Om613 ja c124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vähänhukassa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30

Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja vähänhukassa »

Mitkä boksit on pakollisia kun siirretään om613 moottori ja laatikko väyrysestä c124 koppaan, kaikki apu tervetullutta että saatas coupe liikkuun :thumbup:
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja MiHe »

ristus teillä on liikaa aikaa... :shock: :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vähänhukassa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja vähänhukassa »

Pakko se on harrastuksia olla ja pihassa lojuu ylimääräsenä softattu väyryne ja coupe kesä autona ni äkkiä siitä idea synty!
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=197313" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihda koko takakelkka ja voimansiirto moottorin lisäksi väyrysestä, saat ESP:tä myöten systeemit pelaamaan.
oulaistenliikenne.fi
vähänhukassa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja vähänhukassa »

Siinä vaiheessa pitäis ottaa väyskästä melkein kaikki sähköt ja mittaristot tms saada istuun w124 kojelautaan
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Abs siinä se vaivasin vaihdettava on jos esp haluaa toimiin. Muuten tossa ei mikään mahdoton. Jos 320 koneesta ottaa myös 722.6 askin niin se ei vissiin mahdu eli tarvii vaihtaa 270 turbiini ja kaaveli et mahtuu.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Onhan se pt-racing laittamassa koko tekniikkaa perineen päivineen 320cdi:stä w108. Ei vain taida ESP tulla käyttöön :lol:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Juuso124 kirjoitti:Abs siinä se vaivasin vaihdettava on jos esp haluaa toimiin. Muuten tossa ei mikään mahdoton. Jos 320 koneesta ottaa myös 722.6 askin niin se ei vissiin mahdu eli tarvii vaihtaa 270 turbiini ja kaaveli et mahtuu.
270:n turbiini kotelo ei käy 320:n perään. Eiköhän se 320:n kin turbiini kotelo mahdu sinne koriin.

Itse tekisin endottomasti ESP:n kanssa. S202 koppaan lähes vastaavan muutoksen tehneenä en pidä isona hommana.
vähänhukassa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: Ke 10.12.2014 15:30

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja vähänhukassa »

Siirsitkö mittaristot virtalukot tms muunkin siinä samalla että kaikki toimii?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja atlas »

Olisiko järkevää kysyä Tuikulta tuota hommaa kun hän on tehnyt venekäyttöön cdi ohjauksia joissa on karsinut kaikki ylimääräiset laitteet pois ja saanut pelaamaan koneen hyvin?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Esphän ei toimi jos on mikää abs/bas vika päällä eli joudut siirtään abssän kokonaisuudessaan tehostajasta lähtien että saa ne sen anturit kans. Tietysti myös takapenkin alta kiihtyvyys anturit ja pyörännopeusanturit. Mittaristo ja kojelauta ei uskoakseni ei vaikuta. Tietty esp napin tarvit kojelaudasta. Mittariston johdot jätin itelle hanskalootaan niin siihen on helppo kytkee mittari et näkee herjat. Kokoaikaa sen ei tarvi olla paikalla.

Itse en näkisi tarpeelliseksi alkaa maksaan ylimäärästä kenellekkään mistään softan puukottamisesta koska toimii ilmankin...

Kuten tossa oman projektini linkissä kerroin niin virtalukon saa ihan nätisti sopiin siihen 124 oman virtalukon tilalle. Virtalukko (ja ilmeisesti rattilukko) siis tarvii olla samasta autosta ecun kans. Muuten ajonesto on päällä. Elehuolto pystyy tekeen jonkun emulaattorin ajoneston ohittamiseksi, mutta taas herää kysymys että miksi maksaa kun voi laittaa sen oman virtalukon...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja atlas »

Maksaa mitä maksaa mutta jos simppelisti saa omalla virtalukolla ja mitään muita antureita siirtämättä toimimaan ton cdi ecun niin aikaa säästää perkuleesti .
Kannattaisi kyllä kysäistä...ei varmaan älyttömissä hinnoissa ole kun onhan hän tehnyt niitä paljonkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Tuikku ei pysty ajonestoo ohittaan. Elehuolto on ainoo.

Pelkän moottorin siirto on melko yksinkertasta eikä tarvi mitään muita antureita siirrellä moottorin omien lisäks. Aski ja esp vaatii paljon muutakin.
Oodo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ma 07.05.2012 18:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja Oodo »

Hellou mitä tarkkaan ottaen tarvii w210 om613 autosta ottaa jos haluaa moottorin + vaihteiston toimimaan täysin ? Tarkotus toki on ohjelmoida ajonesto yms pois kyseisestä autosta ja koppa mihin nämä siirretään on w124 diisel vm95
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 407
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Moottorin ja laatikon lisäksi näiden ohjainlaitteet ja abs-boksi ainakin, ehkä etu-sam myös?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Oodo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ma 07.05.2012 18:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja Oodo »

Onko tosi että w210 takakelkka käy suoraan w124 ? Vai pitääkö tehdä jotain muutoksia? Ja pitäisi saada toimii laatikko+moottori kunnolla :) mahdollista on saada valmiiksi ohjelmoitu equ missä ei ole ajonestoa ! Mitä kaikkea vaihteisto vaatii toimiakseen ohjelmoidun equn kanssa ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei suoraan, mutta niin pienin muutoksin että mielestäni kannattaa ilman muuta.
oulaistenliikenne.fi
Oodo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ma 07.05.2012 18:12
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja Oodo »

Kiitos vastauksesta dealer 👍 osaatko sanoa mitä muutoksia pitää tehdä takakelkaan vai mihin 🤔
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Om613 ja c124

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kiinnityskohdat koriin ei ole ihan samalla kohdalla. Eräs tällaisen muutoksen toteuttanut kertoi, että muutaman senttimetrin kun etummaisia paikkoja siirsi korissa niin sitten meni paikalleen.
Kai täällä joku on tuon swapin tehnyt ja osaa tarkemmin kertoa ?
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin