Mb w202 c180 projekti ei käynnisty

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Konkari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 19.03.2019 23:26

Mb w202 c180 projekti ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Konkari »

Hyvää iltaa kaikki mersuraatin jäsenet! Tuli tossa haettua taas mersu pihaan joka oli tarkotus saada talven liukkaille mutta eihän se p***ele ole toiminut päivääkään. Elikkäs auto on tommonen -96 w202 c180 josta oli koneen puristukset kadonnut ja vaihdoimma huonompi korisesta samallaisesta mutta 2v vanhemmasta koneen siihen. Siis tuossa 94vm koneessa ei ole nokka-akselin asentotunnistinta jne. Vaihdettiin kaikki anturit nokka-akselia lukuunottamatta tosta hajonneesta koneesta ja nyt kipinää ei näy missään. Kampiakselin asentotunnistin toimi ainakin irrallaan autosta. Virta näyttäis tulevan puolille 1-2 koneen pyöräytyksellä jonkajälkeen näyttää kuin virta loppuisi ja antaa noin ~100millivolttia puolalle. Ecu rikki? Ajonesto päällä? Johtosarja hajalla? Paljonko virtaa pitäisi millekkin osalle tulla ja paljonko puolien ohmit kuuluisi olla? Mitä tän kanssa voi enään tehdä ennenku vaihan tojotaan. Kysymällä saapi lisäinffoa autosta ja testatuista asioista ja jos on erityisen innostunut auttaman ni vaikka puhelimella saapi neuvvoa 0445001828 :oops:
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Mb w202 c180 projekti ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Konkari kirjoitti:Hyvää iltaa kaikki mersuraatin jäsenet! Tuli tossa haettua taas mersu pihaan joka oli tarkotus saada talven liukkaille mutta eihän se p***ele ole toiminut päivääkään. Elikkäs auto on tommonen -96 w202 c180 josta oli koneen puristukset kadonnut ja vaihdoimma huonompi korisesta samallaisesta mutta 2v vanhemmasta koneen siihen. Siis tuossa 94vm koneessa ei ole nokka-akselin asentotunnistinta jne. Vaihdettiin kaikki anturit nokka-akselia lukuunottamatta tosta hajonneesta koneesta ja nyt kipinää ei näy missään. Kampiakselin asentotunnistin toimi ainakin irrallaan autosta. Virta näyttäis tulevan puolille 1-2 koneen pyöräytyksellä jonkajälkeen näyttää kuin virta loppuisi ja antaa noin ~100millivolttia puolalle. Ecu rikki? Ajonesto päällä? Johtosarja hajalla? Paljonko virtaa pitäisi millekkin osalle tulla ja paljonko puolien ohmit kuuluisi olla? Mitä tän kanssa voi enään tehdä ennenku vaihan tojotaan. Kysymällä saapi lisäinffoa autosta ja testatuista asioista ja jos on erityisen innostunut auttaman ni vaikka puhelimella saapi neuvvoa 0445001828 :oops:
Vaihdoitte siis myös uudemman moottorin kampiakselin hihnapyörän. Onkos siinä tunnistinkehä kampiakselissa vaiko vauhtipyörässä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mb w202 c180 projekti ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja atlas »

Vaihsa kaikki osat entisestä...ja kyllä se vaatii nyt sen anturin sinne nokalle eli venttiilikoppa ja nokat vaihtoon jos vaatii.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Mb w202 c180 projekti ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Konkari kirjoitti:Hyvää iltaa kaikki mersuraatin jäsenet! Tuli tossa haettua taas mersu pihaan joka oli tarkotus saada talven liukkaille mutta eihän se p***ele ole toiminut päivääkään. Elikkäs auto on tommonen -96 w202 c180 josta oli koneen puristukset kadonnut ja vaihdoimma huonompi korisesta samallaisesta mutta 2v vanhemmasta koneen siihen. Siis tuossa 94vm koneessa ei ole nokka-akselin asentotunnistinta jne. Vaihdettiin kaikki anturit nokka-akselia lukuunottamatta tosta hajonneesta koneesta ja nyt kipinää ei näy missään. Kampiakselin asentotunnistin toimi ainakin irrallaan autosta. Virta näyttäis tulevan puolille 1-2 koneen pyöräytyksellä jonkajälkeen näyttää kuin virta loppuisi ja antaa noin ~100millivolttia puolalle. Ecu rikki? Ajonesto päällä? Johtosarja hajalla? Paljonko virtaa pitäisi millekkin osalle tulla ja paljonko puolien ohmit kuuluisi olla? Mitä tän kanssa voi enään tehdä ennenku vaihan tojotaan. Kysymällä saapi lisäinffoa autosta ja testatuista asioista ja jos on erityisen innostunut auttaman ni vaikka puhelimella saapi neuvvoa 0445001828 :oops:
Niin kauan kun anturoinnissa on tuo ero ei kuulukaan lähteä käyntiin,
ota myös ecu, virtalukko/rattilukko/moottorin/johtosarja samasta autosta mistä konekkin
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin