w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

w211 220cdi turbiini luisto ?(ratkaistu (ohjelmoitu))

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

Eli tuntuu että turbiini luistaa kun ei vastaa kaasuun maantienopeuksissa?? ja auto on vuosimallia 2003.

Auto on ilmeisesti ohjelmoitu entisen omistajan mukaan mutta ei tiennyt kuka sen on tehny kun tuli edelliseltä jo ripeänä.

Tuntuu että liikaa vääntöä matkanopeudessa kun vähän painaa kaasua niin lähtee luistaan.... onko vika vai ominaisuus

Kaasu pohjassa vetää hyvin ja kiihtyy.

Öljyt , kyb ja pistoke on vaihdettu edellisen omistajan toimesta.
Tällä toimenpiteellä ei ollut muutosta laatikon toimintaan. Ollu koko ajan samanlainen.

alla linkki ajovideosta

https://youtu.be/j-uYhmadqWw" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut cd211wc, La 16.03.2019 22:37. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voisi olla paikalllaan ensin adaaptio tai siis nollaus ja katsoa muuttuuko sitten käytös oikeanlaiseksi...se on nyt oppinut huonoille tavoille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

atlas kirjoitti:Voisi olla paikalllaan ensin adaaptio tai siis nollaus ja katsoa muuttuuko sitten käytös oikeanlaiseksi...se on nyt oppinut huonoille tavoille.

kaasupoljin nollauksen tein tämä video kuvattu sen jälkeen tarviskohan tietokoneella nollata? onko eroa...?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Laatikon boxi pitäisi nollata eli vaati star testerin tähän....nopea homma.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

atlas kirjoitti:Laatikon boxi pitäisi nollata eli vaati star testerin tähän....nopea homma.
jep auto menossa viikonloppuna starin päähän katotaan mitä löytyy voiko mikään muu sekoittaa tota laatikko esim ohjelma tosin autoon on vaihdettu väyrysen kone itäsuomessa entisen omistaja toimesta voiko se tehdä ristiriitaa laatikon ohjaukseen ? om611 laitettu om 646 tilalle sähköt kyllä on käsittääkseni om646 koneesta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Moottorihan on samannäköinen päällepäin vain muutama ero esim. taspaino akseli paketti uupuu vanhemmasta ja joitain valu eroja...jos käytetty entisen koneen kaikki anturit jotka vanhemmissakin on varmaan aivan samat ei se vaikuta laatikon toimintaan...yleensä jos jokin osa ei täsmää on moottorin vikavalo kokoajan päällä.Tässä tapauksessa näin ei kaiketi ole.
Voihan olla pistokkeissa tai siitä noussut öljyäkin johtosarjaa pitkin eculle joka varmasti sotkee vaihteiston toimintaa...tarkistaa ne myös.
Tuliko askiin uusi johdinlevy?
Jotkut vaan tunkevat käytettyjä ja ihmetellään kun ei pelaa...toinen että kyb menee varmasti oikeaan paikkaa venttiili pöytään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

cd211wc kirjoitti:
atlas kirjoitti:Laatikon boxi pitäisi nollata eli vaati star testerin tähän....nopea homma.
jep auto menossa viikonloppuna starin päähän katotaan mitä löytyy voiko mikään muu sekoittaa tota laatikko esim ohjelma tosin autoon on vaihdettu väyrysen kone itäsuomessa entisen omistaja toimesta voiko se tehdä ristiriitaa laatikon ohjaukseen ? om611 laitettu om 646 tilalle sähköt kyllä on käsittääkseni om646 koneesta.
Mitenkäs "vaiva" ilmaantui
Mökkillä
'
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

FinlandMerceds kirjoitti:
cd211wc kirjoitti:
atlas kirjoitti:Laatikon boxi pitäisi nollata eli vaati star testerin tähän....nopea homma.
jep auto menossa viikonloppuna starin päähän katotaan mitä löytyy voiko mikään muu sekoittaa tota laatikko esim ohjelma tosin autoon on vaihdettu väyrysen kone itäsuomessa entisen omistaja toimesta voiko se tehdä ristiriitaa laatikon ohjaukseen ? om611 laitettu om 646 tilalle sähköt kyllä on käsittääkseni om646 koneesta.
Mitenkäs "vaiva" ilmaantui

Oli jos ostaessa ja soitin auton entisille omistajalle joka moottorin vaihtoi ja laatikon kybin niin oli ollut hänellä kokoajan samanlainen itsekin oli koittanu kybilla sitä korjata. Veikkaan että moottorin ohjelmointi suurin syy koska vääntöä on todella paljon.
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

atlas kirjoitti:Moottorihan on samannäköinen päällepäin vain muutama ero esim. taspaino akseli paketti uupuu vanhemmasta ja joitain valu eroja...jos käytetty entisen koneen kaikki anturit jotka vanhemmissakin on varmaan aivan samat ei se vaikuta laatikon toimintaan...yleensä jos jokin osa ei täsmää on moottorin vikavalo kokoajan päällä.Tässä tapauksessa näin ei kaiketi ole.
Voihan olla pistokkeissa tai siitä noussut öljyäkin johtosarjaa pitkin eculle joka varmasti sotkee vaihteiston toimintaa...tarkistaa ne myös.
Tuliko askiin uusi johdinlevy?
Jotkut vaan tunkevat käytettyjä ja ihmetellään kun ei pelaa...toinen että kyb menee varmasti oikeaan paikkaa venttiili pöytään.
Auton edellinen omistaja tehnyt nämä kybin ja pistokkeen vaihdon itse en ole vielä katsonut johtoa/boxia otan sen työn alle myös en tiedä onko johdinlevyä vaihdettu.

vikavalot ei pala ja savuarvot oli 1.1 eli moottori kaiketi kunnossa antureiden yms osilta.. pakosarja oli löystynyt ja sen kiristämisellä turbon ujellus hävisi ja tuli voimaa alas hyvin. Ainoa huomioin arvoinen asia mikä mietityttää itseä niin pakokaasutestissä ei saatu moottorin kierroslukua tulemaan obd pistokkeen kautta voisiko tällä olla merkitystä? Testaaja joutui ottamaan sen vanhanaikaisesti ja sanoin että näistä pitäisi pystyä jo lukemaan obd portin kautta.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Yleensä automaatti kestää kaiken, mitä vakio-osilla saa irti.
Niin että voi siinä olla jotain vikaakin.

Voise vika olla ohjelmassakin.
Pitäisi se oikea syöttömäärä edes sinnepäin osata kertoa ohjaimelle, jotta se kybbi osaisi säätää turbiinissa tarvittavan öljyn määrän oikein.
Siis, jos turbiini on ehjä, on siellä tod näk koko ajan liian vähän öljyä toteutuneeseen vääntöön nähden, siksi luisto.
Öljy on ikäänkuin voiman välittäjäaine moottorin ja voimansiirron välillä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

tuikku kirjoitti:.
Yleensä automaatti kestää kaiken, mitä vakio-osilla saa irti.
Niin että voi siinä olla jotain vikaakin.

Voise vika olla ohjelmassakin.
Pitäisi se oikea syöttömäärä edes sinnepäin osata kertoa ohjaimelle, jotta se kybbi osaisi säätää turbiinissa tarvittavan öljyn määrän oikein.
Siis, jos turbiini on ehjä, on siellä tod näk koko ajan liian vähän öljyä toteutuneeseen vääntöön nähden, siksi luisto.
Öljy on ikäänkuin voiman välittäjäaine moottorin ja voimansiirron välillä.

näkeekö starilla syöttömääriä ja jos näkee missä haarukassa pitäisi olla ?

Mistä tietää että onko turbiini rikki ?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vakiossa jotain 77-79milliä/isku
Oikein tehdyssä ohjelmassa väh 90, mieluummin +95milliä.

No, vaikkapa luisto, tai tärinä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

tuikku kirjoitti:.
Vakiossa jotain 77-79milliä/isku
Oikein tehdyssä ohjelmassa väh 90, mieluummin +95milliä.

No, vaikkapa luisto, tai tärinä.
kiitos Tuikku ei tärise mutta luistaa.... näillä eteenpäin starin kanssa katotaaan sitten mitä tarvii uusia....
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Oli kuulemma korjautunut öljyn määrää lisäämällä. Jännä homma, sillä oma tikku aiemmin näytti litkuja olevan tapissa. Atlas tuntee tämän auton hyvin. Välissä on ollut ainakin yksi omistaja.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

TimoV kirjoitti:Oli kuulemma korjautunut öljyn määrää lisäämällä. Jännä homma, sillä oma tikku aiemmin näytti litkuja olevan tapissa. Atlas tuntee tämän auton hyvin. Välissä on ollut ainakin yksi omistaja.
juu löyty myös vajaa öljypullo peräluukusta siksi kylselin siitä mahdollisesta vuodosta mutta nyt pitää toi "lukko" juu ja motonetin tikku oli öljy vähän alle kuuman alarajan lämpöjä en tarkistanut kun olin ajanu reippaan lenkin moottoritiellä noin 40 km olettaisin että öljy lämminta tossa kohtaa ja lisäämällä tämä alkoi pitämään :)
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

cd211wc kirjoitti:
TimoV kirjoitti:Oli kuulemma korjautunut öljyn määrää lisäämällä. Jännä homma, sillä oma tikku aiemmin näytti litkuja olevan tapissa. Atlas tuntee tämän auton hyvin. Välissä on ollut ainakin yksi omistaja.
juu löyty myös vajaa öljypullo peräluukusta siksi kylselin siitä mahdollisesta vuodosta mutta nyt pitää toi "lukko" juu ja motonetin tikku oli öljy vähän alle kuuman alarajan lämpöjä en tarkistanut kun olin ajanu reippaan lenkin moottoritiellä noin 40 km olettaisin että öljy lämminta tossa kohtaa ja lisäämällä tämä alkoi pitämään :)
voihan olla että sitä on joku "korjannu" välissä on ollu ainakin 3 omistajaa välissä auto vaihtanu noin viikon välein omistajaa sinun jälkeen ehkä joku jotain sieltä yrittänyt korjata jotain .....
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

TimoV kirjoitti:Oli kuulemma korjautunut öljyn määrää lisäämällä. Jännä homma, sillä oma tikku aiemmin näytti litkuja olevan tapissa. Atlas tuntee tämän auton hyvin. Välissä on ollut ainakin yksi omistaja.
uusin ajo

https://www.youtube.com/watch?v=YrDE86IMZVg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Vieläkin käyttäytyy selvästi eritavalla kuin tuo oma 200cdi. Mutta - tuossahan onkin joku ohjelma.

Minun ei tarvinnut lisäillä öljyjä sen kolmen-neljänkymmenen(? en enää muista) tonnin ajan, joka tuo mulla oli - kumpiakaan. Hyvä peli se oli - harmitti myydä, mutta nyt tilalla on tuo AMG kun ei tarvitse kahta pitkän työmatkan autoa.

Penkinlämmittimet ei toimineet kunnolla - joku vastus on pimeänä molemmissa penkeissä.

Siinä koneessa oli vaihdettaessa aivan uudennäköiset kampuran laakerit kun alakertaa tarkasteltiin, vaikka silläkin kilsoja on takana varmaan vähintään se 400tkm.
Saitko webaston toimimaan? Muistaakseni vaihdoin pehmennyttä weban polttoaineputkea pumpulta eteenpäin jonkin verran samalla kun herkistelin pumpun tulille.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

TimoV kirjoitti:Vieläkin käyttäytyy selvästi eritavalla kuin tuo oma 200cdi. Mutta - tuossahan onkin joku ohjelma.

Minun ei tarvinnut lisäillä öljyjä sen kolmen-neljänkymmenen(? en enää muista) tonnin ajan, joka tuo mulla oli - kumpiakaan. Hyvä peli se oli - harmitti myydä, mutta nyt tilalla on tuo AMG kun ei tarvitse kahta pitkän työmatkan autoa.

Penkinlämmittimet ei toimineet kunnolla - joku vastus on pimeänä molemmissa penkeissä.

Siinä koneessa oli vaihdettaessa aivan uudennäköiset kampuran laakerit kun alakertaa tarkasteltiin, vaikka silläkin kilsoja on takana varmaan vähintään se 400tkm.
Saitko webaston toimimaan? Muistaakseni vaihdoin pehmennyttä weban polttoaineputkea pumpulta eteenpäin jonkin verran samalla kun herkistelin pumpun tulille.
en saanu vielä webastoa en ole kerinny sitä kattoon tarvii koputella se pumppu sieltä mistäs se muuten löytynee?
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Oikealla takana. Tankin etupuolella, jos oikein muistan. Mutta jos sieltä webaa päälle laittaessa kerran kuuluu se napse, toimii se pumppu.

Tuossahan on muuten sitten se isompi tankki - eli menee löpöä joku 80 litraa. Se oli vaan kelju tankata täyteen - hidas kuin mikä. Sama on tuossa AMG-möllissä, siinä saa pitkälti toistasataa litraa laittaa tankkiin, mutta viimeinen 20 litraa on yhtä tuskaa.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

TimoV kirjoitti:Vieläkin käyttäytyy selvästi eritavalla kuin tuo oma 200cdi. Mutta - tuossahan onkin joku ohjelma.

Minun ei tarvinnut lisäillä öljyjä sen kolmen-neljänkymmenen(? en enää muista) tonnin ajan, joka tuo mulla oli - kumpiakaan. Hyvä peli se oli - harmitti myydä, mutta nyt tilalla on tuo AMG kun ei tarvitse kahta pitkän työmatkan autoa.

Penkinlämmittimet ei toimineet kunnolla - joku vastus on pimeänä molemmissa penkeissä.

Siinä koneessa oli vaihdettaessa aivan uudennäköiset kampuran laakerit kun alakertaa tarkasteltiin, vaikka silläkin kilsoja on takana varmaan vähintään se 400tkm.
Saitko webaston toimimaan? Muistaakseni vaihdoin pehmennyttä weban polttoaineputkea pumpulta eteenpäin jonkin verran samalla kun herkistelin pumpun tulille.

kummassakin videossa ajelin max puolikaasulla ja ero on niiden välillä huomattava kun aikaisemmin nousi kierrokset yli 3 tonnin ny jää lle 3 tonniin ja kiihtyy

taidan tehdä öljynvaihdon vielä tonne kun oli ei niin punasta öljyä laatikossa ....
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Auttaiskohan muuntimen lukituksen adaptaatio testerin kanssa tehtynä, moottorinlämmöt pitää olla alle 40 astetta kun alkaa tehdä. Sellaset omatoimiset kaasupolkimen polkemiset tuskin toimii.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

S202 kirjoitti:Auttaiskohan muuntimen lukituksen adaptaatio testerin kanssa tehtynä, moottorinlämmöt pitää olla alle 40 astetta kun alkaa tehdä. Sellaset omatoimiset kaasupolkimen polkemiset tuskin toimii.
vois auttaa tarkoitus on käydä yhden foorumilaisen tykönä lauantaina starin päässä ... laitan infoa tänne kun auto käytettyy piuhan päässä...
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

tuikku kirjoitti:.
Vakiossa jotain 77-79milliä/isku
Oikein tehdyssä ohjelmassa väh 90, mieluummin +95milliä.

No, vaikkapa luisto, tai tärinä.

syöttömäärät katsottu starilla ja oli 62 - 65 milliä eli jotain siellä on pielessä laatikko nollattu myös ei kauheata vaikutusta mihinkään ahtoilman lämpöilma-anturi näyttää 107 astetta jopa silloinkin kun auto ei käy välillä tosin reagoi koeajolla meni jopa 9 asteeseen mistähän seuraavaksi lähtisi etsimään ....

-f-i
EGS - Vaihteiston elektroninen ohjaus

MB-numero
0325451432
HW-versio
03.2001
SW-versio
44.2002
Diagnoosiversio
2/1
Napa
101

Koodi Teksti Tila
P2502 Tieto kytketystä vaihteesta ei ole uskottava tai vaihteisto luistaa.TALLENNETTU




Tapahtuma- Teksti Tila
P2314 Yhtä tai useampaa viestiä ohjainlaitteesta N93 (ohjainlaite Tapahtuma keskus-Gateway) ei ole saatavana CAN-väylällä. ( CAN-timeout-vika ) TALLENNETTU
P2316 Yhtä tai useampaa viestiä ohjainlaitteesta N19 (ilmastointilaitteen Tapahtuma ohjainlaite) ei ole saatavana CAN-väylällä. ( CAN-timeout-vika ) TALLENNETTU
P240A Moottorin ohjainlaitteen CAN-väylää pitkin lähettämä moottorin Tapahtuma kierrosluku ei ole uskottava. TALLENNETTU


moottori puolelta

CDI 3 - Common Rail Diesel Injection 3
-f-

MB-numero
6461530879
HW-versio
20.2008
SW-versio
51.2002
Diagnoosiversio
65/32
Napa
101

Koodi Teksti Tila


2346-002 Tarkasta järjestelmä 'Pakokaasun takaisinkierrätyksen säätö'. TALLENNETTU Ilmamassa on liian suuri.
2045-001 Tarkasta rakenneosa L5 (kampiakselin asema-anturi).
Ei signaalia
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

cd211wc kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Vakiossa jotain 77-79milliä/isku
Oikein tehdyssä ohjelmassa väh 90, mieluummin +95milliä.

No, vaikkapa luisto, tai tärinä.

syöttömäärät katsottu starilla ja oli 62 - 65 milliä eli jotain siellä on pielessä laatikko nollattu myös ei kauheata vaikutusta mihinkään ahtoilman lämpöilma-anturi näyttää 107 astetta jopa silloinkin kun auto ei käy välillä tosin reagoi koeajolla meni jopa 9 asteeseen mistähän seuraavaksi lähtisi etsimään ....

-f-i
EGS - Vaihteiston elektroninen ohjaus

MB-numero
0325451432
HW-versio
03.2001
SW-versio
44.2002
Diagnoosiversio
2/1
Napa
101

Koodi Teksti Tila
P2502 Tieto kytketystä vaihteesta ei ole uskottava tai vaihteisto luistaa.TALLENNETTU




Tapahtuma- Teksti Tila
P2314 Yhtä tai useampaa viestiä ohjainlaitteesta N93 (ohjainlaite Tapahtuma keskus-Gateway) ei ole saatavana CAN-väylällä. ( CAN-timeout-vika ) TALLENNETTU
P2316 Yhtä tai useampaa viestiä ohjainlaitteesta N19 (ilmastointilaitteen Tapahtuma ohjainlaite) ei ole saatavana CAN-väylällä. ( CAN-timeout-vika ) TALLENNETTU
P240A Moottorin ohjainlaitteen CAN-väylää pitkin lähettämä moottorin Tapahtuma kierrosluku ei ole uskottava. TALLENNETTU


moottori puolelta

CDI 3 - Common Rail Diesel Injection 3
-f-

MB-numero
6461530879
HW-versio
20.2008
SW-versio
51.2002
Diagnoosiversio
65/32
Napa
101

Koodi Teksti Tila


2346-002 Tarkasta järjestelmä 'Pakokaasun takaisinkierrätyksen säätö'. TALLENNETTU Ilmamassa on liian suuri.
2045-001 Tarkasta rakenneosa L5 (kampiakselin asema-anturi).
Ei signaalia
Ainakin tuo imuilman lämpötila pitää korjatta enne kuin mitään syöttöjä kannattaa katsella

jos se näyttä välillä järkeviä niin tarkista alkuun sen johdot ja anturin nokka
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä toi vaikuttaa huonolta toi loota kun kerran ilmoituksia tulee että luistaa.
Aika rajusti näyttää luistavan tossa videolla jos jo pienellä kaasun painamisella noin paljon luistoa on.
Venttiilikoneistossa vikaa tai männän tiiviste ehkä.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Nuo tallentuneet luistovirheet olivat siis vanhoja tallentuneita ja silloinkin vain kerran. Viat eivät uusineet testiajossa adaptaation nollauksen ja kybbiopetuksen jälkeen.

Mutta jotain siinä tapahtuu, paha itse sanoa kun 6mukisen käyttäytyminen on niin erilaista kuin näiden nelosten. Voiko tuo ahtojen leikkaus aiheuttaa tuota laatikolle?

JA Nyt esim kybbiohjaus oli tapissa 255 mutta silti tilassa luistaa, mutta pitäisikö sen edes mennä lukkoon kokonaan? Kierrosero oli P ja N asennossa 10 pinnassa, siinä ajossa oli kyllä useita satoja missä ohjaus oli 255. Takerteleeko venttiili?

Ahtolämpö varmasti leikkasi tehoja, näytti ihan höpöjä paitsi kun nyppäsi liittimen irti niin meni -40 niinkuin pitikin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja S202 »

MJPfin kirjoitti:Kyllä toi vaikuttaa huonolta toi loota kun kerran ilmoituksia tulee että luistaa.
Aika rajusti näyttää luistavan tossa videolla jos jo pienellä kaasun painamisella noin paljon luistoa on.
Venttiilikoneistossa vikaa tai männän tiiviste ehkä.
Laatikko heittää heti vapaalle jos jokin vaihde luistaa. Pienellä luistolla, esim. vaihtotilanteessa menee vikatilaan. Muuntimen luistosta se ei taida tietää mitään.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
cd211wc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Ti 08.01.2019 08:16
Paikkakunta: pirkkala

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja cd211wc »

MiHe kirjoitti:Nuo tallentuneet luistovirheet olivat siis vanhoja tallentuneita ja silloinkin vain kerran. Viat eivät uusineet testiajossa adaptaation nollauksen ja kybbiopetuksen jälkeen.

Mutta jotain siinä tapahtuu, paha itse sanoa kun 6mukisen käyttäytyminen on niin erilaista kuin näiden nelosten. Voiko tuo ahtojen leikkaus aiheuttaa tuota laatikolle?

JA Nyt esim kybbiohjaus oli tapissa 255 mutta silti tilassa luistaa, mutta pitäisikö sen edes mennä lukkoon kokonaan? Kierrosero oli P ja N asennossa 10 pinnassa, siinä ajossa oli kyllä useita satoja missä ohjaus oli 255. Takerteleeko venttiili?

Ahtolämpö varmasti leikkasi tehoja, näytti ihan höpöjä paitsi kun nyppäsi liittimen irti niin meni -40 niinkuin pitikin.

webasto lähti toimiin nollauksen jälkeen :) nyt uusi anturi ahtopaineen lämmölle en osaa sanoa vaikuttiko mitenkään ehkä vähän herkempi kaasuun vastaavuus tiedä sitten tosta pers dynosta..

Onkohan siellä joku muukin kun kyb mikä säätää sitä painetta sinne turbiiniin tuntuisi että kybi kyllä ohjaa mutta paine ei riitä....
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w211 220cdi turbiini luisto ?

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Käy laitattamassa vakioksi, niin vaivat häviää.
65milliä syöttöjä antaa noin 250nm vääntöä max. Sillä ei oikeasti vielä selkä pehmuteisiin paljon painu. Eli jos näin käy, on ohjelmasta suutinkarttaa väännetty rajusti. Huono ohjelma selittää tuossa kaiken muunkin.
Siis ohjelma ja turbiinin/vaihteiston ohjaus luulee, että suorituskykyä pyydetään ~65millin verran, muttakun suutinkartasta on oikeaa ruiskutusaikaa itse jatkettu, niin todellinen rasitus vastaakin vaikkapa ~90millin syöttöä. Laatikko suorittaa ne toimensa ja turbiini myös, sen "pienemmän" rasituksen mukaisesti, kun se ei näe, eikä osaa päätellä rasituksen olevan jotain muutkun ohjelman ilmoittama.

Elikkäs, joko vakioksi, tai jollekkin, joka korjaa sen ohjelman.
Siinä selviää, onko vika raudassa, vai softassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin