126 perävälitys
126 perävälitys
hei.lievästi ääntää perä kolmelitrasesa 126..ssa.onko kokemuksia harvemmasta perästä.tämän piennemmän moottorin kanssa.kun tuota matkaajoa tullee aika paljon.niin vaikuttaako kulutukseen harvempi minkäverran..
Re: 126 perävälitys
Kyllä kai sitä voi jonkin verran pientää muttei älyttömästi...paljonko kiertää esim 80 ja 100 vauhdissa nyt?
Jos satku 3000 voi sen kokeilla saada 500rpm maw pienemmälle mutta yleensä pitää koneen kuitenkin matka nopeuksissa pysyä vääntö alueella...itse nuorempana laitoin välityksen niin että 80 vauhdissa viri nokalla oli se alle vääntö alueen niin kulutus nousi kun kovempaa ajaessa se kulkikin sitten ihan pintakaasulla.
Jos satku 3000 voi sen kokeilla saada 500rpm maw pienemmälle mutta yleensä pitää koneen kuitenkin matka nopeuksissa pysyä vääntö alueella...itse nuorempana laitoin välityksen niin että 80 vauhdissa viri nokalla oli se alle vääntö alueen niin kulutus nousi kun kovempaa ajaessa se kulkikin sitten ihan pintakaasulla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 126 perävälitys
JEP.todellinen nopeus 100km,kierrokset 3000
Re: 126 perävälitys
itsellänikin 230ce ja satkussa toi 3000rpm ja luulen että 2500 ois kelpo kiekat mutta 80 jolla ajetaan kuitenkin eniten ympäri vuoden voi jäädä jo liian alas..toki vastus on pienempi 80 kuin satkun nopeudessa jossa vaaditaan jo enemmän vääntöä...siis ilmanvastus.
Jos olisi nähdä tai löytäisi vääntö käyrän tolle moottorille niin helpottais sen välityksen miettimistä ettei mentäisi ojasta allikkoon kulutuksen metsästyksessä.
Toki insinöörit on miettineet tuon välityksen optimaalliseksi.
Jos olisi nähdä tai löytäisi vääntö käyrän tolle moottorille niin helpottais sen välityksen miettimistä ettei mentäisi ojasta allikkoon kulutuksen metsästyksessä.
Toki insinöörit on miettineet tuon välityksen optimaalliseksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 126 perävälitys
JEP.näihänse varmaanki on,vähä tilanne paranee kesärenkailla,tuuman korkeammat,taas formulat näytti mersun insinööritaidon