W220 ja sähköt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

Tuli tuossa 8 kuukautta sitten lähes uusi ässä hankittua vähillä kilsoilla. Ollut aivan mahtava peli tähän mennessä. Hieman tosin sähköjen kanssa ollut fundeeramista:

-kuskin penkki lämpeni, ei lämpene enää, sulake?
-pissapojan varoitus tulee tauluun. Ei tehnyt kuukauteen, kunnes palasi, samoin ilmenee välillä myös herjaus jäähdytinnesteen herjaus vaikka säiliö täynnä.

Nyt mielenkiintoisin. Oikean takalampun sähköt. Sisempi parkkivalo pelasi kunnes laitoin takasin, loppui toiminta. Oikea parkki ei ole kertaakaan ostamisen jälkeen pelannut. Vika ei ole kannakkeessa, testattu. Vilkku pelaa. Jarru ja pakki valoa ei kokeiltu. Tänään tutkailin asiaa tarkemmin niin liittimestä puuttui yksi johto, katoin tarkemmin niin löytyikin kadonnut osa, mutta onkin yhdistetty 2 johtoon ja laitettu sukkaan.?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mikä vuosimalli? Kuva on niin epätarkka että ei näe johtojen värejä, väriraita mukaan lukien. Mikä oli sen liittimen pinnin numero mistä johto puuttui?

W220 threadissä puhutaan näistä "uusista" autoista enemmän. Veikkaan että penkin lämmityselementissä vikaa tai johtoliittimissä. Pissapojan ja syylärin tasoanturit yleensä sarjassa, toisen rikkoontuminen sotkee helposti molemmat. Mittaa arvot anturin yli (kiinni/auki).
Avatar
Raissi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 04.02.2019 17:57

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja Raissi »

urku kirjoitti:-kuskin penkki lämpeni, ei lämpene enää, sulake?
Joko pelaa? Tuolta kuiten löytyy sulakkeille paikat: https://w220.ee/Fuses" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä kävi silleen, että kuskin penkistä katosi kans lämmitys ja samalla eteen ja taakse liike. Vian syy oli rikkinäinen dcm/penkin ohjain laite, uudella hinta ~800€. Tilasin käytetyn briteistä hintaan 45€ ja nyt toimii taas. :thumbup:
MB W163 270 CDI Final Edition 2005
MB W220 320 CDI 2004

Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

DBFI kirjoitti:Mikä vuosimalli? Kuva on niin epätarkka että ei näe johtojen värejä, väriraita mukaan lukien. Mikä oli sen liittimen pinnin numero mistä johto puuttui?

W220 threadissä puhutaan näistä "uusista" autoista enemmän. Veikkaan että penkin lämmityselementissä vikaa tai johtoliittimissä. Pissapojan ja syylärin tasoanturit yleensä sarjassa, toisen rikkoontuminen sotkee helposti molemmat. Mittaa arvot anturin yli (kiinni/auki).
Vuosimallia -99 320 koneella. En ole sattumoisin löytänyt vielä vikaa. Pin missä johtoa ei ole on nro. 3. Tarkistin lamput ja pakki, vilkku ja jarruvalot toimii, eli vika on ainoastaan parkeissa. Tänään normi öljynvaihdossa tarkistin koodit ja sain 5 vikakoodia, mikään ei tosin parkkivaloihin viitannut. Penkin lämmitintä en ole myöskään vielä selvitellyt, pitäisi ensin saada parkit ja brake lining wear kuntoon, ennen katsastusta. Tässä vielä pari kuukautta aikaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13176
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja DBFI »

urku kirjoitti: Pin missä johtoa ei ole on nro. 3.
Tuon kuuluukin olla ilman johtoa, takasumuvalo autoihin joissa ratti oikealla, johto puuttuu vasemmalta kurvattavista.

Parkkeihin voisi palata jos aiemmin kysyttyihin taustatietoihin tulee vastauksia.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

DBFI kirjoitti:
urku kirjoitti: Pin missä johtoa ei ole on nro. 3.
Tuon kuuluukin olla ilman johtoa, takasumuvalo autoihin joissa ratti oikealla, johto puuttuu vasemmalta kurvattavista.

Parkkeihin voisi palata jos aiemmin kysyttyihin taustatietoihin tulee vastauksia.

Täytyypi sitten ruveta kattomaan lampun kannat jos vika olisi kontakteissa.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

Ei ollut elektroniikka spraylla mitään vaikutusta parkkeihin. Tässä alkaa olla vinkit vähissä. Mitään sulaketta ei takalamppuihin taida mennä?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Raissi kirjoitti:
urku kirjoitti:-kuskin penkki lämpeni, ei lämpene enää, sulake?
Joko pelaa? Tuolta kuiten löytyy sulakkeille paikat: https://w220.ee/Fuses" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä kävi silleen, että kuskin penkistä katosi kans lämmitys ja samalla eteen ja taakse liike. Vian syy oli rikkinäinen dcm/penkin ohjain laite, uudella hinta ~800€. Tilasin käytetyn briteistä hintaan 45€ ja nyt toimii taas. :thumbup:
Hmmm, mulla kuskin penkin lämmitys ei tunnu toimivan ja penkin ohjainlaite/peilin säätö taasen oikealta rikki koska antaa sieltä herjaa peilin lämmitykseen ja säätömoottoriinkin joka ehjä, peilin lämmitysvastus kyllä rikki tai ainakin vastus normirajojen ulkopuolella.... Voisiko oikean oven ohjainlaite olla yhteydessä kuskin penkin lämmitykseen, olisihan se jo aika merkillistä mutta tulipa nyt mieleen kun luin tuon havaintosi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Raissi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 04.02.2019 17:57

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja Raissi »

AK47 kirjoitti:
Raissi kirjoitti:
urku kirjoitti:-kuskin penkki lämpeni, ei lämpene enää, sulake?
Joko pelaa? Tuolta kuiten löytyy sulakkeille paikat: https://w220.ee/Fuses" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä kävi silleen, että kuskin penkistä katosi kans lämmitys ja samalla eteen ja taakse liike. Vian syy oli rikkinäinen dcm/penkin ohjain laite, uudella hinta ~800€. Tilasin käytetyn briteistä hintaan 45€ ja nyt toimii taas. :thumbup:
Hmmm, mulla kuskin penkin lämmitys ei tunnu toimivan ja penkin ohjainlaite/peilin säätö taasen oikealta rikki koska antaa sieltä herjaa peilin lämmitykseen ja säätömoottoriinkin joka ehjä, peilin lämmitysvastus kyllä rikki tai ainakin vastus normirajojen ulkopuolella.... Voisiko oikean oven ohjainlaite olla yhteydessä kuskin penkin lämmitykseen, olisihan se jo aika merkillistä mutta tulipa nyt mieleen kun luin tuon havaintosi.
Tuleeko nappeihin valot normaalisti kun lämmityksen kytkee päälle?

Eihän nuista sähköistä koskaan tiedä. Ohjainlaitteen käskythän menee kaikille ohjainlaitteille CANBUSia ja SAMia pitkin ja ne sitten itse osaavat päättää minkä pitää toimia. Periaatteessa jos näistä yksi on rikki, voi ehkä olla mahdollista, että vika ilmenee muualla? Mutta mene ja tiedä, sähköviat kun on mitä on.. :crazy:
Ne lämmityspainikkeet on kuitenkin erillinen oma osansa siinä ohjainlaitteessa, joten voihan niissä olla kosketushäiriötä tms, ettei käsky edes lähde liikkeelle?
Se ohjainlaite on helppo irrottaa ja tarvittaessa purkaa, jos sitä haluaa tutkia.
Yks vaihtoehto tieten on myös, että vastuslanka tai vastaava lämmitykseen liittyvä piuha on mennyt poikki penkissä?

Omalla kohdalla vika paikka oli selvä. Ohjainlaitteen penkinnappien "taustavalo" oli pimeä, penkin liikkeen osittainen halvaantuminen ja lopuksi lämmitys. Lämmityksen kohdalla painikkeiden valot menivät ristiin nappien painallusten kanssa. Kun painoi vasempaa lämmitysnappia -> oikeanpuoleiseen nappiin syttyi yksi valo ja päinvastoin.
Käytin vielä autoa piuhannokasta, kun oli siihen mahdollisuus ja sieltäkin tuli vikailmoitus kuskin DCM:lle.
MB W163 270 CDI Final Edition 2005
MB W220 320 CDI 2004

Entiset
MB W220 320 CDI 2001
MB W203 200 CDI farkku 2005
MB W210 200 CDI 2001
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Raissi kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
Raissi kirjoitti:
urku kirjoitti:-kuskin penkki lämpeni, ei lämpene enää, sulake?
Joko pelaa? Tuolta kuiten löytyy sulakkeille paikat: https://w220.ee/Fuses" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä kävi silleen, että kuskin penkistä katosi kans lämmitys ja samalla eteen ja taakse liike. Vian syy oli rikkinäinen dcm/penkin ohjain laite, uudella hinta ~800€. Tilasin käytetyn briteistä hintaan 45€ ja nyt toimii taas. :thumbup:
Hmmm, mulla kuskin penkin lämmitys ei tunnu toimivan ja penkin ohjainlaite/peilin säätö taasen oikealta rikki koska antaa sieltä herjaa peilin lämmitykseen ja säätömoottoriinkin joka ehjä, peilin lämmitysvastus kyllä rikki tai ainakin vastus normirajojen ulkopuolella.... Voisiko oikean oven ohjainlaite olla yhteydessä kuskin penkin lämmitykseen, olisihan se jo aika merkillistä mutta tulipa nyt mieleen kun luin tuon havaintosi.
Tuleeko nappeihin valot normaalisti kun lämmityksen kytkee päälle?

Eihän nuista sähköistä koskaan tiedä. Ohjainlaitteen käskythän menee kaikille ohjainlaitteille CANBUSia ja SAMia pitkin ja ne sitten itse osaavat päättää minkä pitää toimia. Periaatteessa jos näistä yksi on rikki, voi ehkä olla mahdollista, että vika ilmenee muualla? Mutta mene ja tiedä, sähköviat kun on mitä on.. :crazy:
Ne lämmityspainikkeet on kuitenkin erillinen oma osansa siinä ohjainlaitteessa, joten voihan niissä olla kosketushäiriötä tms, ettei käsky edes lähde liikkeelle?
Se ohjainlaite on helppo irrottaa ja tarvittaessa purkaa, jos sitä haluaa tutkia.
Yks vaihtoehto tieten on myös, että vastuslanka tai vastaava lämmitykseen liittyvä piuha on mennyt poikki penkissä?

Omalla kohdalla vika paikka oli selvä. Ohjainlaitteen penkinnappien "taustavalo" oli pimeä, penkin liikkeen osittainen halvaantuminen ja lopuksi lämmitys. Lämmityksen kohdalla painikkeiden valot menivät ristiin nappien painallusten kanssa. Kun painoi vasempaa lämmitysnappia -> oikeanpuoleiseen nappiin syttyi yksi valo ja päinvastoin.
Käytin vielä autoa piuhannokasta, kun oli siihen mahdollisuus ja sieltäkin tuli vikailmoitus kuskin DCM:lle.
Muistelen että valot pelaa normaalisti. Muistaakseni penkki (persegrilli) toimi kyllä aiemmin. On tossa testerissä monesti can väylästä ollut herjaa. Ovimodulista on peilin herjaa lämmityksestä ja vastus peilissä onkin ohjearvojen ulkopuolella. Laittamalla rinnan lisävastuksen sen saisi kyllä "korjattua" sit välillä herjaa peilin moottoreista mutta ne pelaa kyllä. No, on tossa tärkeämpääkin laitettavaa kyllä. Hämärä muistikuva on että ainakin oli aikomus mitata penkin vastuksen vastus... En enää muista mittasinko varmasti... kai se on piipattava sekin vielä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

urku kirjoitti:Ei ollut elektroniikka spraylla mitään vaikutusta parkkeihin. Tässä alkaa olla vinkit vähissä. Mitään sulaketta ei takalamppuihin taida mennä?
Nyt pelaa takalamput, oli sen verta hapettuneet, ettei virtaa tullut, lisää sprayta ja kosteuden poistoa niin alkoi pelaamaa, myös brake lining wear on poissa, joten nyt sekin on ok, nyt on sitten vuorossa penkki
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja AK47 »

urku kirjoitti:
urku kirjoitti:Ei ollut elektroniikka spraylla mitään vaikutusta parkkeihin. Tässä alkaa olla vinkit vähissä. Mitään sulaketta ei takalamppuihin taida mennä?
Nyt pelaa takalamput, oli sen verta hapettuneet, ettei virtaa tullut, lisää sprayta ja kosteuden poistoa niin alkoi pelaamaa, myös brake lining wear on poissa, joten nyt sekin on ok, nyt on sitten vuorossa penkki
Milläs se brake lining wear häipyi?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

AK47 kirjoitti:
urku kirjoitti:
urku kirjoitti:Ei ollut elektroniikka spraylla mitään vaikutusta parkkeihin. Tässä alkaa olla vinkit vähissä. Mitään sulaketta ei takalamppuihin taida mennä?
Nyt pelaa takalamput, oli sen verta hapettuneet, ettei virtaa tullut, lisää sprayta ja kosteuden poistoa niin alkoi pelaamaa, myös brake lining wear on poissa, joten nyt sekin on ok, nyt on sitten vuorossa penkki
Milläs se brake lining wear häipyi?
Uusi anturi takarenkaaseen ja avot. Homma oli siinä.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja AK47 »

urku kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
urku kirjoitti:
urku kirjoitti:Ei ollut elektroniikka spraylla mitään vaikutusta parkkeihin. Tässä alkaa olla vinkit vähissä. Mitään sulaketta ei takalamppuihin taida mennä?
Nyt pelaa takalamput, oli sen verta hapettuneet, ettei virtaa tullut, lisää sprayta ja kosteuden poistoa niin alkoi pelaamaa, myös brake lining wear on poissa, joten nyt sekin on ok, nyt on sitten vuorossa penkki
Milläs se brake lining wear häipyi?
Uusi anturi takarenkaaseen ja avot. Homma oli siinä.
Eli anturi tai liitin rikki? Erikoista. No. W220 on muovinen säästöpossu joten ei se mahdotonta ole.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

Huomenta ja hyvää uuttavuotta.

W220 teki myös uudenvuodenlupauksen, eilen illalla tyhjeni takarengas yhtäkkiä, vaihdoin vararenkaan tilalle helposti, ajossa ei mitään, kunnes, kun pääsen yli 60 km/h auto menee vikasietotilaan, tulee Airmatic, Bas ja Esp ilmoitukset näyttöön, samalla nopeusmittari menee nollille ja et pääse yli 3 k kierrosta enempää. Ennen renkaan laittoa kaikki oli okei, joten mistäköhän ottanut itteensä vai mahtaako olla syy vararenkaassa, kun on korkeempi muihin renkaisiin verrattuna...
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Kyllä, vierintäsäde muuttui. Korjaantuu oikean kokoisella renkaalla. Ei siedä nopeuseroa.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

TPLtre kirjoitti:Kyllä, vierintäsäde muuttui. Korjaantuu oikean kokoisella renkaalla. Ei siedä nopeuseroa.
Renkaasta tosiaan johtui. Tietääkös onko noissa M112 glykolivuotoja ennestään? Itsellä nyt vuotaa jonnekkin glykolia, mitään läiskää auton alla ei ole näkynyt. Auto käy normisti ja lämpiää normisti. Ehkä joskus kovan ajon jälkeen pieni (palaneen käry)? Haju. Lisäsin viimeksi glykolia lauantai iltana ja nyt paisuntasäiliöstä tippunut 3/4 kieppeille, eli pieni vuoto jossakin...
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

Pitääkö olla huolissaan? Lyhyitä ajoja tosin tehty nyt viimoset 3 päivää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Fuge

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja Fuge »

Onko tikun päässä on hyvät öljyt.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja sompio »

Ettei vaan olisi jakopäänkopan ja lohkonväliset o-tiivisteet antautumassa?
Minulla tuossa 320 farkkuVäykyssä oireili samallatavalla kunnes eräällä pitemmällä reissulla (n. 700 km)joutui jo nestettä lisäämään välilläkin.
Tikussa öljyt kirkkaat mutta korkissa ja sen reiässä ihan samanlainen näky.
Toinen o-tiivisteistä oli pettänyt ja laski nesteet vuotamaan öljyjen sekaan.
Ihan mielenkiintoinen remppa oli tehdä syksyisissä kenttäolosuhteissa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja moska »

urku kirjoitti:Pitääkö olla huolissaan? Lyhyitä ajoja tosin tehty nyt viimoset 3 päivää.

Ainakin oma E320 M112:sen korkki on saman näköinen talvisin pätkäajolla. Öljyt ja nesteet pysyy hyvänä ja kelien lämmettyä korkkikin puhdistuu.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Fuge

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja Fuge »

Aika yleinen tuntuu olevan kun vähän googlettaa. Koskee juurikin tuota 112 konetta . Itsellä myös. Joskus on jopa mittatikun putkessa josta jää tikkuun ihan pieni jälki. Johtuu tuon koneen huohotin järjestelmästä.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

Nostettiin pukille ja katottiin, minne häviää, öljytikussa ei vaahtoa, eikä selvää vuotoa näy. Pitää varmaan paineistaa. Käy ja kukkuu. Mutta vuotoa ei löydy. Selvitetään lisääpi
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

Vuoto senkuin lisääntyy, muttei ole edelleenkään löytynyt vikaa, nyt palaa engine oil level, joten rupeen miettimään vakavissani tuota o-rengas hommaa, kuinka työläs mahtaa olla...
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

Kone ongelmat selätetty, mentiin pitkään ilman ongelmia, tai no kesällä Viron reissulla takajouset eivät jaksaneet isosta lastista, satamassa jouduin sitten venkoilemaan, että nousi ylös. Nyt tänään sitten kesken ajon meni takajouset kaput vaikka pakkasta oli vain -4 ja kovempiakin pakkasia selätetty. Kompura käy, tosin vähän erikoisesti ja etupää nousee helposti, mutta takana on työmaa päällä. Onko jouset out vai itse letkut vai peräti kompura?
201202220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ma 04.05.2020 22:41

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja 201202220 »

Vanha aihe mutta tuli haulla vastaan miten kone ongelmat selätetty etkö halua kertoa muille?

Jotenkin ärsyttää että kyselläänn apuja ja sitten kun lopulta ongelma korjattu ei kerrota missä se oli ja miten korjattiin.
urku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 13.02.2019 21:23

Re: W220 ja sähköt

Viesti Kirjoittaja urku »

201202220 kirjoitti: To 17.02.2022 11:34 Vanha aihe mutta tuli haulla vastaan miten kone ongelmat selätetty etkö halua kertoa muille?

Jotenkin ärsyttää että kyselläänn apuja ja sitten kun lopulta ongelma korjattu ei kerrota missä se oli ja miten korjattiin.
Vikana oli niin sanotut o-renkaan vuodot vesipumpun ja öljyn seinämän välissä. Remontti oli 1500 euron luokkaa.
Vastaa Viestiin