Moi
En löytänyt otsikossa olevasta aiheesta seuraavaa tietoa;
Kannattaako myös turpiinin öljytila tyhjentää?
Ja jos kannattaa niin tapahtuuko täyttö silloinkin sinetöidyn "mittaputken" kautta?
Kiitokset etukäteen!
W210 300td -98 vaihdelaatikon öljynvaihto
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: W210 300td -98 vaihdelaatikon öljynvaihto
Turbiini kannattaa ilman muuta tyhjentää jos sieltä löytyy roppu.
Täyttö mittatikunputken kautta.
Täyttö mittatikunputken kautta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 61
- Liittynyt: Su 05.10.2014 08:02
- Paikkakunta: Rusko
Re: W210 300td -98 vaihdelaatikon öljynvaihto
Myöhästyneet kiitokset vastauksesta.
Öljyt vaihdettu ja loota toimii hienosti.
Suodatin oli aivan tummanharmaa....
Öljyt vaihdettu ja loota toimii hienosti.
Suodatin oli aivan tummanharmaa....
Re: W210 300td -98 vaihdelaatikon öljynvaihto
Mielenkiintoisinta on vanhan öljyn väri ja haju. Löytyikö proppu, joskus se ei meinaa tulla näkyviin jos starttailee ja starttailee ja koettaa onneaan. Nopeinta siis kampiakselin päästä räikkäavaimella etsiskellä turbiinin proppua.Käyttömies kirjoitti:Myöhästyneet kiitokset vastauksesta.
Öljyt vaihdettu ja loota toimii hienosti.
Suodatin oli aivan tummanharmaa....
Huuhtelu eli öljypohjan ja turbiinin proppu pois, öljypohjan puhdistus magneetin tarkistus, mahdollinen pistokkeen vaihto ja öljypohjan tiiviste uusi ja suodin uusiksi ja sisään n 3-4 l uutta öljyä tikun reijästä. Kone käymään ja syyläriltä tulevasta paluulinjasta huuhteluöljy pönttöön. Aina kun ruiskasee ekan ilmapierun kone seis ja taas 3-4 litraa sisään. Tätä jatketaan kunnes mennyt n 12-14 litraa. Silloin alkaa tulla puhdasta ja homma tehty.
Ainiin, mittatikulla katsoo lämpimien öljyjen korkeuden, tikku motonetissä 20e mutta kiinasta 4 e.
Löytyy ohjetta haulla varmasti täältä tai naapurisivustoltakin. Titan 4134 öljyksi.
Sorry myöhäisestä neuvosta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.