Raksutus kaasua painaessa
Raksutus kaasua painaessa
C180 vm -02 moottorista kuuluu lyhyt raksutus aina kun kaasupoljinta painaa niin, että kierrokset kät n. 1500-2000 ja sama kun polkimen nostaa ylös.
Onko tietoa mistä saattaisi johtua?
Onko tietoa mistä saattaisi johtua?
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Raksutus kaasua painaessa
Voi olla ihan hyvä idea olla käynnistämättä ja painamatta kaasua. Ja käyttää korjaamolla, mieluummin hinaamalla.vahva kirjoitti:C180 vm -02 moottorista kuuluu lyhyt raksutus aina kun kaasupoljinta painaa niin, että kierrokset kät n. 1500-2000 ja sama kun polkimen nostaa ylös.
Onko tietoa mistä saattaisi johtua?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=198517" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit. tarkennan vielä että tietenkin varmuuden vuoksi trailerilla jos kysessä on automaattivaihteinen auto.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Ti 19.03.2019 21:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Raksutus kaasua painaessa
Tutki jakopää (ketju&rattaat) nyt ensin, on yksi tuon moottorin heikoista kohdista ja kestää n. 60-200tkm ennen täystuhoa.
Re: Raksutus kaasua painaessa
EDIT: Hidas taas... No, samaa asiaa.Risto113 kirjoitti:Tutki jakopää (ketju&rattaat) nyt ensin, on yksi tuon moottorin heikoista kohdista ja kestää n. 60-200tkm ennen täystuhoa.
Re: Raksutus kaasua painaessa
Tuntuu radikaaleilta vastauksilta mutta täyttä totta jota kannattaa noudattaa ennen täys tuhoa...auton kohtalo on nimittäin paaliin kun kone maksaa pirusti.
Tutki ja lue haulla m271 juttua täältä ja tee oikeat johtopäätökset mitä teet.
Tutki ja lue haulla m271 juttua täältä ja tee oikeat johtopäätökset mitä teet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Raksutus kaasua painaessa
Eikös 02 ole M111?
Faceliftiin 03-04 tuli M271.
Faceliftiin 03-04 tuli M271.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: Raksutus kaasua painaessa
M271 tuli loppuvuodesta 02, eli mallivuodelle 03, Facelift vuotta myöhemmin.TimoV kirjoitti:Eikös 02 ole M111?
Faceliftiin 03-04 tuli M271.
Eli tosiaan, voi olla hyvinkin myös m111.
Re: Raksutus kaasua painaessa
Spekulointia mutta toi c180 viittaisi aina m271 koneisiin kun m111 koneiset ilmoitetaan aina 200k tai 230k...takaluukussakin on 200kompressor tai 230 kompressor....no tälläistä.
Itseäni on kiinnostanut jos halvalla saisi tälläisen hyvä korisen moottori vaurioisen niin sovittaa sinne m111 kompuran sinne...suoraveto kompuralla ja kaikilla m271 anturoilla...ecu säätää seoksen kohdilleen mutta ohituspaine ventiilin kanssa on rakentelua kyllä....
Itseäni on kiinnostanut jos halvalla saisi tälläisen hyvä korisen moottori vaurioisen niin sovittaa sinne m111 kompuran sinne...suoraveto kompuralla ja kaikilla m271 anturoilla...ecu säätää seoksen kohdilleen mutta ohituspaine ventiilin kanssa on rakentelua kyllä....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Raksutus kaasua painaessa
Tuossa on kyllä mallinumerossa epäloogisuus koska C180 on vanhemmissa nimenomaan 2.0L.atlas kirjoitti:Spekulointia mutta toi c180 viittaisi aina m271 koneisiin kun m111 koneiset ilmoitetaan aina 200k tai 230k...takaluukussakin on 200kompressor tai 230 kompressor....no tälläistä.
Todennäköisin moottorivaihtoehto on M111 mutta oireiden perusteella M271.
Jos vanhempi M111 niin sitten voisi vilkaista jakoketjun kiristintä. Toinen vaihtoehto imunokka-akselin säädin joka pitää räpättävää ääntä vikaantuessaan mutta ensiksi varmistaisin moottoriöljyn määrän
Re: Raksutus kaasua painaessa
Kaunis ajatus, mutta taitaa 271:sessä olla liikaa tekniikkaa.atlas kirjoitti:Spekulointia mutta toi c180 viittaisi aina m271 koneisiin kun m111 koneiset ilmoitetaan aina 200k tai 230k...takaluukussakin on 200kompressor tai 230 kompressor....no tälläistä.
Itseäni on kiinnostanut jos halvalla saisi tälläisen hyvä korisen moottori vaurioisen niin sovittaa sinne m111 kompuran sinne...suoraveto kompuralla ja kaikilla m271 anturoilla...ecu säätää seoksen kohdilleen mutta ohituspaine ventiilin kanssa on rakentelua kyllä....
m111 puuttuu ainakin pakonokan säätö heti alkuunsa... Ellei sitä ja mahd. muita vastaavia saisi huijattua poikkeen sieltä.
271 on hyväkäytöksinen ja taloudellinen pata kyllä muuten.
Re: Raksutus kaasua painaessa
Noi ehjät m271 koneet taitaa vaan olla tyyriitä tai loppuuko kokonaan kun pomminvarmaa m111 saa halvalla.
Toi pakonokan säätö juttu kyllä tyrmää koko ajatuksen vaihdosta.
Toi pakonokan säätö juttu kyllä tyrmää koko ajatuksen vaihdosta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Raksutus kaasua painaessa
Risto113 kirjoitti:Kaunis ajatus, mutta taitaa 271:sessä olla liikaa tekniikkaa.atlas kirjoitti:Spekulointia mutta toi c180 viittaisi aina m271 koneisiin kun m111 koneiset ilmoitetaan aina 200k tai 230k...takaluukussakin on 200kompressor tai 230 kompressor....no tälläistä.
Itseäni on kiinnostanut jos halvalla saisi tälläisen hyvä korisen moottori vaurioisen niin sovittaa sinne m111 kompuran sinne...suoraveto kompuralla ja kaikilla m271 anturoilla...ecu säätää seoksen kohdilleen mutta ohituspaine ventiilin kanssa on rakentelua kyllä....
m111 puuttuu ainakin pakonokan säätö heti alkuunsa... Ellei sitä ja mahd. muita vastaavia saisi huijattua poikkeen sieltä.
271 on hyväkäytöksinen ja taloudellinen pata kyllä muuten.
Taloudellinen siis ehkäpä polltoaineen puolesta vaan mitkenhän lienee kokonais taluodelisuuden laitaa
(sitähän pitäisi ajatella mitä viivan alle jää)
ajatuksena että maksaako kerralla remonti kuluina isomman summan vai pikku hiljaa hiukan korkeampaa hintaa
Mökkillä
'
'