Kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 05.09.2019 19:56
ViestiLähetetty: Su 08.09.2019 19:48
Sen verran offtopikkia tähän väliin että käytin oman autoni (S212 220cdi) tuossa vapaaehtoisessa moottorinohjauksen päivityksessä. Autossa ei huomaa lyhyehkön ~100km ajamisen jälkeen juurikaan eroa, ehkä ehkä se toimii hiukan hienostuneemmin nyt. Vaihteiston softa taisi päivittyä samalla joten ero voi johtua siitäkin.

Homma jatkunee vielä, sillä tuon päivityksen yhteydessä hävisi pitkänajan kulutuslukema kokonaan, ei siis nollaantunut vaan hävisi. Kaikki muut tiedot on tallessa.

Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
Paikkakunta: Lapinkylä
ViestiLähetetty: Ma 16.09.2019 14:50
RRR77 kirjoitti:
Homma jatkunee vielä, sillä tuon päivityksen yhteydessä hävisi pitkänajan kulutuslukema kokonaan, ei siis nollaantunut vaan hävisi. Kaikki muut tiedot on tallessa.

Mun autossa, 2011 - mallissa kävi sama juttu, resetoin sen rattinappuloilla, ja homma toimii taas kuten ennenkin.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 05.09.2019 19:56
ViestiLähetetty: Ti 17.09.2019 20:59
terasjussi kirjoitti:
RRR77 kirjoitti:
Homma jatkunee vielä, sillä tuon päivityksen yhteydessä hävisi pitkänajan kulutuslukema kokonaan, ei siis nollaantunut vaan hävisi. Kaikki muut tiedot on tallessa.

Mun autossa, 2011 - mallissa kävi sama juttu, resetoin sen rattinappuloilla, ja homma toimii taas kuten ennenkin.


Joo tällä se korjaantuu, toivoin vaan salaa jotain muuta ratkaisua kun siinä mittarissa oli kaikki kilsat mitä olen tuolla autolla ajanut.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1830
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 11:58
Huollon yhteydessä tehtiin myös tuohon juuri hankittuun s205:een moottorinohjauksen ja vaihteiston ohjelmapäivitys, enkä mitään eroa tuossa huomannut. No toki kilsoja kerkesi tuolla ennen päivitystä tulemaan vain alle tonni, joten vertailupohjaa ei ihan kauheasti ole.
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: To 20.02.2014 19:08
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ma 02.12.2019 15:30
Huollon yhteydessä lokakuun lopulla tehtiin sekä moottorinohjauksen että voimansiirron ohjauksen päivitykset. Autolla ajettu 110000 km ja eron toki huomasin vaihteiston käytöksessä -ennen päivitystä vaihtaminen oli "kulmikkaampaa" (comfortillakin jolla tulee eniten ajeltua mutta sportilla ja sportti+ ero oli tosi selkeä) Nyt vaihtaa pehmeän jämäkästi.
220 cdi w203 -01
220 cdi w204 -11
220 cdi w205 -16

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 29.10.2019 21:07
ViestiLähetetty: Ma 09.12.2019 18:46
Jonze kirjoitti:Tässä eilen tupsahti postilaatikkoon kutsu moottorinohjauksen ohjelmapäivitykseen. Auto siis OM651-moottorinen C 220 cdi. Joku päästöhuijauspäivitys lienee. Typpipäästöistä ja pakokaasun takaisinkierrätyksestä tuossa puhutaan, joten luvassa lienee lisää puuhaa egr:lle.

Onko muille tullut tällaista kutsua ja oletteko vieneet autonne päivitykseen? Oletteko huomanneet päivityksen jälkeen eroa toiminnassa?



Minä käytin heinäkuussa autoani tuossa päivityksessä. Ja kulutus kasvoi heti huomattavasti. Lisäksi auto regeneroi entistä useammin.. polttovälit jopa alle 300 km eli muutaman päivän välein. Ennen polttovälit oli 500-600km. Aika paljon ongelmia ollut auton kanssa siitä lähtien.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 15.08.2011 19:35
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 15:00
Onkos kertynyt kokemuksia tehdystä päivityksestä? Omaan euro5 koneeseen olisi päivitys tulossa seuraavan huollon yhteydessä.
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 16:52
Arvaan että huollon olisi määrä tapahtua marmoritiskin takana? Mä en sinne autoani vie, enää koskaan.

Näyttää vähän siltä että DPF poltot alkaa tapahtua parin sadan kilsan välein jos sitäkään menee. Ilmeisesti tosiaan alkaneet tuupata päivityksiä myös euro vitosiin. Näyttäis jopa vähän siltä että ihan kysymättä.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 17:25
TPLtre kirjoitti:Arvaan että huollon olisi määrä tapahtua marmoritiskin takana? Mä en sinne autoani vie, enää koskaan.

Näyttää vähän siltä että DPF poltot alkaa tapahtua parin sadan kilsan välein jos sitäkään menee. Ilmeisesti tosiaan alkaneet tuupata päivityksiä myös euro vitosiin. Näyttäis jopa vähän siltä että ihan kysymättä.


Jos noin käy on syykin oikeestaan loginen, häthättä kokon kököstelty "korajus" ohjelam mitä ei ole kaikilta osin auton muun kokonaisuuden kanssa voitu testa niin laajasti kuin koko autoa suunitelessa lisäksi osia ei ole alkuunkaan suuniteltu
toimimaan yhdessä tuolaisten päästöjen kansaa
(siitä pääteeln että jos olis niin tälle muutos päivitykselle ei olisi tarvetta se olisi laitettu jo heti alkujaan tehtaala)
mihin ne nyt pakotetaan ohjelmalla niin se "rauta" ei vaan taivuu kaikilta osin siihen ilman että siitä ei seurauais jotain kumalista toimintaa, parhamillan ovat toivotavasti onistunnet rajaaman sen vain tuohon tihentyneseen poltoon
mikä tietysti kulutta pönikää ja kohonnut kusen kulutus niissä missä se systeemi on mutta ei vaikkapa polttoainetta öljyn joukkon joutuneesen laakerien lyhentyynesen käyttö ikään
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 17:41
Niin noh, on se aika loogista. Pääsi paska lävähtämään kunnolla tuulettimeen ja nyt koitetaan parsia vahinkoja. Keinovalikoima ei vanhojen kannalta ole paras mahdollinen.

Taitaa olla aika hankkia se MPPS itselle.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11869
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 18:15
TPLtre kirjoitti:Niin noh, on se aika loogista. Pääsi paska lävähtämään kunnolla tuulettimeen ja nyt koitetaan parsia vahinkoja. Keinovalikoima ei vanhojen kannalta ole paras mahdollinen.

Taitaa olla aika hankkia se MPPS itselle.


Eipä ole MPPS:ätä juuri iloa tuohon valitettavasti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 17:48
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 18:45
Moro,

Ei tuota voi kyllä suositella ellei ole pakollinen päivitys ja trafin takaisinkutsuna. VAG:lla on tästä hyvä esimerkki eli kuormittaa saastelaitteita egr,dpf yms. muita osia aika reilusti. Lisäksi lisää DPF polttoväliä todistetusti -> tästä seuraa se että dieseliä pääsee pikkuhiljaa enemmän ja enemmän öljyn sekaan ja kaikki me tiedetään mitä voitelulle silloin tapahtuu.

Edit: Maahantuoja ei ole Mercedeksellä ilmeisesti vielä julkaissut listaa mitä korvataan jos päivityksen jälkeen jotain hajoaa? VAG:llahan ne teki listan ja jos oli alle 250tkm ajettu ja hajosi päivityksen jälkeen meni kaikki maahantuojan piikkiin. EGR:riä näistä meni reilusti.

Mielenkiintoista on sekin, että jos dpf polttoväli on 150-200km välein päivityksen jälkeen kuka korvaa jos dieseliä öljyn seassa ja kiertokangen laakerit laukeaa yms moottorivaurio.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 19:14
rawpower kirjoitti:Moro,

Ei tuota voi kyllä suositella ellei ole pakollinen päivitys ja trafin takaisinkutsuna. VAG:lla on tästä hyvä esimerkki eli kuormittaa saastelaitteita egr,dpf yms. muita osia aika reilusti. Lisäksi lisää DPF polttoväliä todistetusti -> tästä seuraa se että dieseliä pääsee pikkuhiljaa enemmän ja enemmän öljyn sekaan ja kaikki me tiedetään mitä voitelulle silloin tapahtuu.

Edit: Maahantuoja ei ole Mercedeksellä ilmeisesti vielä julkaissut listaa mitä korvataan jos päivityksen jälkeen jotain hajoaa? VAG:llahan ne teki listan ja jos oli alle 250tkm ajettu ja hajosi päivityksen jälkeen meni kaikki maahantuojan piikkiin. EGR:riä näistä meni reilusti.

Mielenkiintoista on sekin, että jos dpf polttoväli on 150-200km välein päivityksen jälkeen kuka korvaa jos dieseliä öljyn seassa ja kiertokangen laakerit laukeaa yms moottorivaurio.



Niin ja mikähän mahta jatkuvan poltellelun vaikutus olla kulutukseen... tai vaikka suoritus arvoihin, ajatuksella että ostettu tietyt suoritus arvot teho/vääntö/kiihtyvyys/huippunopeus/kulutus, omaava auto
(toki käytettyhän se silloin jo on niin hettoa on)
mutta olisi mielenkiintoista jos joku on käyttänyt penkissä heti ennen ja heti jälkeen,
varsinkaan takuun alaisessa tuotessa ei arvot sais kovasti poiketa tuote tiedoista,
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 15.08.2011 19:35
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 19:32
FinlandMerceds kirjoitti:
rawpower kirjoitti:Moro,

Ei tuota voi kyllä suositella ellei ole pakollinen päivitys ja trafin takaisinkutsuna. VAG:lla on tästä hyvä esimerkki eli kuormittaa saastelaitteita egr,dpf yms. muita osia aika reilusti. Lisäksi lisää DPF polttoväliä todistetusti -> tästä seuraa se että dieseliä pääsee pikkuhiljaa enemmän ja enemmän öljyn sekaan ja kaikki me tiedetään mitä voitelulle silloin tapahtuu.

Edit: Maahantuoja ei ole Mercedeksellä ilmeisesti vielä julkaissut listaa mitä korvataan jos päivityksen jälkeen jotain hajoaa? VAG:llahan ne teki listan ja jos oli alle 250tkm ajettu ja hajosi päivityksen jälkeen meni kaikki maahantuojan piikkiin. EGR:riä näistä meni reilusti.

Mielenkiintoista on sekin, että jos dpf polttoväli on 150-200km välein päivityksen jälkeen kuka korvaa jos dieseliä öljyn seassa ja kiertokangen laakerit laukeaa yms moottorivaurio.



Niin ja mikähän mahta jatkuvan poltellelun vaikutus olla kulutukseen... tai vaikka suoritus arvoihin, ajatuksella että ostettu tietyt suoritus arvot teho/vääntö/kiihtyvyys/huippunopeus/kulutus, omaava auto
(toki käytettyhän se silloin jo on niin hettoa on)
mutta olisi mielenkiintoista jos joku on käyttänyt penkissä heti ennen ja heti jälkeen,
varsinkaan takuun alaisessa tuotessa ei arvot sais kovasti poiketa tuote tiedoista,


Ollaan toki jo muutenkin tipahdettu tehdasarvoista mm. hehkujen korjauksen yhteydessä.
https://www.automotivespace.it/eng/merc ... m651-case/
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 19:59
CDI203 kirjoitti:Eipä ole MPPS:ätä juuri iloa tuohon valitettavasti

W164 mulla. Portista menee.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 804
Liittynyt: Pe 14.09.2018 19:20
ViestiLähetetty: Ma 23.12.2019 22:36
TPLtre kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Eipä ole MPPS:ätä juuri iloa tuohon valitettavasti

W164 mulla. Portista menee.


Jos vaan toimii niin voin suositella, hyvälaatuinen mpps klooni on hyvä lisä työkalupakkiin. On itsellä ollut verraton työkalu kun omia romuja räpeltää.
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11869
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ti 24.12.2019 00:01
MJPfin kirjoitti:
TPLtre kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Eipä ole MPPS:ätä juuri iloa tuohon valitettavasti

W164 mulla. Portista menee.


Jos vaan toimii niin voin suositella, hyvälaatuinen mpps klooni on hyvä lisä työkalupakkiin. On itsellä ollut verraton työkalu kun omia romuja räpeltää.


W164 vetojen lisäys mene kyllä MPPs:älä menen tullen,
(vaikei se kyllä sieltä kaikkea lue jos meinasit saaste päivityksen varalta varmuus kopion ottaa,
vieläkin muistissa on kun piti nille mpps tehtaale muutam ECU lähettää testailtavaksi että saivat niiden kohdaala luvun sekä kirjoituksen toimimaan)

ei kai ne saaste päivitykset sentään vielä niitä vainoa
vaikka eihän sitä tiedä kohta kai jo W210 ja W202
on saastepäivityksessä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12
ViestiLähetetty: Ti 24.12.2019 09:46
Backuppihan tässä oli mielessä. Jos Euro vitosiin on alettu päivityksiä tuupata, se luonnollisesti merkitsee että tehdas on sellaisen valmistellut. Pitkäkö matka siitä on nykymenolla trafin kutsuihin, en tiedä. Mutta pessimisti ei pety.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 15.08.2011 19:35
ViestiLähetetty: Ti 24.12.2019 12:56
Koitin ulkomaanfoorumeilta lukea kokemuksia tästä, mutta eipä juuri löydy. Koska euro5, jossa siis egr ja hiukkasloukku --> lukemani perusteella tiheämpi polttoväli ja siten heikentää pakosta polttoainetaloutta ja tuo tullessaan mahdollisia ongelmia.

Täytynee perua huolto ja vältellä päivitystä siihen saakka, kunnes on pakollinen.
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1830
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
ViestiLähetetty: Ti 24.12.2019 14:44
Voidaanko niitä polttoja nyt lisätä ihan noin kuitenkaan? Tuollainen tiheä polttovälihän tietysti nostaa kulutusta ja siten myös co lukemaa, jolloin automallille annetut co lukemat ja siten myös veron peruste eivät enään pidä paikkaansa.

Omassa S205:ssa en ole huomannut mitään tihentyneitä polttovälejä, vaikka siihen päivitys huollossa tehtiin.

Varmaan loukun täyttymiseen ja siten myös polttojen määrään vaikuttaa oleellisesti auton käyttöolosuhteet, ajotapa yms. Omasta mielestä tyhjäkäynti on näille pahinta myrkkyä.
Perheessä:
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11869
Liittynyt: Ti 01.04.2008 17:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
ViestiLähetetty: Ti 24.12.2019 20:11
TPLtre kirjoitti:Backuppihan tässä oli mielessä. Jos Euro vitosiin on alettu päivityksiä tuupata, se luonnollisesti merkitsee että tehdas on sellaisen valmistellut. Pitkäkö matka siitä on nykymenolla trafin kutsuihin, en tiedä. Mutta pessimisti ei pety.


Sitten jotain tuon tyylistä
https://tuning-shop.com/cmd-flashtec/cm ... er-full-1/
ja ECU.un reikä tai murjoa auki että pääsee käsiksi bdm liitokseen
ja tietysti lisäksi se adapteri

hinnat näytää laskeneen

E: jos jotai hankii niin tarkana että on master työkalu eikä slave
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24386&highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=120350&p=807311#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=126659
:)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 15.08.2011 19:35
ViestiLähetetty: To 02.01.2020 10:36
https://www.motor-talk.de/forum/freiwil ... ml?page=23

Saksassa aiheessa keskusteltu vilkkaasti. Olen tätä lueskellut google kääntäjän avustuksella. Havaintoja:
- päivitys saatetaan tehdä kysymättä huollon yhteydessä
- 100€ hyvitys kannustimena
- osa moottoreita lämpenee nopeammin

Suuri osa jättää kuitenkin päivityksen tekemättä, koska päivityksen sisällöstä tai muutoksista ei anneta tietoja.
ex. W202 C280 -94
ex. W212 200E -10
ex. W124 220E -93
ex. W203 220cdi -05

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 14.04.2011 13:17
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: La 04.01.2020 18:50
Käytin oman auton moottori/voimansiirto päivityksessä tällä viikolla. Samalla vaihdettiin uudet nox anturit. 300 km käytön jälkeen vois mutulla sanoa ettei tuo huonompaan suuntaan mennyt.
Tuntuis että laatikko vaihtaa suuremmalle pienemmillä kierroksilla ja vielä hienommin kuin ennen. adblue mittarin rangesta hävis 200 km joten tuskin senkään kulutus nousi.
Auto on c220d nelimaatti -16
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 12.05.2010 21:45
Paikkakunta: Espoo
ViestiLähetetty: Ke 05.02.2020 09:33
Omaan w205 tehtiin viime viikolla päivitys. Toissapäivänä syttyi sitten moottorin vikavalo ja diagnoosi: NOX-anturi. Tehdas ei tullut vastaan kustannuksissa. Mitenköhän edetä?

Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Ke 22.07.2015 09:48
Paikkakunta: Mökillä
ViestiLähetetty: Ke 05.02.2020 10:28
egyptian kirjoitti:Omaan w205 tehtiin viime viikolla päivitys. Toissapäivänä syttyi sitten moottorin vikavalo ja diagnoosi: NOX-anturi. Tehdas ei tullut vastaan kustannuksissa. Mitenköhän edetä?


Korjaa vian
noita antureitahan hajoilee muutenkin
Mökkillä
'

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23
ViestiLähetetty: Ma 17.02.2020 18:42
egyptian kirjoitti:Omaan w205 tehtiin viime viikolla päivitys. Toissapäivänä syttyi sitten moottorin vikavalo ja diagnoosi: NOX-anturi. Tehdas ei tullut vastaan kustannuksissa. Mitenköhän edetä?

Mulla on sama homma.
Huoltoon viedessä tarjottiin päivitystä ja kerrottiin, että todennäköisesti Nox tunnistimet vaihdetaan uusiin, koska vanhat eivät välttämättä kestä ohjelmoinnin jälkeen. Autoa vaihdelaatikko episodin jälkeen haettaessa toinen huoltoneuvoja kertoi minulle, ettei ko. autoon vaihdeta tunnistimia. Muutaman sadan kilometrin jälkeen auto vikatilassa ja taaempi Nox tunnistin rikki. VIxxx että mulla alkaa mennä hermo Lielahden Vehoon. Ei korvata koska ei voi johtua ohjelmistomuutoksesta ja ensimmäinen huoltoneuvoja ei kuulemma olisi saanut maanitella ohjelman ottamiseen uusilla Nox tunnistimilla. Nyt olen käyttänyt pyynnöstä autoa toisen kerran joidenkin saatxxan parametrien luvussa Gynnttereitä varten. Vixxx pennin jeniä en siihen liikkeeseen enää anna. Sen saatxxn vaihdelaatikon särki amitsupoika joka teki hommia ilman ammattiasentajaa. Jos tarjoavat vaikka sitä että maksan itse Euron ja he loput niin vien siitä huolimatta toiseen liikkeeseen ja annan asian ensiksi kuluttajaasiamiehen ratkaistavaksi ja jos saan mieluisen päätöksen laitan lakimiehen hakemaan omat saatavani vixxtuslisän kera.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23
ViestiLähetetty: Ma 17.02.2020 18:45
NIiN Vixxxtaa moinen touhu, ettei enää osaa edes kirjoittaa :)
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 577
Liittynyt: Ke 08.09.2004 18:17
Paikkakunta: Uusimaa
ViestiLähetetty: Ti 18.02.2020 14:48
Kävin viimeviikolla päivityttämässä autoni E coupe 350 71Kkm ajettu ja noutaessa sanoivat että ei vaihdettu nox.eja koska ohjelma ei niitä pyytänyt vaitamaan .

. Nyt ajellut ehkä 150km ja en huomaa selvää muutosta oiken mihinkään . Ehkäpä vaihteisto tuntuu jopa vielä paremmalta kuin ennen päivitystä .

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 14.04.2011 13:17
Paikkakunta: Lappeenranta
ViestiLähetetty: Ke 19.02.2020 17:59
No ompas erilaiset ohjeistukset eri paikoissa. Minun autoon laittoivat uudet anturit mutisematta, kun oli kuulemma kampanja päällä. Tää tapahtui nyt vuodenvaihteessa.
Vikavalo paloi jo sinne vietäessä. Ja tällä on rullattu jo 230tkm.

Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 18.11.2019 20:30
ViestiLähetetty: Ke 19.02.2020 20:58
C207 coupe 220 bluetec 9g laatikolla 2014/15 mallia ja ei vaihdettu nox antureita kun tehas ei käskenyt. Mitään eroa mihinkään en huomannut ennen / jälkeen päivityksen. Nyt aikaa on mennyt kuukausi päivityksestä ja noin 80 km päivässä ajetaan.
EdellinenSeuraava

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: MiHe ja 43 vierailijaa







kl-varaosat.fi

nettikasinot