinen ohjelman tekijä infoaa ennen asenusta

mainittua vaikotamista kannatta kokeilla
Mökkillä
'
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

J. Heikkisen ohjelma on. Vai pitäisikö se alkaa pumppua hommaamaan. https://www.ebay.de/itm/EINSPRITZPUMPE- ... 3787752254" onclick="window.open(this.href);return false;
S203 220cdi
Vito 639.
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

Auto on nyt yhtäkkiä toiminut 2 päivää ihan moitteettomasti. :thumbup:
S203 220cdi
Vito 639.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Koplailes vähän johtoja...tein itselle uuden 646 koneen Vitoon,johtosarjassa oli paljon vikaa..vuosien saatossa olleet haamu viat selvisi.
Avatar
rossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:19

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja rossi »

No nyt kolmas päivä ilman vikaa. Pari päivää suuttimien vaihdosta hävisi vika.
S203 220cdi
Vito 639.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: OM646 Liian korkea railpaine.

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Hyvä sitten..itsellä oli siinä muovikiskossa kulkevat johdot aika kärppääntyny..uudet töpselit Veholta ja johdotti uudestaan.Männät joutus vaihtamaan perinteiseen tyyliin,ei tullu staarilla vaikka koitin;)
Haluaisin tavata sen ihmisen kun tekee Mersedeksen johtosarjat moottoreihin..
Vastaa Viestiin