E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai R

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai R

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

Auto kävi eilen "pajalla" ja autoon vaihdettiin taakse vasen ilmapussi sekä eteen molempien vetoakselien sisimmät suojakumit (auto siis 4matic). Hetken olin hyvilläni ku Korjaamon setä sanoi auton olevan valmis. Lähdin ajamaan ja heti ensimmäisiin liikennevaloihin pysähdyttäessä alkoi paikallaan ollessa (vaihde luonnollisesti D:llä) voimakasta jyrinä, joka resonoi ja tuntui kuskinpenkissä asti.

Tutkin asiaa parkkipaikalla tarkemmin ja tekee tuota jyrinää nyt koko ajan niin D kuin myös R vaihteilla. Heti liikkeelle lähdettyä jyrinät tuntuu häviävän. Valittaessa N tai P asento vaihteistossa D tai R asennon jälkeen jyrinät ja tärinät loppuu. Ihmettelen vaan että miten tuo voisi liittyä vetarien suojakumien vaihtoon? Toki vetarit kävivät irti etuperästä ja takaisin laittaessa saivat uudet vaseliinit (vanhoilla laakereilla), mutta oireet ymmärtäisin paremmin vauhdissa, kuin vaihde päällä paikallaan olleessa jyristessä ja täristessä? Mitähän nyt on tapahtunut? Toki auto ennätti korjaamolla "sulahtaa" reilu kolme tuntia, mutta ei kait kylmästä lämpimään pitäisi näin vaikuttaa. Mystistä!
Viimeksi muokannut MESE250E, La 02.02.2019 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E250 (s212) cdi A. Jyrisee voimakkaasti D tai R vaihteel

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yhteys kyseiseen korjaamoon asian selvittämiseksi, jos oireet ilmenivät heti korjauksen jälkeen eikä niitä ole aiemmin ollut.
oulaistenliikenne.fi
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 (s212) cdi A. Jyrisee voimakkaasti D tai R vaihteel

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

Kyllä. Olen ollut jo yhteydessä ko. korjaamoon. Maanantaina käytetään autoa testerissä (ei tosin *, vaan taitaa olla merkiltään Delphi). Aamulla soittelin siis jo korjaamoon, niin eipä oikein puhelimessa keksineet aiheuttajaa/syytä. Korjaamon kaveri puhui jostain vaihdelaatikon anturista, joka mahdollisesti aiheuttaisi nuo jyrinät ja tärinät. Aika kummallisesti kyllä iski nyt tämä vika. Aivan kuin vaihdelaatikko ei tajuaisi irrottaa riittävästi esim. Liikennevaloissa vihreää odotellessa. Kierrokset pysyy siinä 700-800 paikkeilla, eikä hummaa. Auto on vuosimallia 2012. Onkos näissä 7-vaihteisissa automaateissa ollut ongelmia turbiinin kanssa? Ilmeisesti glykolit ei kuitenkaan enää sekoitu (ainakaan niin tehokkaasti) W211 tyyliin niin helposti vaihdelaatikon öljyn kanssa?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E250 (s212) cdi A. Jyrisee voimakkaasti D tai R vaihteel

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole glykolivaiva, ongelmia on ollut turbiineissa jos ajetaan vaihteistoöljyillä tuplaten vaihtovälin (60tkm) verran vaihtamatta. Mainittu "anturi" lienee KYB-venttiili joka ohjaa turbiinilukkoa.
Edelleen, jos oireet alkoivat remontista pitää keskittyä siihen mitä siellä on tapahtunut, suotta miettii mitä vikoja yleensä on. Testerillä tuskin selviää, ellei sattuman kauppaa ole juuri mainittu KYB alkanut samaan aikaan vikoa.
Voi olla kyse niin yksinkertaisesta asiasta että joku työkalu on jäänyt / pudonnut vaihteiston tai etuperän ja runkopalkin väliin tms. ja se siellä nyt aiheuttaa jyrinää.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: E250 (s212) cdi A. Jyrisee voimakkaasti D tai R vaihteel

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Muutamia tapauksia ollut missä moottorin kumityynyn päälle pääsee hallissa vesi ja kun auto pihalla hetken niin jäätyy siihen ja kyllä muuten jyrisee ja komiasti. Mutta ne jyrinät kyllä häviää kun jää sulaa tyynystä pois.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 (s212) cdi A. Jyrisee voimakkaasti D tai R vaihteel

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

multiviri kirjoitti:Muutamia tapauksia ollut missä moottorin kumityynyn päälle pääsee hallissa vesi ja kun auto pihalla hetken niin jäätyy siihen ja kyllä muuten jyrisee ja komiasti. Mutta ne jyrinät kyllä häviää kun jää sulaa tyynystä pois.
multiviri kirjoitti:Muutamia tapauksia ollut missä moottorin kumityynyn päälle pääsee hallissa vesi ja kun auto pihalla hetken niin jäätyy siihen ja kyllä muuten jyrisee ja komiasti. Mutta ne jyrinät kyllä häviää kun jää sulaa tyynystä pois.
Joo. Osin arvelinkin että voisi johtua vaan tuosta sulamisesta ja sitten taas lämpimästä hallista pakkaseen. Toki eilen illalla ajettiin vielä "mummolaan" n. 350km ei suurempaa vaikutusta. Aamulla -20 asteesta lähdettyä kauppareissulle hetken vaikutti, että tärinä ja jyrinä olisi ollut maltillisempaa, mutta kyllä se sieltä palasi. Sitten erikseen vielä linja-autopysäkille pysähtyessä ja vaihdepäällä (D) sekä jarruapolkaisemalla "HOLD"-päälle jäin odottamaan niin kuin liikennevalossa, niin jotenkin tuntui että alussa ei niin voimakasta tärinää ja jurinaa, mutta sitten vähitellen alkoi voimistua eli mitä kauemmin vaihdepäällä pysähdyksissä niin tärinä ja jyrinä voimistuvat.

Aika omituinen yhteensattuma tuon korjaamokäynnin kanssa, mutta kun se tärisee ja jyrisee paikallaan ollessa niin jotenkin ei oikein allekirjoittaneen päähän mahdu, että syynä voisi olla tuo etuvetoakselien irti käyttäminen (sisimpien suojakumien vaihtotyö). Ja ei kait sinne kovin suuria työkaluja mahdu väliinkään jättämään. Tjaa-a. :think:
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1210
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Joutuuko tuossa irroittamaan kumityynyjä tai nostamaan moottoria?
Ei varmaan, mutta jotain sellaista syy-yhteyttä etsisin.

Vetoakselit ei tietenkään pyöri paikallaan, ei se niihin liity mitenkään mutta siihen remonttiin...
Kuten Dealer jo kertoilikin.

Käy korjaamon kanssa läpi, mitä tehty.
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

Vielä päivitystä tilanteeseen. Eli olin korjaamolla paikalla melkein koko ajan kun noita vetareita laitettiin. Auto oli nostettu tunkilla niin, että etuakseli oli suunnilleen rinnan korkeudella. Tässä asennossa ne sitten irrottivat ensin vasemman puolen vetoakselin ja vaihtoivat sisimmän suojakumin ja uudet vaseliinit sisään ja paikoilleen. Tämän jälkeen toiselle puolen sama homma. Käsittääkseni tuossa hommassa (en ainakaan huomioinut) että missään vaiheessa olisivat olleet tekemisissä moottorin kumityynyjen kanssa. Jos näin olisi niin varmasti silloin voisivatkin olla todennäköisin syy tälle jyrinätärinälle. Vai olenko ollut vaan ummessa silmin kun olen tuota remonttia sivusta katsonut? Mitä mieltä "Dealer" on noista moottorin kumityynyistä?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MESE250E kirjoitti:Vielä päivitystä tilanteeseen. Eli olin korjaamolla paikalla melkein koko ajan kun noita vetareita laitettiin. Auto oli nostettu tunkilla niin, että etuakseli oli suunnilleen rinnan korkeudella. Tässä asennossa ne sitten irrottivat ensin vasemman puolen vetoakselin ja vaihtoivat sisimmän suojakumin ja uudet vaseliinit sisään ja paikoilleen. Tämän jälkeen toiselle puolen sama homma. Käsittääkseni tuossa hommassa (en ainakaan huomioinut) että missään vaiheessa olisivat olleet tekemisissä moottorin kumityynyjen kanssa. Jos näin olisi niin varmasti silloin voisivatkin olla todennäköisin syy tälle jyrinätärinälle. Vai olenko ollut vaan ummessa silmin kun olen tuota remonttia sivusta katsonut? Mitä mieltä "Dealer" on noista moottorin kumityynyistä?
Arvaus jos mitään remontiin liittyvä ei löydy niin turbin tarkistaa
Mökkillä
'
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

No niin laitetaanpas tilannepäivitystä.

Tänään auto oli jälleen pajalla kun vaihdettiin toiset talvigummit alle. Samassa yhteydessä huomasin että nuo suojakumit olivat irronneet molemmilta puolen sieltä sisimmästä klemmaristaan. Noh kun kuskin puolen vetari taas irrotettiin, niin sieltähän jo kumia rutistelemalla tuli yksi kolmesta laakerista (vetoakselin sisimmänpään kolmessa natsassa olevat laakerit) lattialle. Eli ei ihan kaikki ollut mennyt putkeen edeltävällä kerralla, mutta eihän tuo selitä vieläkään sitä jyrinää ja tärinää paikalla ollessaan.

Kun tuota vetoakselia alettiin laittamaan takaisin, niin huomioin että se akseli, joka tulee laatikosta (vai etuperäksikö sitä myös kutsutaan), niin tässä akselissa on todella paljon klappia (ilmeisesti joku laakeri siellä etuperän / vaihdelaatikon sisällä. Ulospäin syvennyksessä näkyy lukkosokka, joka pitää tuota akselia siellä laatikossa). Tällehän ei tällä kertaa ainakaan mahdettu mitään, mutta katsoivat jo osien hintoja (mikä lie osan / osien virallinen nimi?) ja sanoivat että tuo pelkkä laatikkoon menevän akselin laakeri olisi hinnaltaan n. 50€, mutta sitten jos joutuu ostamaan koko akselin (ilmeisesti joissain akseleissa tuo laakeri on stanssattu jo valmistettaessa kiinni oikeaan kohtaan?) niin hintaa tulee tuolle akslille n. 500€. Korjaaja tuumi että noita korjaussarjoja tuntuu olevan runsaasti myynnissä sekä myös noita koko akseleita, niin ilmeisesti on jälleen mersun 4maticille aika tyypillinen vikautumiskohta. :evil:

Onko foorumilaisilla kokemusta vastaavasta ja onkos kenelläkään tietoa paljonkohan tuon korjaaminen tulisi maksamaan? Kuinka paljon on purettava autoa, että saa tuon akselin vaihdettua? Eli saako vaihdettua laatikon/etuperän paikallaan ollessa vai joutuuko irrottamaan laatikon/etuperän?

Ps. kotiin tultua jätin pihamaalla D:n päälle ja poljin käsijarrun pohjaan ja menin ulos tutkimaan sekä yritin ylettyä tuohon vetoakseliin. Vetoakseliin en ylettynyt, mutta vasen (jossa myös tuo laakeri välys) tärisi vetopäällä ihan silminnähden ja kun kädellä kokeili, niin tärinä on voimakasta. Kokeilin myös oikean puolen ja oikealla silmiin pistävää tärinää renkaassa ei ollut ja kädelläkin kokeillessa värinää oli vain aavistus.

Joten näinköhän löytyi tärinälle selitys. Jännästi vaan alkoi juuri edellisen korjaamo käynnin jälkeen. Toki tuurillahan ne laivatkin seilaa :D

Tää auto on melkein enemmän korjaamolla kuin ajossa :evil:
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Todennäköisesti laakeripesä öljypohjassa kulunut väljäksi, ei mene pelkällä laakerilla... Öljypohjan vaihto parin päivän homma...
Toki voihan joskus olla hyvä tuuri että selviää pelkällä laakerilla :D
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

Öljypohjan laakeripesä? Eli tarkoitat varmaan jakovaihteiston öljypohjaa, josta tulee akseli johon vetoakseli sitten kiinnitetään (sisempi vetoakselinsuojakumi suojaa tätä liitosta)? Millähän varaosanumerolla tai varaosan nimellä vaihto-osaa tuohon löytyisi?

Minulla olisi hyvä video ko. Klapista, mutta en saa liitettyä tänne .
mp4 tai .avi muodossa olevaa videota. Mites tuon videon liittäminen onnistuisi? Kuva ja varsinkin liikkuvakuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Mikähän sen laakeripesän olisi noin samaan aikkan remontin kanssa väljistänyt, jotain runnottu väkisin vai mikä
Mökkillä
'
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

FinlandMerceds kirjoitti:Mikähän sen laakeripesän olisi noin samaan aikkan remontin kanssa väljistänyt, jotain runnottu väkisin vai mikä
Eipä tuo välttämättä remonttiin liity oire millään tavalla, yleensä oireet ei tule pysähdyksissä jos vetareissa/voimansiirron laakereissa vaivaa.
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

multiviri kirjoitti:Todennäköisesti laakeripesä öljypohjassa kulunut väljäksi, ei mene pelkällä laakerilla... Öljypohjan vaihto parin päivän homma...
Toki voihan joskus olla hyvä tuuri että selviää pelkällä laakerilla :D
Onkos "Multivirillä" aiempaa kokemuksia näistä 4matic:in laakeri ongelmista? Kun heti sanoit myös ton laakeripesän mahdollisesti rikkoutuneen :think: . Ja yleensäkin 4maticin kestävyydestä?

Räjäytyskuvista (catcar.info) ei nähty tolle öljypohjalle valmistenumeroa, jolla voisi etsiä osaa netistä / vast. Kokeillaan nyt aluksi saada klappi pois laakerin vaihdolla. Olisi kyllä lotto voitto, jos laakerin vaihdolla selviäis.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Viime vuonna kahteen tai kolmeen piti vaihtaa öljypohja kun pesä väljä laakerille eikä tullut tiivistä pakettia pelkällä laakerilla.. nimenomaan 4.syl diiseleitä olivat nekin.

Niissäpä ei juuri oireita ollut paitsi että vasemman puolen vetoakselin sisänivel lonkkasi ylös-alas suunnassa todella reilusti
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Ruuvimeisseli kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti:Mikähän sen laakeripesän olisi noin samaan aikkan remontin kanssa väljistänyt, jotain runnottu väkisin vai mikä
Eipä tuo välttämättä remonttiin liity oire millään tavalla, yleensä oireet ei tule pysähdyksissä jos vetareissa/voimansiirron laakereissa vaivaa.
Niin siksipä sitä ihmeteln että miten on tullut juuri remontin aikaan
Mökkillä
'
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

Aivan aivan.

Kyllähän tässä on jo henkisesti valmistauduttu että tuo öljypohja menee vaihtoon. Paljonkohan tuolla öljypohjalla on hintaa ja mikähän on tuon öljypohjan varaosanumero? Viikonlopun yrittänyt kaivaa netistä, mutta ei ole toistaiseksi sattunut kohdalle.

Sitten vielä sormet ja varpaat ristissä, että tuo laakerin / öljypohjan vaihto sitten veisi myös nuo tärinät mennessään. Toki taitaa mennä tuokin tyylillä "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä". Tuossa joku jo heitti, että tarkastaa turbiini... Mitenkäs sitä voi tarkistaa?

Nyt kun tuntuu tää asia vaan poikivan koko ajan lisää remonttia ja arvuuttelua mahdollisesti olevasta viasta, niin onko teillä foorumilaisilla suositella Kouvolan seudulta Mercedes osaajaa, jolla voisi olla vastaus tähän kaikkeen kokemuksiensa sekä ammattitaitonsa perusteella?

Alkaa usko loppua tämän auton kanssa ja taitaa myös tulla näille remonteille ihan mukava hintalappukin, kun itsellä ei ole tiloja, työkaluja, aikaa tai riittävää osaamista varsinkin tällaiseen remonttiin :(.

Onneksi tuo päivittäinen työmatkakin on vain reilu satakilometriä per sivu, joten auto on aika oleellinen työssäkäyntiväline.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja dealer »

multiviri kirjoitti:Todennäköisesti laakeripesä öljypohjassa kulunut väljäksi, ei mene pelkällä laakerilla... Öljypohjan vaihto parin päivän homma...
Toki voihan joskus olla hyvä tuuri että selviää pelkällä laakerilla :D
Näitä on ollut kyllä, taitaa mennä jokaisesta ajan myötä. Aikanaan vaihtaa laakerin niin selviää ilman öljypohjan vaihtoa...
oulaistenliikenne.fi
Rantalankila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 19.07.2018 16:16

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja Rantalankila »

Mulla oli omassa w212:ssa samanlainen vika heti laatikon öljynvaihdon jälkeen. Täristi kajuutassa niin perkeleesti D:llä. Olin ihan varma että jotain sössitty öljynvaihdossa ja loota sökö.

No kaveri tuli tutkimaan kans. Painoin kevyesti kaasua D:llä jarrua vasten ja kaveri nappasi moottorista tukevan otteen. Jurina hävisi. Auto nosturille ja laatikon kannatinkumin alle oli päässyt jokin pieni pakoputken kannattimen pultti, jolloin kumi ei päässyt poistamaan tärinöitä. Kannattaa tsekata tämäkin vaihtoehto.
w212 350cdi 4-matic
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

dealer kirjoitti:Näitä on ollut kyllä, taitaa mennä jokaisesta ajan myötä. Aikanaan vaihtaa laakerin niin selviää ilman öljypohjan vaihtoa...

Millä kilometrimäärillä tulee tällainen vaihtotarve? Itsekkin harkinnut tällaista w212 mersua nelivetoisena.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja markoala »

100-200tkm
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja sompio »

Kyllähän jos sisemmän nivelen kolmioristikon yksikin laakeri on luiskahtanut pois paikoiltaan niin kuin aloittajan viestistä käy ilmi ja jos sen jälkeen ajetaan satoja kilometrejä niin eipä ihme jos täristää.
Elikkäs autoa on käytetty tosiaankin "Pajalla" eikä korjaamolla. Saattaapi olla isohko remppa etuakselistossa ja öljypohjassa edessä.
Toivotaan kuitenkin että se on se laatikon takatyyny jonka välissä on jotain.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2741
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Äkkiä voisi ajatella, että "korjaamo" sössinyt ja saanut tuon ristikon yhden laakerin pois paikoiltaan, jos kerta mitään oireita ei ennen remonttia ollut. Jos työskentely on sitä tasoa, että uudet kumit ei pysy paikoillaan, niin pysyykö mikään muukaan...
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

sompio kirjoitti:Kyllähän jos sisemmän nivelen kolmioristikon yksikin laakeri on luiskahtanut pois paikoiltaan niin kuin aloittajan viestistä käy ilmi ja jos sen jälkeen ajetaan satoja kilometrejä niin eipä ihme jos täristää.
Elikkäs autoa on käytetty tosiaankin "Pajalla" eikä korjaamolla. Saattaapi olla isohko remppa etuakselistossa ja öljypohjassa edessä.
Toivotaan kuitenkin että se on se laatikon takatyyny jonka välissä on jotain.
Aivan aivan. Tuo tärinä vaan alkoi heti noiden suojakumien vaihdon jälkeen ja tuolloin ennätin siis korjauksen jälkeen varmaan ajaa vajaan yhden kilometrin ensimmäisiin liikennevaloihin (pysähdyksissä) jossa ensimmäistä kertaa tunsin kovan tärinän. Näin ollen jotenkin omasta mielestäni tuo tärinän alkaminen ei oikein johtuisi noista kolmioristikon laakereista, josta yksi uupui mitä ilmeisimmin vasemmalta puolen. :think: Tosin eihän se ajaminen 2/3:lla kolmioristikon laakerilla n. 900 km varmasti ole yhtään parantanut tilannetta. Korjaamo sanoi ettei tuo sisempisuojakumin sisempi reuna pysykään kiinni sillä klemmarillaan, koska on tuota ylä-ala välystä niin paljon siinä laatikosta tulevassa vetonivelen pätkässä. Voihan se näinkin olla varmaan - vai mitä sanoo asiantuntijat?

Auto on nyt ko. korjaamolla ja kokeilevat ensin sitä pelkän laakerin vaihtamista. Toki itse pelkään pahinta ja odotan että tuo öljypohja menee uusiksi. Autolla on ajettu 244tkm, joten sopii tuohon hajoamishaarukkaan mitä aiempi foorumilainen antoi 100 - 200tkm.

Saa nähdä kuinka auto liikkuu tämän remontin jälkeen...
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MESE250E kirjoitti:
sompio kirjoitti:Kyllähän jos sisemmän nivelen kolmioristikon yksikin laakeri on luiskahtanut pois paikoiltaan niin kuin aloittajan viestistä käy ilmi ja jos sen jälkeen ajetaan satoja kilometrejä niin eipä ihme jos täristää.
Elikkäs autoa on käytetty tosiaankin "Pajalla" eikä korjaamolla. Saattaapi olla isohko remppa etuakselistossa ja öljypohjassa edessä.
Toivotaan kuitenkin että se on se laatikon takatyyny jonka välissä on jotain.
Aivan aivan. Tuo tärinä vaan alkoi heti noiden suojakumien vaihdon jälkeen ja tuolloin ennätin siis korjauksen jälkeen varmaan ajaa vajaan yhden kilometrin ensimmäisiin liikennevaloihin (pysähdyksissä) jossa ensimmäistä kertaa tunsin kovan tärinän. Näin ollen jotenkin omasta mielestäni tuo tärinän alkaminen ei oikein johtuisi noista kolmioristikon laakereista, josta yksi uupui mitä ilmeisimmin vasemmalta puolen. :think: Tosin eihän se ajaminen 2/3:lla kolmioristikon laakerilla n. 900 km varmasti ole yhtään parantanut tilannetta. Korjaamo sanoi ettei tuo sisempisuojakumin sisempi reuna pysykään kiinni sillä klemmarillaan, koska on tuota ylä-ala välystä niin paljon siinä laatikosta tulevassa vetonivelen pätkässä. Voihan se näinkin olla varmaan - vai mitä sanoo asiantuntijat?

Auto on nyt ko. korjaamolla ja kokeilevat ensin sitä pelkän laakerin vaihtamista. Toki itse pelkään pahinta ja odotan että tuo öljypohja menee uusiksi. Autolla on ajettu 244tkm, joten sopii tuohon hajoamishaarukkaan mitä aiempi foorumilainen antoi 100 - 200tkm.

Saa nähdä kuinka auto liikkuu tämän remontin jälkeen...
Jos sillä on ajettu 900km ilman sitä 1/3 niin varmasti tulee väljää vähän joka paikkan läpi linjan ja kannataa varutua siihen isompaan remontiin/laskuun
Mökkillä
'
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

Öljypohjahan se on mennyt tai siis laakeripesä väljäksi. Niin kuin aiemmin todettu, niin ei varmasti yhden laakerin pois paikaltaan oleminen ole parantanut tuota tilannetta, mutta tuskin se on kuitenkaan tässä tapauksessa tuo juurisyy.

Liike, josta ajoneuvon ostin viime vuoden loppupuolella vastasi seuraavaa tähän oireeseen ja heidän mahdollisesta osallistumisesta korjaukseen (kts. liite). Kyllähän autolla on ajettu yli 200tkm, mutta eihän auto ole kuitenkaan vielä kuin reilu 6 vuotta vanha. Mercedeskään ei varmaan tule goodwillina yhtään vastaan tässä öljypohjan kulumisessa? Vai onko kukaan edes tätä yrittänyt?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja sompio »

Jos tuota täristystä ei ollut ennen suojakumienvaihtoa vaan tuli sen rempan jälkeen niin "paja" on siitä vastuussa. Varsinkin kun ovat saaneet homman sössittyä niin että yksi kolmiotapin laakereista on mennyt pois paikoiltaan.
Itsellä toinen 4-matikki ajettu yli 354000 km ja toinen yli 392000 km ja ei vielä öljypohjan laakeripesissä ole ollut ongelmaa.
Kyseessä kylläkin S210 koppaset.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
MESE250E
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 16.10.2018 14:13

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja MESE250E »

Tilanne päivitystä.

Auto odottelee nyt uutta öljypohjaa. Ei löytynyt korjaamon mukaan keneltäkään varastosta, niin menee noin viikko kun tilataan. Tämän jälkeen sitten purku ja kasaus. Aikaa menee tähän työhön se jo aiemmin tässäkin viestiketjussa mainittu n. 2 työpäivää.

Auton myyjäliike ei halua edelleenkään osallistua, koska he katsovat että tässä ei ole tapahtunut virhettä (autoliikkeen virhevastuu) vaan normaalista kulumisesta johtuva vika. Samaisessa viestissä kirjoittavat myös näin: "Auto on ollut myyntihetkellä kunnossa. Valitettavasti korjaus tarve saattaa tulla yli 200tkm ajetussa autossa hyvinkin nopeasti sillä asetetut käyttöiät ja elinkaaret ovat monelta osin päättyneet". Pitääpä jatkaa kuluttaja-asiamiehen kanssa keskustelua :P .

Autoliikehän tuossa mainitsee aikalailla suoraan, että ovat myyneet elinkaaren lopun jo ohittaneen auton. Eli eikös tämä olisi pitänyt sitten ajaa paaliin, eikä myydä yli kahdellakymmenellätuhannella eteenpäin? :P . Tässähän he suorastaan tunnustavat huijanneensa asiakasta ja myyneet auton todella suurella ylihinnalla. Osto hetkellä auto on todella arvokas ja käyttökelpoinen ja ikää ei ole kuin 6 vuotta, mutta sitten virheiden/vikojen ilmetessä sanotaan, että auto on elinkaarensa päässä :D . Jakomielitautista ajattelua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: E250 cdi vm-12. Automaatti täristää jarrupohjassa D tai

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Kai autossa voi olla elinkaarensa päässä olevia osia, ilman että koko auto on elinkaarensa päässä?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Vastaa Viestiin