Ässän Ilmajousitus temppuilee.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Moro, elikkäs -03 500S ja alusta nosti auton maastoasentoon ja ei palaa normaaliin, mistä vikaa etsimään?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Siis koko auto,ympäriinsä?Jos joku nurkka tekee näin,niin voi olla tasonsäätöanturi,tai varmaan useimmiten venttiiliblokin sisäinen vuoto.Toi viimeksi mainittuhan tekee kaikenlaista,kun llmat menee minne sattuu, voi nousta tai laskea seisonnassa ollessaan.Jos jotain oppinut,niin ei kannata vaihtaa tarvikeblokkia.Ne taitaa olla kaikki Kiinassa tehtyjä,vaikka euroopan kaupoissa myydäänkin.Pätenee myös KL:ään,missä hinta vielä törkeä. Tämä nyt yleisenä infona,sun tapauksesi ehkä jotain muuta.Kerro kun selviää.
Ai niin,nostitko itse maastoasentoon eikä nyt laske,vai itekseenkö nousi?Se oliskin erikoista.Itsellä juurikin tuo vika,ettei auto laske maastoasennosta ennenkuin lähtee ajelemaan.Tämä oire tuli kun,öh,ostin kiinan venttiiliyksikön.Visit workshop ilmenee usein,ja koodi C1571-032.Kompuran paineventtiilissä ei järjen mukaan vikaa,kun saman venttiilin kautta auto ottaakin ilman mukisematta.Eli miksi toimisi täyttäessä,muttei imaa poistaessaYhden löytämäni teorian mukaan blokissa sisäinen vuoto,joka ajaa ilmaa jousipussiin(itsellä oikeaetu hieman koholla seisonnassa),ja sitä ilmaa kompuran venttiili sitten ylityönä poistaa kun auto käynnissä.Tästä se visit workshop ja mainitsemani koodi.
Ai niin,nostitko itse maastoasentoon eikä nyt laske,vai itekseenkö nousi?Se oliskin erikoista.Itsellä juurikin tuo vika,ettei auto laske maastoasennosta ennenkuin lähtee ajelemaan.Tämä oire tuli kun,öh,ostin kiinan venttiiliyksikön.Visit workshop ilmenee usein,ja koodi C1571-032.Kompuran paineventtiilissä ei järjen mukaan vikaa,kun saman venttiilin kautta auto ottaakin ilman mukisematta.Eli miksi toimisi täyttäessä,muttei imaa poistaessaYhden löytämäni teorian mukaan blokissa sisäinen vuoto,joka ajaa ilmaa jousipussiin(itsellä oikeaetu hieman koholla seisonnassa),ja sitä ilmaa kompuran venttiili sitten ylityönä poistaa kun auto käynnissä.Tästä se visit workshop ja mainitsemani koodi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Mulla w211 kompurassa (jonka edellinen omistaja vaihtanut 2016) se paineventtiili oli ihan hapettunut. Viime kesänä temppuili kompura ja luultavasti tuo venttiili oli jumissa kun putsaamisen jälkeen rupesi starin painetestikin menemään läpi.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Nosti auton maastoasentoon, eli koko auto nousi itsekseen eikä laske alas. Eli se venttiiliyksikkö siis syynä, siis mahdollisesti?!
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Ihmiset touhottaa aina ilmajousista,mutta kyllä venttiiliyksikkö taitaa ylivoimaisesti eniten aiheuttaa harmeja.Voisi kai kuvitella,että ilmatankki puskee sisältöään jousiin vuotavien venttiilien kautta.Voi muutakin olla.En ole identtiseen tapaukseen törmännyt vaikka lukenut kilometritolkulla juttuja Airmaticista.
Jos ei testeriä saatavilla niin itse tekisin siten,että varovasti laskisi ilmaa pois joka nurkasta löystyttämällä ilmaputkien liitoksia venttiiliblokissa.Kun saa auton laskettua normikorkeudelle,niin kuka tietää vaikka elektroniikka hoitaisi loput ja ongelma poistuu? Varmuuden vuoksi pukit joka kulmaan aina kun ilmoja lasketaan.
Jos se on nyt jotenkin erityisen korkealla,niin elektroniikka ei enää osaa säätää? Tästä on oma kokemus.
Ei kannata rynnätä ostamaam venttiiliyksikköä,mutta jos toimivan saisi käsiin,niin helppo se olisi vaihtaa kokeeksi.
Jos ei testeriä saatavilla niin itse tekisin siten,että varovasti laskisi ilmaa pois joka nurkasta löystyttämällä ilmaputkien liitoksia venttiiliblokissa.Kun saa auton laskettua normikorkeudelle,niin kuka tietää vaikka elektroniikka hoitaisi loput ja ongelma poistuu? Varmuuden vuoksi pukit joka kulmaan aina kun ilmoja lasketaan.
Jos se on nyt jotenkin erityisen korkealla,niin elektroniikka ei enää osaa säätää? Tästä on oma kokemus.
Ei kannata rynnätä ostamaam venttiiliyksikköä,mutta jos toimivan saisi käsiin,niin helppo se olisi vaihtaa kokeeksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Kiitos neuvoista, tosiaan näillä foorumeilla on paha tapa aina ensimmäiseksi ehdottaa sitä pahinta vaihtoehtoa. Eihän sitä tiedä mikä sitä vaivaa, mutta tutkitaan vähän.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Mitenkäs sen päättelit että elektroniikka ei osannut säätää sen takia että auto erityisen korkealla?Ari kirjoitti: Jos se on nyt jotenkin erityisen korkealla,niin elektroniikka ei enää osaa säätää? Tästä on oma kokemus.
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Just niin.Kauheita juttuja lontoonkielisillä foorumeilla,kun ekana ostetaan kalliit uudet jouset ja/tai kompressori,eikä vaiva poistu.Tähän kun lisätään,että työ teetetään paikallisella "Veholla",niin huh huh mitä hintoja.Eipä ihme että automalli on saanut huonon maineen ja hinnat pohjissa.Airmatichan on toiminut monilla foorumilaisillakin ilman häiriöitä iät ja ajat.
Kompressorin osana oleva venttiili,josta jo kerrottiinkin,olisi kätevä katsoa myös.Se on kompuran etuosassa oikealla alhaalla,siihen menee sähköliitin.Noilla tosiaan tapana jumiintua.On kahdella torxilla kiinni,ja sisällä jousi joten paras pitää osasta kiinni kun ruuvit irrottaa.Ei se tosin voimakas jousi ole.
Tiedä sitten,voiko tuon osan auki-jumittuminen aiheuttaa liiallisen ilman pääsyn jousille asti,sillä ohjainyksikköhän näitä toimintoja säätää ja lähettää käskyn avata muitakin venttiilejä.Kompressori ja venttiiliyksikkö vain tuottaa ja toimittaa ilmat perille jousiin.Niissä ei mitään aivoja ole.Voi siis olla että vika siellä aivotoiminnassakin,kun noin itsekseen täyttyy pussit.
Kompressorin osana oleva venttiili,josta jo kerrottiinkin,olisi kätevä katsoa myös.Se on kompuran etuosassa oikealla alhaalla,siihen menee sähköliitin.Noilla tosiaan tapana jumiintua.On kahdella torxilla kiinni,ja sisällä jousi joten paras pitää osasta kiinni kun ruuvit irrottaa.Ei se tosin voimakas jousi ole.
Tiedä sitten,voiko tuon osan auki-jumittuminen aiheuttaa liiallisen ilman pääsyn jousille asti,sillä ohjainyksikköhän näitä toimintoja säätää ja lähettää käskyn avata muitakin venttiilejä.Kompressori ja venttiiliyksikkö vain tuottaa ja toimittaa ilmat perille jousiin.Niissä ei mitään aivoja ole.Voi siis olla että vika siellä aivotoiminnassakin,kun noin itsekseen täyttyy pussit.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
"Mitenkäs sen päättelit että elektroniikka ei osannut säätää sen takia että auto erityisen korkealla?"
Ei tässä päättelystä voida puhua.Muistan jonkun esittäneen ajatuksen lukemassani viestiketjussa,kun kompura ei käynnistynyt auton roikottamisen jälkeen.Eli olis ikäänkuin säätöjen ulkopuolella?Tai sit ilma karkaa pussista jos liian venytettynä? Itselläni oli just kokemus,että jostain syystä(puuhasin venayksikön kimpussa)yksi nurkka nousi yli maastoasennonkin,eikä kompura käynnistynyt kun yritin täyttää tyhjentämääni säiliötä ja jousta.Tiedä sitten,mutta seuraavana päivänä homma onnistui kun ensin laskin ilmoja pois tuosta ylitäyttyneestä pussista.
EDIT:muisti palailee.Olin unohtanut kiertää yhden letkun kiinni.Silti voisi sitä ilmojen ulospäästämistä kokeilla.Tämä on outo tapaus kun koko auto ylhäällä.
Ei tässä päättelystä voida puhua.Muistan jonkun esittäneen ajatuksen lukemassani viestiketjussa,kun kompura ei käynnistynyt auton roikottamisen jälkeen.Eli olis ikäänkuin säätöjen ulkopuolella?Tai sit ilma karkaa pussista jos liian venytettynä? Itselläni oli just kokemus,että jostain syystä(puuhasin venayksikön kimpussa)yksi nurkka nousi yli maastoasennonkin,eikä kompura käynnistynyt kun yritin täyttää tyhjentämääni säiliötä ja jousta.Tiedä sitten,mutta seuraavana päivänä homma onnistui kun ensin laskin ilmoja pois tuosta ylitäyttyneestä pussista.
EDIT:muisti palailee.Olin unohtanut kiertää yhden letkun kiinni.Silti voisi sitä ilmojen ulospäästämistä kokeilla.Tämä on outo tapaus kun koko auto ylhäällä.
Viimeksi muokannut Ari, La 13.04.2019 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Vikaantuneet kiihtyvyysanturithan vetää alustan jumiin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Näkyykö anturivika aina testerillä?MiHe kirjoitti:Vikaantuneet kiihtyvyysanturithan vetää alustan jumiin...
Olikos toi siinä kardaanitunnelin alkupäässä w220 mallissa?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Jep, omassa romussani oli vastaavat oireet, nousi kyllä ylös mutta ei tullut alas muuten kuin manuaalisesti ilmoja laskemalla. Kaikkea kokeiltiin ja lopuksi auttoi Airmaticin ECU-boxin vaihto toiseen. Nämä ovat autenttista elektroonista roskaa jo uudesta lähtien, aikoja myöten parannettuja versioita löytyy W220:een kaikkiaan viisi. Eli jo uudesta olleet "hyviä" Näitä sai parilla kympillä kappale liettualaisesta/latvialaisesta purkaamosta Ebay:n kautta. Tilaa samalla eri versioita nipullinen.
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Siellä on tolppien yläpäissä edessä molemmilla puolilla ja takana toisessaAK47 kirjoitti:Näkyykö anturivika aina testerillä?MiHe kirjoitti:Vikaantuneet kiihtyvyysanturithan vetää alustan jumiin...
Olikos toi siinä kardaanitunnelin alkupäässä w220 mallissa?
Muutenhan tuo ylösnousemus voi johtua oikeestaan vaan venttiilien jumista tai väärästä korkeussensorin arvosta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Ai oikein internetissä oli kirjoitettu, tottahan sen täytyy olla. Oletko lukenut Airmatic-jousituksen toimintakuvauksen kyseiselle autolle? Roikottamisesta saattaa ohjainlaite mennä "nosturilukkoon", etkö testerillä katsonut.Ari kirjoitti:
Ei tässä päättelystä voida puhua.Muistan jonkun esittäneen ajatuksen lukemassani viestiketjussa,kun kompura ei käynnistynyt auton roikottamisen jälkeen.Eli olis ikäänkuin säätöjen ulkopuolella?Tai sit ilma karkaa pussista jos liian venytettynä?
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Tarkoitin kiihtyvyysanturin psikkaa... Juu pitää antureita tutkia.MiHe kirjoitti:Siellä on tolppien yläpäissä edessä molemmilla puolilla ja takana toisessaAK47 kirjoitti:Näkyykö anturivika aina testerillä?MiHe kirjoitti:Vikaantuneet kiihtyvyysanturithan vetää alustan jumiin...
Olikos toi siinä kardaanitunnelin alkupäässä w220 mallissa?
Muutenhan tuo ylösnousemus voi johtua oikeestaan vaan venttiilien jumista tai väärästä korkeussensorin arvosta
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Juu kiihtyvyysanturit. Pystykiihtyvyys mitataan noilla ja lateraali/yaw lasketaan muusta datasta.AK47 kirjoitti:
Tarkoitin kiihtyvyysanturin psikkaa... Juu pitää antureita tutkia.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Terve. Sen verran kysyisin kun en itse näistä tiedä, että olisiko jollakin mahdollisuus auttaa laitossa. Auton voin toimittaa paikalle jos joku löytyy. Tai kertokaa tässä ketjussa ilmaantuneiden mahdollisten vikakohteiden, venttiilien jakotukkien ja kompuran sijainti?
En tarvitsekaan enää apua, löytyi kaveri paikkakunnalta joka on näitä rassannut ikänsä. Huomenna aloitetaan tutkiminen matkustajan lokasuojan puolelta autoa :
Edit. Yksi johto kompuran liittimestä poikki, taas toimii.
En tarvitsekaan enää apua, löytyi kaveri paikkakunnalta joka on näitä rassannut ikänsä. Huomenna aloitetaan tutkiminen matkustajan lokasuojan puolelta autoa :
Edit. Yksi johto kompuran liittimestä poikki, taas toimii.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Hieno homma!Sullehan sattui oikea lottovoitto,kun omalta kylältä löytyi asiantuntija.Eli se kompuran paineventtiili ei toiminut sitten.
Kumma kun auton ylös nosti,mutta kaipa tämä oiva esimerkki,kuinka tässä systeemissä voi kaikenlaista oiretta ilmetä jos yksi osa pettää.Aika sekamelska voi joskus olla selvittää jopa Starilla(mitä itse en omista),mutta onnex nyt kävi helposti.
Kumma kun auton ylös nosti,mutta kaipa tämä oiva esimerkki,kuinka tässä systeemissä voi kaikenlaista oiretta ilmetä jos yksi osa pettää.Aika sekamelska voi joskus olla selvittää jopa Starilla(mitä itse en omista),mutta onnex nyt kävi helposti.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Joo täytyy laittaa kädet ristiin että selvisi niin pienellä vaivalla, onneksi joskus niinkin
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
Eli aika nuori kaveri kun airmatic on tullut muistaakseni 220 koriin ensiesittelynä 1999 Hyvä että asia hoituu eikä apua tarvita.jupasierra kirjoitti:Terve. Sen verran kysyisin kun en itse näistä tiedä, että olisiko jollakin mahdollisuus auttaa laitossa. Auton voin toimittaa paikalle jos joku löytyy. Tai kertokaa tässä ketjussa ilmaantuneiden mahdollisten vikakohteiden, venttiilien jakotukkien ja kompuran sijainti?
En tarvitsekaan enää apua, löytyi kaveri paikkakunnalta joka on näitä rassannut ikänsä. Huomenna aloitetaan tutkiminen matkustajan lokasuojan puolelta autoa :
Edit. Yksi johto kompuran liittimestä poikki, taas toimii.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: Ässän Ilmajousitus temppuilee.
10/03 on potilas, vielä pitäisi saada starin perään vikakoodien kuittausta varten.
Ei päivää ilman ongelmia :)