w211 Katalysaattori tukossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Moro

Otsikon ongelma, autona W211 facelift 500. Sen verran tyyris on tuo katti että pitää miettiä vaihtoehtoja. Vikakoodi staarilla on 0946 katin teho liian pieni. Viittaa siis siihen, että on tukossa ja tuli mieleen, että onko kukaan putsaillut noita katteja / onnistuuko se?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

BrFC kirjoitti:Moro

Otsikon ongelma, autona W211 facelift 500. Sen verran tyyris on tuo katti että pitää miettiä vaihtoehtoja. Vikakoodi staarilla on 0946 katin teho liian pieni. Viittaa siis siihen, että on tukossa ja tuli mieleen, että onko kukaan putsaillut noita katteja / onnistuuko se?
Jotain aineita on siihen ja on jotain firmojakin mitkä putsaa
Mökkillä
'
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Palataan katti "ongelmaan". Auto siis W211 5.5 V8 M273 koneella. Sytyttelee moottorin vikavaloa tasaisin väliajoin. Star kertoo että vasen kattiteho liian pieni.
Auton kulussa, käynnissä yms ei mitään vikaa. Ehkä kulutus on isompi kuin kuvittelin tälle (talvipakkasilla ~13l/100km), kun edellinen M113 2002 vei sen litran vähemmän. Tässä toki on neliveto joten saattaa mennä senkin piikkiin. Tämä siis voisi viitata siihen, että se katti on oikeasti hieman tukossa ja väliin nakkaan tuota koodia tauluun.
No se kysymys: Tähän autoon ei kattia löydy kovin helpolla internetin syövereistä. Osaako joku viisaampi kertoa, että mikä ero on pre-facelift E500 kat vs. facelift E550 katilla? Koittanut katella kuvista yms enkä äkkiseltään löydä niistä eroa muutakuin pitkästi toista tonnia hinnassa. Ja kyseessä siis 4-matic.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

eikös se kattitehon laskenta perustu siihen, mitä katin jälkein lambda sanoo?

eli jos seos pielessä esim väärän lambda arvon takia, niin ilmoitus tulee että kat teho liian pieni.

lambda sensori huonona on todennäköisempi vika kuin itse katti. voi siis olla myös sensori ennen kattia, jolloin seos on väärä. rikas tai laiha.
W212 E350cdi
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Nurmituomas kirjoitti:eikös se kattitehon laskenta perustu siihen, mitä katin jälkein lambda sanoo?

eli jos seos pielessä esim väärän lambda arvon takia, niin ilmoitus tulee että kat teho liian pieni.

lambda sensori huonona on todennäköisempi vika kuin itse katti. voi siis olla myös sensori ennen kattia, jolloin seos on väärä. rikas tai laiha.
Kokeiltiin vaihtaa päikseen oikealta vasemmalle nuo lambdat jos vaikka vika siirtyis mukana niin ei siirtynyt
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Auto on muuten ollut ikänsä Hkissä nurkka-ajossa, joten sekin puoltaa sitä, että tuo katti vois oikeasti olla tukossa. Meneekö niistä sisuskalut paskaksi vai onko niitä mahdollista "putsata" noilla tököteille?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

BrFC kirjoitti:Auto on muuten ollut ikänsä Hkissä nurkka-ajossa, joten sekin puoltaa sitä, että tuo katti vois oikeasti olla tukossa. Meneekö niistä sisuskalut paskaksi vai onko niitä mahdollista "putsata" noilla tököteille?
Tuollaista nimenomaista autoa en ole omistanut mutta niin bensa- kuin dieselkoneen katit ovat kaksijakoisia, ne joko toimivat tai sitten ei.
Kun eivät toimi niin käytännössä murenevat pieniksi muruiksi tai tukkeutuvat mutta puhdistaminen on todennäköisesti vaikeaa tai mahdotonta.

Tuota hajoamista voi erityisesti jouduttaa väärä polttoaineen seos tai virheellinen ajoitus jolloin palaminen jatkuu vielä pakosarjassa polttaen katin muruiksi.

Kuva bensakoneen pakosarjakatista joka on murentunut tyhjäksi sekä saman pakosarjan toinen katti joka on vielä ehjä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

E200kompressor kirjoitti:
BrFC kirjoitti:Auto on muuten ollut ikänsä Hkissä nurkka-ajossa, joten sekin puoltaa sitä, että tuo katti vois oikeasti olla tukossa. Meneekö niistä sisuskalut paskaksi vai onko niitä mahdollista "putsata" noilla tököteille?
Tuollaista nimenomaista autoa en ole omistanut mutta niin bensa- kuin dieselkoneen katit ovat kaksijakoisia, ne joko toimivat tai sitten ei.
Kun eivät toimi niin käytännössä murenevat pieniksi muruiksi tai tukkeutuvat mutta puhdistaminen on todennäköisesti vaikeaa tai mahdotonta.

Tuota hajoamista voi erityisesti jouduttaa väärä polttoaineen seos tai virheellinen ajoitus jolloin palaminen jatkuu vielä pakosarjassa polttaen katin muruiksi.

Kuva bensakoneen pakosarjakatista joka on murentunut tyhjäksi sekä saman pakosarjan toinen katti joka on vielä ehjä.
Näin ajattelinkin, että se varmasti murenee palasiksi/tukkii pahimmillaan koko reiän. Uskoisin, että mun yksilössä se on alkanut jo murentua ja menossa lopulliseen turmioon jollain aikavälillä. Toistaiseksi toimii.

Tästä tullaan siihen seuraavaan kysymykseen: Miten paljon Katin sisuskalut voi erota toisistaan, esim. W211 Prefacelift E500 vs. Facelift W550? Kun ne ulkoisilta mitoiltaan on samat ja hinta ero n. 1000-1500€ niin äkkiseltään ei tee mieli sitä kalliimpaa ostaa.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Älkää päästäkö ainakaan alumiini kasien kanssa kattia tukkeutumaan kun monta konetta on tuhoutunut kun tukkeutunut katti pakopaineentakia poistaa sylinterin seinämästä niklauksen ja sylinteri leikkaa..koko lohko vaihtoon....tyhjätkää ne ennemmin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Miten estää katin tukkeutuminen ja miten sen voi huomata, jos on hieman vanhempi auto, jossa ei ole katin jälkeen lambda-anturia?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eipä oikein mitenkään...jos kolauttelee kattiin vasaralla sen irralliset osat rämisee...tehon aleneminen taas ei välttämättä iso moottorisessa tule huomattua....Mika.T nimittäin täällä kuvien kanssa teki moottori rempan v12 mersun koneeseen ton takia.
Yleensä kattia ennen on lambda...ainakin vanhemmissa ja sehän polttaa vain hiilivedyt palamattomat pois kun lambda mittaa happi arvoja...no kai silläkin näkee sitten katin toimivuuden...tollaseen tukkeutumiseen toimivin olisi paine anturi järjestelmä.Tarvike katit ainakin tuhoutuu herkemmin kuin orkkikset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

M273 katti: https://www.ilcats.ru/mercedes/?functio ... anguage=en" onclick="window.open(this.href);return false;

M113 katti: https://www.ilcats.ru/mercedes/?functio ... anguage=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Koneissa on se 0.5l tilavuuseroa. Ja kattien hinnassa aina vaan se toista tonnia. Tekis mieli laittaa tollanen pre-facelift. Mitä mieltä raati?
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1528
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mahtaneeko sopia..? Voi olla pakosarjan kulma ja flange 113:ssa ja 273:ssa erilainen. Eikö tuohon voisi hitsata Magnaflown jalometallikatit ja deletoida jälkimmäiset toisiokatit.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Jenkkilästä löytyis kohtuu hintaan noita katteja. Osaako joku sanoa voisko jenkkimallin katti olla eri (mitoiltaan) kuin euroopan vastaava? Jälleen noista kuvista ei ainakaan löydy eroa ja samaten osanro ainakin tuon venäjän sivuston mukaan on sama.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja ido59 »

Minä kattelisin alkuperäisen mittojen tai käytettävissä olevan tilan sekä putkilähtöjen koon mukaan ebaystä tai vaikka Summitilta jotkin geneeriset rallimallikatit.
Sellaisen paikalleen modaamiseksi ei tarvitse olla käytännöllisen exhaustologian dosentti.
Todennäköisesti hinta murto-osa oem:stä ja pienehkö lauma hevoisia voimineen saattaa tulla kaupan päälle.
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Re: w211 Katalysaattori tukossa

Viesti Kirjoittaja BrFC »

ido59 kirjoitti:Minä kattelisin alkuperäisen mittojen tai käytettävissä olevan tilan sekä putkilähtöjen koon mukaan ebaystä tai vaikka Summitilta jotkin geneeriset rallimallikatit.
Sellaisen paikalleen modaamiseksi ei tarvitse olla käytännöllisen exhaustologian dosentti.
Todennäköisesti hinta murto-osa oem:stä ja pienehkö lauma hevoisia voimineen saattaa tulla kaupan päälle.
Tämähän se kävi mielessä itelläkin. Laitoin kuitenkin nyt tilaukseen oem katin ja kärsin siitä lompakossa. Toinen syy tolla on se, että myyjäliike, josta auton ostin, lupasi tulla mukavasti vastalle hinnassa niin homma sitä myöten bueno.
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Vastaa Viestiin