Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sami corporation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 10.05.2019 16:00

Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Sami corporation »

Hajosi nyt tuo 722.4 ja yllätys oli ettei ollut kickdownin puolella koko hidastinta eikä letkua löydy konetilastakaan. Vaihto oli tempovaa..

Tuo laatikko on vaihdettu joskus koska pultteja uupui, mittarivirhettä 20km/h ..epäilisin oisko pensasta..mutta jos niin miten siinä hoitui,silloin kun toimi tuo kytkimen " luistatus" ja olennaisempi olisi minne kytken tuon uuden lootan kickdown vaijerin viereen oikealla tulevan alip.letkun moottoritilassa.? vasemmalla puolen laatikossa putkella paikat ok.

Kiitos ensi alkuun.
Viimeksi muokannut Sami corporation, Pe 10.05.2019 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Syöttöpumpun kupeessa tulee olla alipaine modulaattori joka tunnistaa kierros tai kaasun asennon ja se säätää alipainetta että vaihto on pehmeä pienillä ja kova,nopea isoilla kierroksilla tai kiihdyttäessä.
Multa löytyy yksi morkula...pumpun kaasu vivun akseli on noissa pitempi joissa automaatti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Sami corporation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 10.05.2019 16:00

Re: Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Sami corporation »

Ok. Auto vaikuttaa olevan koottu mitä on sattunut löytymään. Joten voi olla konekin huonoimmilaan manuaalista..
Täytyy tutkia kun pääsee paikalle.. kiitos. Vaan mikä on lootan vasemman sivun alipaineletkun tarkoitus?
Ja oikealla ei tätä ollut tuossa aiemmassa lootassa ollenkaan ja mielestäni tuo oikea on juuri tuo e.m. hidastin. Ainakin parissa aiemmassa, olipa d tai pensa oli letkuja 2 kummallakin puolella.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toinen on paineensäätimelle eli se modulaattorin tai bensan alipaine imusarjassa .
Toinen taas s ja w kytkimen ja sekin säätää pehmeämpiä vaihtoja talvella eli sitä nyt ei välttämättä tarvitse.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
umppo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 24.08.2010 09:01
Paikkakunta: Punkaharju

Re: Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Viesti Kirjoittaja umppo »

Mittari virheeseen ei vaikuta onko laatikko bensasta vai dieselistä, perä välitys ja nopeus mittari
pitää olla niin sanotusti samaa sarjaa. Eli jompikumpi vaihdettu todennäköisesti.
Sami corporation
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Pe 10.05.2019 16:00

Re: Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Sami corporation »

Loota olikin 124 mallista, tykkää ajaessa tökkiä peräperään kaikki pykälät ja mennä 4sella..kickdownia piti modata, toimii .. mutta on melkonen tökkäys vieläkin kun siirtää vaihteen päälle parkissa, että haluaisin tuon oikeanpuolen alipainetöpselin jonnekin ,vaikka ryöstämällä jos helpottaisi? Se pumpunpäässä oleva verme on paikallaan.

Lisäksi kardaani ei tuoltaan käynyt etupäästä mukana olleeseen kumikiekkoon ja piti vaihtaa 124 kardaanipää joka onkin ilmeiseti kiero,hyrinästä rungossa päätellen. joten kysymys :

Onko lootan perälaippajako sama 190/124 vaikka hardynivel kardaanissa 124 isompi jotta jos hommailen 201 kumin /vaimentimen saan sen oman kardaanin tuohon laippaan kiinni.? Oli tuhannen kappaleina.

Ja onko tuon värinänvaimentimen merkitys jyristyksessä mb ssä merkittävä? Toisissa autoissa sitä ei ole ollenkaan.

Kiitos
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mb w201 2.5d automaattilootan vaihto.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Oisit ottanut laatikon päästä toisen haarukan ja sen vaihtanut...toinen on että merkit ei ole ristokon kohdalla etu ja takaosan kanssa pkohdallaan...siinä on selkeä kohouma eli 1 j2 viivaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin