W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Moro kaikille tasapuolisesti.
Meinaan tehdä mersuuni pienen testin.
Siihen tarvisin sähköpuolen tietäjää avuksi.
Haluaisin tehdä sellaisen kytkennän että saa laturin
Lataamattomaan tilaan halutessani.
Eli kun mersussa on kaikenlaista sähköjärjestelmää nuuskivia antureita ja varoitus juttuja, niin onko esim mahdollista vain tehdä kytkin laturin herätevirtaan ja sen katkaisemalla pudottaa laturi pois käytöstä?
Tarkoitus tehdä kevyt lataushypridi.
Vinkkejä ja apuja kaivataan. :roll:
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Moro vaan kaikille!
Löytyisikö joku ken osaisi mua
auttaa yllä-olevassa rojektissa?
:o
Mese on vaan aina Mese;-)
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Olisiko laturin sähkökaaviota?
Ei ihan sokkona arvaisi aloittaa.
T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Taitaa ollakkin vaikea topikki.
Itse opiskellen saanut jotain selville.
Laturi on kiinni niin että autontietokone ohjaa sitä.
Ja jos jostain syystä ei pysty ohjaamaan niin laturi alkaa pakkolataamaan jollain esiasetus arvolla.
https://www.google.fi/url?sa=i&source=i ... 1271995329" onclick="window.open(this.href);return false;

Olisiko jollain ratkaisua että kuinka laturin saisi "sammutettua" niin ettei lataisi?

T:Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

varmaan siksi on hiljaista koska näiden sähköjärjestelmä ei ole ihan yksioikoinen ja kuulostaa sellaiselta pellepeloton projektilta että ei kukaan osaa sanoa miten auton järjestelmä käyttäytyy tai kuinka sitä huijataan jos halutaan lataus ohjata jonnekin muualle.

Kiinnostusta tuntuu kuitenkin siellä suunnalla riittävän niin ainakin ajan kuluksi voit kaivella WIS doccarit
GF15.40-P-2000A
GF54.10-P-1001T
GF15.40-P-0001B
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Vau... tuossa on kyllä tuumattavaa...
Kiitos.. kai... tuo on vähän hebreaa pelle pelottomalle...
Yritän ymmäårtää, mutta tuosta lähtee :)

Jos joku fixumpi haluaa selventää niiin tervetullutta on avut!

T. Talkkari :shock:
Mese on vaan aina Mese;-)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun en ymmärrä kyselen tyhmiä; miten auttaa hybridin rakentelussa saada auton oma laturi lataamattomaksi ? Erinäisiä herjoja ilmestyy näyttöön heti ja akku tyhjenee aika nopeasti. Mukavuuslaitteet lakkaavat toimimasta jne.
oulaistenliikenne.fi
Talkkari71
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Pe 27.07.2007 21:57
Paikkakunta: Kangasala

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja Talkkari71 »

Moro!
Hyviä kysymyksiä :) .
Rojetki aloitettu tovin sitten.
Katolla on 100W aurinkopaneeli kattokiskojen välissä jatkamassa auton oman akun kestoa.
Jos tuon latausongelman saan ratkaistua on tarkoitus laittaa autoon järeä lisä-akku 8) .
Ja tuolle järemämmälle akulle rele irroitus ja hyvä verkkolaturi sillevaralle, ettei aurinko paista.
Eikös siinä ole kaikki lataushybridin tarpeet?

T. Talkkari
Mese on vaan aina Mese;-)
M_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 18.08.2006 12:39
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja M_M »

Nykyaikainen auto kuluttaa ihan näin hatusta vedettynä helposti 200-300W sähkötehoa vaikka kuinka koettaisi pihistellä. Paljon enemmänkin, jos haluaa esimerkiksi sisäpuhalluksen kaltaisia ökyvarusteita käyttää.

100W aurinkopaneeli ei siis parhaassakaan tilanteessa tätä korvaa. Ja kuten edellä jo sanottu, lukuisa määrä auton järjestelmiä tippuu välittömästi pois pelistä mittavien varoitusten ja merkkivalojen säestyksellä, kun jännite tipahtaa alle sen normaalin latausjännitteen. Ja se tipahtaa, vaikka olisi miten iso akku, kun sitä ei ladata vaan puretaan.

Järjetön projekti.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja dealer »

No, millaisen sähkömoottorin avulla mainittu järeä lisäakku sitten autoa liikuttaisi ? Äkkiseltään kuulostaa hauskalta ajatus että hybridin rakentaminen alkaa siitä että poistetaan laturi toiminnasta.
oulaistenliikenne.fi
M_M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 18.08.2006 12:39
Paikkakunta: Kotka

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja M_M »

Itse käsitin niin, että säästöä haetaan vain sillä ettei polttoainetta käytetä akun lataamiseen. Tätähän monet autot pyrkivät jo nykyään muutenkin tekemään. Laturi tekee tasaisessa ajossa sähköä vain sen verran kuin sitä kuluu ja vasta moottorijarrutuksessa otetaan laturilta kaikki irti akun lataamiseksi. Kun taas painetaan kaasua, niin laturi saa nanosekunnin huilata kun äsken ladattu sähkö käytetään akusta pois. Polttoainetta säästynee jotain olemattoman ja mitättömän väliltä.

Mersusta en tiedä, onko niissä tätä temppuilua käytössä.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 vm2005 E-farkun laturi + sähkökuvat

Viesti Kirjoittaja luokyio »

M_M kirjoitti:Itse käsitin niin, että säästöä haetaan vain sillä ettei polttoainetta käytetä akun lataamiseen. Tätähän monet autot pyrkivät jo nykyään muutenkin tekemään. Laturi tekee tasaisessa ajossa sähköä vain sen verran kuin sitä kuluu ja vasta moottorijarrutuksessa otetaan laturilta kaikki irti akun lataamiseksi. Kun taas painetaan kaasua, niin laturi saa nanosekunnin huilata kun äsken ladattu sähkö käytetään akusta pois. Polttoainetta säästynee jotain olemattoman ja mitättömän väliltä.

Mersusta en tiedä, onko niissä tätä temppuilua käytössä.
Tuotakohan tarkoittaa 213:n hetkellisen kulutuksen näytössä charging-palkki moottorijarrutuksessa, olenkin miettinyt että miten se käytännössä lataa yhtään sen paremmin silloin, mutta tuo kävisi järkeen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin