Moro.
Sprinter 316CDI
vm. 2015
Sprinter alkoi temppuilemaan jo tuossa viime vuonna loppu kesästä. Auto menee limppiin satunnaisesti ja tuntuu että lämpötilalla on vaikutusta asiaan... Syksyllä kun kelit viileni alkoi myös auto pelaamaan ja toimi moitteitta myös koko talven. Nyt kun on taas ollut muutama lämpöisempi päivä, on sama vika tullut takaisin.
Vika tulee useimmiten päälle, kun nopeus on pidemmän ajan 110km/h tai ennemmän. Muutaman kerran vika on myös tullut ihan perus "kaupunki ajossa". Kun auton sammuttaa, toimii se taas moitteitta. Starilla luettu vikakoodit ja antaa viaksi P0299. Perusjutut, kuten ahtoputket, alipaineputket, jne on tarkistettu.
Terv. Tuomas
Sprinter w906 om651 P0299
Re: Sprinter w906 om651 P0299
Mikä kyseinen vikakoodi on ? Numeroita ei kukaan muista mitä mikäkin tarkoittaa. Koodiin liittyvät toimintotestit OK ?
oulaistenliikenne.fi
Re: Sprinter w906 om651 P0299
Boost pressure of turbocharger 1 is too lowdealer kirjoitti:Mikä kyseinen vikakoodi on ? Numeroita ei kukaan muista mitä mikäkin tarkoittaa. Koodiin liittyvät toimintotestit OK ?
Toimintotestit oli OK
Re: Sprinter w906 om651 P0299
MAP:han se sielä oikutteli...
Re: Sprinter w906 om651 P0299
Täällä myös vastaavaa ongelmaa ilmennyt samanlaisella kulkineella. Vikakoodi myös P0299 ja heittää limp modeen nykyään jo 10km ajon jälkeen kiihdytyksessä. Imusarjan puoleinen MAP anturi vaihdettu ja turbolta lähtevä ahtoletku. Savutettu myös ja pieni vuoto löytyi jostain EGR venttiilin luota.
Voiko vika johtua tuosta pienestä vuodosta vai olisiko vika toisessa MAP anturissa?
Voiko vika johtua tuosta pienestä vuodosta vai olisiko vika toisessa MAP anturissa?
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter w906 om651 P0299
Ei siellä ole kuin 1 map anturiMumtsi kirjoitti: ↑To 08.04.2021 09:58 Täällä myös vastaavaa ongelmaa ilmennyt samanlaisella kulkineella. Vikakoodi myös P0299 ja heittää limp modeen nykyään jo 10km ajon jälkeen kiihdytyksessä. Imusarjan puoleinen MAP anturi vaihdettu ja turbolta lähtevä ahtoletku. Savutettu myös ja pieni vuoto löytyi jostain EGR venttiilin luota.
Voiko vika johtua tuosta pienestä vuodosta vai olisiko vika toisessa MAP anturissa?
mutta voihan se johtua siitä toisesta saman näköisestä
kun/jos vaihdat niitä niin tarkan että tulee oikea osa viime aikoina on ollut useita missä on
väärä anturi ollut
mitäs *:ri näytää anturin vaihdon jälkeen entä menekö toiminta testitit läpi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659