OM646 Liian korkea railpaine.
OM646 Liian korkea railpaine.
Elikkäs, potilaana S203 -05 220 cdi. Auto toimii normaalisti,sillä voi kiihdytellä ja niivittää vaikka kuinka ,kun moottori on kylmä /melkein lämmin. Sitten kun moottorin lämpötila on 90c, niin menee vikatilaan ja herjaa liian korkeaa railpainetta. Vikakoodit luettu myös starilla 2 kertaa. Moottorin lämmettyä menee vikatilaan alituiseen,eli vika on päällä kaiken aikaa. Tähän mennessä on vaihdettu korkeapainepumpun paineventtiili,ja jakotukin päässä oleva venttiili ja toisessa päässä oleva paineanturi. Otetaan ideoita vastaan,kuinka tästä eteenpäin.?
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
ohjelmoitu?
Jos on, vika voi olla liian kovilla käyvä korkeapainepumppu.
Hiukankin sisäistä vuotoa /kulumaa, tuotto ei riitä, ja paineen säätö tappiin. Sitten se heittelee sen verran, heti kun kaasua löysää, että koodi tulee kuitenkin ylityksestä.
Ylitys aiheuttaa vian alitusta herkemmin.
Tämä on yleinen 270 koneissa, kun laitetaan reilusti syöttöä.
En tiedä onko 4 mukisissa yhtä yleistä, tai voiko vakio tehdä samaa...
Jos on, vika voi olla liian kovilla käyvä korkeapainepumppu.
Hiukankin sisäistä vuotoa /kulumaa, tuotto ei riitä, ja paineen säätö tappiin. Sitten se heittelee sen verran, heti kun kaasua löysää, että koodi tulee kuitenkin ylityksestä.
Ylitys aiheuttaa vian alitusta herkemmin.
Tämä on yleinen 270 koneissa, kun laitetaan reilusti syöttöä.
En tiedä onko 4 mukisissa yhtä yleistä, tai voiko vakio tehdä samaa...
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
On ohjelmoitu,viime kesänä. 315 tkm on autolla ajettu.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
.
Olisko kuitenkin suutin, joka lämmettyään alkaa vuotamaan.
Tuskimpa sinä olisit sitä ohjelmaa hyväksynyt, jos se olis tuota peliä alusta asti pitänyt.
Olisko kuitenkin suutin, joka lämmettyään alkaa vuotamaan.
Tuskimpa sinä olisit sitä ohjelmaa hyväksynyt, jos se olis tuota peliä alusta asti pitänyt.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Suuttimet on tarkoitus seuraavaksi testata. Kannattaisko tässä tapauksessa tehdä kapillaari testi kun kone on lämmin?
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Kapilaari testi? no oli mikä oli niin testit kannatta tehdä siinä lämpötillassa missä vaivoja onrossi kirjoitti:Suuttimet on tarkoitus seuraavaksi testata. Kannattaisko tässä tapauksessa tehdä kapillaari testi kun kone on lämmin?
sopi hyvinkin että joku on hiukan kulunut hetken ajelun jälkeen
Mökkillä
'
'
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 283
- Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Kapillaaritestistä en ole kuullutkaan mutta siitä kuitenkin tuli mieleen että meinaa varmaan ohivuotomittausta? Letkut ylivuotoihin kiinni ja seuraa kuinka paljon letkun sisällä diesel nousee ja kuinka nopeaan. Ei sillä tässä tapauksessa kapillaari-ilmiön kanssa mitään tekemistä ole mutta muistuttaa samankaltaista ilmiötä.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Tämä juuri.Ruuvimeisseli kirjoitti:Kapillaaritestistä en ole kuullutkaan mutta siitä kuitenkin tuli mieleen että meinaa varmaan ohivuotomittausta? Letkut ylivuotoihin kiinni ja seuraa kuinka paljon letkun sisällä diesel nousee ja kuinka nopeaan. Ei sillä tässä tapauksessa kapillaari-ilmiön kanssa mitään tekemistä ole mutta muistuttaa samankaltaista ilmiötä.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Nyt on vuotoja mittailtu,ja metrin mittaiset 5mm letkut oli käytössä. Yksi oli täynnä n20 sekunnissa ja kaksi muuta vähän hitaammin. Neljäs oli siinä ajassa puolessa välissä.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Kysyisin ainakin varmuudeksi ohjelman tekijältä kommenttia aiheeseen.rossi kirjoitti:No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Mites uusien suuttimien ohivuoto? Uusia vai hyviä käytettyjä?
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Eilen juttelin ohjelman tekijän kanssa, ja ohjelmassa ei ole railpaineeseen kajottu.Risto113 kirjoitti:Kysyisin ainakin varmuudeksi ohjelman tekijältä kommenttia aiheeseen.rossi kirjoitti:No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
.
Kannattaisi varmaan kuitenkin kokeilla vakiona, mitä tapahtuu.
Jos on minun ohjelmani kyseessä, niin ei maksa mitään, kuhan auto tulisi kuntoon.
Toisten puolesta en tieten voi luvata mitään.
Kannattaisi varmaan kuitenkin kokeilla vakiona, mitä tapahtuu.
Jos on minun ohjelmani kyseessä, niin ei maksa mitään, kuhan auto tulisi kuntoon.
Toisten puolesta en tieten voi luvata mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Kyse ei välttämättä ole siitä että railipainetta olisi ronkittu vaan nim tuikku mainitseman kaltaisista suutin vaivoistarossi kirjoitti:Eilen juttelin ohjelman tekijän kanssa, ja ohjelmassa ei ole railpaineeseen kajottu.Risto113 kirjoitti:Kysyisin ainakin varmuudeksi ohjelman tekijältä kommenttia aiheeseen.rossi kirjoitti:No niin, nyt on kaikki suuttimet vaihdettu ja sama jatkuu. Eli edelleen herjaa liian korkeaa railpainetta.
ja on voinnut hyvinkin toimia alkuun mutta sitten hetken ajelun jälkeen
(hetken kulumisen nämähän kuluvat oili sitten vakio tai ei) suutin alkaa jumitelemaan, vuotamaan liikka paluu kiertoon, paineen säädin päästämään hiukan läpi, korkeapaine pumppu tms
joku noista hiukan kaikkea yhdessä ja kun kulmiselle ei ole enään paljon mitään varaa pyydety viimäiseen asti tapiin nostettu syöttö ei enään totudukaan ja edelä oleva ei tarkoitta että ohjelmassa olisi sinällän mitään vikaa
eneminkin sen tilauksessa että otettaan kaikki irti mitä lähtee, niin paljon syöttöä kun saa jne tms,
toki mahdolisita vaivoista/riskeistä kunnolinen ohjelman tekijä infoaa ennen asenusta
mainittua vaikotamista kannatta kokeilla
Mökkillä
'
'
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
J. Heikkisen ohjelma on. Vai pitäisikö se alkaa pumppua hommaamaan. https://www.ebay.de/itm/EINSPRITZPUMPE- ... 3787752254" onclick="window.open(this.href);return false;
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Auto on nyt yhtäkkiä toiminut 2 päivää ihan moitteettomasti.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Koplailes vähän johtoja...tein itselle uuden 646 koneen Vitoon,johtosarjassa oli paljon vikaa..vuosien saatossa olleet haamu viat selvisi.
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
No nyt kolmas päivä ilman vikaa. Pari päivää suuttimien vaihdosta hävisi vika.
S203 220cdi
Vito 639.
Vito 639.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 143
- Liittynyt: To 01.03.2018 18:34
Re: OM646 Liian korkea railpaine.
Hyvä sitten..itsellä oli siinä muovikiskossa kulkevat johdot aika kärppääntyny..uudet töpselit Veholta ja johdotti uudestaan.Männät joutus vaihtamaan perinteiseen tyyliin,ei tullu staarilla vaikka koitin;)
Haluaisin tavata sen ihmisen kun tekee Mersedeksen johtosarjat moottoreihin..
Haluaisin tavata sen ihmisen kun tekee Mersedeksen johtosarjat moottoreihin..