BOSCH laturin jänniteheittely
BOSCH laturin jänniteheittely
Pojan auton S124 E230 -92 latausjännite temppuilee siten, eettä täydellä kuormituksella, valot ja muu kuorma päällä jännite akunnavoista mitattuna heiluu siinä 14,2V-14,4V välillä mutta sykäyksittäin muutaman sekunnin välein tipahtaa silmänräpäyksen ajaksi jonnekin 13 V pintaan.
Laturi on Bosch 70 A no. 0 120 485 022 ja MB varaosanumero 008 154 9602.
Mikähän tuota voisi aiheuttaa? Onko jännitteensäädin vaiko joku diodi lyömässä läpi.
Vastaukset vois helpottaa korjausprojektia.
Laturi on Bosch 70 A no. 0 120 485 022 ja MB varaosanumero 008 154 9602.
Mikähän tuota voisi aiheuttaa? Onko jännitteensäädin vaiko joku diodi lyömässä läpi.
Vastaukset vois helpottaa korjausprojektia.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
Diodi rikko kaiketi pudottaa sen pelistä ja purkaa sitten moottori sammutettuna kokoajan virtaa.
Tekeekös toi nyt mitä ongelmia?..yj relhän on myös tässä pelissä vai tasaako se vain eteen päin releeltä lähtevää toimilaitteelle menevää virtaa...sen leikkaus voisi selittää tuon käyttäytymisen...miten lie toimiikaan.
toki jos kokeilet toisella säätimellä kun ei ole kalliskaan ja jäähän se sitten varalle...mutta katso kuitenkin ensin että hiilet ei ole kuluneet ja kosketus häiriä tekisi tuota.
Tekeekös toi nyt mitä ongelmia?..yj relhän on myös tässä pelissä vai tasaako se vain eteen päin releeltä lähtevää toimilaitteelle menevää virtaa...sen leikkaus voisi selittää tuon käyttäytymisen...miten lie toimiikaan.
toki jos kokeilet toisella säätimellä kun ei ole kalliskaan ja jäähän se sitten varalle...mutta katso kuitenkin ensin että hiilet ei ole kuluneet ja kosketus häiriä tekisi tuota.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
Ajovalojen ja mittarivalaistuksen "humppaaminen" on kuulema häiritsevä.
Autolla ajettu viimeksi sunnuntaina ja nyt torstaina oli vielä akun napajännite 12,33 V eli ilmeisesti ei pura akkua.
Autolla ajettu viimeksi sunnuntaina ja nyt torstaina oli vielä akun napajännite 12,33 V eli ilmeisesti ei pura akkua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
Yj-ei kaiketi tee tollasta humppausta mutta itse lähtisin tuosta säätimen tutkinnasta ja vaihdosta liikkeelle jos nyt itse kollektorin pinnat on kohtalaiset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
Huomenna sääimen kimppuun.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
Kannattaa huomioida, että se ei ehkä ole laturin tai lataussäätimen vika ollenkaan. Mikä tahansa virtalähde notkahtaa kun kuormitus kasvaa riittävästi. Siis myös satunnainen kuormapiikki voi saada tuon aikaan.
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
Ainut mikä otaa paljon virtaa olisi imusarjan esilämmitys pelti...pitäisi etsiä sen rele ja poistaa pellistä ei oikein saa pistoketta helpolla irti...muistaakseni se on imusarjan alla ..laipan ja kannen välissä 3-4 sylinterin tietämillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
yleisin ongelma on tietysti se, että ne hiilet on kuluneet, eivätkä ota kiinni siihen roottoriin. Ja koska sen idea on syöttää magnetointijännitettä siihen roottoriin, niin jos ne ota kiinni, niin lataus romahtaa, kun roottorin magneettikenttä putoaa.
Lataustahan säädetään siten, että roottorin magneettikenttää säädetään lataussäätimen toimesta. (autoissa). Itse sähkö otetaan sitten vaihtosähkönä sieltä kehän staattoreilta ja tasasuunnataan siitä kolmevaihevaihtosähköstä -> DC sähköä.
monestihan se lataussäädin ja hiilet on yksi yksikkö jonka vaihtamalla korjaantuu. Ja moni mainostanut, että about yleisin syy joka jättää tienpäälle. Jos ei lue polttoaineen loppumista huomioon.
Lataustahan säädetään siten, että roottorin magneettikenttää säädetään lataussäätimen toimesta. (autoissa). Itse sähkö otetaan sitten vaihtosähkönä sieltä kehän staattoreilta ja tasasuunnataan siitä kolmevaihevaihtosähköstä -> DC sähköä.
monestihan se lataussäädin ja hiilet on yksi yksikkö jonka vaihtamalla korjaantuu. Ja moni mainostanut, että about yleisin syy joka jättää tienpäälle. Jos ei lue polttoaineen loppumista huomioon.
W212 E350cdi
Re: BOSCH laturin jänniteheittely
Säädinhän se temppuili. Oireet hävisi kun vaihtoi uuden.
Kiitos vastanneille!
Kiitos vastanneille!
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969