Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön?

Viesti Kirjoittaja venit »

Tarkoituksena on huuhdella, tai pestä moottori, siihen tarkoitetulla aineella. Vaikka pesuaine on suurimmaksi osaksi kerosiinia tai valopetrolia, niin tuotteita on myynnissä. Olisi mukava kuulla, millaisia muutoksia olette huomanneet autossanne pesun jälkeen?
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Jos öljyt on vaihdettu säännöllisesti niin täysin turha toimenpide. Vaihtovälinä kannattaa pitää n.10-15tkm /1 vuosi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja atlas »

Venttiili nostimien pesu aine on myös tollasta....voisi auttaa samalla niidenkin pesuun mutta mekaanista kulumistahan ne ei korjaa.
Voihan sitä omaansa koettaa muta kuin edellä jos on vaihdeltu öljyä suosituksien mukaan niin ei tarvetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

venit kirjoitti:Tarkoituksena on huuhdella, tai pestä moottori, siihen tarkoitetulla aineella. Vaikka pesuaine on suurimmaksi osaksi kerosiinia tai valopetrolia, niin tuotteita on myynnissä. Olisi mukava kuulla, millaisia muutoksia olette huomanneet autossanne pesun jälkeen?
Veikkaan lähinnä hyödytön tai jopa haitallinen koska pesuaine heikentää voitelua ja saattaa kuluttaa joitakin osia paljonkin. Jos moottoriin on vaihdettu öljyt aikanaan, ei siellä ole mitään pikeytymiä.
Jos taas ei ole vaihdettu niin siellä on pikeytymien lisäksi paljon kulumaa joita ei saa pesemällä pois.

Olen itse käyttänyt tupla-öljynvaihtoa ostamiini autoihin jolloin normaali öljynvaihto+suodatin ja noin 1000km niin heti perään toinen öljynvaihto+suodatin. Tuolla tavalla saa tavanomaisen lian pois kierrosta.

Eron huomaa mittatikusta kun öljy säilyy dieselissäkin puhtaana tuhansia kilometrejä (10 000km vaihtoväli).
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 537
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja jusi »

Minulla oli aiemmin Saab 9-5, jonka B235-turbomoottorissa on tyyppivikana mm. öljysihdin tukkeutuminen puutteellisen huohotuksen vuoksi (minulla ei ollut moottorin kanssa mitään ongelmia). Tämän tiedossa olevan ongelman vuoksi tuli tehtyä säännöllisesti moottorinpesuja öljynvaihtojen yhteydessä STP Engine Flushilla. Kerran Citroenin vapaasti hengittävä EW10-bensakone antoi vikakoodia venttiilistä, joka ohjaa muuttuvaa venttiilinajoitusta. Tämä vikakoodi poistui, kun kaadoin Engine Flushit sisään ja vaihdoin öljyt. (mainittakoon, että PSA:n koneet ovat herkkiä sytyttelemään erinäköisiä vikakoodeja milloin mistäkin syystä).

Olen myös omiin Mersuihin tehnyt huuhteluja, erityisesti jos olen ajanut paljon kaupunkiajoa. Mitään vaikutusta en pysty sanomaan. Kukapa sen sanoo, onko tästä hyötyä? Vai onko peräti haittaa? Noita aineitahan käytetään tyhjäkäynnillä lämpimällä moottorilla. Ei kai moottoriöljyn voitelevat ominaisuudet näillä aineilla kokonaan häviä?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja simoks »

E200kompressor kirjoitti:
venit kirjoitti:Tarkoituksena on huuhdella, tai pestä moottori, siihen tarkoitetulla aineella. Vaikka pesuaine on suurimmaksi osaksi kerosiinia tai valopetrolia, niin tuotteita on myynnissä. Olisi mukava kuulla, millaisia muutoksia olette huomanneet autossanne pesun jälkeen?
Veikkaan lähinnä hyödytön tai jopa haitallinen koska pesuaine heikentää voitelua ja saattaa kuluttaa joitakin osia paljonkin. Jos moottoriin on vaihdettu öljyt aikanaan, ei siellä ole mitään pikeytymiä.
Jos taas ei ole vaihdettu niin siellä on pikeytymien lisäksi paljon kulumaa joita ei saa pesemällä pois.

Olen itse käyttänyt tupla-öljynvaihtoa ostamiini autoihin jolloin normaali öljynvaihto+suodatin ja noin 1000km niin heti perään toinen öljynvaihto+suodatin. Tuolla tavalla saa tavanomaisen lian pois kierrosta.

Eron huomaa mittatikusta kun öljy säilyy dieselissäkin puhtaana tuhansia kilometrejä (10 000km vaihtoväli).
Itellä ollu kolme dieselautoa jajokaisessa öljy on mustaa jo alle 1000km öljynvaihdon jälkeen? viime öljynvaihdossa laitoin motonetin puhdistusainetta ja annoin hyrskyttää sen 10min tyhjäkäyntiä ja sitten öljyt ulos ja uudet tilalle. liekö turha toimenpide.
W210 E320cdi
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Koitin vaimentaa naputtavaa hydraulista venttiilinnostajaa tuossa taannoin moottorinpesuaineella. Ei auttanut nostajan ääneen enkä myöskään huomannut eroa mihinkään aiempaan verrattuna (hyvään tai huonoon suuntaan).

Kyllä minunkin dieseleissä öljy mustuu melko nopeasti vaihdon jälkeen. Eikös se ole ihan normaalia diesel koneelle?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Nostimet: se on aina arvoitus, ovatko oireet kulumaa vai tukkoisuutta. Tukkoisuuteen saattaa aiheuttaa huuhtelu, jollei ole jo aivan ummessa.

Öljynvaihto: ei ne kilometrit, vaan oikea öljy, ja se, että öljy pääsee riittävän usein lämpimäksi. Eli pitkää siivua tien päällä, ei pelkkää kaupunkiajoa!

Oikea öljy: MB 229.51 hyväksytty öljy ylittää ACEA-C3 normin vaatimukset juuri puhtauden suhteen. Esim VW 504.00/507.00 ja dexos2 on sitten noilta ominaisuuksiltaan huonompaa. Eli ei säästetä ooppeliöljyllä!

Öljyn mustuminen: dieselissä öljyn mustuminen on merkki hyvästä öljystä. Öljyyn tulee nokea, ja öljyn dispersatit estävät nokipartikkeleita saostumasta. Kirkkaana pysyvä öljy on vika.

Sitten itse huuhtelu: jollei ole täyttä varmuutta auton aiemmasta öv-historiasta, ml. mitä öljyä on käytetty, tai kyse on autosta, joka ei vielä ole 229.51 öljyn auto, niin ehdottomasti huuhtelu. Niille, jotka sanoo, että huuhtelu irrottaa peeaskat, on helppo todeta, että sinä vaiheessa se on jo housuissa. Moskat irtoaa kuitenkin jossain vaiheessa, ja kokkareina ne on vieläkin vaarallisempia. Tein kerran kokeen yhden vanhemman harrastepelin kanssa, ja jätin huuhteluaineelliset vanhat öljyt vatiin seisomaan. Propusta ne tuli ulos ihan kauniisti juoksevina, mutta kun saivat seisoa jokusen päivän, niin pohjalle jäi melkoisen karmea liejusakka.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Niin tässä kyseessä bensiinimoottori, tällöin 229.51 öljy on turhaa sillä se on vähätuhkautuvaa ja täten ominaisuuksiltaan suunniteltu dieselmoottoreihin jotka on varustettu hiukkassuodattimella. 229.5 öljy kuuluu bensiinimoottoriin ja on 229.51 luokiteltuihin verrattuna halvempaa mutta kuitenkin vähintään yhtä hyvää, bensiinimoottori ei kaipaa vähäntuhkautuvaa öljyä.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Ei. Ei se ole turhaa siksi, että se kelpaa myös hiukkasloukullisille dieseleille.
Jos moottori on 229.5 sopiva, niin siihen sopii usein myös tuo 229.51 joka on oikeesti ominaisuuksiltaan hyvä öljy.
https://bevo.mercedes-benz.com/d/d/en/Spec_223_2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nämä kuviot kertovat öljyn ominaisuuksista, näistä selviää se oikea laatu, tämä esimerkki on 229.3 ajalta, jolloin ei paljoa vaadittu:
Kuva
Tässä sitten 229.51 ominaisuudet versus ACEA-C3 vaatimukset:
AceatMB22951.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Kiitos tiedosta! :thumbup:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja epk »

229.51 :

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/ ... -5l-dexos2" onclick="window.open(this.href);return false;

todella edullista ?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

epk kirjoitti:229.51 :

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/ ... -5l-dexos2" onclick="window.open(this.href);return false;

todella edullista ?
Ei ainakaan kallista
ja lienekkö se öljy lopulta kovinkaan suuri menoerä vaikka maksaisi tuplat

olikohan niin että tuo mb numerointi .3 lyhen vaihtovälin ja .5 pitkän sitten 1 takan tuhakaamaton
Mökkillä
'
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja venit »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Nostimet: se on aina arvoitus, ovatko oireet kulumaa vai tukkoisuutta. Tukkoisuuteen saattaa aiheuttaa huuhtelu, jollei ole jo aivan ummessa.

Öljynvaihto: ei ne kilometrit, vaan oikea öljy, ja se, että öljy pääsee riittävän usein lämpimäksi. Eli pitkää siivua tien päällä, ei pelkkää kaupunkiajoa!

Oikea öljy: MB 229.51 hyväksytty öljy ylittää ACEA-C3 normin vaatimukset juuri puhtauden suhteen. Esim VW 504.00/507.00 ja dexos2 on sitten noilta ominaisuuksiltaan huonompaa. Eli ei säästetä ooppeliöljyllä!

Öljyn mustuminen: dieselissä öljyn mustuminen on merkki hyvästä öljystä. Öljyyn tulee nokea, ja öljyn dispersatit estävät nokipartikkeleita saostumasta. Kirkkaana pysyvä öljy on vika.

Sitten itse huuhtelu: jollei ole täyttä varmuutta auton aiemmasta öv-historiasta, ml. mitä öljyä on käytetty, tai kyse on autosta, joka ei vielä ole 229.51 öljyn auto, niin ehdottomasti huuhtelu. Niille, jotka sanoo, että huuhtelu irrottaa peeaskat, on helppo todeta, että sinä vaiheessa se on jo housuissa. Moskat irtoaa kuitenkin jossain vaiheessa, ja kokkareina ne on vieläkin vaarallisempia. Tein kerran kokeen yhden vanhemman harrastepelin kanssa, ja jätin huuhteluaineelliset vanhat öljyt vatiin seisomaan. Propusta ne tuli ulos ihan kauniisti juoksevina, mutta kun saivat seisoa jokusen päivän, niin pohjalle jäi melkoisen karmea liejusakka.
Moottori pesty! Havaitsin että litku joka sitten tulee, on tosiaan likaisen ruskean, ei öljyn väristä, ainetta. Käytin Molyi Flushia. Ja laitoin Petronas 229.51/229.52 öljyä. Toisessa autossa olen tehnyt vaihdot+suodattimen 10 000 km välein. Tässä toisessa, E500 jonka hankin, öljyt on vaihdettu Virossa 8/2018. Mielestäni öljy oli heikkolaatuista, ja uskallan sanoa että Viron huollossa ei ole vaihdettu laatuöljyä. Kaataessani astiaan sitä, niin juoksevuus oli heikkoa, kuin litkulla.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2321
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

epk kirjoitti:229.51 :

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/ ... -5l-dexos2" onclick="window.open(this.href);return false;

todella edullista ?
On halpaa mutta kokemusperäinen tieto noin 10 kannun (50 L) perusteella ja vieläpä suositellussa käytössä eli GM:n bensakoneessa toi mukanaan lohduttomia havaintoja.
Tuolla Dexos2 -kuralla toinen GM:n bensakone (ajettu 260tkm) vei öljyä noin litran per 1000km ja toinen identtinen GM:n tehdasuusi bensakone puolestaan noin litran per 10 000km.

Vaihdettaessa öljy ei ollut mustankiiltävää vaan sellaista kuranruskeaa molemmissa moottoreissa. Lisäksi käyntiääni oli sellaiseen metalliseen vivahtava joka kertoi ettei öljykalvo ilmeisesti ollut kovinkaan pehmentävä laakerien välissä.

Kun molemmissa GM:n moottoreissa lukemieni kommenttien perusteella siirryin käyttämään Gastrol Magnatec 5W-40 öljyä, (myös ACEA C3) tippui öljynkulutus tuossa paljon ajetussa (tällä hetkellä 310tkm) noin 3dl:aan per 1000km lukemaan ja on pysynyt siinä siis viimeiset 50 000km ja silloisessa tehdasuudessa noin 15 000km ajon jälkeen siirryttäessä myös Castrol Magnatec:iä jonka seurauksena öljynkulutusta ei enää 10 000km välillä ollut lainkaan.
Molemmissa moottoreissa käyntiääni muuttui Castrol:n myötä pehmeämmäksi.

Nuo ovat kapea otos mutta siitä harvinaislaatuinen että vertailukohteina olivat samat moottorit joista toinen paljon ajettu ja toinen tehdasuusi. Tuossa paljon ajetussakin oli uudet venttiilinohjurin kumit joten se vikakohde oli poissa laskuista.

Lyhyesti, GM:n öljyä en laita mihinkään moottoriin mutta vastaavasta Ford Formula F 5W-30 (ACEA A5/B5) kokemus on täysin päinvastainen ja sitä olen käyttänyt kaikkiaan neljässä eri Fordissa joista kaksi turbodieseleitä (pumppusuutin/commonrail) ja kahdessa 2.0 Duratec HE -bensakoneessa.
Öljynvaihdossa kaikissa noista koneista vaihdettu öljy on ollut mustankiiltävää eli ihan öljyn näköistä.
Kaikissa noissa moottoreissa lisäksi tuo Fordin öljy on pysynyt hyvin sisällä 10 000km vaihtovälin.

Jotkut ovat tietävinään että tuon Fordin öljyn valmistaja olisi Castrol, mitään tietoa minulla ei siitä ole.

Noista omista kokemuksista huolimatta tuo GM:n öljy voi olla aivan hyvää Mercedes-Benz:n moottoreille ja korkeapainepumpuille.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Pe 18.01.2019 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja venit »

epk kirjoitti:229.51 :

https://www.motonet.fi/fi/tuote/590015/ ... -5l-dexos2" onclick="window.open(this.href);return false;

todella edullista ?
Joskus käytin tuota öljyä E270 CDI, ihan kokeilumielessä. Mielestäni sen juoksevuus heikkeni aika pian vaihdon jälkeen. Ja vaihdettaessa öljyä, öljy vaikutti siltä, kuin seassa olisi ollut vettä. Lopetin tuon öljyn käytön.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja S202 »

Johan tuon GM logon pitäis kertoa pysymään erossa
S124 300TE
S211 E500
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Olenpa itsekin ollut huomaavinani eroja noissa öljyissä. Omaan OM647:een oli huolto-ohjelman mukaisesti n. 20tkm välein vaihdettu öljyjä. Jotain Shellin limua siellä kai tuolloin oli. Ostaessa käyntiääni ei ollut mielestäni erityisen kaunis, jos nyt ei kovin rumakaan.

Ekassa öljynvaihdossa taisin pestä ihan litralla dieseliä öljyn seassa ja öljyksi tuli Valvoline AllClimate 5W40 C3. Täyttää MB 229.51 -luokan, kuin myös VW 505.01 -luokan(PD), joten kestänee kohtalaisia pintapaineita, kun pumppariinkin saa kaataa. Tuolla öljyllä käyntiääni muuttui selvästi pehmeämmäksi. Välillä olen käyttänyt Valvolinen SynPower 5W40:ää, jolla taas useammin kylmänä käynnistäessä tuntuu yksi paininkuppi hetken tikittelevän ja käyntiääni on muutenkin karkeampi.
Pari Forté -sisäpesua olen tehnyt, mitään mainittavaa muutosta en ole havainnut. Näillä eväillä kuitenkin kolmessa viimeisessä öljynvaihdossa on öljynsuodattimesta vielä alkuperäinen väri ollut ohuesti havaittavissa. Vaihtovälinä on ollut enintään 13tkm. Ja kyllä se kone aika puhtaalta näyttää, kun öljykorkin alta kuikuilee sisään. Tuota AllClimatea taidan jatkossakin tuonne koneeseen lorotella. Kilometrejä oli ostaessa 300tkm, nyt 380tkm.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

venit kirjoitti:Mielestäni öljy oli heikkolaatuista, ja uskallan sanoa että Viron huollossa ei ole vaihdettu laatuöljyä. Kaataessani astiaan sitä, niin juoksevuus oli heikkoa, kuin litkulla.
Sitä saa mitä tilaa, Eestissä auton huolto on halvempaa...
E200kompressor kirjoitti:Jotkut ovat tietävinään että tuon Fordin öljyn valmistaja olisi Castrol, mitään tietoa minulla ei siitä ole.
Siinä se lukee purkin takana, "BP", joka omistaa myös Castrol-merkin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Moottorin huuhtelu, tarpeellinen toimenpide vai hyödytön

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mulla oli alkutalvesta kulkineena GM:n tuote Lumina. Moottorina tuossa hökötyksessä oli kivikautinen GM 3.1 V6 jossa tyyppivikana väläjä männäntappi. Eli kylmänä helvetillinen kolkotus joka vaimeni täysin äänettömäksi koneen lämmettyä. YouTuuuppi on täynnä näitä "gm 3.1 pistonslap" videoita joissa jengi kertoo ajaneen 100t mailia ilman mitään muutosta äänessä tai moottorin toiminnassa. Tuohon pataan kokeilin kaikki poppamiehen temput ja tai'at. Ensiksi huuhtelin jollain flushilla ja päästin paskaiset öljyt ulos. Sitten sisään juuri nuo aikaisemmin linkatut GM:n halpisöölit ja uusi suti. Perään vielä heitin tupla-annoksen RVS:ää. Ei mitään vaikutusta. :mrgreen: Se on kyllä pakko sanoa että normaalin käyntilämpöisenä kone kävi todella kauniisti. Suhina vaan kävi.

En oikeen tiedä miten tämä liittyi mihinkään. Empä oikeen tiedä miksi viitsin kirjoittaa moista poaskia kun eihän tuo tarina edes kumonnut tai todistanut mitään. No ehkä sen että tuo parin'kympin GM kannu oli ihan sopivaa rasvaa 800 euron Letukkaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin