200 cdi kytkin ongelmat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 15.05.2019 12:36
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 13:15
Tervehdys
Mersu on 6-portainen manuaali vm 2008, kilometrejä 220000. Kytkintä korjattiin työsylinterin vuodon vuoksi ja samalla ilmeni, että asetelman automaattisäätö ei toimi. Nyt siihen on vaihdettu uusi vauhtipyörä, asetelma, levy, painelaakeri, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin irrotti polkimen ollessa puolenvälin alapuolella ja nyt remontin jälkeen aivan pohjassa. Vaihteet myös takertelevat välillä ja kytki pitää päästää välillä ylös ja painaa uudelleen pohjaan vaihtaessa. Palautin auton takaisin korjaajalle joka tarkisti kytkimen ja ilmasi sen uudelleen. Ei mitään vikaa. Mersun kytkin nyt on vain sellainen.
Mikä tässä remontissa on mahdollisesti mennyt pieleen?


Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 14.09.2010 21:22
ViestiLähetetty: Ke 15.05.2019 22:13
majava kirjoitti:Tervehdys
Mersu on 6-portainen manuaali vm 2008, kilometrejä 220000. Kytkintä korjattiin työsylinterin vuodon vuoksi ja samalla ilmeni, että asetelman automaattisäätö ei toimi. Nyt siihen on vaihdettu uusi vauhtipyörä, asetelma, levy, painelaakeri, työsylinteri ja pääsylinteri. Kytkin irrotti polkimen ollessa puolenvälin alapuolella ja nyt remontin jälkeen aivan pohjassa. Vaihteet myös takertelevat välillä ja kytki pitää päästää välillä ylös ja painaa uudelleen pohjaan vaihtaessa. Palautin auton takaisin korjaajalle joka tarkisti kytkimen ja ilmasi sen uudelleen. Ei mitään vikaa. Mersun kytkin nyt on vain sellainen.
Mikä tässä remontissa on mahdollisesti mennyt pieleen?


Kuvauksen perusteella ilmaus koska oireet viittaavat siihen.

Yksi harvinainen vika voi olla korvausilman riittämätön poistuminen kytkintä nostettaessa jolloin ilma kulkeutuu kytkimen pääsylinterissä nesteen sekaan joka puolestaan aiheuttaa vetelän ja toimimattoman kytkimen, kerta toisensa jälkeen vaikka miten ilmaa. Erillisellä kytkinsäiliöllä olevassa autossa viallinen korkki aiheutti vastaavan vian.
Tämä on pelkkä arvaus koska en tiedä millainen pääsylinteri tuossa on. Useinhan kytkin käyttää jarrupääsylinterin säiliötä jolloin kytkimen pääsylinteriin tulee pelkkä letku.

Joskus 1970 -luvulla eräässä silloisessa kaasutinautossa oli mystinen vika kun polttoaineletku oli kaivautunut puoliksi bensapumpun liittimeen jonka seurauksena liittimen sisällä oleva kumiletkun osa kuristi polttoaineen virtausta.
Periaatteessa tuokin on hyvä tarkistaa eli onko kytkimen pääsylinteristä lähtevä ja jarrupääsylinterin säiliöön tuleva letku asiallisesti laitettu koska se on voinut olla irti remontin yhteydessä.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 15.05.2019 12:36
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 10:23
Kiitos arvelusta.
Kytkin käyttää jarrujen kanssa samaa säiliötä. Itsekin olen ajatellut puutteelisen ilmauksen olevan ongelmana. On kuulemma hankala tehdä tähän malliin..
Auto on ollut meillä vasta vähän aikaa ja ajattelin, että onko siinä jäänyt jokin oma juttunsa huomioimatta kytkin remontin yhteydessä.
Varaan ajan mersuhuoltoon ilmaukseen ja jos asia ei tule kuntoon, täytyy se sitten palauttaa remontin suorittaneelle korjaajalle.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 14.09.2010 21:22
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 12:54
majava kirjoitti:Kiitos arvelusta.
Kytkin käyttää jarrujen kanssa samaa säiliötä. Itsekin olen ajatellut puutteelisen ilmauksen olevan ongelmana. On kuulemma hankala tehdä tähän malliin..
Auto on ollut meillä vasta vähän aikaa ja ajattelin, että onko siinä jäänyt jokin oma juttunsa huomioimatta kytkin remontin yhteydessä.
Varaan ajan mersuhuoltoon ilmaukseen ja jos asia ei tule kuntoon, täytyy se sitten palauttaa remontin suorittaneelle korjaajalle.


Hyvä suunnitelma, ei missään tapauksessa pidä hyväksyä "ominaisuutena".
Avatar
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 18230
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi
ViestiLähetetty: To 16.05.2019 20:12
Lankuissa kanssa vaikea ilmata ja kun työ sylinteri on alempana..tuohon on simppeli kikka että ilmaa tippakannulla alakautta työntäen säiliöön päin sitä nestellä...ja pitäisi myös muistaa että ilmatulla nesteellä ei pidä lisätä säiliöön suoraan vaan vuorokausi seistä että ilma erottuu...jotkut myös on ravistelleet pulloa ennen kaatamista säiliöön..ei myöskään näin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jari Nysten, jukej, os62, rikugien, sportsman, Toniii ja 21 vierailijaa







AUTOIHINvaraOSAT.fi

kl-varaosat.fi

https://Www.AutoDoc.fi