s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Alunperin ostaessa biili herjasi tasoanturia ja sen kun vaihdoin niin hetken aikaa oli kaikki hyvin.

Nyt sitten joka aamu kun emäntä lähtee töihin, pääsee noin 4kilsaa kunnes syttyy malfunction valo, vikakoodiksi antaa P5506 "Ilmajousituksen tukien elpymisaika ilmauksen aikana liian pitkä".

Mitähän tuo mahtaa meinata?

Edellinen omistaja on vaihtanut vuoden sisään kaikki ilmajouset, kompuran ja jakotukin. Siksi tämän uskalsin ostaakkin ,mutta nyt tuntuu jo että ei olis pitänyt :D
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Joo no saa siitä näköjään pihalle vielä tälläsen kun p5507 koodin (suspension strut is implausible) kun painaa auto ylös nappia. Nousee vähän matkaa ylös ja sit tulee vikailmoitus, vasen takakulma nousee muita huonommin :/
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

JP83 kirjoitti:Alunperin ostaessa biili herjasi tasoanturia ja sen kun vaihdoin niin hetken aikaa oli kaikki hyvin.

Nyt sitten joka aamu kun emäntä lähtee töihin, pääsee noin 4kilsaa kunnes syttyy malfunction valo, vikakoodiksi antaa P5506 "Ilmajousituksen tukien elpymisaika ilmauksen aikana liian pitkä".

Mitähän tuo mahtaa meinata?

Edellinen omistaja on vaihtanut vuoden sisään kaikki ilmajouset, kompuran ja jakotukin. Siksi tämän uskalsin ostaakkin ,mutta nyt tuntuu jo että ei olis pitänyt :D
Millä testerillä koodeja katsottu, mitä tulee ohjatun tarkistuksen tulokseksi
Mökkillä
'
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

No kun ei ole kun tuo autocomi ja icarsoft, pakko on hommata se kiinan stari jostain kun tuntuu joka viikko tarvitsevan :/
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Eilen nostin autoa korkeammalle autocomilla ja tänään ei sit kuulema tullutkaan mitään valitusta meno eikä tulomatkalla :o Silti vasen takakulma on pari kolme senttiä alempana kun oikea, tosin siinä se oli eilenkin.
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Nyt tuli hommattua STAR ja koodiksi tulee edelleen noi 5506 -> Tasaussäätöajat ilmajoustintukia tyhjennettäessä ovat liian pitkät ja 5507 -> vaimennintukipaine ei uskottava

Mitä minä tällä nyt pystyn tekemään että sais vikaa paikannettua?

Sisälokarin irrotin ja katoin kompuran kunnon, ilmaletku ja suodatin oli uusittu. Myöskin molemmat johto pistokkeet oli liitetty uusiksi kompressorista eli joskus katkenneet ja kunnostettu...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Ja siihenkin tarvittas ohjeita mitenkä saisin tuon peräpään autossa balanssiin, nyt kuskinpuoli roikkuu sen kolme-neljä senttiä matalammalla. Pussin pitäs olla ehjä kun syksyllä vaihdettu kaikki 4. Tosin edellisen omistajan mukaan mitään ei ole kalibroitu mihinkään suuntaan remppojen jälkeen :o
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

no varmaan koitaa tehdä se kalibronti... ja mitä se star ehdottaa sen tasausssätöajan vian tutkimiseksi? Varmaan jotain kompuran tai ilmajousen painetestejä, onko ne tehty?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

5506 koodista kun menee eteenpäin sanoo että tarkasta rakenneosa A9/1y1 paineenpoistoventtiili airmatic? Eli onko tämä nyt kompurassa kiinnioleva mokkula johon menee kaks ohkasempaa johtoa? 5507 kertoo vain että tarkasta onko kompressorin imujärjestelmä tukkeutunut, ihan ehjät letkut oli ja uudehko läpinäkyvä suodatin, myöskin rakenne osan a9/1 pneumaattinen tarkastus.

Tämä staari kun on ollut tasan päivän niin en näistä valikoista ole vielä oikein perillä. Kalibroinnissa pitää muutella voltteja ja mitata ite korkeudet kaarista pyörän napaan tai jotain?
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Nyt aamulla tuli useampi tunti ihmeteltyä tuota staria ja sen huomasin et enääpä ei kompressori testi menekkään läpi. Jaksaa nostaa vain tuonne 12-13barin lukemiin.
Tasonsäätöventtiilien ohjaus valikosta kun yritin kalibroida korkeutta niin autoa ei saa pudotettua vaikka miten näpyttää paineen laskunappia. Releen tai minkä lie ääni kuuluu joka tolpasta mut auto vaan ei putoa tai suhahtele ? Korkeammaksi saa ja kompura tärähtää silloin heti tulille.

Onko noissa jokaisessa tolpassaan oma paineen poisto vai tuleeko se paine pois kompuran kautta? Kompuran kaks ohkasempaa johtoa on kolvailtu kasaan niin mietin voiko siellä olla muutakin häröä...

Nyt ekalla startilla tallista pihalle kompura pärisi sen puoli minuuttia ja sytytti visit workshop valon ja sama 5507 koodi taulussa :/ Toisen startin jälkeen kävi enää kymmenkunta sekunttia ja kävin ajelemassa 15kilsan lenkin ilman vikakoodeja :o
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12586
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja epk »

paineenpoistoventtiili jumissa kerran ei anna laskea autoa, mutta erikoinen että se olisi uudella kompuralla rikki (sehän on kompurassa) ? vaikuttaako jumittava venttiiliblokki myös tähän...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

epk kirjoitti:paineenpoistoventtiili jumissa kerran ei anna laskea autoa, mutta erikoinen että se olisi uudella kompuralla rikki (sehän on kompurassa) ? vaikuttaako jumittava venttiiliblokki myös tähän...
Ei kai 211:n (Airmatic) venttiiliblokissa mikään voi jumittaa jos ei ole p*skaa täynnä?

Joka tolpassa on oma venttiili, tolpan lasku edellyttää sekä kyseisen venttiilin toimintaa että kompressorin paineenlaskuventtiilin toimintaa (avautumista).
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

No uusi ja uusi, viime vuonna uusittu kuulemma, 2016 tuossa näky olevan valmistusvuosi. Pystyykö tuon venttiilin käyttämään irti ilman erikoisempia toimenpiteitä? Parilla torxilla näky olevan kiinni, paineet varmaan tarvitsis saada pois?

Siihen venttiilihän tuo viittais jos minun ymmärryksen mukaan ajossa sytyttää tuota vikavaloa, eikös se pudota kovemmassa vauhdissa alustaa vähän alemmaksi?

Saakohan noita kompuran liittimiä jostain erikseen (autosta tulevat), kovin huonokuntoisen näköiset oli...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Tätäkin tullut taas ihmeteltyä useampana päivänä -> molempien takailmapussien lisäilmasäiliöt vuoti ilmojaan pellolle -> tukittu pussien lähdöt "sokeilla" letkuilla.
Myöskin oikea takailma pussi vuoti letkuliitoksesta tuntuvasti -> kiristetty uudella o-renkaalla.
Mutta eipä ne koodit siitä ole hävinnyt, nyt joka kerta 5min ajoon lähtiessä syttyy visit workshop valo ja star antaa koodiks 5503 -> keskupainevaraajan täyttöaika liian pitkä.

Pitäskö tuon kompuran imuteho olla millainen, nyt kun laittaa sormen letkuun ja pistää päälle niin eipä tuo juuri minkäänlaista imua tuota. Painetesti menee läpi hikiseen jos ottaa suodattimen irti kokeeks ja suodatin paikallaan ei jaksa nostaa kun 12-13baariin, kompura p*skana kuitenkin?

Muuten tuntus pitävän nyt korkeutensa aika hyvin, kompura tosin pärisee vähän väliä ajossa...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

JP83 kirjoitti:Tätäkin tullut taas ihmeteltyä useampana päivänä -> molempien takailmapussien lisäilmasäiliöt vuoti ilmojaan pellolle -> tukittu pussien lähdöt "sokeilla" letkuilla.
Myöskin oikea takailma pussi vuoti letkuliitoksesta tuntuvasti -> kiristetty uudella o-renkaalla.
Mutta eipä ne koodit siitä ole hävinnyt, nyt joka kerta 5min ajoon lähtiessä syttyy visit workshop valo ja star antaa koodiks 5503 -> keskupainevaraajan täyttöaika liian pitkä.

Pitäskö tuon kompuran imuteho olla millainen, nyt kun laittaa sormen letkuun ja pistää päälle niin eipä tuo juuri minkäänlaista imua tuota. Painetesti menee läpi hikiseen jos ottaa suodattimen irti kokeeks ja suodatin paikallaan ei jaksa nostaa kun 12-13baariin, kompura p*skana kuitenkin?

Muuten tuntus pitävän nyt korkeutensa aika hyvin, kompura tosin pärisee vähän väliä ajossa...
Aika selvältä vaikuttaa onhan se imureikä sielä kompurassa auki
Mökkillä
'
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Onkos siellä jotain muitakin reikiä kun tuo suodattimen kautta tuleva? Sitä ainakin tuli puhalleltua....
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Huhtala_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.03.2014 17:05

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja Huhtala_ »

Joskus kokeilin omassa että laitoin kompuralta lähtevään linjaan noin 30cm letkua ja mittarin. Sen pitää hypätä sinne 13 barin tuntumaan välittömästi tuolla ilmatilavuudella. mutta sullahan tuo paine on ok,mutta määrä voi olla vajavainen.En nyt äkkiseltään muista kauanko se kompura sai jauhaa ennenkun se alko herjaamaan.


Mutta asutko kaukana kouvolasta? Mulla olis täys airmatic setti ylimääräsenä kun omassa s211 on coiloverit. Saat kompuraa lainaan jos se epäilyttää

PUH: o4o1312811
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Tarkistetaan vielä.
Oletko tarkistanut sisääntulevan ilmaletkun, sekä molemmat ilmansuodattimet. Vaikuttaa että ei saa ilmaa... Normaalisti kyllä pitäisi nostaa ylös alle minuutin
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Tarkastanut olen vaan sen kompuran etupuolelle tulevan letkun ja sen päässä olevan ilmansuodattimen. Ei mitään käryä missä siellä toinen suodatin on,kompuran sisällä?

Pääsiäisen vapailla olis tarkotus testata veljen auton kompuraa, se on pelkällä tasonsäädöllä, mutta pitäs olla samanlainen....
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Huhtala_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Su 09.03.2014 17:05

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja Huhtala_ »

JP83 kirjoitti:Tarkastanut olen vaan sen kompuran etupuolelle tulevan letkun ja sen päässä olevan ilmansuodattimen. Ei mitään käryä missä siellä toinen suodatin on,kompuran sisällä?

Pääsiäisen vapailla olis tarkotus testata veljen auton kompuraa, se on pelkällä tasonsäädöllä, mutta pitäs olla samanlainen....
Muistaakseni siinä valkoisessa pyöreässä muoviputken palasessa on niitä kosteusrakeita, eli ns ''ilmansuodatin''.
korjatkoon joku jos meni mettää
eemallinmese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 13.04.2019 23:47

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja eemallinmese »

Airmatic mennyt vikatilaan ja napista ei tapahdu mitään. Näyttää vikakoodia 5340 y54!1 (airmatic valve unit, right rear suspension strut) y54/1y2 level valve open circuit. Eli suomeks oikea taka joku venttiili. Mitä' on luvassa kun tänään rupeen sitä roplaan? Onko siellä sähköisiä osia, pneumatiikkaa? Mikä siellä on oletettavasti viallinen tai likainen?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

eemallinmese kirjoitti:Airmatic mennyt vikatilaan ja napista ei tapahdu mitään. Näyttää vikakoodia 5340 y54!1 (airmatic valve unit, right rear suspension strut) y54/1y2 level valve open circuit. Eli suomeks oikea taka joku venttiili. Mitä' on luvassa kun tänään rupeen sitä roplaan? Onko siellä sähköisiä osia, pneumatiikkaa? Mikä siellä on oletettavasti viallinen tai likainen?
Ilmeisesti E-mallista kyse? Niitäkin on ainakin kolme täysin erilaista rakenteiltaan. Veikataan 211-korista, Y54/1y2 on oikean takajousen venttiili, siellä jousen yhteydessä. Olisko johto/liitin viallinen.
eemallinmese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 13.04.2019 23:47

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja eemallinmese »

Ai perkele juu se oleellisin tieto puuttuu eli E320 Cdi -2007 ja farkku!!
eemallinmese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 13.04.2019 23:47

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja eemallinmese »

Räpläsin eilen sitä sähhköliitiitintä näytti olevan kohtuullisessa kunnossa tosin johto oli järkyttävän kireä joten toteaminen jäi vajaaksi. Ainakaan häiriö ei poistunut tosin poistatan vikakoodit vielä jossain vaiheessa. Tarkoitatteko liittimellä tässätapauksessa sähkö vai paineventtiiliä? Painepuolelle en nimittäin koskenut ollenkaan rajallisen ajan vuoksi.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Lainataan threadiä. Oma s212 rupesi eilen kesärenkaiden allelaiton jäljeen herjaamaan Malfunctionia, käynnistyksen jälkeen toimi hetken normaalisti. Tänään sitten veti etupään tonttiin ja Car too low. Katsotaan mitä ilmenee.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

tj86430 kirjoitti:Lainataan threadiä. Oma s212 rupesi eilen kesärenkaiden allelaiton jäljeen herjaamaan Malfunctionia, käynnistyksen jälkeen toimi hetken normaalisti. Tänään sitten veti etupään tonttiin ja Car too low. Katsotaan mitä ilmenee.
Kannattaa kurkata etupään korkeusanturit ensimmäisenä, äkkiseltään tulisi mieleen että on jalka irronnut/särkynyt jostain syystä kun tuenta on ääriasennossaan (pyörä ilmassa) käynyt.
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Henkka1000 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:Lainataan threadiä. Oma s212 rupesi eilen kesärenkaiden allelaiton jäljeen herjaamaan Malfunctionia, käynnistyksen jälkeen toimi hetken normaalisti. Tänään sitten veti etupään tonttiin ja Car too low. Katsotaan mitä ilmenee.
Kannattaa kurkata etupään korkeusanturit ensimmäisenä, äkkiseltään tulisi mieleen että on jalka irronnut/särkynyt jostain syystä kun tuenta on ääriasennossaan (pyörä ilmassa) käynyt.
Tämä on hyvinkin mahdollista. Toisaalta maallikosta hieman outoa on se, että auto pysyi melkein vuorokauden (silmämääräisesti) oikeassa korkeudessa, ja sitten suht yhtäkkiä veti tonttiin (pysäköin mäkkärin pihaan ja auto näytti normaalilta, vartin päästä kun lähdin liikenteeseen tuli melkein heti Car too low).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

tj86430 kirjoitti: Tämä on hyvinkin mahdollista. Toisaalta maallikosta hieman outoa on se, että auto pysyi melkein vuorokauden (silmämääräisesti) oikeassa korkeudessa, ja sitten suht yhtäkkiä veti tonttiin (pysäköin mäkkärin pihaan ja auto näytti normaalilta, vartin päästä kun lähdin liikenteeseen tuli melkein heti Car too low).
Mäkkärin pihassa kopsahtanut johonkin möykkyyn/kuoppaan, siinä yhteydessä anturi heilahtanut yli mittausalueen -tilasta "vain" liian korkeaksi, ja tämän seurauksena ruvennut alustaa pudottamaan? Ihan puhdasta spekulointia :mrgreen:
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Henkka1000 kirjoitti:
tj86430 kirjoitti: Tämä on hyvinkin mahdollista. Toisaalta maallikosta hieman outoa on se, että auto pysyi melkein vuorokauden (silmämääräisesti) oikeassa korkeudessa, ja sitten suht yhtäkkiä veti tonttiin (pysäköin mäkkärin pihaan ja auto näytti normaalilta, vartin päästä kun lähdin liikenteeseen tuli melkein heti Car too low).
Mäkkärin pihassa kopsahtanut johonkin möykkyyn/kuoppaan, siinä yhteydessä anturi heilahtanut yli mittausalueen -tilasta "vain" liian korkeaksi, ja tämän seurauksena ruvennut alustaa pudottamaan? Ihan puhdasta spekulointia :mrgreen:
Alkuperäinen arvaus oli melko lähellä.

Auto saatiin tutkittua, edestä vasemmalta oli korkeusanturin tanko poistunut asemapaikaltaan. Selvästi saanut osuman jossain, mutta missä ja milloin jää epäselväksi. Paikka on kuitenkin sellainen, ettei renkaanvaihdossa ole sattunut (ja jos olisi, niin tanko olisi rapissut hallin lattialle). Sinänsä jos tanko on tippunut joskus renkaanvaihdon jälkeen, niin anturi on hyvinkin voinut heilahtaa uuteen asentoon juurikin mäkkärin pihassa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
JP83
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Ma 30.04.2007 13:31

Re: s211 ilmajousitus, vikakoodia pukkaa

Viesti Kirjoittaja JP83 »

Edelleen jatkoa tähän tarinaan....

Kokeilin vaihtaa veljen auton kompuran paikalleen eilen, starin painetestin tämäkin vekotin läpäisi juuri ja juuri. Pitää kyllä pirun ärsyttävää pärinää eli väljä ainakin tai muuta vikaa.

No sit eikun koeajolle, pari kilsaa ja tuttu visit workshop taulussa, tällä kertaa 5507 strut is implausible. Toisella koeajolla toimi sen kymmenkunta kilsaa ja sit tuleekin 5508 eli pressure line system leaks. No sit kotona taas staarin kans tutkailua, ei tunnu hävittävän paineita mistään ilmajousesta.

Kokeilin sit nostaa "autoylös" napista korkeutta ja nouseehan se verkkaisesti ylös kompuran pärinän säestämänä, sit eikun koeajolle ja ja uusi vikakoodi 5506 eli nyt ei taas auto tipahdakkaan alaspäin. Starilla kokeilin naputella sitä alemmaks ja välillä suhahtelee ja välillä ei. Tuskin nyt toinen kompura on jossa paineventtiili vikaa.

Onko noissa jakotukeissa ollut venttiilien jumimis ongelmia ja voisiko se tehdä tämän oireiden sekamelskan?

Purin muuten sen entisen kompuran, ryynit olivat märkiä, männän rengas syönyt sormella tuntuvat urat sylinteriin. Paineventtiilin aukaisin ja sen sivut olivat ihan märät ja ruosteessa, kokeilin sitä suoralla virralla ja hyvin napsutteli menemään. Johtosarjankin vaihdoin kokonaan sieltä sulakerasian vierestä että ei taatusti ole sielläkään oikosia...

Kaiken kaikkiaan onpa harvinaisen p*ska laitos tämä airmaticci, tien poikittaiset uratkin tuntuu paljon kovemmin kuin rautajousilla. En kyllä tästä mitään hyvää keksi tai sit tämä vaan ei toimi ollenkaan :D
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
Vastaa Viestiin