7G-Tronic ja 7G-Tronic Plus erot

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

7G-Tronic ja 7G-Tronic Plus erot

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Törmäsin Tm keskusteluissa seuraavaan : " 7-vaihteinen tuli markkinoille melko rouheiden moottorien perään ja niilläkin meni satojatuhansia kilometrejä runnoa automaatin sisäkalut remonttikuntoon.
Tämän seurauksena valmistaja toi markkinoille tuon plus version, jonka kytkentäyksikkö on suunniteltu niin järeäksi kuin noihin kuoriin mahtuu. Tiedossani ei ole tämän parannetun version ennenaikaista hajoamista tuli ainakin E-sarjaan nelosmoottorien pariksi kesäkuussa 2011."

Luulin tuon plussan olevan polttoaineen säästömielessä "paranneltu" versio, mutta vielä parempi jos se on vahvempikin. Omassa 12 malli C:ssäkin se on, tunnistettu mm öljypohja on uudempi versio ja sen mukaan öljyt ja suodatin.
-Olisi mielenkiintoista kuulla onko todellakin jotain vahvempaa tai edes erilaista ko plus versiossa.
-Millainen oletettu käyttöikä lienee plussalla, omaani vaihdettu öljyt ja suodatin 80TKm ja nyt 165 TKm kohdalla ja moottorina on 250 CDI.
-Kuinka usein öljyt pitää vaihtaa?
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: 7G-Tronic ja 7G-Tronic Plus erot

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

plus mallissa on sähköinen lisäöljypumppu, että kun start stop moottori pysähtyy, niin se sähköinen pumppu käynnistyy ja pitää vaihteiston öljyn pyörimässä.
W212 E350cdi
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 7G-Tronic ja 7G-Tronic Plus erot

Viesti Kirjoittaja ido59 »

JuKoS kirjoitti:Törmäsin Tm keskusteluissa seuraavaan : " kytkentäyksikkö on suunniteltu niin järeäksi kuin noihin kuoriin mahtuu.

"Kytkentäyksikkö"? :think: Kirjoittaja tarkoittaa varmaan pyöriviä ja niiden kytkimiä.
Mitä suuremmat pyörivät massat, kontaktipinnat ja linjapaine sitä enemmän tehoa häviää kampuran ja kardaanin päiden väliin.. Väännönkestoa saa vaikka lisäämällä kytkimelle ohuempia kitkalevyjä useampia, mutta pitkäikäisyys kärsii, koska lämmönsiirtokyky. Kompromisseja kaikki. Eppäillä soppii, että 'mahdollisimman suuri järeys' olisi vuonna 2011 henkilöautosuunnittelun ykkösprio - hyötysuhteen kustannuksella.
Avatar
JuKoS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 19.03.2008 10:49

Re: 7G-Tronic ja 7G-Tronic Plus erot

Viesti Kirjoittaja JuKoS »

Selkeä ero tosiaan on tuo sähköinen lisäöljypumppu start stop järjestelmää varten.
Mersun tiedote/mainos videoissa mainitaan turbiinin olevan erilainen/kehitetty mahdollistamaan täydellisen lukituksen ja värinänhallinnan? Toki muutenkin kehuvat toimintoja nopeammiksi ym jonka takia kehitetty uusi öljykin joka mahdollistaa nopemman toiminnan ja jopa 11% parantuneen taloudellisuuden, jota tärkeimpänä tuntuivatkin pitävän. Mainittiin myös plussan kestävän suuremman vääntömomentin kuin vanhempi, olisiko turbiini vai mikä?
Oli miten oli, tuo 250 CDI on ainakin tosi vähä ruokainen, puolisen litraa pienempi kulutus kuin edellisellä W 204 mersullani samalla perus moottorilla.
Nämä on siis vain netistä katseltuja, olisi kiinnostavaa jos joku tietäisi ihan faktaa tai olisi vallan korjannut näitä ja saataisiin sitäkautta oikeaa tietoa.
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: 7G-Tronic ja 7G-Tronic Plus erot

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Tällaisen tekstin löysin 7G-tronic manuaalista koskien plus-versiota.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin