W251 virtalukon irroitus
W251 virtalukon irroitus
Hei
Onko vinkkejä virtalukon irroitukseen? Mitä kautta käsiksi? Löysin jonkun videon, jossa kaivetaan kojetaulun keskimmäiset ilmasuuttimet irti. Homma näytti vaan aika rujolta... sitten ML liittyen löytyi ohjeita, että rattipylvään "jousto-osuuden" kautta pääsis läsiksi. Tiedä sitten toimiisko R mallis myös.
Ongelmana on takkuileva virtalukko, joka ei tahdo välillä reagoida avaimeen. Löysin USA foorumilta juttua, että virtalukon sisällä olis liitin jonka juotoksissa on ollut kylmäliitoksia ja se oireilis näin.
TJ
Onko vinkkejä virtalukon irroitukseen? Mitä kautta käsiksi? Löysin jonkun videon, jossa kaivetaan kojetaulun keskimmäiset ilmasuuttimet irti. Homma näytti vaan aika rujolta... sitten ML liittyen löytyi ohjeita, että rattipylvään "jousto-osuuden" kautta pääsis läsiksi. Tiedä sitten toimiisko R mallis myös.
Ongelmana on takkuileva virtalukko, joka ei tahdo välillä reagoida avaimeen. Löysin USA foorumilta juttua, että virtalukon sisällä olis liitin jonka juotoksissa on ollut kylmäliitoksia ja se oireilis näin.
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W251 virtalukon irroitus
Luulisi jos virta avain olisi samassa paikassa ratin vieressä niin olisi samanlainen systeemi siellä syvempänä...eikun purkamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W251 virtalukon irroitus
Ei päässyt käsiksi rattiakselin juuresta. Kaivoin sitten keskimmäiset ilmasuulakkeet ulos... kyllähän siinä klipsejä särkyi vaikka varovasti yritti ja lopulta sain osiksi koko suulake härdellin niin että oli ilmanohjaus siivekkeet ja kaikki mekanismitkin erillään . No sain askarreltua takaisin kasaankin.
Virtalukosta. Sieltä löytyi juurikin jenkkifoorumilla kuvailtu vika. Liittimen jalat oli juotoksista irti. Kolvasin takaisin ja nyt toimii. Ei enää mitään viiveitä tms avaimen toiminnassa. Tässä kuva liittimestä joka irti:
https://drive.google.com/file/d/1rjhyJe ... p=drivesdk
TJ
Virtalukosta. Sieltä löytyi juurikin jenkkifoorumilla kuvailtu vika. Liittimen jalat oli juotoksista irti. Kolvasin takaisin ja nyt toimii. Ei enää mitään viiveitä tms avaimen toiminnassa. Tässä kuva liittimestä joka irti:
https://drive.google.com/file/d/1rjhyJe ... p=drivesdk
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W251 virtalukon irroitus
mihinkähän muihin malleihin tämä 'tyyppivika' pätee, tietääkö kukaan?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W251 virtalukon irroitus
No kaipa ne nämä muutkin samanikäiset "jenkkiraudat" sitten, ML ja GL. Tietääpä mitä odotella.
Re: W251 virtalukon irroitus
https://mbworld.org/forums/m-class-w164 ... mlims.html
Tuossa vielä se keskustelu mistä ohjeen bongasin. Koskisko sitten näitä USA tehtyjä ML, R ja GL... voisko olla, että näiden virtalukko olis paikallista tuotantoa ja maan tapaan laatu sitten sitä mukaa...
Tuossa vielä se keskustelu mistä ohjeen bongasin. Koskisko sitten näitä USA tehtyjä ML, R ja GL... voisko olla, että näiden virtalukko olis paikallista tuotantoa ja maan tapaan laatu sitten sitä mukaa...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: W251 virtalukon irroitus
enpä usko, luulisi oleva restricted supplier osastolla tuollaiset osat... tai siis jostain kiinastahan alihankinnan alihankinnasta tuo itse piirilevy tullee, lukee päällä mikä nimi tahansa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W251 virtalukon irroitus
Homma näyttää olevan jo hoidossa.
Törmäsin pariin videoon.
https://www.youtube.com/watch?v=Ax6rTfnbMqk Purkaa juurinkin tuolta rattiakselin kautta pois.
https://www.youtube.com/watch?v=Q42lN85Vv9U ML/Gl Taitaa olla helpoin kun purkaa radion edestä pois, virtalukonkin videolla purkaa.
Törmäsin pariin videoon.
https://www.youtube.com/watch?v=Ax6rTfnbMqk Purkaa juurinkin tuolta rattiakselin kautta pois.
https://www.youtube.com/watch?v=Q42lN85Vv9U ML/Gl Taitaa olla helpoin kun purkaa radion edestä pois, virtalukonkin videolla purkaa.
Re: W251 virtalukon irroitus
Tuo radion irroitus olis varmaan ollu fiksuin. Mietin sitä, mutta siinä vaihees oli jo pari sälettä kouras ilmasuuttimesta . Sinänsä ilmasuuttimen kautta oli helppo ottaa virtalukko, mutta siinä oli kyllä rapeat klipsit... otin tuon rattiakselin jouston auki, mutta tuntui mahdottomalta sitä kautta. Ehkä se olis avartunu ottamalta alakautta tuon ilmaputken. No, nyt on kuitenkin virtalukko kuosissa eikä tarvi (niinpaljoa ) jännittää pääseekö töihin/kotio.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex