W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Moro kaikille tasapuolisesti.
Meinaan tehdä mersuuni pienen testin.
Siihen tarvisin sähköpuolen tietäjää avuksi.
Haluaisin tehdä sellaisen kytkennän että saa laturin
Lataamattomaan tilaan halutessani.
Eli kun mersussa on kaikenlaista sähköjärjestelmää nuuskivia antureita ja varoitus juttuja, niin onko esim mahdollista vain tehdä kytkin laturin herätevirtaan ja sen katkaisemalla pudottaa laturi pois käytöstä?
Tarkoitus tehdä kevyt lataushypridi.
Vinkkejä ja apuja kaivataan.
T. Talkkari
Meinaan tehdä mersuuni pienen testin.
Siihen tarvisin sähköpuolen tietäjää avuksi.
Haluaisin tehdä sellaisen kytkennän että saa laturin
Lataamattomaan tilaan halutessani.
Eli kun mersussa on kaikenlaista sähköjärjestelmää nuuskivia antureita ja varoitus juttuja, niin onko esim mahdollista vain tehdä kytkin laturin herätevirtaan ja sen katkaisemalla pudottaa laturi pois käytöstä?
Tarkoitus tehdä kevyt lataushypridi.
Vinkkejä ja apuja kaivataan.
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Moro vaan kaikille!
Löytyisikö joku ken osaisi mua
auttaa yllä-olevassa rojektissa?
Löytyisikö joku ken osaisi mua
auttaa yllä-olevassa rojektissa?
Mese on vaan aina Mese;-)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Olisiko laturin sähkökaaviota?
Ei ihan sokkona arvaisi aloittaa.
T. Talkkari
Ei ihan sokkona arvaisi aloittaa.
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Taitaa ollakkin vaikea topikki.
Itse opiskellen saanut jotain selville.
Laturi on kiinni niin että autontietokone ohjaa sitä.
Ja jos jostain syystä ei pysty ohjaamaan niin laturi alkaa pakkolataamaan jollain esiasetus arvolla.
https://www.google.fi/url?sa=i&source=i ... 1271995329" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko jollain ratkaisua että kuinka laturin saisi "sammutettua" niin ettei lataisi?
T:Talkkari
Itse opiskellen saanut jotain selville.
Laturi on kiinni niin että autontietokone ohjaa sitä.
Ja jos jostain syystä ei pysty ohjaamaan niin laturi alkaa pakkolataamaan jollain esiasetus arvolla.
https://www.google.fi/url?sa=i&source=i ... 1271995329" onclick="window.open(this.href);return false;
Olisiko jollain ratkaisua että kuinka laturin saisi "sammutettua" niin ettei lataisi?
T:Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
varmaan siksi on hiljaista koska näiden sähköjärjestelmä ei ole ihan yksioikoinen ja kuulostaa sellaiselta pellepeloton projektilta että ei kukaan osaa sanoa miten auton järjestelmä käyttäytyy tai kuinka sitä huijataan jos halutaan lataus ohjata jonnekin muualle.
Kiinnostusta tuntuu kuitenkin siellä suunnalla riittävän niin ainakin ajan kuluksi voit kaivella WIS doccarit
GF15.40-P-2000A
GF54.10-P-1001T
GF15.40-P-0001B
Kiinnostusta tuntuu kuitenkin siellä suunnalla riittävän niin ainakin ajan kuluksi voit kaivella WIS doccarit
GF15.40-P-2000A
GF54.10-P-1001T
GF15.40-P-0001B
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Vau... tuossa on kyllä tuumattavaa...
Kiitos.. kai... tuo on vähän hebreaa pelle pelottomalle...
Yritän ymmäårtää, mutta tuosta lähtee
Jos joku fixumpi haluaa selventää niiin tervetullutta on avut!
T. Talkkari
Kiitos.. kai... tuo on vähän hebreaa pelle pelottomalle...
Yritän ymmäårtää, mutta tuosta lähtee
Jos joku fixumpi haluaa selventää niiin tervetullutta on avut!
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Kun en ymmärrä kyselen tyhmiä; miten auttaa hybridin rakentelussa saada auton oma laturi lataamattomaksi ? Erinäisiä herjoja ilmestyy näyttöön heti ja akku tyhjenee aika nopeasti. Mukavuuslaitteet lakkaavat toimimasta jne.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
- Paikkakunta: Kangasala
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Moro!
Hyviä kysymyksiä .
Rojetki aloitettu tovin sitten.
Katolla on 100W aurinkopaneeli kattokiskojen välissä jatkamassa auton oman akun kestoa.
Jos tuon latausongelman saan ratkaistua on tarkoitus laittaa autoon järeä lisä-akku .
Ja tuolle järemämmälle akulle rele irroitus ja hyvä verkkolaturi sillevaralle, ettei aurinko paista.
Eikös siinä ole kaikki lataushybridin tarpeet?
T. Talkkari
Hyviä kysymyksiä .
Rojetki aloitettu tovin sitten.
Katolla on 100W aurinkopaneeli kattokiskojen välissä jatkamassa auton oman akun kestoa.
Jos tuon latausongelman saan ratkaistua on tarkoitus laittaa autoon järeä lisä-akku .
Ja tuolle järemämmälle akulle rele irroitus ja hyvä verkkolaturi sillevaralle, ettei aurinko paista.
Eikös siinä ole kaikki lataushybridin tarpeet?
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Nykyaikainen auto kuluttaa ihan näin hatusta vedettynä helposti 200-300W sähkötehoa vaikka kuinka koettaisi pihistellä. Paljon enemmänkin, jos haluaa esimerkiksi sisäpuhalluksen kaltaisia ökyvarusteita käyttää.
100W aurinkopaneeli ei siis parhaassakaan tilanteessa tätä korvaa. Ja kuten edellä jo sanottu, lukuisa määrä auton järjestelmiä tippuu välittömästi pois pelistä mittavien varoitusten ja merkkivalojen säestyksellä, kun jännite tipahtaa alle sen normaalin latausjännitteen. Ja se tipahtaa, vaikka olisi miten iso akku, kun sitä ei ladata vaan puretaan.
Järjetön projekti.
100W aurinkopaneeli ei siis parhaassakaan tilanteessa tätä korvaa. Ja kuten edellä jo sanottu, lukuisa määrä auton järjestelmiä tippuu välittömästi pois pelistä mittavien varoitusten ja merkkivalojen säestyksellä, kun jännite tipahtaa alle sen normaalin latausjännitteen. Ja se tipahtaa, vaikka olisi miten iso akku, kun sitä ei ladata vaan puretaan.
Järjetön projekti.
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
No, millaisen sähkömoottorin avulla mainittu järeä lisäakku sitten autoa liikuttaisi ? Äkkiseltään kuulostaa hauskalta ajatus että hybridin rakentaminen alkaa siitä että poistetaan laturi toiminnasta.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Itse käsitin niin, että säästöä haetaan vain sillä ettei polttoainetta käytetä akun lataamiseen. Tätähän monet autot pyrkivät jo nykyään muutenkin tekemään. Laturi tekee tasaisessa ajossa sähköä vain sen verran kuin sitä kuluu ja vasta moottorijarrutuksessa otetaan laturilta kaikki irti akun lataamiseksi. Kun taas painetaan kaasua, niin laturi saa nanosekunnin huilata kun äsken ladattu sähkö käytetään akusta pois. Polttoainetta säästynee jotain olemattoman ja mitättömän väliltä.
Mersusta en tiedä, onko niissä tätä temppuilua käytössä.
Mersusta en tiedä, onko niissä tätä temppuilua käytössä.
Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat
Tuotakohan tarkoittaa 213:n hetkellisen kulutuksen näytössä charging-palkki moottorijarrutuksessa, olenkin miettinyt että miten se käytännössä lataa yhtään sen paremmin silloin, mutta tuo kävisi järkeen.M_M kirjoitti:Itse käsitin niin, että säästöä haetaan vain sillä ettei polttoainetta käytetä akun lataamiseen. Tätähän monet autot pyrkivät jo nykyään muutenkin tekemään. Laturi tekee tasaisessa ajossa sähköä vain sen verran kuin sitä kuluu ja vasta moottorijarrutuksessa otetaan laturilta kaikki irti akun lataamiseksi. Kun taas painetaan kaasua, niin laturi saa nanosekunnin huilata kun äsken ladattu sähkö käytetään akusta pois. Polttoainetta säästynee jotain olemattoman ja mitättömän väliltä.
Mersusta en tiedä, onko niissä tätä temppuilua käytössä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D