Navigointi ei toimi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VAZ-451
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 22.05.2019 14:36

Navigointi ei toimi

Viesti Kirjoittaja VAZ-451 »

MB 320 CDI 2004 W211 Comandin alareunassa sat määrä vain viiva, eli ei löydä satelliitteja. Kartta suomen ulkopuolella vaikka olen Oulaisissa. Olen vaihtanut antennin vahvistimen ja takakonttiin toisen DVD aseman ja ulkoisen GPS antennin eikä nämäkään auta. Löytyykö Suomesta miestä joka osaa korjata.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Navigointi ei toimi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

GPS-antennissa on integroitu LNA, käyttösähkö tulee koaksiaalikaapelia pitkin. Oletan että olet vaihtanut takalasiantennin vahvistimen turhaan. Jos navi näyttää viivaa niin antenni on edelleen rikki tai kaapelissa vikaa. Oletko tarkistanut myös jatkoliittimen takaluukusta?
VAZ-451
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 22.05.2019 14:36

Re: Navigointi ei toimi

Viesti Kirjoittaja VAZ-451 »

Olen tarkistanut, kirkas ei hapettumaa. Voiko edes toimia ulkopuolisella tarvike gps antennilla joka liitetään samaan kohtaan takakontissa DVD soittimen perään. Panoraama katto ja alkuperäinen gps antenni takalasin yläreunassa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Navigointi ei toimi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

VAZ-451 kirjoitti:Olen tarkistanut, kirkas ei hapettumaa. Voiko edes toimia ulkopuolisella tarvike gps antennilla joka liitetään samaan kohtaan takakontissa DVD soittimen perään. Panoraama katto ja alkuperäinen gps antenni takalasin yläreunassa.
Toimii se sopivalla tarvikeantennillakin. En tiedä onko noissa phantom-jännitteissä eroja.

Siis ekassa viestissä sanoit että GPS-antenni vaihdettu ja tässä sanot että alkuperäinen GPS-antenni, onko se antenni nyt vanha vai uusi? Antennithan noissa menee sekä farkuissa että sedaneissa.
VAZ-451
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 22.05.2019 14:36

Re: Navigointi ei toimi

Viesti Kirjoittaja VAZ-451 »

Minulla on tarvike antenni joka on tarkoitettu MB DVD soittimeen mutta ei toimi kummallakaan antennilla. Tällä hetkellä kytketty alkuperäiseen.
VAZ-451
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 22.05.2019 14:36

Re: Navigointi ei toimi

Viesti Kirjoittaja VAZ-451 »

Siis tarvike antenni tilattu jostain ulkomailta hintaan 9,90 euroa
Vastaa Viestiin